آخرین نقدها
نگاهی به کمپین زندانیان برنامه ماه عسل
طاهره لطفی: کسانی‌که در این کمپین شرکت داشتید به یک اولویت بندی که صورت گرفته رسیدید، به این ترتیب که به کسانی کمک می‌کنید که فقط یک مرتبه پایشان به زندان باز شده و قطعا شما به آنها فرصت دوباره داده‌اید.
20 ساعت قبل
ظرفیت ملی، استفاده شخصی
مریم ساعتچی: «رامبد جوان» که در فضای خارج از رسانه ملی دچار خبط و خطایی شده - که خود به آن معترف است - از رسانه‌ی ملی و آنتن برنامه‌ای که هویتی سرگرمی ساز دارد، برای جبران خطایش استفاده کرده است.
21 ساعت قبل
ترکیب آشفته‌ای از آثار پست مدرن
محسن ظهرابی: «مادر قلب اتمی» با تمام بازیگران شاخصی که دارد یک فیلم سردرگم، بی هدف و از سر دلخوشی است که توانایی همراه کردن مخاطب نه به لحاظ ذهنی و احساسی و نه به لحاظ منطقی ندارد.
1 روز قبل
نقد سریال شهرزاد؛ قسمت اول، فصل دوم
سجاد پاک آیین: قسمت اول شهرزاد 2 حول معرفی شخصیت‌های جدید سریال می‌چرخد. ریتم سریال به خوبی پیش می‌رود و به نظرم کارگردان قصد داشته است در قسمت اول تماشاگر را آماده وقوع اتفاقات غافلگیرکننده و جذاب در قسمت‌های بعدی سریال کند.
2 روز قبل
ملودرام‌های آبکی هندی با ترکیبی از کمدی‌های کلاسیک
جبار آذین: «آشوب» هم مانند دیگر آثار رایج شبه خنده‌دار سینمای ایران با سوء استفاده از نیاز مخاطب به خنده و شادی و سرگرمی تولید و اکران شده و فاقد هرگونه امتیاز و ارزش داستانی، سینمایی و بازیگری است و از سینمای سالم اجتماعی و کمدی فاصله بسیار دارد.
2 روز قبل
نقد و بررسی تیتراژ آغازین شهرزاد 2 با صدای محسن چاوشی
سعیده پورمحمدی: محسن چاوشی نباید در قید و بند وسواس‌های بی مورد و بیش از حد قرار بگیرد. تنها کافی است دم خودش را ببیند و باور داشته باشد که آن‌چه در قلب او می‌گذرد همان جریانی است که می‌تواند بار دیگر شریان جامعه را لبریز کند.
2 روز قبل
تنهایی عاشقانه
سیدمحمدرضا حسینی: دخترهایی که از بس سر از چیزی درنیاورده‌اند ، دنیایی بشدت شخصی دارند و نمی‌توانند مدیریتی بر جذب و نگهداری از یک مرد داشته باشند و پسرهایی که انقدر سر از همه چیز درآورده‌اند ، خودخواه و بی‌وفا شده‌اند .
3 روز قبل
ناصر یا خسرو؟
امین پارسا: صحنه‌های کشمکش و دعوا بین ناصر و خسرو در نوع خودش بی‌نظیر است و برخلاف فیلم‌های به اصطلاح اجتماعی این روزهای سینما مخاطب را کلافه نمی‌کند. برادرم خسرو درامی‌ست که تظاهر به اجتماعی بودن نمی‌کند ولی زیر پوستش رگه‌های عمیقی از درام اجتماعی را در اختیار بیننده می‌گذارد.
3 روز قبل
کارکرد قهرمانان یک بار مصرف در تلویزیون
نعمت باقری فرد: قهرمان‌های موقت می‌آیند و قصه‌های‌شان را می‌گویند اما همه تابع اراده مجری هستند. این مجری برنامه است که با سوالات حساب شده و پله پله خود، راز پنهان و فروخورده این افراد را به قصه‌ای جذاب بدل می‌کند. گویی اینجا جایی است که عقده از زبان‌ها گشوده می‌شود.
3 روز قبل
اثری که بی‌واسطه به دل بحران خانواده می‌زند
علی دشتبان: فیلمی اثرگذار و موشکافانه که با توجه به مؤلفش که جنسیت زن دارد، اسیر بیانه های ضد مرد و فمنیسم نشده و با نگاهی تحلیل گرانه و آگاه پوسته ظاهری زندگی را کنار زده و با دقت به وارسی معضلات و مشکلات عاطفی و روحی روانی خانواده ای می پردازد.
4 روز قبل
مثل هنرمندا حرف نمیزنید!
محمدامین جمالی: چشم نواز بود!همه چیزش.کارگردانی,فیلمنامه,بازی‌های بازیگران. مخصوصا بازگشت باشکوه و زیبای بازیگرانی چون بهناز جعفری که پس از چندین سال دوری از فیلم‌های خوب و درجه اول دوباره شاهد درخششان بودیم.
5 روز قبل
ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد
فهیمه میرزازاده: «ویلایی‌ها» نشان می‌دهد چه زنان جوانی با هزاران ارزو از احساس خود، زندگی خود و همسر خود گذشتند و «منیر قیدی» توانسته به خوبی زحماتشان در پشت جبهه‌ها و امیدشان به خبر و دیدار کوتاهی با همسرانشان را تصویر کند.
5 روز قبل
جهانِ پس از کاهانی
علی نیکجو: در جهانِ پس از کاهانی، آدم‌های یله و مست در شهر، دیگر زیاد از همسفر شدن با صدام حسین تعجب نمی‌کنند. سرِ مرگ و پایین پریدن از ساختمان گل یا پوچ بازی می‌کنند و… این همان پوچیِ فرازمینیِ جهانِ پس از کاهانی است.
5 روز قبل
نقد سریال عاشقانه (قسمت دوم)
میثم زمانی: در طول سریال قاب‌بندی‌های قوی نمی‌بینیم و درواقع قاب‌بندی تلویزیونی را شاهد هستیم. میزانسن‌ و چیدمان صحنه هم چنگی به دل نمی‌زند. در مواردی دکوپاژ به‌جا است، اما در مواردی هم اصلاً خوب نیست.
6 روز قبل
به اسم استاد؛ به رسم شاگرد
هما یزدانی: کارگردان می­‌کوشد در پایان­‌بندیِ باز و تلخِ برشی از یک زندگی روزمره، به نئورئالیسم استادش وفادار بماند؛ اما یکدست نبودن بازی‌های امتحان نهایی چنان توی ذوق می‌­زند که شاید بهتر باشد یراقی در چینش بازیگران-نابازیگرانِ فیلمِ بعدی‌­اش، میان راه خود و راه کیارستمی یکی را انتخاب کند؛ یا رومی­ روم یا زنگی­ زنگ!
6 روز قبل
من رویایی دارم، رویای آزادی
مریم انصاری: سازنده فیلم، با داشتن فیلمی چنین پرمخاطب و پرفروش در سینما و همزمان، در اختیار داشتن آنتن شبانه تلویزیون در یک شبکه پربیننده (دیوار به دیوار) به دنبال کدام محمل برای سخن گفتن است که از او دریغ شده؟
6 روز قبل
زندگی چه تلخ است!
منیژه خسروی: سازندگان سریال اگر تیزهوشی می‌کردند و در کنار این همه تلخی و اضطراب موجود در قصه، لحظاتی شیرین جانمایی می‌کردند، اصل حرف‌شان بهتر پذیرفته می‌شد. حالا اما همه در سریال غم دارند ، فریاد می‌کشند و با بهانه و بی‌بهانه گرفتار می‌شوند.
25 خرداد 1396
کمبود لحظه‌های کمدی
یونس یزدی نیا: فیلم بازیگر‌های خیلی خوب و موفقی دارد و یکی از عامل‌های فروش فیلم بازیگر‌های فیلم بودند! اما از خیلی از بازیگرها نقش‌های کوتاهی گرفته شده بود.
25 خرداد 1396
نقد سریال عاشقانه (قسمت اول)
علی منصوری: تیتراژی ساده و گرافیکی از چهره‌ی بازیگران با بک‌گراندی از ساختمان‌های بلند و فضای شهری نشان از فیلمی در حال و هوای اکثر فیلم‌های این روزهای سینمای ایران که طبقه متوسط را سوژه‌ی داستان‌های خود قرار می‌دهند، دارد.
24 خرداد 1396
رئالیسمِ حماسه‌پرداز
سعید شیرخانی: «حماسه زنان دفاع مقدس» درست در همین‌ رویکرد فیلم شکل می‌گیرد، نه در تصویرهای کلیشه‌‌ای رایج از شخصیت‌های اسطوره‌ای؛ زنانی که در عین لطافت و «زن» بودن، در برابر بحران خم می‌شوند اما نمی‌شکنند.
24 خرداد 1396