ماجرای نیمروزخرید پستی فیلم

‏ماجرای نیمروز‏ (1395)
‏The Story Of Noon‏

7.4
رای شما:
0/10
بر اساس رای 3758 کاربر
110 دقیقه
تاریخی, جنایی, حادثه‌ای, درام
اکران شده در 1395/12/25

خلاصه داستان فیلم سینمایی ماجرای نیمروز
در محله‌های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیابان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

برنده 2 و نامزد 7 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
32 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
آهنگ تیتراژ فیلم ماجرای نیمروز
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

ماجرای نیمروز

آهنگ تیتراژ ماجرای نیمروز با صدای
ساناز رمضانی: الگویی که مشابه‌اش را در «تسخیر ناپذیران» دی پالما می‌بینیم. این روایت پلیسی و ماجراجویانه باید با یک اکشن مناسب همراه باشد تا از ریتم نیافتد و مخاطب را جذب کند و این دقیقاً اتفاقی است که در «ماجرای نیمروز» هم می‌افتد.
زینب امیرسیاوشانی: نزدیکی فیلم به مستند-بازسازی باعث شده تا روایت تاریخ، از داستانی بودن فیلم جلو بزند. این تکه تکه شدن مسیر روایت و وضعیت برزخی، که فیلم روایتگر آن است انقدر کشدار می‌شود که بیننده را خسته می‌کند.
حمیدرضا امیدی سرور: اگر ماجرای نیمروز از سطح فیلمی متوسط فراتر نمی‌رود تاحدی حاصل از همین سرگردانی میان لحظه‌هایی است که گاه بسیار خوبند و گاه بسیار ضعیف. در جذابیت مضمون فیلم شکی نمی‌توان داشت، چه برای آنها که آن روزها را به یاد دارند و چه برای آن‌ها که از آن هیچ نمی‌دانند.
بهروز انوار: فیلم همزمان که تلاش می‌کند به ذهنیت حامیان مالی خود وفادار باشد سعی دارد نمایش آبرومندانه‌ای از تاریخ مورد نظر خود داشته باشد که تا حدود بسیار زیادی در این راه موفق بوده است و می‌تواند از فیلم‌های ماندگار سیاسی سینمای ایران باشد.
«مهدی زمین‌پرداز» در «ماجرای نیمروز» جایگزین بابک حمیدیان شد. زمین پرداز پیش از این در مستند «آخرین روزهای زمستان» در نقش شهید باقری به ایفای نقش پرداخته بود.
«ماجرای نیمروز» با «ایستاده در غبار» به جهت قصه‌گو بودن و فضا سازی بسیار متفاوت است و تمام فیلمبرداری آن در تهران و اطراف شهر انجام شده است.
«سجاد پهلوان‌زاده»، فیلم‌بردار «ماجرای نیمروز»، پیش از این فیلم در فیلم «ایستاده در غبار»، اولین فیلم بلند سینمایی مهدویان با او همکاری داشته است.
سوتی های فیلم ماجرای نیمروز (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم ماجرای نیمروز (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم ماجرای نیمروز
محصول: موسسه سینمایی سیمای مهر
پخش کننده: موسسه سینمایی سیمای مهر
میزان فروش: 4،324،474،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم ماجرای نیمروز (از مجموع 200 رای)

ارزش تماشا
9.0
خوش ساخت
8.9
بازیگری
8.4
خلاقانه
7.1
محتوای مناسب
8.4
تفکربرانگیز
8.2
مناسب خانواده‌
8.5
مناسب کودکان
3.4
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم ماجرای نیمروز (178 بررسی)
اقای سریالی
جمعه ۶ تیر ۹۹ از شبکه یک ساعت ۱۶
2 لایک
4 نظر
1399/04/05
یلدا
دو یعنی رد خون قشنگ تر بود به نظرم
1 لایک
1399/04/06
اقای سریالی
نه 1
1 لایک
1399/04/06
یلدا
چرا؟
0 لایک
1399/04/08
اقای سریالی
چی چرا
0 لایک
1399/04/08
امید قلعه قوند
👍👍👍👍
2 لایک
0 نظر
1398/07/12
سید محمد موسوی
"ماجرای نیمروز" ، شهادت شهود.

من هرچی میخواستم بگم آقای "سام لُرد" گفته بودن قبلاً در تاریخ 19تیر96. پس بنظرم همون رو ری پُست کنم بهتر باشه.

با سلام
با توجه به انتقادات بعضی از دوستان مجبورم توضیحاتی راجع به این فیلم بدم تا متوجه شوید با چه شاهکاری مواجه هستید.
این فیلم درام به معنای واقعی است.آن قدر سینمای ایران و حتی سینمای هالیوود را ملودرام فراگرفته که ذات درام و درام اصیل به فراموشی سپرده شده.
درام یعنی رویارویی حقیقت با احساسات.اما چه احساسی؟احساسی که مخاطب را از خود بی خود کند؟قطعا خیر.احساسی که بتواند در راستای واقعیات باشد.
برای مثال فیلم جدایی نادر از سیمین را در نظر بگیرید.این فیلم یک درام واقعی است .چرا؟چون مخاطب را که کاملا واقعی است با شخصیت هایی که کاملا واقعی هستند با احساسات مواجه می کند و نکته این جاست که کنترل احساسات را به دست مخاطب می دهد.درام واقعی یعنی همین.یعنی کنترل احساسات کاملا در دست مخاطب است.کاری که فیلم جدایی نادر از سیمین می کند همین است یعنی مخاطب را میخکوب می کند ولی نه با فوران احساسات بلکه با کنترل احساسات توسط خود مخاطب.
ماجرای نیمروز هم همین است.درام خالص ماجرای نیمروز شاید به مذاق خیلی از افراد خوش نیاید اما این دلیل بر این نیست که یک عده صرفا به خاطر نا آشنا بودن با ماهیت درام،تمامیت فیلم را زیر سوال برند.
آن قدر ذهنمان از ملودرام های بی در و پیکر ایرانی و بعضا هالیوودی پر شده که وقتی با یک درام خالص مواجه می شویم،تاب نیاورده و صرفا با بیان این که فیلم خوبی نیست به انتقاد از فیلم می پردازیم.
یادتان باشد که درام خالص یعنی عمل.به قول ژان کوکتو کارگردان معروف فرانسوی،عمل درام نویس داوری نیست بلکه شهادت دادن است.
اگر در جمله فوق که ذکر کردم توجه کرده و دقیق شوید،پی خواهید برد که ماجرای نیمروز درام واقعی است.درام خالص خالص خالص.
نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که بعضی از دوستان راجع به تحریف در این فیلم صحبت می کنند و بعضی از دوستان راجع به نمایش ندادن سایر اتفاقات تاریخی پیرامون این موضوع در فیلم.
باید به حضورتون عرض کنم که شما با یک فیلم طرف هستید نه با یک کتاب 500 صفحه ای یا یک سریال 100 قسمتی.
اگر قرار باشد تمام نکات تاریخی را مو به مو ذکر کرد که باید از ساخت فیلم منصرف شد.محمد حسین مهدویان با تسلط کاملی که بر درام دارد به جایی رسیده که بدون قضاوت و صرفا به عنوان یک شاهد ماجرا را روایت می کند.
نکته دیگری که لازم می دونم عرض کنم این است که مهدویان کارگردانی را به اوج رسانده یعنی کارگردانی کاملا دراماتیک و تا جایی که به نظرم مهدویان در مقام یک کارگردان مولف ظاهر شده.
تمام حرکات دوربین دراماتیک است.دوربینی که فقط شاهد ماجراست.به ماجرا نزدیک نمی شود تا به ملودارم تبدیل نشود.با رعایت فاصله ماجرا را روایت می کند و این است همان وحدت فرم و محتوا.
مهدویان طوری از بازیگران بازی گرفته که بازی بازیگران هم کاملا دراماتیک شده یعنی عمل واقعی یعنی بازی واقعی یعنی اجتناب از غلظت بازی و اجتناب از شعاری بودن.
بنده سعی کردم تا جایی که ممکن بود ابهامات بی اساس راجع به این فیلم را بر طرف کنم حال قضاوت با خود شماست و البته که سینما سلیقه ای هم هست.
اما اگر با نگاه کارشناسی به این فیلم نگاه شود تنها نتیجه ای که حاصل می شود این است که:ماجرای نیمروز شاهکار تاریخ سینمای ایران است و بدون شک بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران تا کنون.
6 لایک
0 نظر
1398/01/31
هدیه
بی صبرانه منتظر رد خون هستم
2 لایک
0 نظر
1398/01/17
سپیده علیمرادی
عاااااااالی
1 لایک
0 نظر
1397/11/30
سپیده علیمرادی
فیلمنامه/بازی/فیلمبرداری
1 لایک
0 نظر
1397/11/30
سپیده علیمرادی
از هر نظر که بخوام بگم عاااااالی
1 لایک
0 نظر
1397/11/30
میثم
عالیییی
1 لایک
0 نظر
1397/11/11
علی رمضانی
عالی
1 لایک
0 نظر
1397/10/24
مشاهده بررسی‌های بیشتر