سحر دولتشاهی

‏سحر دولتشاهی‏
Sahar Dowlatshahi

مجری

سحر دولتشاهی، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، مجری تلویزیون، گوینده رادیو و تلویزیون، سال 1358 در شهر تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات نمایشی از مؤسسه‌ی آموزش عالی غیرانتفاعی «سوره» و دارای مدرک کارشناسی رشته‌ی مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه «آزاد اسلامی» است.
دولتشاهی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال (1380) و با ایفای نقش در نمایش «نیمروز خواب‌آلود» حمید امجد آغاز کرد.
سحر دولتشاهی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره‌ی فیلم فجر برای فیلم «عصر یخبندان» (1393)، در کارنامه دارد.

برنده 2 و نامزد 2 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
سوابق کاری سحر دولتشاهی
بازیگر
مجری
وی از آن سریال‌بین‌های حرفه‌ای است. از نظر او «برکینگ بد»بهترین سریال قرن است. داستان این سریال در مورد یک معلم شیمی است که متوجه می‌شود سرطان دارد و چیزی تا آخر عمرش نمانده است، او نگران خانواده‌اش است که آینده آنها چه می‌شود و به همین خاطر شروع به ساخت مواد مخدر در خانه‌اش می‌کند. از نظر وی سریالی به شدت جذاب و پر کشش است.
وی در مراسم اکران خصوصی فیلم "بارکد"ساخته مصطفی کیایی حضور یافت.
چهاردهم اسفند ماه 92 در محل فیلمبرداری فیلم سینمایی «مستانه» ساخته حسین فرحبخش، هدایای ارسالی هوادارانش به وی اهدا گردید. این هدیه‌ها شامل لوح سپاس و مجموعه کتاب عشق (گزیده اشعار و دل‌نوشته‌های ارسالی هواداران برای ایشان) بود. وی در پایان به رسم یادگاری نوشته‌هایی برای هوادارانش به روی کاغذ آورد تا تقدیم به آنها شود.
حواشی به صفحه مجازی وی نیز، رسید تا جاییکه در پیامی از نظرات عده ای گلایه کرد و در پیامی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: دوستان و همراهان عزیز. این تنها صفحه عمومی من در صفحات مجازیه. من در هیچ شبکه اجتماعی دیگری عضو نیستم. که البته همین صفحه هم گاهی انقدر مزین به نظرات بی رحمانه ای میشه که مرددم به داشتنش. این تنها راه ارتباط مستقیم من با شماست و دلم میخواد از این طریق اخبار فعالیتهای جدیدم رو در اختیارتون بذارم و شاید بعضی وقتها پیشنهادی یا در میان گذاشتن احساسی. من و ادمین محترم پیج پستها رو با دقت انتخاب میکنیم و همواره مواظب هستیم موجب آزار کسی نشیم و از طریق این صفحه نه کسی رو قضاوت کنیم و نه حکمی صادر کنیم. کمتر پیش میاد صفحه ای رو بلاک کنیم یا نظری رو پاک کنیم. بهترین قاضی خداست . امیدوارم فضای مجازی به فضای محترم تری تبدیل بشه که این همه خشم و تندی مدام باعث آزار و اذیت نشه. از دوستانی هم که به من لطف دارن و صفحاتی رو به نام من و به عنوان هواداری درست میکنن خواهش میکنم مثل همیشه مهربون و صبور باشن و من از همه شون ممنونم. شاد و سلامت و پر از آرامش باشین.
سحر دولتشاهی از آن دست بازیگرهاست که به معنی واقعی کلمه پله پله مسیر را طی کرده. در دانشگاه ادبیات نمایشی خوانده، در تئاتر بازیگر بوده، دستیاری و مترجمی کرده، مدیر گروه بوده، در فیلم کوتاه و نیمه بلند و بلند و سریال بازی کرده، سیمرغ بلورین گرفته، از نقش دوم به اول رسیده و همین جور آرام آرام راهش را می رود و به قول خودش با کسی دعوایی ندارد.
نظرات مردم (84 نظر)
علی فیلم بین
تولدت مبارک بانو

+ پیامم با پیام یکسال پیش مو نمیزنه! :)))
0 لایک
0 نظر
1400/07/16
سوفی
دوسش دارم مثل همسر سابقش بی آبرو نبود🥺🥺😍😍💐💐🙏🙏
0 لایک
0 نظر
1399/09/27
علی فیلم بین
تولدت مبارک بانو
0 لایک
0 نظر
1399/07/16
یلدا
خیلی خوب بازی میکنن بازی های متفاوتی میکنن این نقطه قوتشونه.بهترین بازی هاشون از نظر من چهار راه استانبول مسافران و عرق سرد
0 لایک
0 نظر
1399/03/29
مرجان
👌👌
0 لایک
0 نظر
1398/06/22
یلدا
خیلی خوب هستید
2 لایک
0 نظر
1398/05/07
ایمان صادقی
در مورد بارکد صداقت ذاتی خانم دولتشاهی خیلی در نقش جان گرفت ومن لذت بردم در ضمن من نمایش بینوایان رو هم دیدم عالی بود کاش دوباره اجرا بره
0 لایک
0 نظر
1398/01/30
سهی جووون
بازیگر خوبیه
0 لایک
0 نظر
1397/12/12
سید
تو این عکسه انگار حوله دور خودش پیچیده😐😐
1 لایک
1 نظر
1397/08/18
امیر نوربخش
:))))))
0 لایک
1397/08/19
یاسمین کاظمی
دوست داشتنی...گرم و مردمی...خوش قلب...با استعداد...هنرمند...عشق...
0 لایک
0 نظر
1397/08/07
مشاهده نظرات بیشتر