مسخره باز

‏مسخره باز‏ (1397)
‏Mocker‏

5.7
رای شما:
0/10
بر اساس رای 135 کاربر
99 دقیقه
فانتزی, کمدی
اکران شده در 1398/07/17

خلاصه داستان فیلم سینمایی مسخره باز
تو پرورشگاه صدام می‌کردند مسخره باز! اما من مشت محکمی حواله صورت یکیشون کردم تا داستان رو شروع کنم.

فیلم سینمایی «مسخره باز»، اولین اثر سینمایی بلند «همایون غنی‌زاده»، در مقام «کارگردانی»، است.
سوتی های فیلم مسخره باز (0 سوتی)
(صابر ابر): من یک بازیگرم ، بهترین بازیگر مرد جهان !
(علی نصیریان): آرایشگاه زنونه هست ! اینجا سلمونیه ، سلمونی ...
(صابر ابر): مدت‌ها نمی‌دونستم برای کی یا چرا توی کلم حرف می‌زنم تا شماها رو تخیل کردم! شماها رو با تخیلم خلق کردم. شما دارید صدای درون کله من رو می‌شنوید… شمایی که زائیده ذهن من هستید تا نگاهم کنید! هر روز تصورتون می‌کنم توی یک سالن تاریک نشستید و به زندگی من خیره شدید! صدام رو می‌شنوید! نگاهم می‌کنید! اما من شما رو نمی‌بینم! شما رو ذهن من خلق می‌کنه اما سعی می‌کنه از وجودتون بی خبر باشه! سعی می‌کنه دوباره نادیده‌تون بگیره. این یک بازی ساده و پیچیده است، چون بعد از مدتی دیگه معلوم نمی‌شه شماها رو ذهن من خلق کرده یا من رو ذهن شما...
(صابر ابر): وقتی یه چیز خوب باعث حال خوبت میشه، داره نظم زندگیت رو به هم میریزه. اون وقت دیگه اون چیز خوب نیست.
جزئیات بیشتر از فیلم مسخره باز
پخش کننده: خانه فیلم
میزان فروش: 3،367،476،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم مسخره باز (از مجموع 18 رای)

ارزش تماشا
7.5
خوش ساخت
6.7
بازیگری
8.1
خلاقانه
7.5
محتوای مناسب
5
تفکربرانگیز
6.3
مناسب خانواده‌
5.3
مناسب کودکان
2.3
در دنیای اینترنت
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم مسخره باز (28 بررسی)
رضا
یک مسخره بازی حرفه ای حرفه ای از نوع دلقک در یک لوکیشن نود متری خوب کارگردان عزیزم میشه به من بگی سینما چیه # فیلم _بد
0 لایک
0 نظر
2 هفته قبل
رضا
اصلاً خوب نبود
0 لایک
0 نظر
3 هفته قبل
دارا
به مناسبت جشن منتقدان 98
و اعلام اسامی کاندید ها (در سایت سینماتیکت زده)
منم به عنوان یک کاربر منظوم برگزیده های خودمو میگم :
بهترین فیلم : شبی که ماه کامل شد
بهترین کارگردانی : نرگس آبیار
بهترین فیلمنامه : سعید روستایی (متری شیش و نیم)
بهترین بازیگر اول مرد : هوتن شکیبا (شبی که ماه کامل شد)
بهترین بازیگر اول زن : ژیلا شاهی (قصر شیرین)
بهترین بازیگر مکمل مرد : نوید محمدزاده (متری شیش و نیم)
بهترین بازیگر مکمل زن : فرشته صدر عرفایی (شبی که ماه کامل شد)
بهترین فیلم برداری : علی قاضی (مسخره باز)
بهترین موسیقی متن : غلامرضا تختی
بهترین تدوین : مسخره باز
بهترین دست آورد هنری : سهیل دانش اشراقی (طراحی صحنه مسخره باز)
بهترین فیلم اول : مسخره باز

به افتخار استعداد برتر یعنی همایون غنی زاده این لیستو تو صفحه این فیلم نوشتم

(بعد از اعلام نتایج میگم که چند درصدش مطابقت داشته 😉)
0 لایک
1 نظر
3 هفته قبل
رضا
جالبه نظر من کمی
با شما فرق میکنه برگزیده های من بهترین فیلم :شبی که ماه کامل شد (امکان برنده شدن فیلم سرخپوست) بهترین کارگردانی :سرخپوست بهترین فیلمنامه :قصر شیرین بهترین بازیگر نقش اول مرد :هوتن شکیبا برای شبی که ماه کامل شد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد :نوید محمدزاده برای متری شیش و نیم بهترین بازیگر اول زن :الناز شاکردوست برای شبی که ماه کامل شد بهترین فیلمبرداری :متری شیش و نیم و سرخپوست بهترین موسیقی: قصر شیرین بهترین تدوین : شبی که ماه کامل شد بهترین دستاورد هنری : محسن نصرالهی برای سرخپوست
1 لایک
3 هفته قبل
حمید
در یک کلام عالییییییییییی بعد از سرخپوست و شبی که ماه کامل شد این بهترین فیلمی بود که امسال دیدم
1 لایک
0 نظر
1 ماه پیش
هومن قصری
مسخره باز جزو چند فیلم ایرانی بود که مرا به یاد سینمای هالیوود می انداخت
فیلمی مفهومی با فرمی چشم گیر
فیلم نوآوری محض بود
ترکیب سینما و تئاتر خیلی به دل من چسبید
فیلم با مفهوم سیاسی - اجتماعی به درد جامعه امروزه ما می خورد
از نظر من ارزش اجتماعی فیلم از خیلی از فیلم ها بیشتر است{متری شیش ونیم،ابد و یک روز و...}
فیلم با ، ارزش بصری بلایی که داشت مرا در سینما بر روی صندلی تالار ناصری پارک هنرمندان ودر جشنواره فیلم فجر در شهر قصه سینما آزادی مرا میخکوب کرد
فیلم یک طعنه بزرگ با دیالوگ های ماندگار از خاص تا عام بود
کسانی که سینمارا دوست دارند ببینند ولذت ببرند چون ترکیب فیلم های دیکر در یک فیلم جذاب است{ درخشش، پاپیون،هزار دستان و...}
پایان بندیش چشم گیر بود
ولی از دست یک ایراد از فیلم منحصر بفرد آقای غنی زاده شکارم :(چرا زمان بندی فیلم ها غلط بود مثلا هزار دستان بعد از انقلاب پخش می شد ولی فیلم در عصر قبل از انقلاب می گذشت)
با یک جمله از فیلم بررسی را به پایان میبرم
- جماعت خواب.. اجتماع خواب زده...جامعه چرتی.......(تمام حرف همایون غنی زاده، این فیلم برای آقای غنی زاده#یادگاری-می-ماند)
1 لایک
0 نظر
1 ماه و 1 هفته پیش
آیسان فرخ مهر
حیف از پول و وقتی که برای دیدن این فیلم گذاشتم.واقعا آدم می مونه چی بگه؟باعث تاسفه.این همه بازیگر درجه یک تو چنین فیلم فاجعه ای!
1 لایک
0 نظر
1 ماه و 4 هفته پیش
دارا
خطر لو رفتن داستان
یک تجربه لذت بخش از چشیدن طعم واقعی سینما

آفرین به این نوآوری و خلاقیت غنی زاده (کارگردان مطرح تئاتر) (سیمرغ بهترین فیلم اولی و هنر و تجربه کاملا شایسته اش بود)

آفرین به این جلوه های ویژه حیرت انگیز جواد مطوری (جلوه های ویژه سرخپوست هم دستپخت این فرد بود) (سیمرغ هم گرفت برای این فیلم)

آفرین به این چهره پردازی کلاسیک ایمان امیدواری (چهره پرداز شبی که ماه کامل شد هم بودند) (سیمرغ برای اون فیلم گرفت)

آفرین به بازی درخشان استاد نصیریان اونم در این سن!! (سیمرغ نقش مکمل)

آفرین به طراحی صحنه و فیلم برداری و تدوین و موسیقی عالی

همه این ها در این فیلم دست به دست هم دادن و یک فیلم درجه 1 ساخته بشه
اشاره ها به فیلم های مطرح جهان ایده جالبی بود ولی برای من کمی حوصله سر بر بود (چون زیاد بودن و از روایت اصلی مارو دور می کرد)
و داستان خود فیلم با نحوه روایت خاصش (جامپ کات ها و تایم لیپس های استادانه) با لحظات طنز شیرین برام جالب تر بود (و شایسته بود که لااقل در بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم کاندید می شد که نشد!!)

لحظات میخکوب کننده زیادی داشت ولی اون صحنه ی تیر اندازی با اون موسیقی دلهره آورش واقعا عالی بود (از شدت لذت خندم گرفته بود!!) واقعا قدمی رو به جلو بود این فیلم برای سینما ایران و برای فیلم هایی که داستان در یک فضای محدود روایت میشه (قبلا همش فیلم های درام خسته کننده و تکراری میساختن!!)

اگر واقعا عشق سینما هستید برید این فیلمو ببینید و لذت ببرید در غیر این صورت فیلم واقعا خسته کننده میشه براتون (برید فیلم طنز چشم و گوش بسته رو ببینید و بخندید و لذت ببرید)
1 لایک
3 نظر
2 ماه و 2 هفته پیش
مهدی فرهمند
جالب بود این نقدتون برام👍چون نظر من درمورد فیلم، 360 درجه با شما تفاوت داره!و البته زیبایی هنر سینما به همین اختلاف دیدگاه هاست⁦☺️⁩
4 لایک
2 ماه و 2 هفته پیش
دارا
فک کنم 180 درجه منظورتونه ;)))
من با دوستام رفته بودم فیلمو دیدم
یه عده واقعا بدشون اومد و یه عده مثل من خیلی لذت بردند!
نگاه وسط نداشتیم!

در این فیلم به نظرم همه چیز حساب شده پیش می رفت و به نظرم داستان هم مشخص و سیر منطقی داشت
و همچین جلوه های ویژه و سکانس های خاص و خیلی جذابی داشت (من جلوه های ویژه خیلی دوست دارم!! 😀)
1 لایک
2 ماه و 2 هفته پیش
مهدی فرهمند
نه.بیشتر از 180 درجه اختلاف نظر داریم😄همون 360 درجه خیرشو ببینی😉
1 لایک
2 ماه پیش
مهدی فرهمند
«مسخره بازی...!»
اولین ساخته سینمایی همایون غنی زاده که پیشینه قابل اعتنایی در عرصه تئاتر دارد،یک فیلم بی سر و ته،ولنگار و به شدت آشفته است.
در مسخره باز،نه از فیلمنامه درست و درمان خبری هست،نه شخصیت پردازی،نه تکنیک و نه فرم ومحتوا!
فیلمِ غنی زاده،ملغمه ای است از شوخی های نخ نما،دیالوگهای بی ربط و رگباری!و بازیهای بی هدف وهدایت نشده ای که سبب فناشدن بازیگران مطرحش نیز شده است!از علی نصیریان و صابر ابر گرفته تا رضا کیانیان و هدیه تهرانی که بدترین بازی دوران بازیگریش را ارائه کرده!فیلم هرچه پیش میرود نه تنها بهتر نمیشود،بلکه بد و بدتر میشود و درواقع فقط خودش را تکرار میکند و دور باطل میزند!اثر بیش از آنکه فیلمی در مدیوم سینما باشد،تئاتری است حوصله سَربر و بی محتوا که آستانه تحمل تماشاگر سینما را به شدت پایین می آورد،به طوریکه کمتر کسی حاضر به همراهی فیلم تا پایانش میشود!در مسخره باز به سختی میتوان نقطه عطف و برجسته ای یافت.فیلمبرداری خوب و بازی خوب و متفاوت بابک‌ حمیدیان،تنها نقاط روشن این فیلم سخیف به شمار میروند.
5 لایک
6 نظر
2 ماه و 2 هفته پیش
فرشید عماد
مسخره باز و مطرب،دو فیلم کمدی ناامید کننده اکران پاییز هستن که برای عنوان بدترین فیلم با هم رقابت تنگاتنگی دارن!
3 لایک
2 ماه و 2 هفته پیش
سعید صادق وزیری
من که چیزی از مسخره باز متوجه نشدم.فیلم بود؟شعبده بود؟جنگولک بود؟ژانگولر بود؟؟بی نهایت مزخرف
2 لایک
2 ماه و 1 هفته پیش
محمد مهدی مرزبان
ادا بازی نقد...!
با سلام دوست عزیز از همون جملات که چه عرض کنم حروف متن به ظاهر نقد اما به باطل تخریب شما حتی یک فرد بدون دانش و بعضا سلیقه سینمایی هم میتونه به راحتی تشخیص بده که شما به قصد نقد و تحلیل نیامده اید و بلکه شمشیر بر کشیدین تا فریاد سلیقه خود را روی دیوار نو آوری در سینما خط خطی کنید آن هم با خطی تند....
قطعا دانش و اطلاعات شما از بنده حقیر خیلی بیشتره اما به عنوان یک فرد فیلم دوست، دنبال کننده هنر و نویسنده این را هم در نظر بگیرین :
توی متن نمیگنجه دونه دونه و تک تک جواب نقدهاتونو بدم اما شما یه جا گفتین یک نمایش تئاتر گونه تکراری که تازه به عنوان تئاتر هم قبولش نداشتین پس توصیه میکنم که نگاه تک بعدی رو کنار بگذارین و راجب سینمای پست مدرن، آوانگارد و فیلم تئاتر هم مطالعه داشته باشین. همایون غنی زاده همون کسی هست که جزوبازیگرای اصلی فیلم اژدها وارد می شود مانی حقیقی بودفیلمی که از نظر بسیاری تحسین شده است و جایزه فیلم اوانگارد هم گرفت پس اینکه شما یا خیلی عزیزان این گونه ژانر رو نپیسندید اولا نمیتونید به قصد تخریب نقد های بدون پشتوانه کنین و دوما خب میتونین فیلم های پر از ایراد و غیر منطقی دیگه رو نگاه کنید. چون ژانر گ نوع سینمای همایون غنی زاده خاص و نواورانه است دلیل بر بی سر وته بودنش نیست برام عجیبه چون قطعا شما موفق به تشخیص تعلیق ها زیرمتن ها نشانه ها ایماژ ها و حس امیزی های فوق العاده فیلم شدین و از بنده حقیر خیلی حرفه ای تر هستین پس دقیقا فیلم باسر و ته و دارای پیرنگ مشخص درسینما از نظرشما چیه؟ یعنی بازی علی نصیریان و صابرابر که حتی دشمنانشونم به و تکابو دراوردن رو ندیدین و فقط و فقط و فقط تر بازی بابک حمیدیان و فیلمبرداری و تصویر برداری رو دیدین؟ نکنه موسیقی فوق العاده جینارلز بارکلی توی سکانس نهایی فیلم هم از نظرتون سخیفه؟ فیلم حرف هایی رو در قالب هنرمندانه و تلخ فریاد میزد که به مزاق خیلیا خوش نمیاد و البته خیلی از مردم هم علاقه ای به شنیدن نداشتن اما اینو بگم که تک تک صحنه ها دیالوگ ها و حتی موسیقیهای طول فیلم اعم از ارجاع به فیلم های تارنتینو و کوروساوا یا مثلا اون مرغ دریای یا گداهای گنگستر یا شاپور همیشه معترض یا پیرمرد همیشه وفادار به کازابلانکا و سلمانی همه همه حساب شدا بودند و توی تمامی قالب های سینما و پیرنگ و باور پذیری میخوندند و از حس امیزی زیبای پایینی و فضاسازی تک لوکیشنی هنرمندانه هم که بگذریم همین اقای غنی زاده طرفدار هایی داشته که از اونسر دنیا خودشونو برای فیلم رسوندن
مشکل ما توی ایران این هست که وقتی فیلم یا اثری رو متوجه نشیم یا نابودش میکنیم یا به عرش میرسونیمش در هر صورت فیلم منطق روایی پست مدرن داشت و درست و زیبا بود برعکس نقد بی منطق
شما
پیشنهاد میکنم نقد سایت زومجی هم بخونید و فیلم رو هم ببینید مجددا این بار بدون تنفر......
بیایم هرکسی که حرفی و ایده نویی توی سینما و هنر داره نابود نکنیم
1 لایک
2 ماه پیش
آیسان فرخ مهر
واقعا.هر دو تا با اختلاف بدترین فیلمهای امسالن.
0 لایک
1 ماه و 4 هفته پیش
آیسان فرخ مهر
آقای فرهمند چرا دیگه نقد نمی نویسین؟؟چرا قدیمیای منظوم دیگه فعال نیستن؟؟؟
0 لایک
3 هفته قبل
آیسان فرخ مهر
بدترین فیلم سال بود.ضمنا آقای فرهمند بهترین نقدهارو می نویسن و هیچوقت قصد تخریب فیلمی رو نداشتن.ما که از فیلم پست مدرن و با منطق شما چیزی نفهمیدیم!!!!!!!!!!!
0 لایک
3 هفته قبل
سپیده علیمرادی
من از این فیلم خیلی خوشم اومد و کاملا ائن چیزی که فکرش رو میکردم بود
1 لایک
0 نظر
2 ماه و 4 هفته پیش
مشاهده بررسی‌های بیشتر