ماجرای نیمروز / نقد

آیا ماجرای نیمروز یک شاهکار سینمایی ست؟

حمید رضا امیدی سرور : این مجموعه با کارگردانی چندان قدرتمندانه‌ای همراه نشده تا این قابلیت‌ها برگرفته از مستند گرایی مورد پسند سازندگان آن را با پرداخت سینمایی جذاب و میخکوب کننده‌ای همراه کند.
آیا ماجرای نیمروز یک شاهکار سینمایی ست؟
23 اسفند 1395
شناسه نقد : 0040542
منبع: مد و مه
نظرات مردم (4 نظر)
فاطمه فاضلی
اتفاقا با کم کاری هایی که شده در زمینه فیلم های طبق فرمایش شما «سفارشی!»‌، پیشنهاد من اینه به ساخت چنین فیلم های فاخری ادامه بدن!
0 لایک
0 نظر
1396/01/11
هولدن کالفیلد
چیزی که من از این نقد فهمیدم این نبود که فیلم، ضعف پرداخت داره، بیشتر این رو فهمیدم که منتقد در شناخت جامعه ی هدف فیلم (سپاهی ها و بسیجی های اول انقلاب) به شدت لنگ میزنه، برخی از نقطه ضعف هایی که منتقد بیان میکنه به نظر من قوت پرداخت فیلمنامه هستن. البته در مورد اینکه روی مجاهدین خوب کار نشده نقد واردیه. و نکته آخر اینکه به نظرم جالب نیست هر فیلمی که با تم مذهبی و انقلاب ساخته میشه رو با برچسب بی مزه و نخ نما و دهه هفتادی "سفارشی" لوث کنیم! فیلمی مثل کما هم فیلم سفارشی بود، فیلمی مثل پل چوبی مستقل محسوب نمیشه! هر چیزی که موافق با حاکمیت باشه "به سفارش حاکمیت" نیست، در عجبم از جماعت منتقد و روشنفکر که داعیه ی چند صدایی دارن اما این احتمال که محمد حسین مهدویان از اعتقادات خودش فیلم میسازه رو در نظر نمیگیرن!
0 لایک
0 نظر
1395/12/28
سیاوش انصاری
فیلم شاهکاری نیست فقط از بقیه فیلمای جشنواره بهتر بود ومثلا اگر سال قبلش به جشنواره میومد انقدر سروصدا نمیکرد.
در کل جوی که واسه قیلم درست کردن بیشتر از ارزش خود فیلمه
0 لایک
0 نظر
1395/12/28
کمیل مکتوم
ابهام مساله ای است که باید برای سینما و منتقدین حل بشه!
عجیبه که ما ابهام رو در داستان و فیلمنامه مایه مباهات میدونیم، اما در مستند سبب ضعف. مضافا بر اینکه این اثر نه مستند به معنای مصطلحه و نه فیلم!
0 لایک
0 نظر
1395/12/27