قسمت اول/ به بهانه شکسته شدن رکورد «نهنگ عنبر2» توسط «هزارپا»

ملغمه‌ای به اسم کمدی/ فیلم‌هایی که می‌بینیم، می‌خندیم و خجالت می‌کشیم!!

این روزها فیلم کمدی بدجوری می فروشد. هرکسی که می خواهد رکورد تماشاگر و فروش را بزند سراغ کمدی می رود. کمدی هایی که بسیاری از آنها از نظر تعداد زیادی از سینماگران سطحی و پر از ابتذال است و سطح سلیقه مخاطبان را بسیار پایین آورده است.
ملغمه‌ای به اسم کمدی/ فیلم‌هایی که می‌بینیم، می‌خندیم و خجالت می‌کشیم!!
17 مرداد 1397
شناسه تحلیل و گزارش : 3152871
نظرات مردم (53 نظر)
طاها مزینانی
بعضیاشون آره مثل خالتور و…
ولی هزارپا و … خوبن دیگه
0 لایک
0 نظر
1397/06/27
محمد
کاملا موافقم
0 لایک
0 نظر
1397/05/18
رضا مصدق
آقا ی سوال
این حذفیاتی که به فیلم ها میخوره کجا میرن؟
دست تهیه کننده میمونه؟
دست ارشاد میمونه؟
کجا میره؟؟
0 لایک
2 نظر
1397/05/18
یونس
منظورتو نمیفهمم؟؟؟
یعنی چی کجا میره؟؟؟
خب حذفش میکنه وزارت ارشاد!!
4 لایک
1397/05/18
امیر نوربخش
مقصدشو نمیدونم ولی الان روی اسمونه دوبیه
2 لایک
1397/05/18
افرا
مسلما جای فیلم آس و پاس خالی بود
0 لایک
0 نظر
1397/05/18
افسانه بانو
جای فیلم من و شارمین در این لیست خالی بود و حیف از جناب بازغی و خانم ها خیراندیش و آسایش برای بازی در آن .
0 لایک
1 نظر
1397/05/18
یونس
این گزارش 2 خواهد داشت:)
5 لایک
1397/05/18
افسانه بانو
کاملا موافقم .
0 لایک
0 نظر
1397/05/17
Amir
راد شهبازی عزیز!
که میفرمایی هزارپا ۱۸۰ دقیقه بوده و حذف کردن خیلی سکانس ها رو!
به نظرم دلیل قانع کننده ای به سوال های تماشاگران نیست که صاحبان اثر اعلام کردن!
پس چطور محمد رسول الله با مدت زمان ۲ساعت و ۵۸ دقیقه اکران شد؟
۱۸۰ دقیقه که میشه ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه!!!!!
0 لایک
6 نظر
1397/05/17
راد شهبازی
شما درست می‌فرمایید ، اما یک فیلم کمدی سه ساعته که می خواهد فروش خوبی در گیشه داشته باشد ، مخاطب را آزار می دهد و حصوله بیننده را سر می برد ، ... شما خودتان از تماشای یک فیلم سه ساعته کمدی در سینما لذت می بردید ؟ لازم به ذکر است که اکنون عده ای از طولانی بودن فیلم گله مند هستند . کارگردان فیلم ، آقای داوودی نیز توضیح داده که به دلایلی مجبور شده است نسخه ۲ ساعته را به اکران برساند و امیدوار است که نسخه کامل فیلم در نمایش خانگی توزیع شود !
0 لایک
1397/05/17
آرمان عسگری
میشه سه ساعت
0 لایک
1397/05/17
راد شهبازی
بله که البته تاکید میکنم که نسخه نهایی فیلم با تمام حذفیات سکانس های اضافه به سه ساعت رسیده بوده و اکنون نسخه دوساعته درحال اکران است ، تعدادی از سکانس های حذف شده در تیتراژ پایانی فیلم نیز دیده می‌شود
0 لایک
1397/05/17
Amir
درسته آرمان جان میشه ۳ ساعت🤦‍♂️😅
0 لایک
1397/05/17
Amir
با این امید که تو شبکه نمایش خانگی نسخه ۳ ساعتش پخش شه
0 لایک
1397/05/17
طاها مزینانی
من لذت میبرم اگه فیلم خوب باشه
0 لایک
1397/06/27
راد شهبازی
چه گزارش عجیبی ! چرا واقعا این تعداد فیلم های سطحی در این سینما ساخته می شود و
فروش خوبی را هم در گیشه دارند ! مانی حقیقی از ساخت ۵۰ کیلو آلبالو چندین هدف شخصی داشت (سود مالی ، گوشه ای به منتقدان مخالف ...) اما بقیه فیلم های مبتذلی هستند که بهتر بود اصلا ساخته نشوند ...
0 لایک
0 نظر
1397/05/17
طاها مزینانی
معیریان رو که اصلا ولش کنیم بهتره ولی بقیه الحمد الله خوبن
0 لایک
0 نظر
1397/05/17
پرسپولیس
باید تو فضای مجازی کمپین نه به فیلم معیریان بزاریم.
3 لایک
0 نظر
1397/05/17
سینا دستگاهی
تمام فیلم هایی که گفتید رو قبول دارم که خیلی چرتن ولی به نظرم دو فیلم معراجی ها و اخراجی های ۲ جاشون تو این لیست نبود حالا اخراجی های ۳ رو قبول دارم
اما بهترین کار برای جلوگیری از این جور فیلم ها استقبال نکردن از این جور فیلم هاست
و متاسفانه در سینمای ایران ژانر های زیادی نداریم
یا اکثرا کمدی یا درام که البته خیلی از این همین فیلم های درام بازم خسته کننده هستن
مثلا چرا نباید سینمای ایران فیلم های جنایی یا ورزشی یا اکشن(نه در حد فیلم های خارجی) یا ترسناک یا خیلی خشن داشته باشد.
مثلا چرا ما تا الان هیچ فیلمی درباره تختی نداریم یا مثلا یکی از بهترین گزینه ها برای ساختن فیلم
فیلم روح الله داداشی هستش که چگونه کشته شد
اگر ایران اجازه بده اینگونه فیلم ها در ژانر های مختلف ساخته بشه مطمئن باشید دست مخاطب باز تر میشه. و سلیقه مخاطب بالاتر میره
3 لایک
1 نظر
1397/05/17
آرمان عسگری
فیلمسازا استقبال میکنن از ژانری که میخوان درام بین فیلمسازای ما محبوبه(و البته محبوب خودم)ولی موافقم که باید ژانرای مختلف امتحان بشه
0 لایک
1397/05/17
عرفان
شاید یکی از دلایلش علاقه مردم به فیلم فارسی های قبل از انقلابه(حالا به هر دلیلی)...وقتی فیلمسازای ما میبینن هنوز مردم با همچین فیلم هایی با داستان و فیلمنامه سطحی ارتباط برقرار میکنن
با تکرار همون الگو ها سعی میکنن یه فیلم بسازن و سر و تهشو یه جوری هم بیارن..وقتی میبینن با همین تکرار الگو موفقن دلیلی نداره روششونو عوض کنن و به خودشون سختی بدن..این که دوستان میگن مردم مقصرن تا حدودی درسته.متاسفانه ذائقه هنری بدی داریم چه در سینما چه در موسیقی.
شما دقت کنید اگه تو یه فیلم ایرانی تهش دونفر باهم ازدواج نکردن
پلیس شخصیت های منفیو دستگیر نکرد یا یه نفر نمرد مطمئنا باشید اون فیلم ارزش بحث کردنو داره.البته ما یه سری استثنا هم داریم که این پایان بندی ها تو اون فیلم ها مناسب بود.
4 لایک
16 نظر
1397/05/17
آرمان عسگری
آخرین فیلم ایرانی که دیدی چی بوده؟نصف فیلما اینجوری نیستن
3 لایک
1397/05/17
عرفان
هزارپا
0 لایک
1397/05/17
عرفان
منم نگفتم همه فیلم ها اینجورین الان طرف صحبتم همین دست فیلماست
1 لایک
1397/05/17
یونس
آرمان خان نظر نهاییت چیه در این مورد ؟؟؟؟
7 لایک
1397/05/17
آرمان عسگری
نظر نهایبم اینه که بهترین راه برای مقابله با این فیلما اینه که فیلمسازان درست ما راه مقابله باهاش رو در پیش بگیرن و کمدی درست و دارای حرف بسازن مثل گشت ارشاد و دایره زنگی اینجوری هم نیاز مردم ارضا میشه و هم سطح کیفی سینمامون ارتقا پیدا میکنه
1 لایک
1397/05/17
یونس
آفرین راه و چاره خیلی خوبی بود اما کل حرف من نبود!!!
چطور وقتی استعداد نیست وقتی توانایی نیست فیلمی بسازند که هم مردم بپسندند هم خدا؟؟؟؟
چطور توقع داری معیریان فیلمی بسازه که هم مفهوم داشته باشه و هم مورد پسند اکثر افراد جامعه؟؟؟؟
برای جلوگیری از این فیلمها باید خود مردم بخوان و جلوی همچین فیلم هایی گرفته بشه!!!
چطور وقتی که جلوی این موضوع از ریشه گرفته نشه توقع داری فیلمهایی مثل گشت ارشاد ساخته بشه و نسل فیلم هایی مثل خالتور گرفته بشه؟؟؟
باید مردم بخوان تا بشه که حرف های خودت هم اول و آخر از این موضوع پیروی میکنه!!!
8 لایک
1397/05/17
آرمان عسگری
نه اشتباه شد معیریان مزخرفات خودشو بسازه مستعدا کاربلدا کمدی درست در مون بسازن
0 لایک
1397/05/17
عرفان
به همین راحتی ذائقه مخاطب عوض نمیشه
0 لایک
1397/05/17
عرفان
تو این چند سال نمونه کارای کمدی خوبی هم داشتیم ولی ازشون استقبال نشده
0 لایک
1397/05/17
یونس
آرمان خان ما رو سرکار گذاشتی؟؟؟
ما حرفمون پیشرفت سینما و از بین رفتن چرندیاته اونوقت میگی معیریان بسازه و بفروشه؟؟؟؟
8 لایک
1397/05/17
یونس
جواب این رو هم به من ندادی که مقصر کیه؟؟؟؟؟
با تک تک حرف هات موافقم اما با اصل قضیه نه:)
کمبود داریم از همه چیز و همه جا!!
کمبود فقر اقتصادی تا فقر شادی و شاد بودن!!
به نظرت چه کسانی اجازه میدن که از این دسته فیلمها حمایت کرد؟؟؟ و چه کسانی اجازه میدن تا از اب گل الود بتونن پول بگیرن؟؟؟
قطعا خود مردم هستند که اجازه میدن و درخواست و طلب میکنن!!
به نظرم قدم اول رو باید همیشه مردم بردارن برای اصلاح شدن!!!
به عنوان مثال شما فکر کن اکثر مردم ما در حال حاضر با کمبود آگاهی مواجهه هستن و بعد یه سری میان و پولاشون رو بر میدارن و میخورن و میبرن و روح این مردم هم از این قصیه خبردار نمیشه و باز این مردم اون افراد رو میپرستن!!!
به نظرت اون دزد ها آدم میشن خود به خود و دست از دزدیدن بر میدارند ؟؟؟
یا خود مردم باید مشکلشون رو حل کنن و اجازه سوء استفاده از کمبود هاشون رو ندن؟؟؟؟
پاسخ با شما:)
8 لایک
1397/05/17
آرمان عسگری
اولا شما نمیتونی به اون بگی نساز پس اون میسازه نهادهای نظارتی مام انقد بی بخارن که فقط وقتی اسلام به خطر بیفته وارد میشن و ممنوع الکار و توقیف میکنن ولی باید رو دستشون بلند شد
در مورد اون مسئلم به نظرم مثالت اشتباهه توی اون قضیه مردم هیچکارن مثال درست ترش مثلا آمار فروش پراید و ماشینای بی کیفیت تو ایران میتونه باشه(که اینم به خاطر بحث قیمت مثال کاملی نیست)کی مقصره مردم یا خودروسازو سیاست‌گذارا؟کدوم؟
1 لایک
1397/05/17
عرفان
خب اگه مردم از فیلما وخودرو ها استقبال نکنن چه اتفاقی میفته؟؟هم فیلمساز هم خودروساز مجبور میشه سیاستاشو عوض کنه..تا وقتی استقبال باشه همین وضع ادامه داره..منطقی هم هست طرف وقتی میبینه بدون هیچ دردسری با یه سری شوخی سطحی به هدفش که معمولا گیشه است میرسه دلیلی نداره به خودش سختی بده
4 لایک
1397/05/17
یونس
حرفت از اون دسته حرف ها بودا!!!
مردم هیچکارن!!!!
اتفاقا حرف اول و آخر رو مردم میزنن داخل این قضیه که خودشونو هیزم کردند تا این سیاستمدار ها نهایت استفاده رو ببرن و سیاستمدار ها هم همینو میخوان تا تو مقصر رو اونا بدونی تا خود مردم رو؛ چون اینچنین هست که میتونن به اهداف خودشون برسن و بخورن و ببرن!!!!
خودت هم که مثال خودت رو نقض کردی !!!
معیریان هم که وقتی فیلم ساخت و دید که حمایتی وجود نداره ؛ خودش خودش رو از دور خارج میکنه چون دیگه سرمایه و پولی نیست که بمونه داخل این سینما یا کلا سیستم کاریشو عوض میکنه که اثری خوب بسازه که حمایت شه!!!
9 لایک
1397/05/17
پرسپولیس
احسنت باید تو فضای مجازی کمپین نه به فیلم معیریان بزاریم.
4 لایک
1397/05/17
امیر نوربخش
پرسپولیس عجب نظری دادی واقعا براوو
همش سعی کن در این حد باشه نظراتت
باتشکر
امیر
:)
1 لایک
1397/05/17
پرسپولیس
گشت 2 خیلی خوب بود
1 لایک
1 نظر
1397/05/17
عرفان
نگو تو رو خدا
0 لایک
1397/05/17
آرمان عسگری
من قبلا هم اینو گفتم الآنم میگم به نظر من این حرف که مردم مقصرن اشتباهه
تو جامعه ما مردم و خصوصا جوانان تفریح جمعی آنچنان ندارن استادیوم که بانوان نمیتونن برن مهمونی امن!!شبانه نداریم دبیرستانامون فقط عین ماشین کار میکشن از نوجوونا تفریح فوق برنامه ندارن
رقص ممنوع موسیقی سخت و خیلی جاها ممنوع خنده ممنوع شما نگاه کن چند ماه از سال خیمه های عزاداری برپاست؟تئاتر هنوز تو شهرستانها جا نیفتاده کنسرت گرونه و بعضی جاها هم که ممنوعه بیرون رفتنم که گشت ارشاد مزاحمه(نه فقط واسه بحث با هم بودن دختر و پسر که من دیدم یه مادره رو با بچه حدودا سه چهارسالش سوار ون کردن)
تو این وضعیت یه عده که منظوم اسم برد از آب گل آلود ماهی میگیرن به اسم کمدی و برای شادی و خنده توی محیط جمعی به دیدن این فیلما میرن
6 لایک
1 نظر
1397/05/17
یونس
با تک تک حرف هات موافقم اما با اصل قضیه نه:)
کمبود داریم از همه چیز و همه جا!!
کمبود فقر اقتصادی تا فقر شادی و شاد بودن!!
به نظرت چه کسانی اجازه میدن که از این دسته فیلمها حمایت کرد؟؟؟ و چه کسانی اجازه میدن تا از اب گل الود بتونن پول بگیرن؟؟؟
قطعا خود مردم هستند که اجازه میدن و درخواست و طلب میکنن!!
به نظرم قدم اول رو باید همیشه مردم بردارن برای اصلاح شدن!!!
به عنوان مثال شما فکر کن اکثر مردم ما در حال حاضر با کمبود آگاهی مواجهه هستن و بعد یه سری میان و پولاشون رو بر میدارن و میخورن و میبرن و روح این مردم هم از این قصیه خبردار نمیشه و باز این مردم اون افراد رو میپرستن!!!
به نظرت اون دزد ها آدم میشن خود به خود و دست از دزدیدن بر میدارند ؟؟؟
یا خود مردم باید مشکلشون رو حل کنن و اجازه سوء استفاده از کمبود هاشون رو ندن؟؟؟؟
پاسخ با شما:)
10 لایک
1397/05/17
حسام الدین
خالتور که خیلی خوب بود چرا فیلمو خراب می کنی منظوم اینجوری مردم کمتر به سینما می روند منظوم میشه اینو پاکش کنی لطفا پاسخگو باشید
1 لایک
3 نظر
1397/05/17
عسلی
خالتور شاهکاری بود واسه خودش
1 لایک
1397/05/17
احسان
قطعا خالتور برای حسام یک شاهکاره
0 لایک
1397/05/17
پرسا صادقی
از نظر من خالتور خیلی الکی بود موضوعی چرت و من ب شخصه از اول فیلم تا اخر فیلم میگفتم خوب حالا ک چی مثلا ؟؟؟
0 لایک
1397/05/21
احسان
به نظرم تگزاس با مابقی فیلم های این لیست قابل قیاس نیست و یک سر و گردن بالاتره
0 لایک
0 نظر
1397/05/17
یونس
اگر خیلی زور بزنیم قطعا فقط میشه یک الی دو فیلم خوب از میون فیلم هایی که منظوم نام برد ، ازش تعریف و دفاع کنیم!!!
مسئله اصلی اینه که کارگردان ها ، تهیه کننده ها و کلا همه عوامل فیلم نگاهی تجاری به سینما دارند ، و سینما رو به چشم یک منبع درآمد و سرمایه گذاری نگاه میکنند و نگاهشون به سینما بسیار کثیف هست و سینمای کمدی ما دلسوز خوبی نداره!!!!
.....
مسئله دیگه هم این هست که مردم ما مقصر اول و آخر ساخت همچین کمدی هایی هستند!!! مردم باید اولویت بندی خوبی داشته باشند در فیلم دیدن و حمایت از اثر، که متاسفانه اولویت فیلمبین سینمای کمدی همین شوخی های جنسی و لوده بودن فیلم هست و کارگردان ها هم از همین موضوع سوء استفاده میکنند از این مسئله!!!
.....
به نظر من که تنها فیلمی که در این لیست حضور داره و میشه ازش دفاع کرد هزار پا هست!!!! هزارپا خیلی خوب توانش رو گذاشته بود روی فیلمنامه و بیان خوب قصه گویی که با انتخاب بازیگران هوشمندانه و رقص هایی که در فیلم باعث جذاب شدن فیلم گیشد اشاره کرد!!

فیلمهایی مثل گشت 2 که قسمت یک بسیار خوب و انتقادی ای رو داشتن برای فروش خوب فیلمشون سعی کردن از موضوع اصلی فیلم گشت ارشاد دور بشن به طرزی که حتی اسم فیلم رو هم تغییر دادن و نام گشت رو برای فیلم انتخاب کردند و به نطرم فروش خیلی خوبش به خاطر اعتبار اصلی فیلم بود!!!

50 کیلو آلبالو هم یه نظرم به خاطر سانسور خیلی خیلی لطمه خورد و ایده های خوب مانی حقیقی رو سعی کردند پنهان کنند و ازش برعلیه فیلمش استفاده کنند!!!

تگزاس و دشمن باقی رو ندیدم و نظری ندارم و اینکه باقی هم کلا به نام فیلم سینمای کمدی نمیشه شناخته بشن و کلا فیلم نیست و انتقاد بر روی همچین فیلم هایی اشتباه محض هست و هرگز نباید انتقاد کرد چون هیچ تفکری باعث اصلاح شدنشون وجود نداره!!!
11 لایک
4 نظر
1397/05/17
احسان
👌👏👏👏
0 لایک
1397/05/17
Amir
هزارپا فیلم نامه قابل فبولی داشت آیا؟
فقط یه سری شوخی های به جا داشت همین!
0 لایک
1397/05/17
راد شهبازی
به نظر بنده هزارپا از معدود کمدی هایی بود که حداقل یک فیلمنامه ای داشت که بتوان راجب آن نوشت و آن را نقد کرد و حداقل فیلمنامه ای قابل دفاع داشت . مشکل اصلی هم طولانی بودن بیش از حد فیلم بوده (حدود 180 دقیقه ) که با حذف سکانس های زیاد ، هزارپا شده این هزارپا .
1 لایک
1397/05/17
Amir
خلاصه هر چی بود خیلی قابل دفاع نبود!
0 لایک
1397/05/17
مشاهده نظرات بیشتر