آخرین نقدها
فیلمی برای زنده نگه داشتن شهامت ایرانی
تسنیم: فیلم اشنوگل، اصالت یک حماسه را به صورت فردی و جمعی تجربه می‌کنیم. فیلم از کلی گویی و شعار پرهیز می‌کند و و با تمپو و تم، حساب شده‌ای حماسه فردی را به نمایش می‌گذارد.
9 ساعت قبل
من، زنِ تنهای شبم!
مسعود غزنچایی: قربانی، زنی است که از تمام این دنیا، یک اجازه موتورسواری و اشتغال برای تامین معاش خانواده می‌خواهد و ای وای بر جامعه‌ی مردسالارِ متعصب دروغگوی فاسدی که نمی‌گذارد «آذر» نفس بکشد.
9 ساعت قبل
آقای برگمان! ما را ببخشید...
تبیان: ما بجای فیلمساز از برگمان بزرگ خجالت می‌کشیم و با خود می‌گوییم که کاش بجای فیلم "وقتی برگشتم" به تماشای "خالتور" می‌رفتیم که حداقل تکلیفش با خود و مخاطب معلوم است و فیلم سطحی‌اش را با لایه‌های روشنفکرانه، بزرگ و عمیق جلوه نمی‌دهد و دست به عوام‌فریبی نمی‌زند.
1 روز قبل
چرا فیلم قهرمانان کوچک اینقدر جذاب است؟
پی‌جو: مخاطبانی که با داستان‌ها و فیلم‌های «هری پاتر»، «آرتمیس فاول» و امثالهم بزرگ شده‌اند و در هر اثر داستانی، به دنبال رگه‌های فانتزی می‌گردند. فیلم قهرمانان کوچک که به خوبی توانسته رضایت این بخش از مخاطبان را به دست بیاورد.
1 روز قبل
زرد، تصویری از دختران پرهیاهو و بی‌منطق
نفیسه ترابنده: در پایان باید گفت فیلم «زرد» از جمله فیلم‌‌های رئالیستی وامدار سینمای اصغر فرهادی است؛ فیلمی که با تقلید ناشیانه و سطحی از الگوی فرهادی در جذب و رضایت مخاطب ناموفق عمل کرده است.
2 روز قبل
زنانه جنگیدن در میدان زندگی
ساناز رمضانی: «صفر تا سکو» به موجزترین و اثرگذارترین شکل، بیننده‌اش را تشویق می‌کند که برخیزد و همه سختی‌ها و موانع را پشت سر بگذارد فقط زندگی کند و این‌همه آن چیزی است که در سینمای امروزمان نیاز داریم.
3 روز قبل
همان کیمیاییِ همیشگی
مریم انصاری: اما شکاف اصلی که به نظر می‌رسد کارگردان از آن غافل است، شکاف بین مخاطبان و فیلم‌هایی است که طبق ادعا قرار است آینه تمام‌نمای زندگی مردم باشند. مخاطبان سال‌هاست که نمی‌توانند با این فرم و این دیالوگ‌های پرطمطراق ارتباط بگیرند و ناچار در هنگام تماشای فیلمی تا این حد جدی، لب به خنده می‌گشایند
3 روز قبل
ژانر نوآر
نرگس جهانبخش: فیلم بر خلاف دیگر فیلم‌های جیرانی ضد زنان هم هست. زنان در فیلم به هیچ گرفته می‌شوند.خفگی جسارت خوبی دارد اما فیلمنامه و کارگردانی ضعف بسیار دارد. بازی‌ها هم آن‌قدر به چشم نمی‌آیند.
4 روز قبل
انزوای سینما
سپیده انوشه: انزوا تلاش ناکام یک سینمادوست است که تبدیل به کولاژی از فیلم‌های سینمایی مختلف شده است و فرم و قصه را فدای خودخواهی، خودنمایی و آوانگارد بازی کرده است. انزوا تنها گوشه‌ای از درد انزوای سینما ایران است.
4 روز قبل
شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم
پریسا راد: داستان در فصل دوم به گونه ای پیش رفت که شهرزاد از خود واقعیش رونمایی کرد . او حالا دیگر از زنانگی سنتی خود به وضوح فاصله گرفته تا بیش از پیش فمینیست بودنش را به رخ بکشد و عقایدش را در همه حوزه ه ها به خورد مخاطبی بدهد که با او همراه شده و او را پذیرفته است.
5 روز قبل
حماسه جنگی آخرالزمانی
روزنامه گاردین: نولان از ابتدا بیننده را با هرج‌ومرج و ترس، تصویر‌های خارق‌العاده و خیره‌کننده، احاطه می‌کند. به‌خصوص پلی پر از سرباز که تا وسط دریا کشیده شده که در معرض حمله هواپیماهای دشمن قرار دارد. این بیانی معمارانه از اشتیاق محکوم‌شده بازگشت به خانه است.
5 روز قبل
«اشنوگل» را در سینما ببینیم
علی شاملو: فیلمنامه و پرداخت داستان، نسبتا خوب و موفق از کار درآمده است. البته از جلوه‌های ویژه و طراحی صجنه، تقریبا می‌شود فهمید که با فیلم پرخرجی مواجه نیستیم. تلاش کارگردانان برای ارائه شخصیتهایی باورپذیر و زمینی، و نه ماورائی و فوق بشری
6 روز قبل
آرزوهای بزرگ
هنگامه ناهید: فیلم بیست و یک روز بعد، فیلمی حماسی از زندگی و آرزوی نوجوانی‌ست که به خود و پاکی‌اش ایمان دارد. نوجوانی که بین دنیای کودکانه و بزرگ‌سالی مانده. فرزندی از ایران زمین که به راحتی حقش را می‌خورند و هیچ قانونی از او به‌عنوان یک کودک کار و خانواده‌ی در شرف نابودی‌اش کمک نمی‌کند.
6 روز قبل
در باب مصائب زن بودن
ساناز رمضانی: رویکرد محتاطانه و غیردقیق و تفکری ناقص و پر ایراد در مورد مشکلات زنان و موانع آن‌ها در یک جامعه مردسالار، «آذر» و کاراکترش را به یک اثر کاملاً خنثی تبدیل کرده است که شاید ده یا پانزده سال پیش می‌توانست حرفی برای گفتن داشته باشد اما امروز تاریخ‌مصرف گذشته است و هیچ کارکردی ندارد
19 آذر 1396
شیرجه در استخر خالی
شاهین شجری کهن: «خالتور» هیچ نکته قابل نقدی ندارد، چون اصلا قرار نیست جدی گرفته شود. سازندگان این فیلم از باب کارآفرینی برای گروهی از بازیگران فرعی و عوامل کم نام‌و‌نشان سینما و اداره یک چرخه اقتصادی که نان سفره عده‌ای را تأمین می‌کند، کاسب حبیب‌الله‌اند، نه سینماگر.
19 آذر 1396
یک قدم رو به جلو
سیمرغ پلاس: «فھرست مقدس» یک انیمیشن درخشان از بُعد فنی با سوژه‌ای استراتژیک است که البته برای نمایش در سطح عام نیازمند رعایت شدن محدودیت‌ھای سنی است.
18 آذر 1396
آشوبی برای هیچ
مصطفی مرشدلو: فیلمی فاقد بُعد فکری و اندیشگی جدی بوده و حداکثر در حد غرولندها و غرغرهای متداول در سطح جامعه باقی می‌ماند و به فراتر از آن نمی‌رود و هیچ ایده روشنی برای برون رفت از وضعیت آشفته‌ای که ترسیم می‌کند نداشته و در نهایت با یک انتحار وادادگی خود را فریاد می‌زند.
18 آذر 1396
تلاش هالیوود برای ترویج فرزندآوری در جامعه خود
مرجان الله دادیان: انتخاب سرنوشت محتمل برای بشریت به نوع نگاه هر شخص بستگی دارد، هر دو امکان موجود و قابل وقوع است، شاید بهتر است برای انتخاب سبک زندگی و بررسی شرایط فرزند آوری به جای حل مسائل پیچیده منطقی تصمیم گیری را بر عهده دلهایمان بگذاریم.
17 آذر 1396
سیمرغ در تشییع جنازه!
محمد احمدخانلو: در مجموع خانه فیلمی تلخ و سیاه است که با دوربین سر دست و سرگردان، سکانس پلان‌های طولانی که بد کات می‌خورند. همه تنها دیالوگ می‌گویند و حرف و حرف و حرف! ائو در مجموع اثری نه چندان برجسته در ژانر خود محسوب می‌شود.
16 آذر 1396
حکایت تلخ فیلمساز خوبی که فیلم‌های بد می‌سازد
حمیدرضا امیدی سرور: فیلمی بدون منطق داستانی درست، شخصیت‌های پرداخته شده و پر از دیالوگ اما نه دیالوگ‌هایی که در خدمت فیلم باشد بلکه در واقع به پرحرفی‌های شعاری می‌ماند که همه شخصیت‌ها با زبانی مشابه هم در واقع حرف‌های کیمیایی را درباره این روزگار بیان می‌کنند.
15 آذر 1396