چهارراه استانبول

‏چهارراه استانبول‏ (1396)
‏ISTANBUL JUNCTION‏

7
رای شما:
0/10
بر اساس رای 607 کاربر
100 دقیقه
درام
پنج
اکران شده در 1397/02/12

خلاصه داستان فیلم سینمایی چهارراه استانبول
این فیلم به داستان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان عزیز کشورمان می‌پردازد.

برنده 2 و نامزد 5 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
آهنگ تیتراژ فیلم چهارراه استانبول
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

چهارراه استانبول

آهنگ تیتراژ چهارراه استانبول با صدای علیرضا قربانی
مصطفی وثوق‌کیا: «چهارراه استانبول» البته در ادای دین به شهدای آتش نشان پلاسکو موفق عمل کرده است. مهدی پاکدل در نقش رئیس گروه آتش‌نشان بسیار موفق عمل کرده است. جلوه‌های ویژه فیلم با توجه به تصاویر موجود از این واقعه قابل قبول از کار درآمده و صحنه‌های هیجان و اتفاقات این ماجرا کاملا به مخاطب منتقل می‌شود.
سعیده نیک اختر: حیف همه زحمت‌هایی که صرف جلوه‌های ویژه‌ی سوختن پلاسکو شده است. انگار حادثه‌ی ریزش ساختمان وسط فیلم گذاشته شده است که توجه و همدردی مردم را جذب کند و بعد رهای‌شان کند. بعد هم با چند شعار کم‌رنگ و وصله‌خورده دهان مخاطب را ببندد که پلاسکو خیلی وقت است با جنس‌های چینی ریخته است و این شما هستید که خبر ندارید!
مدیسا مهراب پور: «چهارراه استانبول» را می‌‌توان در میان آثار کیایی ضعیف‌ترین و شلخته‌ترین آن‌ها دانست. چراکه کارگردان تمرکزش را روی داستان اصلی فیلم و قهرمانانش نمی‌گذارد و وسط درام می‌خواهد از جان‌نثاری آتش‌نشان‌ها و انتظار بی‌پایان خانواده‌های داغ‌دیده هم بگوید و تماشاگر را به‌واسطه آن متأثر کند.
حسین ساعی‌منش: «چهارراه استانبول» قبل از هر چیز، یکی دیگر از فیلم‌های مصطفی کیایی است. شبیه به بقیه فیلم‌هایش، مخصوصا فیلم‌های آخر. با همان سر و شکل و با همان نوع نگاه به شخصیت‌ها. دوباره چند تا جوان آسمان‌جل در مرکز ماجرا هستند که چون حق‌شان که اصلا معلوم نیست چیست، توسط پسرحاجی، قمارباز، مسؤول، کارخانه‌دار و امثال اینها خورده شده، اجازه دارند هر کاری بکنند.
18 بهمن ماه سال 1396 «حسین امیدی»، بازیگر فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، طی مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، در رابطه با داستان این فیلم گفت:
« فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، درباره حادثه پلاسکو نیست و بیشتر درباره ۲ جوان تهرانی است که دنبال راهی می‌گردند تا از بدبختی‌هایشان فرار و چک‌هایشان را پاس کنند و این داستان به حادثه پلاسکو گره می‌خورد پس اگر از این زاویه نگاه کنیم فیلم توانسته کار خودش را به درستی انجام دهد.»
فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، چهارمین تجربه بلند «حسین امیدی»، بازیگر این فیلم پس از فیلم‌های؛ «یک داستان عاشقانه» و «شب بیرون» است.
با وجود اینکه «تینو صالحی»، بازیگر فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، دارای صدایی «بم» است، ولی وی این نوع صدا را دوست ندارد و برای نزدیک شدن به نقشش استفاده می‌کند.
سوتی های فیلم چهارراه استانبول (0 سوتی)
(سحر دولتشاهی): فرنگیس: اون ساختمان ریخته انوقت فقط همه پشیمونن از شهردار و وزیر و وکیل بگیر تا مالک و مستاجر،ولی خیالت راحت یه سال دیگه همه همه چیز یادشون میره حتی این آتش نشانای بدبخت رو که جونشون رو دادن.
(بهرام رادان): من تحقیق کردم اون کسی که داره تا لباس زیرش هم مارک دار میپوشه
جزئیات بیشتر از فیلم چهارراه استانبول
محصول: نوین کارن فیلم
پخش کننده: فیلمیران
میزان فروش: 3،057،874،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم چهارراه استانبول (از مجموع 68 رای)

ارزش تماشا
9.0
خوش ساخت
8.2
بازیگری
7.9
خلاقانه
8.5
محتوای مناسب
7.1
تفکربرانگیز
6.4
مناسب خانواده‌
8.2
مناسب کودکان
4.0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم چهارراه استانبول (124 بررسی)
مستر هدی
بدترین فیلمی که تاالان دیدم آماتور و ضعیف …………………………………………..
0 لایک
0 نظر
1401/09/23
محمد فیلم بین
فیلم عالی بود فقط اگه جای بهرام رادان و محسن کیایی عوض می کردند بهتر می شد
2 لایک
0 نظر
1399/07/09
محمد آیتی
چند تا بازیگر خوب داشت، اما به نسبت اسم و رسمی که داشتن خوب و خاص بازی نکردند؛ شاید به‌خاطر فیلم‌نامه بود.
0 لایک
0 نظر
1399/04/12
محسن میرشاه
خیلی خوب بود بازی ها عالی بود خیلی خیلی عااآاااااااااااااااالی
0 لایک
0 نظر
1399/03/19
پارسا شیروانی
چهارراه استانبول ششمین فیلم مصطفی کیایی در ادامه مسیر و روندی قرار میگیرد که کیایی در اثر سوم خود یعنی خط ویژه آن را آغاز کرد و در عصر یخبندان کمی آن را کامل تر کرد اما در چهارراه استانبول در تکمیل این مسیر ، قدمی برنمیدارد .
در اینجا نیز مثل دو فیلم خط ویژه و عصر یخبندان با اتصال چند داستان جدا از هم در نقطه ای مشترک روبروییم که این نقطه ی اشتراک در اینجا حادثه ی پلاسکو است .

یکی از مسائلی که فیلم از آن ضربه می خورد را میتوان استفاده ی کیایی از همان لحن همیشگی آغشته به کمدی دانست (که در این فیلم نیز مثل آثار دیگر کارگردان کاراکتری که محسن کیایی نقش آن را بازی می کند نقش به سزایی در ایجاد این لحن دارد) ، لحنی که به نوعی تبدیل به یکی از مولفه های فیلمسازی او شده اما در اینجا به دلیل ناهمخوانی با سوژه ی ملتهب خود (حادثه ی پلاسکو) در بعضی لحظات تبدیل به پاشنه آشیل فیلم می شود .


کیایی کار سختی را برای کارگردانی این فیلمنامه پیش رو داشته است چرا که سوژه ای را انتخاب کرده که در برگیرنده ی حادثه ای تلخ و واقعی است که زمان زیادی نیز از وقوع آن نگذشته است بنابراین لازم است روی مرز باریکی حرکت کند و به هیچ کدام از دو طرف این مرز نلغزد چرا که از یک طرف ممکن است دچار سانتیمانتالیسم ناخوشایندی شود و اگر زیاد از حد سعی کند با شوخی هایی تلخی ماجرا را بگیرد ، سوژه ، اثری که باید را روی تماشاگرش نمی گذارد ؛ همچنین انتقال التهاب و تنش و حس و حال لحظات سقوط به تماشاگر نیز کارگردانی دقیقی می طلبد .
کیایی در رعایت این مرز و ایجاد این کارگردانی دقیق تا حدود زیادی نمره ی قبولی می گیرد اما در لحظاتی نیز موفق نبوده است .

بازی ها اکثرا استاندارد هستند به جز سعید چنگیزیان و مسعود کرامتی و سحر دولتشاهی که یک پله بالاتر از بازی های دیگر قرار میگیرند و رعنا آزادی ور که بازی او در بعضی لحظات باور پذیری لازم را ندارد .

یکی از نقاط ضعف فیلم پایان بندی آن است . در ۳ اثر آخر کارگردان پایان بندی از نقاط قوت فیلم محسوب می شد و در اینجا اثری از چنان پایان بندی هایی نیست .

چهارراه استانبول نسبت به بارکد و خط ویژه یک پله سقوط محسوب می شود و تقریبا در رده ی عصر یخبندان قرار میگیرد و کیایی یک فیلم خوش ساخت و قابل قبول به کارنامه اش اضافه کرده است اما توقع ها از کارگردان و فیلمنامه نویس خوش ذوقی چون کیایی بیشتر از این است .
1 لایک
2 نظر
1399/02/25
سیدمجتبی
نقد و بررسی هاتون جامع و مفصل و دقیق هست. ادامه بدین تا ما و بقیه کاربران بیشتر استفاده کنیم
1 لایک
1399/02/26
الهام فرهنگ
البته میدونید که احتمالا خود کیایی و اکثر طرفدارانش معتقد هستند عصر یخبندان بهترین اثرشون هست. گرچه به نظر من هم خط ویژه بهترین اثر کیایی هست.
ولی با این حرفتون موافق هستم که اصلا نتونسته نمره قابل قببولی بگیره، سوژه به این حساسی رو از پسش برنیومده. زود بود براش پرداختن به چنین سوژه ای...
0 لایک
1399/02/26
سام کارگردان
خوشم نیومد بنظرم ۵ بدم خوبه
1 لایک
0 نظر
1398/05/07
راد شهبازی
از نظر مسائل فنی ، تکنیک و فرم چطور ؟ خب بدین گونه می توان "رحمان 1400" و امثال آن را نیز با محتوا دانست !
اصلا اثر هنری وجود ندارد که بدون محتوا باشد ... پرداختن به مسائل روزی مثل سوختن ساختمان پلاسکو آن هم به این اندازه ضعیف و شعارزده و حتی توهین به مخاطب ، پیش تر شبیه به نون به نرخ روز خوردن است تا یک پرداخت هنرمندانه در مدیوم سینما !
3 لایک
1398/05/05
پرسا صادقی
دوست عزیز این فیلم به حادثه ی پلاسکو اصلا ربطی نداشت قصه و داستان فیلم چیز دیگری بود اصلا !!!
و اینکه بهتر هس بگوییم نقش پلاسکو بیشتر شبیه به یک تلنگر بود در فیلم که نقش ها متوجه بشن !! اشتباهاتشون رو درکل
1 لایک
1398/05/05
یلدا
بازی ها عالی
داستان و موضوع فوق العاده
1 لایک
0 نظر
1398/05/03
سپیده علیمرادی
یه ایراد هیچ جای فیلم اسمی از شهدای آتشنشان برده نشد ...نه تیتراژآغازی و نه پایانی
4 لایک
0 نظر
1398/05/03
سپیده علیمرادی
خیلی خیلی فیلم قشنگیه ...حتما ببینید...حادثه ی پلاسکو رو فوق العاده نشون داد
2 لایک
0 نظر
1398/05/03
مشاهده بررسی‌های بیشتر