تنت

‏تنت‏ (2020)
‏Tenet‏

6.5
رای شما:
0/10
بر اساس رای 17 کاربر
150 دقیقه
حادثه‌ای, علمی تخیلی, ماجراجویی

خلاصه داستان فیلم سینمایی تنت
انگاشته یا تِنِت (به انگلیسی: Tenet) یک فیلم آمریکایی در ژانر علمی تخیلی اکشن دلهره‌آور به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۰ اکران شد. جان دیوید واشنگتن، الیزابت دبیکی، ، کنت برانا ، رابرت پتینسون و آرون تایلر-جانسون ستارگان فیلم هستند. داستان فیلم دربارهٔ دو جاسوس حرفه‌ای است که در راه جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم درگیر یک ماجرای پیچیده می‌شوند.

حواشی فیلم تنت (0 حاشیه)
سوتی های فیلم تنت (0 سوتی)
نیل (رابرت پتینسون): آنچه اتفاق میافتد، بیانگر ایمان ما به مکانیزم جهان است، نه بهانه ای برای انفعال.!
قهرمان : برای کاری که انجام میدم، نیاز دارم بدونم با چه تهدیدی روبرو هستیم.
باربارا : جوری که من فهمیدم، داریم تلاش میکنیم تا از جنگ جهانی سوم جلوگیری کنیم.
قهرمان : اثری از جنگ آخرالزمانی نمیبینم. هولوکاست هسته‌ای؟
باربارا : نه چیزی بدتر.!
باربارا (کلمانس پوئزی): تلاش نکن بفهمی. حسش کن.!
Don't try to understand it. Feel it.
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم تنت (از مجموع 5 رای)

ارزش تماشا
6
خوش ساخت
6
بازیگری
5
خلاقانه
7
محتوای مناسب
6
تفکربرانگیز
6
مناسب خانواده‌
4
مناسب کودکان
2
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم تنت (4 بررسی)
عرشیا برجعلی
جدیدترین ساخته نولان، یکی از بدترین آثار اوست. یک فیلم اگزجره که تنها هدف فیلم، ایجاد پیچیدگی برای بیننده است اما کاش می‌توانست این کار را با سینما انجام دهد. این ابهامات فقط و فقط توسط مونتاژ پریشان و شلوغ و یک سری دیالوگ‌های تئوریک ایجاد شده و هیچ سینمایی در آن دیده نمی‌شود. همچنین در طول فیلم شاهد هیچ داستان منسجمی نیستیم و اتفاقات فیلم ابداً تشکیل فیلمنامه نمی‌دهند. شخصیت‌پردازی در فیلم اصلاً وجود ندارد، شخصیت پروتاگونیست ابداً ساخته نشده و باور نیست، همچنین بقیه کاراکترها هم کاملاً کاریکاتوریزه و اضافی هستند، همچنین در طول فیلم و ارتباطات مصنوعی آن، ذره‌ای احساس خلق نمی‌شود. جدای آنکه فیلم اصلاً به فرم نزدیک هم نمی‌شود، درزمینه تکنیک نیز بسیار مبتدیانه است، کات‌های بیش‌ازاندازه، و گاهی عجیب و نابه‌جا! سکانس آغازین و پایانی فیلم شدیداً تصنعی است و سکانس پایانی اشباعی از تعداد کثیری کات، شلیک کردن‌های به سمت هوا و جلوه‌های ویژه ابتدایی است. تنها نکته کمی مثبت فیلم، بازیگری آن است، و بازی شخصیت آنتاگونیست قابل دفاع است. به‌طورکلی فیلم انگاشته، یک فیلم بسیار بد و ضعیف است که شبیه یک پازل بدون نقش و نگار است، به این معنا که پس از کنار هم گذاشتن تکه‌های سفید آن، که کار سختی هم نیست، هیچ نقشی نمایان نشده و حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.
2 لایک
0 نظر
1399/11/06
نازیسم
میگن که اونایی که نمیتونن گذشته رو به یاد بیارن محکوم به تکرار آن هستن توی این فیلم باز هم شاهکار های نولان رو میشه دید شاید فکر کنید منظور من از شاهکار خود فیلمه ولی نه!!!! نولان شاهکار در سبک فیلم سازیه شاید شماهم جز اون دسته از افرادی باشین که فیلم
(inception(2010 رو فیلمی خیلی ضعیف میدونین پس پیشنهاد میگنم اگه جز این دسته هستین هرگز این اثر نولان رو تماشا نکنین!!!!! خب این به کنار اگه توجه کرده باشین خود فیلم تا لحظه ایی که مستر واشنگتن بی نام در فیلم برای نجات کیت وارد محفظه زمانی میشه شما خودتون حس عجیبی (مثل نفرت) نسبت به فیلم دارین که نتونستین با بازیگرا و فیلم نامه ارتباط برقرار کنید و این هم دقیقا نبوغ نولان رو در سبک فیلم سازی نشون میده احتمال خیلی کمی وجود داره که کسی بتونه تا این حد خوب به سبک فیلمسازی نواوارانه مسلط بشه ولی باز هم هیچ اثری رو نمیشه با inception مقایسه کرد(البته اگه با جزعیات ریز متوجه روند فیلم بشین)
1 لایک
0 نظر
1399/09/20
علی طلیسچی
پیشنهاد میکنم قبل تنت فیلم لوپر رو ببینید.!

1 لایک
0 نظر
1399/09/18