آخرین نقدها
نفوذ فلسفی فرهادی در قربانی
آناهیتا برزوئی: همکاری تنگاتنگ حمید رضا قربانی با اصغر فرهادی موجب تغییر نگاه او به فیلم و فیلمسازی بوده ،تاثیری که می‌توان گفت در لایه‌های درونی وجود فیلمساز نفوذ کرده و کار را به لایه‌های درونی فیلم نیزکشانده است.
12 ساعت قبل
فرجام بی‌انجام
محمد احمدخانلو: فیلمساز توالی مشکلات را مهندسی کرده است. گاهی این سختی‎ها آن قدر تکراری است که بیننده حس می‎کند ادامه‎ی قصه را می‎داند. ما «فانتین» و «کوزت» و «تناردیه‎»ها را در میان فیلم می‎بینیم.
1 روز قبل
۵۰ سال عقب‌تر از سینمای بالیوود
محمدتقی فهیم: فیلم عقب‌تر از سینمای روز هند است و نتوانسته خود را به بالیوود امروز برساند. هر چند تجدید خاطره با امثال شعله و سنگام شاید برای تماشاگر ایرانی تا حدودی جذاب باشد اما بعید است در هند به موفقیت برسد.
2 روز قبل
«گیتا»؛ فیلمی شرافتمند که بانوان را بیشتر از آقایان اقناع می‌کند!
امیر اهوارکی: فیلمنامه به طور دقیق نوشته شده و به طور تقریبی در هر ده دقیقه یک اتفاق در فیلم رخ می‌دهد و اگر کسی با این موضوعات مادرانه ارتباط برقرار نکند همراهی با فیلم را از دست خواهد داد.
3 روز قبل
هفت ماهگی, شخصیت‌های منفعل
یاسمن خلیلی‌فرد: «هفت ماهگی» حاصل شتابی بزرگ در حوزه‌ی فیلمنامه نویسیست که بسیاری از جزییات و روابط ظریف میان شخصیت‌های اصلی در آن گم شده‌اند، کنش‌ها و واکنش‌ها در آن دم‌دستی ست و از حفره‌های دراماتیک بسیاری رنج می‌برد.
4 روز قبل
وارونگی هوا، آلودگی روابط
ساناز رمضانی: خیلی‌ها «وارونگی» را فیلمی مدرن با پایان باز می‌دانند. پایان بازی که هنوز نتوانسته با مخاطبان عامی سینما ارتباط برقرار کند و آن‌ها بیشتر به دنبال یک پایان مشخص و حساب‌شده می‌گردند.
5 روز قبل
جایگزینی فیلم فارسی دهه پنجاهی به جای واقعیت دهه ۵۰
امید سهرابی: اگر کارگردان مجال پیدا می‌کرد در گیلاس‌های آن به جای آب پرتقال‌ از نوشیدنی‌های دیگر استفاده می‌کرد و ما را یاد فیلم فارسی‌های دهه 50 می‌اندازد.
6 روز قبل
خانه‌ای در خیابان چهل و یکم اثری ضد قصاص
هاله اسماعیل‌نژاد: خانه‌ای در خیابان چهل و یکم عنوان اثری ضد قصاص است که شاید از کوچکترین ارتباط منطقی و دراماتیکی برخوردار باشد و این موضوع را می‌توان به نوعی ضعف و یا شاید قوت اثر انگاشت.
24 دی 1395
یک انتقاد آشکار به جامعه کنونی ایران
بابک مهرورز: « لاک قرمز » اثری اجتماعی است که انتقاداتش را با زبانی تیز و بُرنده مطرح می‌کند و اتفاقاً این کار را به خوبی نیز انجام می‌دهد اما در حفظ تعادل در مطرح کردن انتقادات ناتوان عمل می‌کند.
23 دی 1395
ما همه گناهکاریم, تماشاگرِ بی‌گناه!
افشین علیار: رعایت نکردن اصول سینمایی چه در فرم و چه در محتوا باعث آسیب در شکل‌گیری فیلم شده به همین دلیل تماشاگران هم با دیدن این گونه از فیلم‌ها دیگر اشتیاقی برای رفتن به سینما ندارند و فکر می‌کنند همه ی فیلم‌های سینمایی با همین سروشکل ابتدایی ساخته می‌شوند.
22 دی 1395
فیلم گیتا, مادرانه
افشین علیار: اساسا کلیاتِ فیلم بلاتکلیف است فیلمنامه‌نویس در برهه‌های مختلف زمانی هر کدام از شخصیت‌ها را به عنوان قهرمان معرفی می‌کند اما مشخص نیست که قهرمان فیلم کدام‌اند، متین ، گیتا، امیر یا نسترن ؟
21 دی 1395
«ما همه گناهکاریم»، فیلمی سرشار از شعار و کلیشه!
هنگامه ناهید: فیلم ما همه گناهکاریم پس از شش سال بر روی پرده‌های سینمای کشورمان رفته‌است. فیلمی که متاسفانه نتوانسته فرم را حفظ کند و محتوایش هم پر از شعار و کلیشه است.
20 دی 1395
«سلام بمبئی»، یک فیلم فارسی تمام عیار!
محسن ظهرابی: سلام بمبئی یک فیلم عشقی است که برخی از مؤلفه‌های این ژانر را در ساختار خود گنجانده است. الگوی عشق پسر فقیر به دختر ثروتمند تاریخچه‌ای طولانی در سینمای هند و همین سینمای خودمان دارد.
19 دی 1395
چرا «وارونگی» تمایل شدیدی به واقع‌گرایی خشک و یکنواخت نشان می‌دهد؟
دانیال حسینی: بهنام بهزادی را اکثرا با همان فیلم اولش به یاد می‌آورند. «تنها دوبار زندگی میکنیم» به جهت موضوع متفاوت و سبک پرداخت منحصربه‌فردش نوید ظهور فیلم‌سازی خوش‌ذوق و آینده دار را می‌داد.
18 دی 1395
سلیقه ی بصری و خلاقیت، برجسته ترین ویژگی «ناسور»
ناشناس: «ناسور» به عنوان تازه ترین اثر کیانوش دالوند، همانند اثر پیشین او یعنی «رستم و سهراب»، برجسته ترین ویژگی اش را از خوش قریحگی تصویری، سلیقه ی بصری و خلاقیت در چگونگی نمایش موقعیت ها می گیرد.
17 دی 1395
چرا «هفت ماهگی» ما را یاد سریال‌های ماهواره می‌اندازد!؟
عرفان امیر سلیمانی: فیلم هفت ماهگی با موضوعی اجتماعی همراه است که مشکلات جامعه امروز ما را به تصویر می کشد و از درون خانواده های این روزهای کشورمان سخن می گوید که در اکثر خانه ها پر از جنگ و جدل و بحث و دعواست بر سر وفاداری یا خیانت.
16 دی 1395
«وارونگی»، احترام به حریم شخصی
یاسمن خلیلی‌فرد: آنهایی که با بهنام بهزادی و سینمایش آشنایی دارند، به خوبی درک خواهند کرد «وارونگی»، فیلمی در سبک و سیاق فیلم های قبلی اوست؛ با همان سادگی در موضوع، لحن، داستانگوئی و البته فرم.
15 دی 1395
«سلام بمبئی » بعد از 37 سال، یک پدیده و نوآوری است
محمود نامی: « سلام بمبئی » را باید بعد از 37 سال، یک پدیده و نوآوری خواند، لذا نقد چنین فیلمی بر پایه نرم ها، معیارها، پارامترها، شاخص های سینمائی و سنجش آن با خط کش سینما ره به جائی نخواهد برد.
14 دی 1395
«مشکل گیتی» اثرِ لحظه ای و فراموش شدنی دارد
افشین علیار: کاظمی این مسئله را به کلی فراموش کرده است که مخاطب امروز سینما به همین راحتی با فیلم ارتباط برقرار نمی کند ، چرا که تماشاگر سینمای امروز ایران به دنبال قصه و فرم است دو عامل مهمی که در فیلم مشکل گیتی به آن توجهی نشده است.
13 دی 1395
لاک قرمز؛ فیلمی که بدنبال گدایی گریه از مخاطب نیست
محمدرضا فهیمی: لاک قرمز را می توان به جهت ساخت و ارزش های سینمایی، یک سروگردن از تمام آثار درحال اکران بالاتر دانست. پیش از این هم در بخش نگاه نو جشنواره فجر ، از جمله معدود آثاری بود که با تحسین روبه‌رو شد.
12 دی 1395