دشمن زن

‏دشمن زن‏ (1396)
‏WOMANS ENEMY‏

5.4
رای شما:
0/10
بر اساس رای 252 کاربر
اکران شده در 1397/03/23

خلاصه داستان فیلم سینمایی دشمن زن
چرا هرچی دشمن زنه بعد از یه مدت تو زرد از آب در میاد و میشه مدافع سرسخت حقوق زنان؟؟!!

برومند شکری: اگر بخواهیم قضاوت عادلانه ای در مورد این فیلم داشته باشیم باید جدا از رخدادهای تکراری و همان کنش و واکنش‌های معمول زن و مرد کارگردان را به واسطه بعضی از جسارت‌هائی که به خرج داده است تحسین نمود. چرا که توانسته است در چنین حال و هوائی تا مرز عقاید فمینیستی پیش برود و ظریفانه روی یک لبه تیز قدم بزند.
ساناز رمضانی: این استفاده بی‌شرمانه از کمدی که توسط مردم ساخته می‌شود و دست‌به‌دست می‌شود و دوباره به همان مردم فروخته و خورانده می‌شود در فیلم‌های این روزها زیاد دیده می‌شود اما در «دشمن زن» آن‌قدر زیاد است که فکر می‌کنیم اگر فضای مجازی نبود احتمالاً اصلاً فیلمی به نام«دشمن زن» هم نبود.
میثم کریمی: الگوهای تکرار شونده جدال زن و مرد که معتقدند جنس مقابلشان چیزی نمی‌فهمد، ایده نخ‌نمایی است که بهرحال همواره در حال تکرار است و در سال‌های اخیر سر از سوپرمارکت‌ها درآورده اما بهرحال، « دشمن زن » اینبار به جای سوپرمارکت، پرده سینما را به خود دیده است.
مدیسا مهراب پور: فیلمی که هم مردان و هم زنان در آن برای خنده گرفتن از تماشاگر مسخره می‌شوند و به شنیع‌ترین و زشت‌ترین اعمال انسانی که به عبارت بهتر کاریکاتوری از یک انسان است، دست می‌زنند. باید تأسف خورد به ابتذال حاکم بر این فیلم
حواشی فیلم دشمن زن (0 حاشیه)
سوتی های فیلم دشمن زن (0 سوتی)
(سام درخشانی): + اینجا چخبره؟چرا انقدر زن ریخته اینجا؟
_حاجی گفتی من حسابدار میخوام آگهی استخدام دادم دیگه!
+یه حرف رو چند دفعه من باید به تو بزنم تو این فروشگاه فقط مذد میتونه کار کنه !! مرد.
* مگه استادیومه؟؟
+قانونشه عزیزم . بعد این که این آقا مجید مازن که میبینه منقلب میشه
جزئیات بیشتر از فیلم دشمن زن
پخش کننده: پویا فیلم
میزان فروش: 3،165،306،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم دشمن زن (از مجموع 53 رای)

ارزش تماشا
6.1
خوش ساخت
5
بازیگری
5.9
خلاقانه
3.6
محتوای مناسب
3.5
تفکربرانگیز
3.9
مناسب خانواده‌
6.5
مناسب کودکان
4.6
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم دشمن زن (79 بررسی)
علی فیلم بین
با سلام
احمدرضا موسوی
1 لایک
1399/06/02
کاشف استعداد سحر
متشکرم
1 لایک
1399/06/02
جوجو
میگم سحر ت منظور امیرحسین ک پایین نظر داده رو فهمیدی🤔
زن روشنک میشد بهتره
روشنک خودش باید زن کسی شه بعد کی زن روشنک میشد بهتر بود عایا🤔🤔
0 لایک
1399/06/02
کاشف استعداد سحر
واییی D: من ***
ولش کن مبهوت جذابیت های روشنکه بود خودشو سر سفره عقد با روشنک داشت تصور میکرد نفهمید روشنک زنش شد یا خودش زن روشنک شد D:
0 لایک
1399/06/02
علی فیلم بین
خواهش میکنم
1 لایک
1399/06/02
جوجو
تازه از بقیه هم نظر خواسته⁦🤦🏻‍♀️⁩ وای خدا چقد خندیدم🤣🤣
0 لایک
1399/06/03
امیرحسین
یارو روشنک را به این طرجیح داد هرکی بود زن روشنک میشود شما بگین
1 لایک
0 نظر
1398/05/20
سام کارگردان
عالی بود خیلی خوب بود من با درسا
موافقم
1 لایک
0 نظر
1398/04/30
درسا صیاد
بنظر من فیلم قشنگی بود و پر از سکانس های خنده دار
مخصوصا با بازی درخشان سام درخشانی
3 لایک
0 نظر
1398/04/23
آسمان
عالی بود بخصوص بازی آقای بهرنگ علوی. سکانس استخدام عالی بود عالی😂
3 لایک
0 نظر
1398/04/04
سید محمد موسوی
ببخشید.عذرمیخوام.اما اونایی که نوشتن "عالی" رو درک نمیکنم.
2 لایک
0 نظر
1397/11/30
سید محمد موسوی
دشمن زن یا مرد فمینیست نما
اما از نقاط فاجعه فیلم باید به چند مورد بشدت کریه و زشت اشاره کرد.
یک:نوشته ای که به آن میگفتند فیلمنامه!! خداوند اموات این جوانَک هایی که دابسمش و کلیپ های اینستاگرامی می سازند را بیامرزد که کار نویسندگان را راحت کرده اند. اگر سری به صفحات طنز مآبانه اینستاگرام و کانال های مثلاً خنده دار تلگرام بزنید؛ ظرفِ یک ساعت می توانید یکصد صفحه فیلمنامه تهیه و برای ساخت به حسین فرح بخش اهدا کنید تا فیلمش را بسازد. برای مثال به سخره گرفتن یکی از سخنرانی های رئیس دولت نهم و دهم!! یا همین رئیس دولت فعلی؛ این نوع تمسخر یک سیاستمدار چه محلی از اِعراب داشت؟؟ یا مثلاً استفاده از دیالوگ های مجعول و سخیف، برای چه منظوری بکار رفت؟؟ یا عطش شدید یک دختر برای ازدواج با مردی همسن پدرش؛ چرا واقعاً؟؟ یا چرا باید خسرو و مادرش با روشنک بروند کیش؟؟ یا چرا خسرو که مثلاً انسان معتقدی ست با روشنک روی جت اسکی بنشیند و بعد انتظار داشته باشد دختر دلبسته او نشود؟؟ یا چادر مادر خسرو باید بگوید این لباس شب را از مکه آورده ام؟؟یا چرا مجید باید مادرش را دستمایه ای قراردهد که مثلاً زن دوم خسرو ست؟؟ او که معلوم شد دختران زیادی را زیردستش دارد!؟ اینها تنها چند سوال از چندصد سوال من از نویسنده این اثر است. بعد هم میخواستم بپرسم چرا باید در دیالوگ های فیلم از جملات مبتذل و منحرفانه استفاده شود؟؟جملاتی که انسان های فاجر و بدزبان و کاملاً بی فرهنگ به زبان می آورند؟؟مگر سینماگرانِ ما ادعای فرهنگ و هنر ندارند؟؟پس استعمال این جملات زشت و زننده و بی حیاگونه به چه کارشان می آید؟؟
دو:استفاده از حیوانات در فیلم ها رایج شده.البته باید گفت زجر دادن حیوانات. قبلاً فقط گربه ها بودند و کبوترها. بعد رسیدیم به نمایش سگ ها. بعد مانند فیلم آینه بغل رفتیم سراغ پرندگان شکاری. حالا هم شیر. شیر؟؟!! واقعاً نیاز بود یک شیر برای فروش فیلم بنمایش درآید؟؟ بعد در آن سرما حسابی با شیلنگ آب خیس شود؟؟ اسم این را چه بگذاریم؟؟
سه:استفاده از فردی مبتلا به سندرم داون. دیگر باب شده که از این بنده های عزیز خدا برای مسخره بازی هایشان بهره ببرند. این فرشته های بی زبان را دستمایه آثار مبتذل و مستهجن خود کنند که بیشتر بفروشند؟؟ اصلاً حضور یک انسان مبتلا به سندرم داون به چه نیتی در فیلم گنجانده شده بود؟؟
چهار:حضور خوانندگانی چون جواد یساری و استفاده بیشمار از اسم بازیگران قبل انقلاب. من اگر بجای جواد یساری بودم؛ تف هم کف دست کریم امینی و امثالهم نمی انداختم. چرا کسی نیست به این کارگردان و امثال او بگوید ما اگر فیلم فارسی دوست داشتیم که دیگر سینما نمیرفتیم و آثار شما را خریداری نمی کردیم؟!؟ ما اگر جواد یساری و کیومرث ملک مطیعی و محمدعلی فردین و بهروز وثوق را میخواستیم؛ به یوتیوب سرمیزدیم و فیلم آبگوشتی های دهه چهل و پنجاه را میدیدیم و پولمان را حرام فیلم های بعد انقلاب نمی کردیم. چرا باید در هزاره سوم بعد از میلاد؛ هنوز هم یک مثلاً کارگردان به خاطراتی رجوع کند که ایجاد کننده خاطره هم از یادآوری خاطراتش شرم دارد؟؟
بطور کل "دشمن زن" یک فاجعه در راستای باقی فجایایِ سینمایِ‌ ایران ست و بس.
4 لایک
2 نظر
1397/11/30
عسلی
هر دو نقد خیلی خوب بودند.
1 لایک
1397/11/30
سید محمد موسوی
سلام.ممنونم:)
0 لایک
1397/12/01
سید محمد موسوی
دشمن زن یا مرد فمینیست نما
"دشمن زن" را می توان از چندنما بررسی کرد.
یک: تهیه کننده. من وقتی نام حسین فرح بخش را می شنوم، دقیقاً بیاد فیلم فارسی های ماقبل تاریخ اشک می ریزم. این اسم به گونه ای تن را می لرزاند که گویی در تابستان برف آمده!!
دو:کارگردان. کریم امینی شاید در برخی نقش ها توانست خودی نشان دهد. اما این خود؛ با روزهای خوب یک بازیگر جوان و توانا آنقدر فاصله دارد که نمی توان به او گفت بازیگر. چه برسد به هنرمند!! وقتی کارگردان یک اثر هنرمند نباشد، دغدغه هنر هم ندارد. پس اثر یک فیلم نمی شود و در حد مجموعه ای از موقعیت ها باقی می ماند. البته هنوز جوان است و باید یاد بگیرد و بیاموزد.
سه: بازیگران.نمی شود یک فیلم را مانند یک تابلوی نقاشی ترسیم کرد و گفت باید کاملاً هارمونیک باشد. اما می شود انتظار داشت کارگردان بازیگرانی را کنارهم قراردهد که سنخیت نسبی داشته باشند. وقتی یک فیلم برای اینکه بگوید خوب است از تعدادی بازیگر چهره آشنا و مطابق با میل مخاطب استفاده می کند و عکس و اسمشان را بصورت درشت بر روی پوستر می چسباند؛ این یعنی مانور با هنرپیشه ها. که از قضا بشدت بازی های ضعیف و بدون هنری را از مجموعه بازیگران این فیلم دیدیم. مخصوصاً امیرحسین آرمان که بعد از گذشته سالیانِ دراز نتوانسته یک بازیگر بشود. الناز حبیبی و بهاره کیان افشار نیز نشان داده اند هنوز برای بروز هنر بازیگری شان نیازمند آموزش و آموختن بسیار هستند. سام درخشانی که بعلت مهاجرت به غرب!! باید دلار بیشتری کسب کند و می شود گفت دیگر دغدغه هنرمندی ندارد.صرفاً روی پرده سینماها باشد.برایش کافی ست. بهرنگ علوی و سیروس همت و مریم سعادت و سایرین را نیز هنرور یا سیاه لشکر بنامیم بهتر است. من فقط از گوهر خیراندیش متعجبم که او نیز پس از فوت جمشید اسماعیل خانی فقید؛ نمودار هنرمندیَ ش به سمت دره قهقرا به پیش می رود.
اینها نقاط ضعف فیلم بودند.
3 لایک
0 نظر
1397/11/30
پرزیوال
آشغال هایی مثل خجالت نکش و دشمن زن تا کی می‌خوان ساخته بشن؟؟؟؟!
2 لایک
1 نظر
1397/11/22
سید محمد موسوی
سلام.
تا وقتی که خدا پول رو گذاشته تو جیب حسین فرحبخش...
0 لایک
1397/11/30
سام به نظر من قشنگ بود چون کارگردان و بازیگر های خوب داشت
0 لایک
0 نظر
1397/11/01
مشاهده بررسی‌های بیشتر