عضویت از دی 1397
ستاره 986
بررسی 29
لیست 16
مشارکت 14
راد شهبازی
خود آقای نعمت الله اشاره داشتند که مواد مخدر در هرکجای دنیا به راحتی یافت می‌شود ؛ چه سیستان و چه تهران ... سکانسی در فیلم داریم که فرد آرایشگر به فرید متذکر می شود که در این مکان سیگار نکشد ! وی معتقد بود که این مردم در طول ساخت فیلم بسیار با ما همراهی کردند و در ادامه فضای بسیار زیبای سیستان و بلوچستان باعث شده در اول فیلم از این منطقه تقدیر شود .
به نظرم این کارکتر بهترین پردازش در میان فیلم های حمیدنعمت الله را دارد ، رابطه وی با اطرافیان و جهان او در پرده اول که برای کارکتر اصلی ما خوشایند نیست ، قسمت اول پرده دوم با سفر بی هدف او به سیستان و در ادامه پرده دوم روبرویی با کارکتر غواص و انتقام گیری بی دلیل از او .ما با کارکتری همراه هستیم که خود با عقده ها و عقیده هایش همواره دنبال جلب توجه است ، نزد پسر و وحیده به دنبال دلبری کردن است (سکانس های طولانی دلبری او برای وحیده در نسخه منتشر شده کاملا حذف شده و به ریتم فیلم کمک شایانی کرده) و نزد مادر و خانواده خود اصلا فرد قابل قبولی نیست ، زن سابق خود را به دلیل مصرف مواد از دست داده و حالا حتی نمیتواند مواد مخدر را بدون مصرف متادون ترک کند ! این آدم هیچ چیزی برای دفاع کردن از آن ندارد و به دنبال این است که سایر افراد را نیز با خود نابود سازد

در پرده سوم فیلم فرید تصمیم میگیرد که برای رسیدن به فرزند خود ، از شب تا صبح مدام بدود تا به بیغوله خود برسد ، به زمین می افتد و مثل همیشه خود را شکست خورده می داند و تسلیم می شود ؛ اما اینبار تصمیم می گیرد تا از پله های پرتعداد بالا برود ، و با رسیدن به فرزند خود آرام می گیرد ! ناگهان چشمان فرید به فضایی می افتد که مدت ها در آن دست و پا زده و خود را بیچاره ساخته ، حال به بهشتی زیبا دست یافته و از عقده ها و حسادت دوری کرده و باور اشتباه خود را پذیرفته (میزانسن و دکوپاژ این صحنه با نور تابان درخشان آفتاب و فضای بیابانی اطراف او از بهترین سکانس های کارگردانی نعمت الله است)
3 لایک
1398/04/23
بیوگرافی مهدی فرهمند
فارغ التحصیل کارگردانی سینما
ستاره‌ها
986