استراحت مطلق

‏استراحت مطلق‏ (1393)
‏Absolute Rest‏

5.6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 313 کاربر
درام, کمدی
اکران شده در 1393/12/20

خلاصه داستان فیلم سینمایی استراحت مطلق
یک فیلم پر لوکیشن و اجتماعی است که همه صحنه‌های آن در تهران جلوی دوربین رفته است.تهران مال توِ مگه!؟

دکتر محمد لطفی زاده درباره‌ی فیلم استراحت مطلق نوشت:
1- این فیلم و مانند آن را باید مصداق (گل به خودی فرهنگی) دانست. در این دنیای وانفسا که دشمن از هر سو در پی آسیب‎رسانی فرهنگی به ما است وقتی چنین فیلم‎هایی ساخته و پخش می‎شود جز (گل به خودی فرهنگی) چه نامی می‎توان روی آن گذاشت؟ در این فیلم و چند فیلم دیگر که وجه مشترک آنها حضور (رضا عطاران) هم هست، سکانس‌های پر از الفاظ ناشایست یا دوپهلو که گاهی شوخی‎های زشت را به ذهن بیننده منتقل می‌کند وجود دارد که معلوم نیست آیا با نبودن این سکانس‌ها یا جملات امکان ساخت فیلمی آموزنده نیست؟

2 - کارگردان فیلم درباره برخی تصاویر یا سکانس‎ها گفته بود که اینگونه تصاویر مانند (لخت بودن بازیگران که در فیلم فوتبال بازی می‎کنند یا لخت شدن عطاران در حمام مقابل همسرش (که در فضای واقعی نیز همسر وی است) به واقعی بودن فضای فیلم کمک می‌کند و از روی عمد جانمایی شده است. سؤال اول این است که نمایش بدن برهنه بازیگران در فیلم با کدام مجوز شرعی انجام شده است؟ سوال دوم این است که نمایش لخت شدن عطاران در حمام چه ارتباطی به داستان فیلم دارد؟ اگر وی مقابل همسر واقعی‌اش برهنه می‌شود چه دلیلی دارد که هزاران زن بیننده فیلم هم در این صحنه شریک شوند؟ اگر این منطق درست باشد باید تصاویر خصوصی‎تر هم نشان داده می‎شد تا فیلم به فضای واقعی نزدیک‎تر باشد!!!

3 - در این فیلم حداقل سه بازیگر مشهور با بدن برهنه ظاهر گردیده‎اند.

4 - در این فیلم (ترانه علیدوستی) به عنوان زنی مطلقه به تهران می‎آید و با عطاران در خرید و فروش ماهواره شریک می‎شود و به این سبب در منزل عطاران و همسرش ساکن می‎شود و با عطاران به تنهایی بیرون می‎رود و غیره. در نقد این فیلم یکی از منتقدین بنام اینگونه از کاهانی سؤال می‎کند:

5 - سمیرا (با بازی ترانه علیدوستی) در فیلم پاکدامن است. این جمله را کارگردان فیلم می‎گوید اما در این فیلم واکنش همین زن به اصطلاح پاکدامن به لخت کردن عروسک داخل ماشین توسط عطاران (لبخند) است و قرار گذاشتن و سوار ماشین صاحب کارخانه (محل کار قبلی او) شدن آنهم شب هنگام لابد نشانه‎های پاکدامنی است!

6 - نکات زیاد دیگری هم درباره این فیلم هست از جمله نوع شخصیت سمیرا (با بازی ترانه علیدوستی)، کاری که انتخاب می‎کند تا پیشرفت کند (خرید و فروش گیرنده ماهواره)، نوع رابطه وی با عطاران و همسرش در فیلم، نوع رابطه عطاران با همسرش (که عصبی است) اما با سمیرا آرام است، نوع رابطه حبیب (با بازی بابک حمیدیان) با همسر مطلقه‎اش پس از طلاق و غیره که به دلیل رعایت اختصار از آنها می‎گذریم.
عبدالرضا کاهانی٬ کارگردان فیلم استراحت مطلق با تاکید بر این‌که این فیلم را زیرزمینی نساختم بلکه با مجوز ارشاد ساخته‌ام، افزود: ابتدا 16 مورد اصلاحیه بود که تلاش کردیم آن را کاهش دهیم. اگر همه اصلاحیه‌ها را زود می‌پذیرفتم، این مشکلات پیش نمی‌آمد. البته مدت زمان فیلم من 76 دقیقه است که اگر کم شود، دیگر سینمایی نیست. در این فیلم رضا عطاران با همسرش حضور دارد و مشکل سکانس‌های مربوط به آنها حل شده است. چون آقای رضاداد دبیر جشنواره پیشنهاد کرد قبل از تیتراژ فیلم بنویسیم که رضا عطاران و فریده فرامرزی زن و شوهر واقعی هستند. از سوی دیگر در یکی از سکانس‌ها چند کارگر که نقششان را بابک حمیدیان و مجید صالحی و ...بازی می‌کنند، فوتبال بازی می‌کنند ولی موضوع این است که نمی‌توانند بابک حمیدیان را در شمایل کارگری بپذیرند که با بالاتنه لخت فوتبال بازی می‌کند.
عبدالرضا کاهانی کارگردان سینما با برگزاری نشستی خبری، توضیحاتی درباره اکران نشدن فیلمش در جشنواره فجر و میزان اصلاحیه‌های آن ارایه و در آن تاکید کرد، بزودی یک نوبت نمایش برای فیلم در یک سالن استاندارد خواهد گذاشت و حتما اسفندماه فیلمش را اکران عمومی خواهد کرد. او در این نشست که 23 دی ماه برگزار شد، گفت: برایم تعجب برانگیز نیست که فیلم جدیدم در جشنواره فیلم فجر نمایش داده نمی‌شود چون هیچ یک از فیلم‌های قبلی‌ام هم برای شرکت در جشنواره رای نیاوردند. اگر «استراحت مطلق» برای شرکت در جشنواره رای می‌آورد، تعجب می‌کردم؛ چراکه جشنواره فیلم فجر برای نوع فیلم‌های من مُدل غلطی است چون ما نمی‌توانیم فیلمی داشته باشیم که در افتتاحیه یا اختتامیه جشنواره نمایش داده شود. کاهانی با اشاره به حاشیه‌های انتخاب آثار در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: حرف‌هایی که قبل از اعلام اسامی فیلم‌ها شنیده شد‌، برایم حیرت‌انگیز است. وزارت ارشاد و برگزار کنندگان جشنواره بانی برگزاری یکسری جلسات مکرر با من شدند. جالب اینجاست که حتی تاریخ نمایش فیلم با هماهنگی من در برج میلاد معلوم شده و حتی قرار بود فیلم دیگرم که خارج از کشور ساخته‌ام اردیبهشت ماه در بخش بین الملل جشنواره فجر نمایش داده بشود.
سوتی های فیلم استراحت مطلق (0 سوتی)
(ترانه علیدوستی): توو این شهر بمیری هم کسی نمیفهمه !
جزئیات بیشتر از فیلم استراحت مطلق
پخش کننده: موسسه نسیم‌صبا
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم استراحت مطلق (از مجموع 24 رای)

ارزش تماشا
7.5
خوش ساخت
6.5
بازیگری
8.3
خلاقانه
5
محتوای مناسب
4.6
تفکربرانگیز
4.8
مناسب خانواده‌
3.8
مناسب کودکان
1.5
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم استراحت مطلق (18 بررسی)
یلدا به نظرتون ببینم؟؟؟
1 لایک
1 نظر
1398/05/06
علی فیلم بین
سانسور اش یه مقدار خراب اش کرده ولی ارزش یک بار دیدن داره.
0 لایک
1398/05/28
هدیه
موضوع خوبی داشت ولی انتخاب بازیگرایی که زن وشوهرن وهی همدیگه رو می مالونن به نظرم قشنک نیست
0 لایک
0 نظر
1398/01/20
فاطمه نژاده
فیلم خوبی بود در همین حد
1 لایک
0 نظر
1397/07/02
یسی یکی از همکلاسی های قدیمی من تو این فیلم بازی کرده
0 لایک
0 نظر
1397/03/13
سینا فکری
فیلم خیلی خوبی بود
0 لایک
0 نظر
1397/02/31
آرمان عسگری
این فیلم کاملا هنر و البته ضعف های جزئی کاهانی رو در کارگردانی نشون داد
0 لایک
0 نظر
1397/02/25
غــــریبه
خوب نبود من خوشم نیومد
0 لایک
1 نظر
1396/11/29
وروجک
آره واقعا
0 لایک
1396/11/29
یونس
خانم هادی اگر دوست ندارید خب چرا می بینید مگه کسی مجبورتون کرده ببینید بعد بگید خوشم نمیاد
1 لایک
0 نظر
1396/08/08
یونس
منم جای شما بودم نمیفهمیدم مفهوم فیلم چیه همین حرفو میزدم 😒😒😒😒😒😒😒😒
1 لایک
0 نظر
1396/08/08
فاطمه هادی مزخرف فیلمای کاهانی رو دوست ندارم
1 لایک
0 نظر
1396/08/08
مشاهده بررسی‌های بیشتر