امیر

‏امیر‏ (1396)
‏AMIR‏

5
رای شما:
0/10
بر اساس رای 160 کاربر
درام
اکران شده در 1398/10/25

خلاصه داستان فیلم سینمایی امیر
یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راه هاشون فرق می‌کنه.

شاهین شجری کهن: «امیر» تنها نماینده سینمای هنری در جشنواره فیلم فجر است و جزو معدود فیلم های امسال که می توان درباره وجوه بصری و دلالت های فلسفی و معنایی یک قاب یا دیالوگش به بحث و تحلیل نشست. فیلم با تمام انرژی و موجودیتش روی شخصیت اصلی داستان (با بازی چشمگیر میلاد کی مرام) متمرکز است.
سام بهشتی: لحن و ساختار متفاوت اش، تکنیک هایی که برای خلق تصویر به کار می گیرد، یک گام رو به جلو در مدیوم سینمای ایران است، فیلم به لحاظ تصویر برداری مقتضیات پیچیده و منحصر به فردی دارد و قاب هایی که بسته شده پر از شاعرانگی و طراوت است.
سجاد مهرگان: «امیرِ» نیما اقلیما مینیمالیسم را ناقص می‌فهمد. که اگر خوب می‌فهمید باز هم سینمای محدودی خلق کرده بود که حتی نمی‌توانست در سینمای مدرن ایران هم تاریخ ساز باشد.
محمدرضا پورصفار: در فیلم، یک خانواده درست و حسابی وجود ندارد، جوان‌هایش طلاق گرفته‌اند و پیرانش هم که نتوانسته‌اند امروز ناراضی و عصبانی از وضعشان، بچه‌ها هم که تکلیفشان در این میان بلاتکلیفی است.
به گفته «نیما اقلیما»، کارگردان فیلم سینمایی «امیر»، «میلاد کی‌مرام»، بدون دستمزد در این فیلم بازی کرده است.
«رضا مقصودی»، کارگردان فیلم سینمایی «خجالت نکش»، به همراه «مهران احمدی» و «نیما اقلیما»، برای فیلم‌های سینمایی؛ «مصادره» و «امیر»، 3 کارگردان فیلم اولی در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» هستند.
«سحر دولتشاهی»، با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «چهار راه استانبول»، «عرق سرد» و «امیر»، پرکارترین بازیگر زن در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» است.
سوتی های فیلم امیر (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم امیر (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم امیر
پخش کننده: خانه‌ی فیلم ایران
میزان فروش: 130،964،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم امیر (از مجموع 12 رای)

ارزش تماشا
7.5
خوش ساخت
6.2
بازیگری
7.1
خلاقانه
4.3
محتوای مناسب
3.6
تفکربرانگیز
4.6
مناسب خانواده‌
4.6
مناسب کودکان
2.1
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم امیر (11 بررسی)
اقای سریالی
خطر لو رفتن داستان
حداقل اگه تو کار نمیکنی بزار ما کار کنیم که حداقل یه جواب درست بگیریم
0 لایک
0 نظر
1399/04/04
اقای سریالی
خطر لو رفتن داستان
منظوم این الان نمایش خانگی نها کران تو رو به خدا گوش کن ما کاربراتیم دشمنات که نیستیم
0 لایک
0 نظر
1399/04/04
جوجو
فقد میلاد کی مرام
فیلمش چررررررررته اگه آقای کی مرام بازی نمیکردن ی دقیقش هم نگا نمیکردم
0 لایک
1 نظر
1399/03/25
کاشف استعداد سحر
این یکو باهات موافقم
0 لایک
1399/03/26
کاشف استعداد سحر
واقعا درحال اکرانه ؟؟؟ نماوا که اکران انلای نبود من بدون بلیط دیدم !!!!
0 لایک
0 نظر
1399/03/25
ویک قبلاً نسبتا خوب بودی الان نه
0 لایک
0 نظر
1398/10/30
ویک کاربرات خیلی کمن
0 لایک
0 نظر
1398/10/30
ویک منظوم تبلیغات راه بنداز
0 لایک
0 نظر
1398/10/30
حمید ارضی
خیلی بد بود
1 لایک
0 نظر
1398/10/28
میثم رشیدی مهرآبادی
وقتی نام فیلم، به نام شخصیت اصلی او محدود می شود، از همان ابتدا می شود فهمید با اثری خاص و لایه لایه مواجهیم. «امیر»، تصویری کلی از زندگی یک مرد مجرد ایرانی است که یک تنه بار اطرافیانش را به دوش می کشد.

🎬 لایه های «امیر» اگر چه به کندی باز می شوند و تحمل نیمه اول فیلم را مشکل می کنند اما سکانس های پایانی و خصوصا پلان آخر با حضور اردلان (با بازی آرتین گلچین) این ضعف ها را جبران می کند.

🎬 قاب بندی تصویر در «امیر» هم از جمله چالش هایی است که برای برخی چشم نواز و برای برخی دیگر، روی اعصاب است. ادیب سبحانی (مدیر فیلمبرداری) به احتمال زیاد با ایده نیما اقلیما (کارگردان) به این نتیجه رسیده تا شخصیت ها را در حاشیه های بیرونی کادر قرار دهد و سهم بیشتر تصویر را به فضا و محیط بدهد.

🎬 حتی در پلان هایی که دو نفر در اتومبیل در حال حرکتند هم (جز در یک پلان که قرار است دلدادگی امیر به غزل نمایش داده شود) تصاویر افراد جدا شده و کات به کات نمایش داده می شود. این ترفند البته به خوبی توانسته انفصال و جدایی بین افراد را نشان دهد.

🎬 میلاد کی مرام که کارنامه پر فراز و نشیبی داشته، امسال فقط در «امیر» حضور دارد و اقلیما توانسته به خوبی از او بازی بگیرد. کی مرام در «امیر» بیشترین سهم و حضور را دارد و یک دستیِ حس و حال او در کل فیلم و حفظ راکورد حالات و سلوکش می تواند او را به یکی از شانس های نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد، تبدیل کند.

🎬 «امیر» داستان امیر (با بازی میلاد کی مرام) را بیان می کند که از دو جهت، تحت فشار است. دوستش علی (با بازی سید مصطفی قدیری) از گرگان به او پناه آورده تا جلوی رفتن همسر مطلقه اش «غزل» (با بازی بهدخت ولیان) به همراه پسرش اردلان (با بازی آرتین گلچین) را بگیرد. از سوی دیگر ریما، خواهرِ امیر (با بازی سحر دولتشاهی) و پدر و مادرش (با بازی سیدوحید منافی و روشنک سه قلعگی) قرار دارند. ریما مشکل روانی دارد و با پدر و مادرش رفتارهای خاص و آزاردهنده ای بروز می دهد. امیر در این میانه، سنگ صبور همه است اما طرف هایش را بیشتر از هر چیز با سکوت، همراهی و هدایت می کند. در سوی دیگر، جبرئیل (با بازی هادی کاظمی) سرایدار ساختمان است و حضورش بیشتر از هر چیز، قرار است لحن فیلم را از تلخی آزار دهنده، رها کند. خانم سمسار که در ساختمانِ محل زندگی امیر، آرایشگری می کند هم تلاش دارد هر روز امیر را در آسانسور ببیند و راهی به احساس او باز کند که بی نتیجه می ماند.

🎬 امیر، بنا دارد نشانه ای از مرد قوی و استواری باشد که این روزها نمونه اش را به راحتی نمی شود در اطرافمان پیدا کنیم. مردی که سوز دارد اما دود ندارد. اما اینکه چقدر به این هدف می رسد یا نه را باید در زمان اکران عمومی و با نظرات مردمی سنجید.

🎬 اگر چه سکانس دخمه و صدایِ روی اعصاب چند ساز، وصله ی نچسب «امیر» است اما نمی شود از سکانس آخر آن که اردلان از امیر، طلب سیگار می کند گذشت. جواب هوشمندانه امیر به اردلان و ری اکشن اردلان در نحوه به دست گرفتن چوب شور، نقطه طلایی و پایانیِ «امیر» است.
2 لایک
0 نظر
1396/11/17