تنگه ابوقریب

‏تنگه ابوقریب‏ (1396)
‏THE LOST STRAIT‏

7.3
رای شما:
0/10
بر اساس رای 2409 کاربر
دفاع مقدس
یک
اکران شده در 1397/05/17

خلاصه داستان فیلم سینمایی تنگه ابوقریب
گاهی در زندگی در موقعیت‌هایی قرارمیگیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و‌ زندگی یک کشور در گرو تصمیم توست. از میدان ندا می‌آید، هرکس بترسد زودتر می‌میرد... حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می‌شود.

برنده 6 و نامزد 11 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
29 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
آهنگ تیتراژ فیلم تنگه ابوقریب
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

متن آهنگ تنگه ابو قریب امیرعباس گلاب

گشنه و تشنه و زخمی … ♪♪
پشت هم تحریمو تحریم !! ♪♪
ما هنوزم بعد ۳۰ سال ♪ وسط ابوقریبیم ! ♪♪
تنگه ای که توی ♪ حفظش رد یک معجزه پیداس ♪♪
تنگه ای که دشمن ♪♪ از اون کل آبادانو میخواست ♪♪
درد عالمو کشیدیم … ♪♪
این روزا دردی نبینیم !!
ما جوون دادیم که امرو … !! ♪♪ز
نا جوون مردی نبینیم … ♪♪
درد عالمو کشیدیم … ♪♪
این روزا دردی نبینیم !!
ما جوون دادیم که امرو … !! ♪♪ز
نا جوون مردی نبینیم … ♪♪

♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫

واسه اینکه خوردن حق … ♪♪
بین مردم جا نیوفته !!!!! ♪♪
خیلیا رفتن که این خاک … ♪♪
دست خیلیا نیوفته ♪♪
روی مین رفتن که امروز ♪♪
زیر پامون مین نباشه … ♪♪
جونشونو هدیه دادن !!! ♪♪
حال مردم این نباشه ! ♪♪
درد عالمو کشیدیم … ♪♪
این روزا دردی نبینیم !!
ما جوون دادیم که امرو … !! ♪♪ز
نا جوون مردی نبینیم … ♪♪
درد عالمو کشیدیم … ♪♪
این روزا دردی نبینیم !!
ما جوون دادیم که امرو … !! ♪♪ز
نا جوون مردی نبینیم … ♪♪
نمایش بیشتر
آهنگ تیتراژ تنگه ابوقریب با صدای امیرعباس گلاب
مدیسا مهراب پور: اغراق بیش‌ازحد در نمایش بدبختی که پایه ثابت آثار توکلی ست در اینجا شدیداً به ضرر فیلم تمام می‌شود و هرچه را به‌سختی رشته کرده‌اند، پنبه می‌کند.فیلم قرار است با پرسه‌زنی‌های سیالش یک نوگرایی در ژانر خودش باشد و بدعت جدیدی را بنیان بگذارد اما درنهایت تنها تبدیل به یک مرثیه‌سرایی می‌شود.
علی منصوری: “تنگه ابوقریب” یکی از بهترین فیلم‌های سینمای دفاع مقدس و بهترین فیلم بهرام توکلی است. او میدان جنگی را به نمایش گذاشته که هرچند شبیه به تمام میدان جنگ‌های دنیاست اما کاراکترهایی در نقش رزمندگان ایرانی در آن مبارزه می‌کردند که شبیه انسان‌های هیچ کجای جهان نبودند و نیستند.
یاسمن خلیلی‌فرد: «تنگه ابوقریب» بی‌تردید یکی از بهترین فیلم‌های سینمای ایران در سال‌های اخیر است که می‌توان آن را مجموعه درستی از انتخاب‌های بهرام توکلی دانست. فیلمی که به شکلی مستندگونه راوی لحظات تاریخی فراموش شده و توامان تراژیکی در سال‌های جنگ است و این نگاه هوشمندانه به "جنگ" در جای خود شایسته تقدیر است.
محسن شهمیرزادی: حرف ابوقریب از صلح است آن جایی که در طلایی‌ترین دیالوگ‌ها عنوان می‌شود که برای دفاع اینجاییم، آنجا که گفته می‌شود برنده جنگ اونیه که سلاح می‌فروشه، آن جایی که قاضی این جنگ نوجوانی است که تنها برای عکاسی آمده است، اما دشمن از او به ناچار رزمنده‌ای اسلحه به دست می‌سازد.
ویدئو کلیپ فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»، با صدای «امیر عباس گلاب» و ترانه سرایی «روزبه بمانی» ساخته شده است.
در نظرسنجی مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب دوره سال 1396، فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام»، «لاتاری»، به عنوان سه اثر برتر جشنواره فجر انتخاب شدند و فیلم‌های سینمایی «شعله‌ور» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده»، به صورت مشترک در رتبه «پنجم» قرار گرفتند.
فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»، پدیده «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر»، بود که با کسب ۶ سیمرغ توانست «پرافتخارترین فیلم» این دوره از جشنواره فجر لقب گیرد.
سوتی های فیلم تنگه ابوقریب (0 سوتی)
(جواد عزتی): اینجا هر کی بترسه زودتر میمیره.
(جواد عزتی): توی جنگ فقط اونایی که اسلحه می فروشن برنده هستن!
جزئیات بیشتر از فیلم تنگه ابوقریب
شعار فیلم: اینجا هرکس بترسه زودتر میمیره
محصول: سازمان هنری رسانه‌ای اوج
پخش کننده: موسسه بهمن سبز
میزان فروش: 5،639،414،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم تنگه ابوقریب (از مجموع 114 رای)

ارزش تماشا
8.7
خوش ساخت
8.3
بازیگری
8.3
خلاقانه
6.6
محتوای مناسب
7.9
تفکربرانگیز
7.1
مناسب خانواده‌
7.9
مناسب کودکان
2.3
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم تنگه ابوقریب (300 بررسی)
کاشف استعداد سحر
منظورتون رو متوجه نشدم
0 لایک
1399/03/31
حمید ارضی
نه ستاره
0 لایک
1399/04/01
کاشف استعداد سحر
وااای حواسم نبود
0 لایک
1399/04/01
کاشف استعداد سحر
ایراد نگرفتم سفوف خان پدر من ۲۷ماه کامل ایسارگر بودن (در زمان جنگ خدمت کردن و جانباز شیمیایی هستن ،خودش این لحظات رو زندگی کرده )
فکر میکنم احترام به بزرگتر رو بلد باشین
0 لایک
1399/04/01
کاشف استعداد سحر
خب چ ه بهتر خودتون هم اون موقع بودین شما دوباره فیلم رو ببین و به فریاد ها توجه کن یه مقدار زیاده
0 لایک
1399/04/01
کاشف استعداد سحر
من فقط نظر پدرم رو گفتم همین ایراد نگرفتم
0 لایک
1399/04/03
مهدی فرهمند
در ابتدا باید بگویم،هر کسی درهر مقام وجایگاه،گوشه ای از تاریخ پرغرور کشورمان را بازگو کند یا به تصویر بکشد،مستحق تقدیر وتشویق واحترام است.اما اینجا باید بحث فن وسینما کرد.من از منظر سینما،تنگه ابوقریب را فیلم درخشانی نمیدانم.تنگه ابوقریب،شاید به واسطه سکانسهای پرحادثه وپر جنب وجوشش فیلم جذابی به نظربرسد اما این برای فیلم خوب شدن کافی نیست.مهمترین ایراد وارد به فیلمِ بهرام توکلی،فیلمنامه است.جایی که شخصیت پردازی به درستی صورت نگرفته وبیشتر بایک فیلم تیپیکال مواجه هستیم.فیلم یک پروداکشن بزرگ وپربازیگر است اما هیچ ارتباط منطقی ومنسجمی بین کاراکترها برقرار نیست!روند شکل گیری داستان بسیار منقطع و گنگ است.مثلا یک شخصیت وارد قصه میشود وبدون اثربخشی در ذهن مخاطب،به نقطه دیگری پرتاب میشود!به همین دلیل از اواسط فیلم وباشروع کارزار،دیگر دغدغه تماشاگر دنبال کردن شخصیتها نیست!چون بدلیل پرداخت ضعیف،برایش کم اهمیت شده اند وبیشتر آن زد وخوردها وبزن وبُکشهاست که درنظرش مهم جلوه میکند!(درست برخلاف نمونه مشابه هالیوودی فیلم،یعنی«نجات سرباز رایان» که با پرداخت دقیق وهوشمندانه شخصیتها،تماشاگر بیشتر به سمت بار دراماتیک قصه هدایت میشود تا صحنه های نبرد)البته شاید این ایراد را بتوان با این استدلال که تنگه ابوقریب، اولین تجربه توکلی در سینمای جنگ است واین فضا، کاملا متفاوت با درامهای شهری اوست،توجیه کرد.مشکل بعدی تنگه ابوقریب،بازی بازیگران است که به جز «جواد عزتی» که بازی روان ویکدستی ارائه کرده،سایر بازیگران نتوانسته اند به خوبی از عهده نقششان بربیایند.مثل «مهدی پاکدل» که درقامت فرمانده اصلا خوب نیست و یا «امیر جدیدی» که به اعتقادمن،ضعیف ترین بازیگر فیلم است!(ارجاع میدهم به مهمترین سکانس بازی جدیدی درفیلم،لحظه موجی شدن او که با بازی بسیار تصنعی وبد جدیدی همراه است).نقطه عطف تنگه ابوقریب اما،بی شک فیلمبرداری فیلم است.هرچند دوربین روی دستهای خضوعی ابیانه،دربرخی سکانسها آزاردهنده است،اما درکل فیلمبرداری دقیق ودرخشانی را شاهد هستیم.خضوعی با علم به اینکه(بدلیل تفکر خاص بهرام توکلی در دکوپاژ ونیز چینش صحنه ها) قرار است سکانسهای بدون قطع وطولانی تر از حد معمولی را شاهد باشیم،وارد کارزار شده وبا قاب بندیهای کم نقصش،یک کلاس آموزشی به راه می اندازد!پایان بندی فیلم،یک پایان درست وتاثیرگذار است.جایی که سربازان غیور گردان عمار،برغم تشنگی و تدارک کمتر،مانع از عبور دشمن از تنگه استراتژیک ابوقریب میشوند.سکانس شهادت جواد عزتی ونیز لحظه تفنگ برداشتن بازیگر نوجوان فیلم که اشاره دقیقی به از راه رسیدن نسلی جدید برای دفاع از میهن دارد،جزو‌ بهترین سکانسهای سینمای جنگ تا امروز به شمار میروند.
16 لایک
6 نظر
1398/05/06
نیلا مفید
لایک اول😊
1 لایک
1398/05/06
مهدی فرهمند
سپاسگزارم🌺
1 لایک
1398/05/07
پویان حلاج
استاد انقدر زیبا نقد می کنید که هیچ نکته ای از قلم نمی افته.لذت بردم
5 لایک
1398/05/07
مهدی فرهمند
لطف دارید جناب حلاج.سپاسگزارم⁦❤️⁩
1 لایک
1398/05/07
مهرداد فاضل
نقدی دقیق،جامع و کامل.👏👏👏
2 لایک
1398/05/07
مهدی فرهمند
سپاس از لطفتون⁦❤️⁩
1 لایک
1398/05/07
یلدا
عالی به تمام معنا با بازی های فوق العاده و فیلمبرداری عالی
1 لایک
0 نظر
1398/05/06
سام کارگردان
سامان راحمی نظرت را منظوم بزودی پاک می کنه
1 لایک
0 نظر
1398/05/06
سام کارگردان
خیلی باحال بود بعضی از جاهاش کمدی بود ولی وقتی به جنگ رفتند خیلی ناراحت کننده بود
1 لایک
0 نظر
1398/05/06
سپیده علیمرادی
بنظرم داستان کاملی مثل همه ی فیلم های دفاع مقدس نداشت و یک تیکه از جنگ رو بنمایش میذاشت ..با بازی عالی جواد عزتی و امیر جدیدی
1 لایک
0 نظر
1398/04/31
سپیده علیمرادی
فیلم تنگه یه قدم مهم رو به جلو برای صنعتی شدن سینمای ملی است
1 لایک
0 نظر
1398/04/31
محسن محمودزاده
تنگه ابوقریب جزء با کیفیت ترین فیلم های ایران قرار دارد دیدن آن بسیار لذت بخش خواهد بود
3 لایک
0 نظر
1398/04/31
صبا فقیه سبزواری
خطر لو رفتن داستان
من که واقعا اشکم با این فیلم در اومد
بازی بازیگران هم خیلی درخشان بود
8 لایک
0 نظر
1398/03/07
مریم ع
فیلمی بسیار زیبا و آموزنده. من که بعد از دیدن فیلم با اینکه 13 سالمه ولی واقعا سختی های جنگ رو متوجه شدم و لذت بردم
1 لایک
1 نظر
1398/02/22
پرزیوال
🤣
0 لایک
1398/10/20
سامان راحمی
برای ساخت این فیلم فقط پول خرج کردن. دریغ از یک فیلمنامه و به خصوص کارگردانی منسجم. فیلمنامه که در بازسازی یک رویداد واقعی بسیار ضعیف بود و فقط دنبال این بود که چند تا دیالوگ مکش-مرگ-ما توی فیلم بگنجونه (مثل: «...چرا ما شیمیایی نمی زنیم؟» از زبان یک نوجوان، که قراره این حس رو در بیننده القا کنه که این فیلم قراره در پاسخ ، با تزریق خردی که این نوجوان خام ازش بی بهره ست، نمایشی از مرام جنگ ایرانی باشه تا بیننده رو ترغیب به تماشا کنه) که اغلب فیلم هایی هم که حرف خاصی برای گفتن ندارن با آوردن این دست دیالوگ ها توی آگهی های تلویزیونی عملا همه ی ورق هاشون رو رو می کنن و بیننده توی سینما متوجه میشه که هرچی رو قرار بود ببینه دیده و باقی فیلم به غیر از فیلمبرداری ها و جلوه های ویژه پرهزینه یک مشت حرف تکراریه از قبیل عشق به رفتن به خط مقدم که باعث سرپیچی از دستور مستقیم مافوق میشه و قبلا هم کم ندیدیم (بگذریم از این حقیقت که کلید موفقیت در اطاعت از دستوراته و هرگونه ناهماهنگی بین قوای زیردست ناشی از عملکرد خودسرانه می تونه فاجعه به بار بیاره که البته با کارگردانی زیرکانه می شد از این المان برای افزایش بار قهرمانی فیلم بهره برد که نشد!) یکی از بزرگترین ضعف های کارگردانی در این فیلم هم سردرگم گذاشتن بیننده بین عملیات های مختلف در طول فیلمه که عملا مخاطب تشخیص نمیده که آیا شخصیت ها دارن به رسیدن به هدفشون که همون حفظ تنگه باشه (که در اول فیلم هم بهش اشاره شد) نزدیک میشن یا نه بنابراین در انتها احساس میشه که فیلمی بی هدف رو شاهد بودیم. تو فیلم هایی که به اصطلاح مجموعه ای از عملیات ها با اهداف مشخصی روایت میشن باید اول برای هر کاراکتر ریز اهدافی رو مشخص کنن تا بیننده بدونه در هر لحظه اون کاراکتر چقدر تا رسیدن بهش فاصله داره تا اینطوری حس تعلیق و تب و تاب رو در هر لحظه ایجاد کرده (بیننده اگر ندونه کاراکتر ها کجای کارن چطور دچار استرس یا هیجان بشه؟) و ارتباط بین تأثیر اعمال هر کس بر دیگری و نقشش در پیشرفت فیلم معلوم بشه. برای مثال توی فیلم «لیلی با من است» در آخر فیلم همه می دونستیم که باید اون چندتا تانک منفجر بشن، یا توی فیلم «دکل» می دونستیم که باید دیده بان های دشمن از کار بیفتن یا در «بلمی به سوی ساحل» هدف نیروها رو از بازگشتشون می دونستیم (همگی اهدافی جزئی بودن در خدمت هدفی بزرگتر) در حالی که توی این فیلم از همون ابتدا می دونیم که هدف بزرگتر قراره حفظ تنگه باشه ولی عملا نمی دونیم برای رسیدن بهش چه ریز اهدافی باید حاصل بشن و تنها چیزی که می بینیم مقاومته و مقاومته و مقاومت که نمی فهمیم بالاخره داره جواب میده یا نه و فقط سعی می کنه یک حس تکراری دلسوزی سطحی رو به خاطر سختی هایی که شخصیت ها متحمل میشن (که با توجه به ژانر دفاع مقدس از قبل می دونیم که قراره بشن و چیز جدیدی نیست) در مخاطب ایجاد کنه. به همین منوال، در انتها هم معلوم نمیشه به چه دلیل و در نتیجه ی چه عمل یا عملیاتی دشمن ناگهان عقب نشینی می کنه (که احتمالاً یکی از دلایلش به پایان رسیدن زمان فیلمه). خلاصه اینکه از بهرام توکلی بعید بود! هرچی نباشه «هر کسی را بهر کاری ساختند»...برو ژانر خودت رو کار کن داداش!
6 لایک
1 نظر
1397/12/12
سید محمد موسوی
سلام.
خیلی درست گفتی. از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم. من گمون کنم میخواسته ی مرثیه بخونه که خوند و رفت. همین.
0 لایک
1397/12/13
علی امانی
تنگه فیلم خوش ساختیه بازی هاش بسیار خوبه مخصوصا امیر جدیدی ولی فیلم نامه یکم رها شدست و نگاه متفاوتی به جنگ داره
4 لایک
0 نظر
1397/12/01
علی
هدف خاصی نداشت فقط به تصویر کشیدن صحنه های جنگه ، البته حس جنگ رو خوب انتقال میده
1 لایک
0 نظر
1397/11/20
میثم
از نظر من که فیلم عالی ای بود و واقعا جلوه های ویژه عالی ای رو به کار برده بودند
1 لایک
0 نظر
1397/11/11
آرتاس منتیل
منم برای کامنت شما متاسفم که نگاهتون اینقدر تند و ضعیفه.
5 لایک
1397/11/09
حمیدرضا
ای کاش دلیل تند و ضعیف بودن رو هم میگفتید من دلایل برای بد بودن این فیلم رو گفتم
0 لایک
1397/11/09
میثم
داداش میخوایی پاچه بگیری
1 لایک
1397/11/11
علی پناه
نشون دادن جنگ و جلوه های ویژه که نشد فیلم والا انقدر که از فیلم تعریف می کردن من انتظار فیلم سه تیغ اره ای رو داشتم و اینکه فیلم روز سوم لطیفی خیلی از همه لحاظ قوی تر از این فیلم بود
2 لایک
1397/11/11
ماهان
بیشتر مستند بود ولی عالی بود
2 لایک
0 نظر
1397/11/08
علیرضا حیدری سلام... شاید تنها در دفاع از این فیلم پر هزینه با تمرکز بر نشان دادن فیزیک جنگ و سیاه مشق کارگردانی که تاکنون بیشتر از متون ادبی اقتباس کرده است و خواسته کشت و کشتار و دست و پا قطع کردن را نشان دهد و حتی از توان بازیگرانش هم بخوبی استفاده نکند و حتی اگر به کلیشه پناه می برد و فرمانده را نیز از بازیگران قبلی این نقش استفاده می کرد موفق تر بود و یا به جای سال 96 در سال 66 این فیلم را به مردم نشان می دادیم تاثیر گذار تر بود و حتی از رقبای پیشکسوت خود در کارگردانی فیلم جنگی هم جلوتر قرار می گرفت و البته نیم نگاهی به برخی فیلمهای جنگی خارجی هم داشته میتوانستیم جوایز جشنواره را خارج از رانت و توجه ویژه ای به او و تهیه کننده اش که این روزها کارهای سفارشی انجام می دهد را نادیده گرفته و بگوییم از تجربیات همکاران قبلی خود بهتر است ... ولی همان سکانس ابتدای فیلم و آرامش قبل از طوفان یک شروع خوب برای یک فیلم جنگی است و دیگر هیچ.... با این همه به خاطر طولانی شدن فیلمبرداری و سختی های ساخت این فیلم بیگ پروداکشن به همه عوامل خسته نباشید می گویم و آرزوی توفیق دارم و به امید فیلم های بهتر از آنها...
2 لایک
0 نظر
1397/11/08
سام فیلم جذابی بود من گریه کردم
0 لایک
1 نظر
1397/10/26
میثم
من هم
0 لایک
1397/11/11
مهنا
خیلی عالی بود
1 لایک
0 نظر
1397/10/12
ک-ش
تنگه ابوقریب فیلم سینمایی یا مستندی احساسی؟؟؟
سخنم رو با این جمله آغاز می کنم فیلم تنگه ابوقریب فیلمی در ژانر دفاع مقدس اما خالی از ارزش ها،مقدسات و هدف های دفاع.
فیلمنامه فیلم در بیان و جلو بردن داستان دچار اشکالات و نواقص زیادیست و در این موضوع هیچ شکی نیست اما اینکه کارگردان تا چه اندازه تونسته ضعف های خود رو در نوشتن در فیلم برطرف کنه حائز اهمیت هست.
چیزی که بیشتر از همه فیلم رو دچار سردرگمی می کنه شروع و پایان نامناسب و کاملاً احساسی فیلم هست چرا که فیلم نه شروع خوب و قدری داره نه در پایان این مهم مشاهده می شه.
در برخی صحنه ها نیز فیلمنامه خوب و مناسب پیش میره اما کارگردانی ضعف داره بخصوص در صحنه های نیمه دوم داستان که اصلاً دوربین حرکات مناسبی نداره.
شخصیت های اصلی داستان خودشون رو گروه و مهمتر خانواده میدونن اما در لحظات زیادی هیچ اتحادی بین اون ها نیست و بیشتر نگرانیست تا اتحاد حتی این عدم اتحاد و جلوتر هم میره و در بیان چند دیالوگ نبود این وحدت بین یگان ها نیز خودنمایی می کنه.
در کل با ریز شدن در عمده دیالوگ ها و صحنه های فیلم این مسئله خودنمایی می کنه که فیلم بیشتر دنیوی و احساسی هست تا ارزشی و مستندوار شدن پر از اغراق فیلم در برخی صحنه ها این دنیوی بودن رو بیشتر به تصویر می کشه.
به جز یک یا دو صحنه عمدتاً ناامیدی و یاس در چهره ها و متناسب با او در کلیت داستان نهفته و هر زمان نویسنده در بیان دیالوگ و یا پاسخی یا حتی اتمام صحنه و برداشتی کم میاره پای انفجار و تیراندازی به میون میاد.
در صحنه ای دیالوگی بیان می شه که رابطه مستقیمی داره با نگاه الان مسئولین،دیالوگی که میگه "کاش می شد آدم هیچی یادش نمونه." حرفی که بیشتر تکیه بر دنیا داره و از یاد بردن حماسه و رشادت هایی که یادآوریش الان برا خیلیا لازم و ضروریه.
در انتهای داستان نیز با افرادی خسته و در حال فرار مواجه می شیم که ناگهان خبر عقب نشینی و فرار دشمن متجاوز اعلام می شه اون هم با کلی ابهام و سوال،چرا که علت این عقب نشینی با مستندات تصویری که داستان به ما نشون میده کاملاً نامشخصه،بعد از اون هم در پایانی واقعاً نامناسب باز هم با فقدان امید و نشاط و هدف مواجه می شیم،پایانی پر از خستگی و تهی از ادامه راهی که از برپایی سرزمین ایران آغاز شده.
البته ناگفته نماند برداشت ها و دیالوگ های زیبا هم در فیلم هست که واقعاً جای تامل و تحسین داره و با افتخار میگم زیبایی ها و نقاط قوت فیلم حتی اگه بیان نشه تحسینش رو به دنبال داره پس ضمن دونستن این موضوع و خسته نباشید به عوامل تنگه ابوقریب من این اثر رو مستندی احساسی میدونم تا فیلمی با ارزش های دفاع مقدس،فیلمی که هدفش اینه با اغراق احساسات مردم رو برانگیخته کنه نه بیدار شدن مردم رو و تنها چیزی که از این اثر در ذهن به خاطر می مونه حس افسردگی و احساسی شدن از برخی صحنه های این اثر هست.
4 لایک
4 نظر
1397/10/10
ممل
نقد عالیه:)
0 لایک
1397/10/14
علی فیلم بین
ایرادی که به کارگردانی و دوربین گرفتین رو موافق نیستم. به نظرم کارگردان سنگ تمام گذاشته بود و دوربین هم کاملا در تعقیب شخصیت های فیلم بود. به نظرتون چرا بیننده خودش رو وسط میدان جنگ تصور میکنه با دیدن فیلم؟ دقیقا به خاطر همین خنثی نبودن دوربینه که به خوبی شخصیت ها رو تعقیب میکنه و مخاطب هم دنبال حوادث و سکانس ها کشیده میشه.
فیلم قراره روای ماجرایی باشه که مخاطب به خوبی فضاش رو میشناسه پس این وسط چطور میشه کشش ایجاد کرد که مخاطب میخکوب بشه؟ مخاطب رو میخکوب میکنه به خاطر توانایی کارگردان و توانایی در یک فضاسازی طبیعی. یعنی دقیقا چیزی که رسالت اصلی یک اثر دفاع مقدسه.
ایراد و ابهام های داستانی چیزیه که خیلی ها به فیلم وارد کردن که من هم منکر اش نیستم. یک عده این رو یک ایراد جدی می دونن و از امتیازش کم میکنن و یه عده هم معتقدن جنگ قصه نمیخواد و اولویت با فضاسازیه. این به نظرم یک چیز کاملا سلیقه ای هست که هر دو گروه نظر شون محترمه.
اصولا بیش تر سکانس ها بر پایه ی تعقیب و گریزه و به نظرم اتفاقا کاملا اتحاد بین شخصیت های فیلم وجود داره ولی از نوع خودش! مثل اون سکانس تیر خوردن به شاهرگ یکی از نیرو ها که بعدش دوستان خودی به سراغ اش میان.
فیلم احساس مخاطب رو جریحه دار میکنه چون تنها اسبابی که در اختیارشه همینه!
فیلم با همه ی اون چیزی که داره خودش رو جلو میبره.
من این عنوان رو می پسندم: تنگه ی ابوقریب و روایت شکوه سیاه جنگ!
0 لایک
1397/10/16
ک-ش
ضمن احترام به نظر شما و تمامی دوستان من تنها برداشت خودم از فیلم رو بیان کردم.
0 لایک
1397/10/16
الهام فرهنگ
از اینکه تلاش کردین ابعاد بیشتری از فیلم رو برامون باز کنید ممنونم
0 لایک
1397/12/10
آرتاس منتیل
دقیقا فیلمنامه مشکل داشت
منم تایید میکنم
1 لایک
1397/08/27
الهام فرهنگ
میگین نکاتش رو درباره فیلمنامه تایید میکنین بعد بهش 9 ستاره میدین؟! :)))
0 لایک
1397/08/27
آرتاس منتیل
اگه فیلنامه مشکل نداشت که من 10 میدادم ! چون از نظر من شاهکاره این اثر ! موافقتم بیشتر با ایشون هم در مورد نگاه جدیدش تو جبهه بود ! واسه من یک نگاه جدیدی از نوع جنگیدن باز کرد که واسه همینم میگم شاهکاره !
0 لایک
1397/08/29
بردیا سلحشور هرچی بگم کمه عالیه
0 لایک
0 نظر
1397/08/19
الهام فرهنگ
یکی از بهترین بررسیهایی که تو منظوم خوندم. مثل همیشه خیلی خوب بود
0 لایک
1397/08/27
علی فیلم بین
لطف دارین خانوم فرهنگ .
0 لایک
1397/08/27
سید محمد موسوی
سلام.
خیلی که به فیلمش دقت میکنم یا سکانس های جنگ احمدرضا درویش میوفتم.
از نظرم فیلم خوبی بود. شاید کمی عقیم مونده بود, اما تأثیرگذاری مطلوبی داشت.
2 لایک
1397/09/24
ک-ش
گویا عمق دیالوگ رو متوجه نشدین و تنها برداشت تون سطحی بوده به نظرم یکی از دیالوگ های برجسته فیلم همین دیالوگی هست که شما قسمتی از اون رو بیان کردین دیالوگی که میگه عده ای دنبال این هستن که از جنگ بین دو کشور سود ببرن و به منافع خودشون برسن و در انتها هم جمله کلیدی رو بیان می کنه که ما نمی جنگیم ما از خونه و زندگیمون دفاع می کنیم این دو تا رو با هم قاطی نکن.
1 لایک
1397/10/11
علی فیلم بین
جناب ک-ش گویا برداشت شما هم از کامنت من سطحی بوده!
چون من که گفتم فیلم به هر دو تای این مفهوم ها اشاره داره!
فیلم با کلیت اش هست که حرف خودش رو میرسونه وگرنه با قضاوت تک دیالوگ ها فیلم مفهوم اش سر در گم به نظر میرسه.
من از کلیدواژه ی رشادت استفاده کردم! تنگه ی ابوقریب روایت رشادته! مشخصه که مبارزهای ما جنگ ستیز نیستن. هدف دفاع از آب و خاک و ناموسه.
1 لایک
1397/10/13
ک-ش
دوست گرامی جمله دوم و بیان بی هدف بودن جنگ کمی حرفتون رو متناقض می کنه،چیزی که سطحی هست توضیح ناقص شماست و کاملاً مخالف این نظر شما درباره با کلیت هستم،همچنین این کلیدواژه رشادت در خیلی از مسائل کاربرد داره چراه که یعنی دلیری و شجاعت.
1 لایک
1397/10/15
علی فیلم بین
متناقض نیست عزیز. یک نگاه بیرونی داریم به جنگ و یک نگاه درونی.
نگاه بیرونی یه عده اینه که یک جنگ تحمیلی داریم که فقط یک عده ابر قدرت با فروش سلاح هاشون سود کردن ولی اگه از درون که میهن خودمون باشه نگاه کنیم متوجه میشیم که ما یک آرمان مهم پشت همه ی این تفکراتی که درباره مون میشه داریم. پس در واقع تناقضی در کار نیست توی حرف ام. منظورم یک دیدگاه درونیه و یک دیدگاه بیرونی . از دو تا زاویه دید متفاوت از افراد متفاوته. از دید یک نگاه نیست که اسم تناقض روش میذارید.
و غیر حرفه ای ترین نوع بحث کردن همینه که بدون فهم کامل نظر شخص مقابل نسبت بهش جبهه گیری کنید!
1 لایک
1397/10/15
ک-ش
اون شخصی که جبهه گرفته شما هستین نه من،من تنها نظرم رو گفتم و اینکه بحث این هشت سال نبوده ایران از ابتدای شکل گیری این دفاع از خاک و ناموسش رو داشته پس وقتی چیزی درست و جامع بیان نشه تناقض بوجود میاد.
1 لایک
1397/10/16
علی فیلم بین
اول جنابعالی بدون اینکه متوجه منظور من بشین متهم میکنین من رو به نگاه سطحی و متناقض و این مصداق بارز جبهه گیریه.
اگه نگاه کنین من فقط مثل خودتون جواب تون رو دادم!
پس اگه کار من جبهه گیری بوده در واقع بازتاب عمل جبهه گیری خودتون بوده!
و نکته بعد اینکه قبول دارم که کامل تحلیل نکردن باعث سو تفاهم ممکنه بشه.
اگه برای شما باعث سو تفاهم بوده که قطعا هم بوده هیچ وقت بر اساس اون فهم و برداشت فرد درباره ی فیلم رو قضاوت نکنید!
1 لایک
1397/10/16
ک-ش
ببین دوست گرامی هر شخصی درباره فیلم یا اثری که می بینه یا می خونه نظری داره و برداشت ها متفاوت هست و هر شخصی از دریچه نگاه و ذهنیت خودش فیلم و اثر رو درک و می فهمه پس اینکه نظرها متفاوته نباید باعث موضع گیری بشه،من نظرم رو بیان کردم همینطور که شما نظرتون رو بیان کردین.
1 لایک
1397/10/16
علی فیلم بین
بله! کاملا درسته!
به قول آقای فریدون جیرانی، برای اینکه بحث ها به سمت موضع گیری نره طرفین نباید با اتهام با هم صحبت کنن.
1 لایک
1397/10/16
ک-ش
سپاسگزارم.
1 لایک
1397/10/16
الهام فرهنگ
فارغ از محتوای ضعیف فیلم، اتفاقا فیلم به شدت فیلمنامه و فرم ضعیفی داشت.
گره اصلی فیلم جیست؟ ساختار سه پرده‌ای فیلم رو یکی برای من توضیح بده؟ نقطه کشمکش داستان کجاست؟ ما داستان تنکه رو میبینیم یا داستان ادم‌ها؟ داستان با امیر جدیدی شروع میشه ولی ما کاملا داستان اون رو نمیبینیم، داستان همه رو داریم میبینیم، مووضوع فیلم تنگه است ولی واقعه تنگه به جای آنکه در مرکز فیلم باشه به حاشیه رفته. بیشترین زمان فیلم داره آدم ها و ماجراهای فرعی کم اهمیت رو معرفی میکنه! انگار همه چی یک مقدمه طولانی است، یک ارائه سخت و تلخ برای رسیدن رزمندگان سالم و مجروح به تنگه و صف آرایی درمقابل دشمن. و فقط در سکانس‌های آخر و در سطحی کوچک و عجولانه به حماسه تنگه ابوقریب می پردازه. صحنه‌ای که اتفاقا میگه ببینید نتیجه مقاومت رو؟ همه‌تون میمیرید و پیروز نمیشید! چه حسی رو در ناخودآکاه منتقل میکنه؟ جز خسران؟
دوستان، فیلم‌نامه و فرم فیلم رو بدون تعصب و به صورت حرفه‌ای بررسی کنید! به شدت ضعیف هست.
این فیلم اگه در ژاپن یا در افریقا یا در مثلا مکزیک نمایش دادده بشه، مخاطب چرا باید به تماشای فیلم ادامه بده؟ بیش از 10 دقیقه نمیتونه ادامه بده! ما چون دفاع مقدس برامون مهم هست فیلم به احترام شهدا و برخی هم به احترام بازیگران فیلم میشینند فیلم رو تا اخر میبینند، برخی هم بخاطر پولی که دادن. ولی واقعا فیلم گره‌ و هدف مهمی در اول داستان برای ما ایجاد نمیکنه، کشمکشی رو ایجاد نمیکنه.
20 لایک
7 نظر
1397/07/29
علی فیلم بین
در عین حال که فیلم رو دوست داشتم ولی حرف تون کاملا متینه و نمیشه با تعصب بی جا که بهترین فیلم جشنواره بوده عیب هاش رو ندید گرفت.
1 لایک
1397/07/29
راد شهبازی
کاملا درسته !
2 لایک
1397/08/09
سید محمد موسوی
سلام.
فیلم تنگه ابوغریب ساختاری که از اسمش تخیل میشه رو منتقل نمیکنه. این درسته. اما جدیداً مد شده فیلمها با اسم شون غریبه ن. گاهی ممکنه هیچ ربطی به اسم شون نداشته باشن. مثه فیلم جدایی نادر از سیمین که شما هیچ جای فیلم اسم نادر و سیمین رو نمیشنوین.
موضوع دوم اینکه ما وقتی فیلمهایی در ژانر جنگ از رسول ملاقلی پور و ابراهیم حاتمی کیا و احمدرضا درویش و غیره دیدیدم؛ تمام تصورمون از سینمای دفاع مقدس, نمایش سلحشوری و مقاومت و شهادت و انفجار و روابط بین رزمندگان و این قبیل مسائله. اما فیلم حاضر فقط از یک اسم استفاده کرده تا صحنه های اکشن و جذاب و دراماتیک و تراژیک رو کنار هم قرار بده و با نیم نگاهی به دفاع مقدس؛ حرف خودش رو بزنه که من تقریباً حس فداکاری و ایثار رو از این فیلم گرفتم و البته کمی مقاومت و ایستادگی.
موضوع سوم اینکه الان مد شده کارگردان ها با طعنه به یک موضوع؛ مخاطب رو جذب کنن. بعدش اثر رو در جهت دیگه ای میسازن که اینم مده دیگه...نمیشه کاریش کرد.
در کل فیلمش مقبول بود. من بهش از 10؛ 6/5 میدم.
3 لایک
1397/09/24
الهام فرهنگ
این حرف شما نشون میده چقدر فیلمشناس هستین. بهتون تبریک میگم که تعصب ندارین
2 لایک
1397/12/10
الهام فرهنگ
درود بر جناب شهبازی
2 لایک
1397/12/10
الهام فرهنگ
اقای موسوی پیشنهاد میکنم این بررسی تون رو به عنوان یک بررسی مستقل ثبت کنید در منظوم
2 لایک
1397/12/10
سید محمد موسوی
ممنونم از پیشنهادتون. فیلمش رو باید سه چار بار دیگه ببینم تا ی بررسی بنویسم.من فیلمی رو که زیر سه بار دیده باشم، ازش تعریف نمیکنم.اینم جزو همون فیلم خوباست. ولی هربار که بهش فکر میکنم ی گاف ریز ازش درمیاد.
میدونین چیه؟؟ خیلی وقتا بازی بازیگرا نمیذاره عمق مطلب رو بفهمین. مثلاً پرویز پرستویی تو فیلمای نابی که بازی کرده،‌اصلاً اجازه نمیده بیننده بفهمه فیلم چی میگه...واسه همین من اکثر آثار فخیمهَ ش رو شش هفت بار دیدم تا فهمیدم چی شده. تنگه هم از این موضوع مبرا نیست.
باید خیلی دیدش تا فهمیدش.
راستی بررسی های شما خیلی اصولیِ. دمتون گرم :)
0 لایک
1397/12/11
علی فیلم بین
به وقت شام 8 میلیارد هزینه برداشته که نسبت به ساختار فیلم هزینه گزافی نیست!
2 لایک
1397/07/29
کارن
روغن هواپیما لیتری سی میلیون تومنه چند لیتر استفاده کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟استاد حداقل به خاطر دل ما ۸۰۰ میگفتی
0 لایک
1397/07/29
babak
شما مطمئنی فیلم رو دیدی ؟ کجای این فیلم به تماشاگراش میگه اگر برای خدا از همه چیزت بگذری یعنی باختی.
0 لایک
1397/07/28
کارن
آخه مگه کسی هست که بگه جنگ خوبه؟
مگه کسی وجود داره که ضد جنگ نباشه؟؟؟؟؟؟؟
2 لایک
1397/07/28
الهام فرهنگ
آقای بابک؛
بله فیلم رو دیدم. با جزئیات هم دیدم. نقد اکثر منتقدین رو خوندم و شنیدم.
به این دیالوگ توجه کن:
هر کی اینجا زودتر بترسه، زودتر میمیره!
خب یعنی چی؟ معلومه این نویسنده و کارگردان اصلا درک نکرده دفاع مقدس رو. مگه رزمنده‌های ما میترسیدن؟ ترس؟ میترسیدن که جونشون رو از دست بدن؟ اونا لباس‌های هم رو مشستن رو برای هم همه چی میدادن، بعد بترسن از جون دادن؟ اونا عاشق جون دادن بودن.
بعد قسمت دوم شعار: «زودتر میمیره»! یعنی جی میمیره؟ مگه اینجا جنگ ویتنام و امریکا است؟ این دیالوک مال ما نیست اصلا. ما شهادت داریم.
3 لایک
1397/07/29
الهام فرهنگ
پیشنهاد میکنم اقای بابک یک بار نقدهای اقایان فراستی، مفیدی کیا، جباز اذین و منتقدان محترمی که فیلم رو نقد کردند مطالعه فرمایید. بدون تعصب و بدون قضاوت درباره دیگران که ایا فیلم رو دیده یا خیر.
3 لایک
1397/07/29
الهام فرهنگ
اقای کارن، وقتی به خونه شما حمله میکنند، شما چکار میکنی؟ میگی چون جنگ بد هست نباید باهاش بجنگیم؟
یعنی چون میگی جنگ بد هست اجازه میدی بیاد خونت رو غارت کنه؟
2 لایک
1397/07/29
زهرا
ددققیییقا
0 لایک
1397/08/26
سید محمد موسوی
سلام مجدد. عجیبه من این بررسی رو ندیده بودم.
جنگ در هر شکلش بده. ولی یورش به یک کشور از بدترین نوعِ جنگه. و دفاع از میهن زیباترین نوعِ دفاعه. این مقوله که شما می فرمایین صحیحه. توکلی نخواست دفاع رو نشون بده.اون فقط زشتی های جنگ رو به تصویر کشیده. صددرصد در دهه شصت هم بودن افرادی که رزمنده های ما رو به جنگجو و جنگطلب بودن محکوم میکردن. خب وقتی بیرون گود وایسادن، راحت میگن لنگِ ش کن!! کاری نداره که. حرفم بهشون بزنی؛ میگن ما پول دادیم. مالیات دادیم واسه اینجور وقتا. الانم میگن.میگن مالیاتشون نباید بشه موشک و گلوله واسه دفاع. میگن با دشمن حرف بزنیم درست میشه!! الان کوتاه نیومدن از حرفشون.
اما در مورد فیلم تنگه ابوقریب باید گفت کارگردان تقریباً بلاتکلیفه. خب کسی که فیلمای دراماتیک ساخته، یکهو نمیتونه تو ورطه دفاع مقدس بیوفته و ناگزیر فیلمش میشه فیلم جنگی.تازه ایشون وقتی جنگ تموم شده، 13 ساله بوده. چیز دقیقی بعیده یادش باشه یا حتی جبهه رو از نزدیک دیده باشه.
بهرحال.امیدوارم تو بقیه کاراش موفق باشه. فیلمساز بدی نیست.ایشالا پیشرفت میکنه
0 لایک
1397/12/11
اقای سریالی
چی میگی چرا حرف بیخود میزنی اصلا فیلم دیدی
0 لایک
1398/10/19
محمد رضا
فوق العاده عالی با صحنه هایی ویژه که برای اولین بار در تاریخ سینما ایران دیدم مثل هاکسو بریج یا همون ستیغ جهنمی
0 لایک
2 نظر
1397/07/07
اقای سریالی
به وقت شام برای یک عده فقط ضد بشری داعش
0 لایک
1398/10/19
اقای سریالی
نکنه شما داعشی هستی
0 لایک
1398/10/19
زهرا
بچه ها خواهشا بگید این بهتره یا به وقت شام چون به وقت شامو دیدم همچین میگفت خوبه که چی بو از ۱۰ بهش ۷/۵ میدم اینچطوره
0 لایک
2 نظر
1397/07/04
آرمان عسگری
به نراتب بهتر از به وقت شام
1 لایک
1397/07/04
ترنم
شما که دیدید به وقت شامو.تنگه ابوقریب هم دوستان نظرات خیلی مفصل از زوایای مختلف نوشتن براش‌‌. بخونیدشون میتونید مقایسه کنید رلحت
0 لایک
1397/07/04
مرتضی دهقانی
این فیلم واقعا عالی بود
2 لایک
0 نظر
1397/06/28
آیدا
واقعا فیلم خوبی بود و همه ی بازیگرا عالی بودن مخصوصا بازی امیر جدیدی و جواد عزتی
1 لایک
0 نظر
1397/06/26
ترنم
درباره داستان این فیلم...قبول دارم که فیلمنامه پر اتفاق و فرازونشیب نداره و خب فیلمنامه هم یکی از بزرگترین ملاک های سنجش فیلم و سریالهاست.ولی به نظرمن این که یه تصویر کلی از کلل جنگ رو به تصویر کشیدند و در کنارش یه حکایت کوتاه ولی شنیده نشده از یه تنگه ی کمتر نام برده شده رو روایت کردند خودش یه نوع سبک فیلمسازی و فیلمنامه است و جذابیت های خودش رو داره خصوصا اگه فیلمسازان تونسته باشن همون داستان کوتاه و همون دید کلی از جنگ رو به بهترین شکل و با ایده های نو از نظر مدل پردازش به موضوع یا اگه صرفا برای تنگه ابوقریب بخوایم بگیم مثلا ایده ی استفاده نکردن از عراقی ها که تاکید بر این (اصلی ترین هدف اون برش گمشده)داشت که عراقی ها نتونستن حتی وارد تنگه بشن،ساخته باشن.من خودم به این دلیل که این رو هم یه مدل میدونم خیلی مثل اقامرتضی بر نداشتن فیلمنامه تایید ندارم بلکه به نظرم تنگه ابوقریب دربرابر برخی آثاری که به قدری فیلمنامه کلیشه ای و تکراری و پوچ دارن که بگیم فیلمنامه ندارن بیشتر شانشون حفظ میشه تا بخوایم فجایع فیلمنامشونو بگیم(!) ،خیلی بهتره چون حداقل یه چیز جدید رو بازگو کرد و حرفی برای گفتن داشت.
2 لایک
0 نظر
1397/06/25
آرتاس منتیل
آقای عسگری عزیز که تهمت زدن واست شده آب خوردن مثل خط فکری که داری ! یه جا بگو من یکی رو حیوون خطاب کردم !
همین که شما 70% سینمای اجتماعی ما رو تحسین میکنی، سطح شما مشخص میشه ! این یعنی از سینمای ایران راضی هستی و به نظرت خیلی آثارشون خیلی خوبه !
باشه تو همین سطح بمون و به شهرزادت 10 بده :)
0 لایک
1397/06/26
آرمان عسگری
خب من خط مشی خودتو پیش گرفتم که تهمت زدن شده برام آب خوردن از معاند خطاب کردن خانم بیات یا بی فکر خطاب کردن من و یونس و چارپا خطاب کردن مهناز افشار
من با کلمه "سیاه نمایی"مخالفم به نظر من سینما و هنر باید حرف داشته باشه هنر برای هنر فایده نداره
من نمیگم همه فیلما رو نمیگم عالین ولی آره جریانی که تو سینمامون حاکمرو دوست دارم
بعدم کاربرا میتونن شهادت بدن که به همه توهین کردی و فقط خودتو قبول داری و خودتو علامه دهر میدونی
1 لایک
1397/06/26
فاطمه نژاده
بنظرم اگه تو صحنه هایی از فیلم عراقیارو نشون میدادن بهتر میشد
1 لایک
4 نظر
1397/06/22
آرتاس منتیل
این حسن فیلمه که نشون نداده ها ! استثنایی بود !
2 لایک
1397/06/24
عرفان
دقیقا مرتضی جان،حالا دقیق نمیدونم سازنده های فیلم همچین قصدی داشتن یا نه ولی احساس کردم که میخوان رشادت و فداکاری رو جوری نشون بدن که اجازه ندادن عراقیا از یه حدی جلوتر بیان
1 لایک
1397/06/24
ترنم
دقیقا اقا عرفان.جدا از خواسته ی سازنده ها،این بهترین و خاص ترین روش برای نشون دادن و اشاره کردن به بُعد و هدف اصلی داستان(عقب نشینی کردن عراق و ناکام موندنش و جاری شدن صلح ۵ روز بعد از این اتفاق)بود و سبک جدید و خوبی بود👌👌
1 لایک
1397/06/25
راد شهبازی
بله فیلمساز همچین قصدی را داشته ! توکلی به دنبال نمایش فضایی بسیار ملتهب و شلوغ بوده که در این آشوب به بیننده اش حتی اجازه فکر کردن به مسائل این چنینی را ندهد ، نمونه ای کاملا مشابه این فیلم 20 دقیقه نخست نجات سرباز رایان است ، فیلمساز در تمام فیلمش سعی دارد که فضایی شبیه به سکانس های اول نجات ... خلق کند !
0 لایک
1397/07/14
علی دشتی
به نظر من مدت فیلم کم بود
و حتی می تونستند از جلوه های بیشتری استفاده کنند.

ولی در کل فیلم خوبی بود
1 لایک
1 نظر
1397/06/22
آرتاس منتیل
داستان نداشت ! نمیشد ادامه داد ! این ضعف فیلمه !
1 لایک
1397/06/24
ترنم
من تازه از سینما برگشتم و به تماشای جنگ واقعی و طبیعی،تنگه ی ابوقریب،رفته بودم
فیلمبرداری در سکانسی که توی سه راهی بودن و راه بسته شده بود قابل تحسین و حرفه ای بود چرا که به صورتی فیلمبرداری شده بود که آشوب و اضطراب اون لحظه خیلی خوب نمایش داده شده بود .دیالوگ گویی های پیاپی و جابه جایی مداوم و سریع دوربین باعث میشد بیننده خودش رو اونجا حس کنه و اضطراب اون لحظه توی وجودش رخنه کنه...
سیمرغی که برای چهره پردازی و جلوه های ویژه میدانی گرفته بود کاملا به حق بود.همه چیز به طبیعی ترین حالت ممکن ساخته شده بود
اکثر بازیگرها خوب حس اون شرایط رو منتقل میکردند مثلا در هنگام خاطره گویی یا حرف زدن از زندگیشون و جنگ.خصوصا جوادعزتی که در انتقال حس ترس،امید،شجاعت،که بااینکه از شجاعت دم میزد گاهی ترسش به شجاعتش غلبه میکرد توسط صورت و نگاهش خیلییی خوب عمل کرد و به نظرم اگه قرار بود یکی از بازیگران این فیلم سیمرغ بگیره جوادعزتی گزینه ی بهتری نسبت به امیرجدیدی بود البته که اقای جدیدی هم خیلی خوب ظاهر شدن ولی در سطح سیمرغ نبود به نظر من با احترام به نظر همه ی دوستان
در کنار تمام حسن ها که خیلی هم عیان و شفاف و بزرگ بودن و قابل تقدیرن، به نظرم یه جاهایی اشوب و حرارت بیش از اندازه میشد و این باعث میشد بیننده سردرگم شه که کی به کیه...یه جاهایی مثل همون سکانس سه راهی خوب بود ولی مثلا توی سکانسای اخر که اون اقایی که ماشینش رو به فکرمیکنم خلیل نداد،ماشینش رو پر بشکه های اب کرد که ببره به بچه ها برسونه ارپیچی زدن و از بین رفت...ولی خب چون اشوب زیاد بود شاید همه نفهمیدن که این ماشین همون مرد بود و اون چون به خلیل ماشین رو نداد جزای کارشو دید...بخاطر همین مسئله من ۹ ستاره میدم وگرنه که بین اینهمه کارهای ابکی واقعا روش کار شده بود و یه تیم حرفه ای پشت کار بودند...ارزش سینما رفتن رو داره👌👌
6 لایک
6 نظر
1397/06/21
آرتاس منتیل
احسنت ! خانم ترنم خیلی عالی نوشتید ! یکی از بهترین ریوهاییه که تو منظوم خوندم ! تحسین بر انگیزه !
دقیقا جلوه های ویژه و گریم فیلم قابل تحسین بود ! خیلی هم قابل تحسین بود ! همه هم همین نظرو دارن که جواد عزتی فوق العاده بود و باید به جای جدیدی جایزه میگرفت !
این فیلم فیلنامه قوی نداشت درست ! ولی خدا وکیلی اسکار گند زده به مسائل سیاسی ! یعنی بدون تاریخ بدون امضا کجا ! این فیلم کجا !
سیاه نمایی کن، دنیا بهت افتخار کنه !
3 لایک
1397/06/24
خانم کاظمی
دقیقا آقا مرتضی سیاه نمایی کن دنیا بهت افتخار کنه!
3 لایک
1397/06/25
آرتاس منتیل
چون جوانب استعمار رو فراهم میکنه !
0 لایک
1397/06/25
ترنم
من خیلیی خیلیی از شما ممنونم اقا مرتضی شما به من لطف دارید🌷🌷🌷
1 لایک
1397/06/25
آرتاس منتیل
تشکر لازم نیست ! تشکر از شما باید بابت صحبت های قشنگتون انجام بشه!
0 لایک
1397/06/26
ترنم
اختیار دارید.البته که من دربرابر کاربران حرفه ای منظوم،نام نمیبرم که خدای نکرده کسی رو از قلم نندازم،هیچم و واقعا خیلی چیزا از نظرات شما عزیزان برای ریونویسی و نقد فیلمها یاد گرفتم
0 لایک
1397/06/26
خانم کاظمی
این فیلم از مرز ۴ میلیون رد شد
2 لایک
3 نظر
1397/06/21
یونس
4 میلیون ؟؟؟
4 میلیارد !!!
3 لایک
1397/06/21
فاطمه نژاده
امیدوارم بیشتر فروش کنه..👌
3 لایک
1397/06/21
خانم کاظمی
ببخشید منظورم چهار میلیارد بود
0 لایک
1397/06/23
امیر نوربخش
یعنی کلا نمیخواین منظورمو بگیرین ترجیح میدین خودتونو بزنین به علی چپ !!!
اقا / خانم چرا نمیخوای متوجه بشی ؟؟؟ شما الان خودت تو زندگی مشکل مالی داری یا نه ؟؟؟ اگه نداری که معلومه از شکم سیری همچین حرفایی میزنی اگه داری پس بدون پول مملکت داره تو سوریه عراق خرج میشه اصلا تاحلا این همه خرجی که شده فایده ای واسه کشور داشته ؟؟؟ این همه ادم بدون هیچ دلیلی مردن و ما خودمونو داریم گول میزنیم که بخاطر کشورمون مردن
شما مگه نمیگین بخاطر مساعل شخصی یا بخاطر اعتقاداتشون رفتن سوریه ؟؟؟ پس چرا حقوق میگیرن ؟؟؟ بخاطر اینکه خانوادشون پول نداره ؟؟؟ خوب نداشته باشن تصمیم خودشون بوده خودشون خواستن برن سوریه باید دولت هزینه بده ؟؟؟
الان ما تصمیم شخصی که میگیریم مگه دولت پشتمونه ؟؟؟ مگه کمکی از دولت به ما میرسه ؟؟؟ شما خودت موقع تصمیم شخصی از دولت حقوق میگیری ؟؟؟ خب اینم تصمیم شخصیه دیگه !!!
شما نمیخواین حقیقتو قبول کنین فقط همینه مشکل ! فقط بخاطر اینکه بعضی از بالاییا موافقن با همچین کاری موافقت میکنین وگرنه طرف فردا بیاد سخنرانی کنه بگه اینکار اشتباهه نظرم شماهم تغییر میکنه اخرشم فقط من تعصب بیجا دارم !!
مخلص شهدای خاکمون هستم ولی فرستادن اینا کاملا دیوونگیه فقط جوون مردم پرپر میشه اخرشم پول میتونه جای فرزند رو برای یه مادر زخمی بگیره ؟؟؟ کاش یکم منطقی باشین
لایک های کامنتای پایینم معلومه فقط یه عده سعی میکنن هنوز حمایت های بیجارو از گروه های خاص داشته باشن وگرنه بقیه فهمیدن مشکلات الانمون یکی از دلایلش همین حمایت های بیجاست
قضاوت با خودتان
.
7 لایک
11 نظر
1397/06/19
عسلی
کاملا درست میگید.
5 لایک
1397/06/19
امیر نوربخش
😉
4 لایک
1397/06/19
آرین
تازه سهمیه هاعم پدرمونو در میاره
3 لایک
1397/06/19
آرتاس منتیل
نه عزیزم اصلا هم درست نمیگی ! شعور استراتژیک و تکنیک های دفاعی روز دنیا هزینه جنگ در خارج از مرز هارو بهتر از هزینه جنگ تو داخل میدونن ! کاملا واضحه که داری تحت تاثیر جو رسانه ای این حرفارو میزنی امیر !
شما چرا ماشینتو بیمه میکنی ؟ بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی ! چرا خودتو و خونه و کارخونه و ... اینارو بیمه میکنی ؟ ببینم وقتی مثلا واسه ماشینت بیمه میگیری, چیزی به ماشین اضافه میشه؟ نه آقا ! میگه اگه اتفاقی بیفته من میدم ! در اصلش اینه که داری پول هزینه میکنی واسه چیزی که شاید اتفاق بیفته ! یا واکسن ! شما میای علنی ضعیف شده بیماری رو وارد بدنت میکنی که بدنت مقاوم بشه که فردا مریض نشه ! در واضع پیشگیری میکنی ! چرا؟!؟ چون هزینه بیمه و واکسن, شاید یک دهم یا یک بیستم هزینه خسارت باشه !
اینکه داعش رو خارج از مرزمون با مردم سوریه تو شهرهای سوریه نابود کنیم خرجش کمتره یا اینکه بیان تو کشور و با مردم خودمون؟ اصلا خسارات رو بررسی کردی؟ روی شکم صحبت میکنی بخدا به علی قسم !
وقتی یه لشکر داعشی رو بخوای بفرستی رو هوا با موشک، در واقع اون مکان رو فرستادی رو هوا ! تخریب و آلودگی و بیماری و ... هزار و یک مشکل واسه این رو هوا فرستادن به وجود میاد که همه اینا هزینه حساب میشه ! حالا این تخریب تو شهرهای خودمون درست بشه خوبه یا شهر های سوریه ؟!؟ کنار هر تخریبی امکان کشته شدن جمعیتی هم وجود داره ! حالا چه به وسیله داعشی به صورت عمدی چه به وسیله حمله کننده به صورت سهوی ! این مردم، مردم ایرانی داخل خاکمون باشن خوبه یا سوری تو خاک سوریه ؟!؟!
این حرف ها خیلی ابتدایی ها ولی دیدم واقعا متوجه نمیشی این مسائل رو که گفتم !
بخدا جنگ هزینه داره ! خیلی هم داره ! وگر نه آمریکا نه بیلیون دلار تو منطقه هزینه نمیکرد ! مینشست اون طرف آب های دنیا بدون اینکه با هیچکسی هم مرز باشه، زندگیشو میکرد ! اون بلند شده اومده اینقدر خرج کرده بعد ما از 2 کشور هم مرزمون تهدید میشیم رو بیخیال بشیم؟!؟!؟
بابا تورو خدا دوباره بررسی کن امیر جان !
3 لایک
1397/06/20
امیر نوربخش
برادر فرستادن بقیه به سوریه به چه قیمتی ؟؟؟ به قیمت مردنشون ؟؟؟ واقعا اصلا قابل درک نیست واسم یعنی چی اخه این اینکار ؟؟؟
بعدشم مگه من گفتم با موشک مخالفم ؟؟؟ موشک داستانش جداست فقط فرستادن نیروی انسانی به سوریه درست نیست به وا... درست نیست
مرتضی بنظرت الان فرق زیادی با دوره ی جنگ داریم ؟؟؟ ما الان بدون جنگ تو جنگیم !!! این همه ادم مردن به بهانه ی دفاع از میهن اخر چی شد ؟؟؟ خودمونو داریم گول میزنیم امنیت داریم همین بسه ! مهم نیست پول و غدا نداریم امکان داره بمیریم مهم اینه که امنیت داریم !!!
بهتر نیست بجای این کارای احمقانه این پولو صرف کشور خودمون کنیم ؟ مردم از گرسنگی رها شن یا اصلا استحکامات و وسایل جنگی خودمونو قوی کنیم
هیچ بهونه ای نمیتونه مردن بیخود خیلیا رو قابل توجیح کنه
4 لایک
1397/06/20
آرتاس منتیل
امیر جان این مردنی که میگی واسه غربه ! ما بهش میگیم شهادت !
فرهنگ شهادت بالاتر از این حرفاست ! ما فرهنگ حسینی داریم ! واسه مردن تو جنگ آرزوعه ! که بهش میگیم شهادت ! چون بهشتی واسمون تعریف شده، بهشتی که در بالاترین مقام هاش در کنار والا مقام ترین پیامبران و ائمه خواهیم نشست !
من موشک رو مثال زدم مثلا ! جز ادوات جنگیه ! تو جنگ استفاده میشه که تخریب به همراه داره ! و اینکه فکر میکنی قیمت یک سرباز چقدر و قیمت یک موشک چقدره ؟ یعنی موشکل خیلی هزینش بالاستا ! و این یادمون نره ! وقتی سوریه و عراق دسته ماست، نفتشون هم مال ماست ! این حقیقتیه که حتی خودمون صداشو در نمیاریم ! چون باعث میشه جلوشو بگیرن ! و ....
امنیت اصلا کافی نیست ! ولی شرطه لازمه ! رفاه هم میخواهیم ! ولی رفاه بدون امنیت میدونی یعنی چی؟ اتفاقی که دو سال پیش برای قطر افتاد ! عربستان تحریم غذاییش کرد ! تو 3 روز کشورشون خالی از آذوغه شد ! پول داشتن ! خیلی خیلی زیاد ! ولی امنیت غذایی نداشتن !
و اینکه مثالم رو دوباره میگم، هزینه نظامی جای خود، هزینه اقتصادی جای خود، هزینه کشاورزی جای خود، هزینه شهرسازی جای خود، هزینه فرهنگی و ... همه و همه جای خود ! هیچ کدوم رو نمیشه حذف کرد ! نمیشه کم و زیاد کرد ! همه باید باشن !
آمریکا هم بهترین تجهیزات نظامی جهان رو داره ولی بهش بسنده نمیکنه و میاد تو منطقه حضور فیزیکی پیدا میکنه !
اینکه داخل مشکل داریم اصلا انکار نمیشه ! ولی مشکل جای دیگست ! ما نمیتونیم بودجه نظامی رو واسه داخل خرج کنیم ! باید بودجه داخل رو کنترل و بهینه کنیم ! مطمئن باش که اینقدر بودجه داخلی زیاد هست که هممون تو رفاه باشیم ولی ... یه عدده که به انتخاب خود همین مردم الان تو راس کار هستن، دارن خیانت میکنن ! یه عدده سرمایه دار و متاسفانه اینکه خود مردم هم شریک این گناه هستن !
مردمی که 2 ماه پیش با سلبریتیشون قرار بر نخریدن خودرو میذارن، 2 ماه بعد با بازن شدن 24 ساعته پرتال فروش سایپا، نزدیک 6 میلیون تقاضا برای خرید 5 هزار خودرو با افزایش قیمت 30% میدن ! این درد اصلی ماست ! مهره ها هم عوض بشن ولی این مردم عوض نشن هیچی حل نمیشه !
4 لایک
1397/06/20
احسان
آقا امیر ، آفرین با همچین متنی جای هیچ حرفی باقی نمیزاری👍👍👍
3 لایک
1397/06/20
امیر نوربخش
3 لایک
1397/06/20
خانم کاظمی
شما از لحاظ دینی نبین مدافع حرم بودن رو از لحاظ انسانی که میتونن برن!!اینهمه آدم روزانه به دست داعش دارن کشته میشن مگه انسان نیستن بعدشم مطمئن باش مدافع حرم بلانسبت خیلی ببخشید خر نیستن جونشونو بدن حتما توش یه چیزی میبینن از لحاظ معنوی یا انسان دوستانه که میرن جونشونو میدن اون چیزی که ما نمیبینیم و نمیدونیم از اون حس ثانیا شما مطمئن باش اگه الان همین جوونامون نبودن داعش الان در خونمون بود میگفت چطوری ایرانی!!ایران منافع ملی زیاد ی داره که مهمترینش جوونامون هستند دارن تلاش میکنن داعش رو از صحنه روزگار محو کنن همیشه که نباید تو کشور خودمون جنگ بشه که مدافعان حرم بجنگند بلکه باید جاهای دیگرو پاک سازی کنن تا منافع ملی ما و امنیت منطقمون حفظ بشه!!البته که الان جنگ داخلی و اقتصادی خودش کم مصیبتی نیست
3 لایک
1397/06/20
امیر نوربخش
چند روزه دارم روضه میخونم ؟؟؟!!
نه من حرف شمارو میفهمم نه شما حرف منو !
بهتره این بحثو تموم کنیم
3 لایک
1397/06/21
محمد حسن 832
اقا مرتضی گل گفتی دمت گرم
1 لایک
1397/06/30
فاطمه نژاده
دقیقا نکته جالبی بود
1 لایک
1397/06/19
وروجک
موافقم اما اسپویل فیلم کار خوبی نیست
2 لایک
1397/06/19
آرتاس منتیل
احسنت ب چه نکته ای اشاره کردی !
لطفا اگه میخوای اسپول یا همون لو بدی داستان رو ، حتما تیکش رو بزن که کسی میخواد بخونه فیلم رو دیده باشه !
1 لایک
1397/06/20
امیر نوربخش
احسنت براوو
0 لایک
1397/06/19
آرتاس منتیل
وای ! فاطمه خانم !
یکی از ضعیف ترین حرف های تو عمرم رو شنیدم !
" ولی مردم دیگه خسته شدن ازین شهید بازیا "
متاسفم ، فقط همین .
2 لایک
1397/06/20
محمد حسن 832
اونا پرپر نشن میدونی چی میشه؟؟ اونوقت امثال منو شما پرپر میشیم !!!!
0 لایک
1397/06/30
امیر نوربخش
برادر خدابیامرزتشون من مشکلی با اونا ندارم میگم وقتی ما مشکل داریم حق نداریم واسه بقیه نخد اش بشیم
اونا مگه برای دفاع از حرم نرفتن ؟؟؟ اگه بخاطر این رفتن چرا حقوق میگیرن ؟؟؟
همین فقط همین
5 لایک
1397/06/19
خانم کاظمی
منظورتون اینه که چرا مدافعان حرم حقوق میگیرن؟خب معلومه واسه دفاع از حرم میرن و هدف اصلیشون اینه چون کسی حاضر نیست جونش رو در ازای پول بده پس قطعا بخاطر اهداف غیر مادی میرن و اینکه وقتی میرن سوریه از کارشون گذشتن پس باید یه حقوقی در قبال رفتن به سوریه و جنگ بگیرن تا خانوادشون از گرسنگی نمیره!!باید یه حقوق بگیرن تا خانوادشون سیر بشه و نبود خودشون تقریبا تامین بشه!
7 لایک
1397/06/19
وروجک
موافقم خانم کاظمی عزیز و آقا مرتضی
4 لایک
1397/06/19
محمد حسن 832
پول جونشونه و حق خانوادشون . شما تصور کن سرپرست یه خانواده شهید بشه!اونی که شهید میشه بنظرت زن و بچه نداره؟ تصور کن زمانی رو که سایه ی پدر دیگه بالاسر پسرش نیست! مشکل شما اینه که یه بعد رو بیشتر نمیبینی برادر من . فک کن جنگ بشه ، چقدر حاضر میشن در قبال دریافت پول جونشونو بدن؟ جز اندکی از با ایمان ترینها! تو زمان جنگ ایران و عراق رو نبین که همه بدون هیچ پولی حاضر بودن از خاک و ناموسشون دفاع کنن . تو الان و ببین که توی این شرایط ناجور مملو از فساد گیر کردیم . همه جونشون براشون مهمه کسی که داره میره شهید میشه و میدونه شهید میشه دیگه چه حبی نسبت به مال دنیا میتونه داشته باشه؟ هرچند من فک میکنم اونا پولی هم نخواهند گرفت
2 لایک
1397/06/30
جونز فیلمش چطوری است؟
1 لایک
2 نظر
1397/06/18
آرتاس منتیل
خیلی خوب، بهت پیشنهاد میکنم حتما ببین.
0 لایک
1397/06/19
وروجک
عالیه از دست ندید
0 لایک
1397/06/19
عرفان
#اسپویل
کاملا موافقم.یه نکته ای هم که قبلا میخواستم بگم و چون شما فیلمو ندیده بودید ترسیدم اسپویل شه نگفتم این بود ارتباط خالی بودن لیوان آب هویج بستنی با شهادت شخصیتا خیلی جالب نبود.
0 لایک
1397/06/17
آرتاس منتیل
خیلی برعکس گفتید ! فیلم‌برداری این اثر جز بزرگترین ویژگی هاشه و اینکه فیلم‌نامه ای وجود نداشت ! فقط روایت بود ! همین ! تو این جور مواقع یک داستان برای مهیج کردن اثر اضافه میکنن که با مستند فرق کنه !
0 لایک
1397/06/19
بارانه
هیچوقت از امیر حمایت نکردم ولی این دفعه باهاش موافقم حرف های استرنجی زد
2 لایک
0 نظر
1397/06/17
بارانه
از معدود جاهایی که باهات موافقم
0 لایک
1397/06/17
فریبا
من اصلا منظورم با شما نبود ، اگه منظورم با شما بود که تو جواب کامنت قبلیتون اینو میگفتم . حرفم کلی بودو با همه بودم ، حتی با خودم
اگه براتون سوتفاهم شد، ازتون معذرت میخوام امیر آقا
0 لایک
1397/06/17
امیر نوربخش
منم با شما نبودم کلی گفتم
0 لایک
1397/06/18
فریبا
تعصب بیجا بینا را نابینا و شنوا را ناشنوا میکند....
..........................‌‌.‌‌‌
1 لایک
0 نظر
1397/06/17
امیر نوربخش
چرا نمیخواین اصل مطلبو بفهمین نمیدونم مشکل از منه که بد منظورمو میگم یا شما که بد برداشت میکنین
من خودم خیلیا رو دیدم بخاطر پول میرن جنگ شما خودت مشکل مالی داشته باشی بخاطر خانوادت نمیری ؟؟؟ منکه میرم وقتی میگم خیلیا بالای ۱۰۰ نفر رو میگم کسی که پول نداشته باشه چیزی بخره بخوره جنگم میره دیگه از خودسوزی که بدتر نیست هست ؟؟؟ همین چند وقت پیش چندتا کارگر بخاطر پول عقب مونده ای که حقشونه بهشون ندادن خودشونو سوزوندن خبر دارین ؟؟؟ قطعا نمیدونستین چون اگه میدونستین میفهمیدین کارد به استخون طرف برسه حاضره هرکاری بکنه اگه خودتونو با اخبارای تی وی سرگرم میکنین توصیه میکنیم یکم جاهای دیگه رو مطالعه کنین از وضعیت کشور با خبر بشین
شما از کجا میدونی نمیدونم جنگ چیه ؟؟؟ داییم توی جنگ شهید شد قشنگ احساس میکنم جنگو مشکلاتشو ولی اینکه بری یه کشور دیگه بجنگی به بهانه ی دفاع از میهن خیلی خیلی پر روییه !!
خرمشهر رو مثال زدم با سوریه چرا ؟؟؟ چون سوریه هنوز توی جنگ ، با پول ما خیابونایی که توش جنگ بود رو اباد کرده ولی خرمشهر چطور ؟؟؟
من تعصب ندارم حقیقتو میگم وقتی خودمون مشکل داریم مردم پول ندارن غذا ندارن بخورن غلط میکنیم پول میدم به سوریه و عراق اخرشم کنسولگریمونو بسوزونن بخاطر دخالت بیش از حد توی امور کشورشون !!!
از این روشن تر ؟؟؟ امیدوارم منظورمو فهمیده باشین
جدا از هرچیزی تعصبو بذارین کنار همین تعصب به گروه های خاص باعث شده اینطوری رومون سوار بشن و اوضاعمون اینطوری بشه
8 لایک
4 نظر
1397/06/17
امیر نوربخش
نه مثل اینکه مشکل از من نیست !!! یعنی این همه من نوشتم بفهمونم حرفمو به شما اخرش کشک شد ؟؟؟
شما تا حالا مشکل مالی داشتی اصلا ؟؟؟ کسی که پول نداشته باشه یعنی تمام !!! حاضره هرکاری بکنه پول دربیاره شکم خودشو سیر کنه طرف خودشو سوزونده بخاطر مشکل مالی اونقوت شما داری این افرادو با جنگ میترسونی ؟؟؟ پشت اون حرکت خیلی حرف هست خیلی
این حرف من نیست حقیقته !!! حقیقتم خیلیا باور دارن پس فقط من نیستم همچین چیزی رو باور دارم فرستادن بقیه به سوریه و عراق کاملا اشتباهه فقط جوون مردم میره میمیره اینو فقط من نمیگم از کسایی که خیلی بیشتر از من میدونن و خیلی طرفدار ره هستن شنیدم !!
ما تو ایرانیم اینو من از خیلیا بیشتر میدونم و درک میکنم چون تمام مشکلات رو حس میکنم مشکل ازدواج پول یا هرچیزی که شما فکر کنین
4 لایک
1397/06/17
امیر نوربخش
شما خودت توی کار همسایه هات دخالت میکنی ؟؟؟ بهشون پول بدی خونه شونو درست کنی کارگر بیاری واسشون ولی اخر سر بیان خونتو بسوزونن بخاطر اینکه زیاد توی کارشون دخالت کردی چه حسی پیدا میکنی ؟؟؟ من که باشم حماقتمو قبول میکنم ترجیح میدم بجای دخالت توی کار بقیه همسایه هام خونه خودمو درست کنم نذارم هم خونه ای هام اذیت بشن اگه ببینم توی محل قراره دعوا بشه خونه خودمو قویتر کنم بجای اینکه خونه همسایمو قوی کنم اخرم یه تف بکنن تو سرتم
وقتی میدونم در هرصورت هم خونه ای هام اذیت میشن ترجیح میدم بجای پول دادن بهشون که برن واسه همسایم بجنگن اون پولو واسه هم خونه ای هام هزینه بکنم اخرم توی خونه خودم شهید شن
ولی منکه میدونم بعد این همه حرف اخرش به هیچ نتیجه ای نمیرسیم چون شما نمیخواید حقیقتو قبول کنین که اینکار اشتباهه به وا.. اشتباهه فرستادن جوون مردم به کشور دیگه اشتباهه ......
4 لایک
1397/06/17
امیر نوربخش
اولا من همه رو نگفتم بارها گفتم همه مثل هم نیستن شاید بعضیا بخاطر حضرت زینب برن ولی باز میرسیم به بحث اصلی این وسط داره پول خرج میشه پول !!! شما چه بخوای بخاطر پول بری چه نری بهت پول میدن
وقتی میگم منظورمو نمیگیری یعنی همین ! همین جمله " جنگ پر از خرابی اوارگی و قحطیه " ما بدون جنگ چقدر با این فاصله داریم ؟؟؟ بهتر نیست بجای خرج بیهوده سعی کنیم از این جمله فاصله بگیریم ؟؟؟
هیچ حرفی نمیتونه باورمو عوض کنه
فرستادن جوون مردم که خانوادش اونو به سختی بزرگ کردن به کشور دیگه به بهانه دفاع از میهن کاملا اشتباهه این باورمو نه امروز نه هیچوقت دیگه عوض نمیکنم و حاضرم بخاطرش با هرکسی بحث کنم
4 لایک
1397/06/17
امیر نوربخش
واقعا نمیدونم الان مشکلت چیه ؟؟؟ حرفات خیلی پرتناقضه از یه طرف میگی از خرج پول تو سوریه حمایت نمیکنم از یه طرف دیگه برای کسایی که میرن اونور گردن میزنی در صورتی که بازم پول خرج میشه براشون !!!
اول فکراتو بکن معلوم بشه با خودت چند چندی بعد بیا بحث کن
همون اولم گفتم به هیچ نتیجه ای نمیرسیم چون شما خیلی سخت روی عقیدت که خودتم دقیق نمیدونی درسته یا غلط وایسادی
بعدشم داریم گفت و گو میکنیم که به یه نتیجه ای برسیم شما اگه بخاطر این اعصابت خورد میشه کلا کامنت نذار چون اینجا روزی چند بار پیش میاد از اینجور موضوع ها که هرکسم عقیده خاص خودشو داره
4 لایک
1397/06/17
سهیل در حین این بحث ها،یادی کنیم از شهدای راه آزادی، که از نظر من مقامشون از دو نوع شهید جنگ 8 ساله و جنگ با داعش خیلی بالاتره.
0 لایک
0 نظر
1397/06/17
امیر نوربخش
فکر نکنم درک حرفام سخت باشه
وقتی ما مشکل داریم چرا بجای خودمون مشکلات بقیه رو حل میکنیم ؟؟
وقتی همش مسعولین ما حرف بی پولی میزنن (!!!) چرا باید پولامون بره تو شکم عربا بعد بگن بودجه کافی نداریم ؟
خرمشهر ۳۰ سال پیش توش جنگ بود هنوز که هنوزه همونطوره بدون تغییر خاصی اونوقت سوریه جنگ زده خیابوناشو دیدین ؟؟؟ ساختموناش چی ؟؟؟
خانم s.h.n یکم بزرگتر و واقعی تر نگاه کنین اگه کسی داوطلبانه میره سوریه پس چرا حقوق میگیره ؟؟؟ مگه با نظر شخصی نمیره ؟؟؟
حرفتون بیشتر جنبه فان داره یعنی خودتون باور میکنین اینا حقوق نمیگیرن ؟ یا از کسی شنیدین همینطوره ؟
افعان ها همش به عنوان کارگر بوده و هستن چه تو ایران چه تو سوریه حالا اینکه چطور اونجا هستن و توسط چه کشوری فرستاده شدن اونجا به پای خودتون فکر نکنم جوابش سخت باشه
مگه ۳۰ سال پیش جنگ نشد ؟؟؟ الانم جنگ بشه هرکس واسه کشور خودش و توی کشور خودش بمیره میشه شهید
توی کشور خودمون مثله ادم میجنگیم واسه خاک خودمون نه توی کشور دیگه با پول و ادعای شهید شدن
بعدشم شما باور میکنی داعش کلا از بین رفته ؟؟؟
گروهی که توی پاریس و خیلی از کشورای مدرن بمب گذاری کرده قطعا تو ایرانم میتونه بمب بذاره
میدونین مشکل چیه ؟؟؟ مشکل اینه که از بچگی اینقدر درمورد یچیزای خاص باهامون حرف زدن و تو گوشمون خوندن که فلان گروه خوبه فلانی بد که بزرگم میشیم وقتی حقیقتو میفهمیم بخاطر عادتمون بازم ازشون دفاع میکنیم
5 لایک
0 نظر
1397/06/17
آرتاس منتیل
این مسئله که مطرح کردید بهش میگن قهرمان محور بودن داستان ! چیزی که سینمای خاکستری رو به سیاه ایران کلا فراموش کرده ! بر خلاف دهه 60 ! بعد سیاه و منفی جامعه رو کسی کدمان نمیکنه ولی فایده در چیه ! ماهیت رسانه چیه !؟ سینما باید حس امید رو تزریق کنه ! کاری که سینمای هالیوود و بالیوود با نهایت بزرگنمایی و تخیل انجام میده !
امیدوارم از این دسته آثار بیشتر ببینیم !
2 لایک
1397/06/17
ثنا اسمعیلی
بله با نظر شما کاملا موافقم
0 لایک
1397/06/17
پرزیوال
موافقم
1 لایک
1397/06/15
سال گذشته
پول دوست همه را به کیش خود پندارد
2 لایک
1397/06/15
امیر نوربخش
🔫🤦‍♂️
0 لایک
1397/06/15
Amir
چه عجب یکی حرف منو فهمید❤
2 لایک
1397/06/15
آرتاس منتیل
شما هیچ وقت به یک دانش آموز پایه سوم یا چهارم نمیتونی درس دانشگاهی بدی !
نیازه که به سن و موقعیتش برسه تا بفهمه که داری چی میگی !
3 لایک
1397/06/15
Amir
مرتضی خان احساس میکنم بحث کردن بلد نیستی!
یا اینکه از توهین کردن خوشت میاد!
درست حرف بزن مومن
2 لایک
1397/06/15
آرتاس منتیل
البته که یک مثال برای ادراک بحث بود و قصد توهین نبود !
شما از آب گل آلود ماهی نگیر امیر پس زمینه سیاه !
0 لایک
1397/06/15
آرتاس منتیل
مصداق حرفم میتونه این باشه که شاید اگه یه روزی ایران توسط داعش تسخیر میشد چه پشیمانی هایی از اینکه چرا این بلا رو در نطفه نکشتن حاصل نمیشد !
آمریکا کجا ! خاورمیانه کجا ! دیالوگ فیلم اسناپیر آمریکایی که خیلی تو اسکار واسش دست میزدن:
سرباز: ما چرا اینجا می‌جنگیم؟
کریس کایل: پس انتظار داری که با این لعنتی ها تو نیویورک بجنگیم ؟ ما داریم تو بغداد از خاک آمریکا دفاع میکنیم !
کلا پیشنهاد میکنم این فیلم رو نگاه کنید ! بعد خیلی از چرا هارو در مورد کشور خودمون استفاده نمیکنید ! بد نیست که نقدش رائفی پور رو هم گوش بدید در این مورد و اینکه مراسم اسکار رو نسبت به بازخوردشون از این فیلم ببینید ! بعد بیایید صحبت میکنیم (این همون درس دانشگاهی هستش).
التبه که چین، روسیه ، هند، فراسنه، انگلیس هم برای دفاع از حرم حضرت زینبشون تو سوریه و عراق بودن !
دو دو تا ! چهار تا :)
2 لایک
1397/06/15
یونس
چین و هند از کی تاحالا برای من حضرت زینب پرست شدند؟؟؟
خیلی کوته فکری مرتضی که درباره همچین موضوعی انقدر دیده هات رو میگی و انقدر گول میخوری!!! گول!!!
باطن چیز دیگه ای هست!!!
من هم الان بخوام باهات بحث کنم عقیده هات که حاضری براشون گردن بزنی هیچ پیشرفت رشدی برات قائل نمیشن و بحث هیچه!!!
کسی که نمیخواد بفهمه رو هیچ کاری نمیشه کرد!!!
من که دیگه کاری ندارم ، و دوست هم ندارم که ادامه بدم و تو هم ادامه نده لطفا!!!
بچسبیم به نظر دادن به آثار سینمایی مون!!!
سیاست رو بیخیال:))
2 لایک
1397/06/16
آرتاس منتیل
حالا همچین میگی من دیگه کاری ندارم و دوست ندارم این بحث رو باهات ادامه بدم انگار اصلا در این مورد با تو بحث کردم ! چی میگی یونسه بلند فکر !
هنوز تو نمیتونی منظور هارو از صبحت ها متوجه بشی بعد اومدی به من میگی کوته فکر ؟
امسال شمایید که میگید حرم فلان، حرم بصار ! میگم اگه بحث حرمه چین و هند اونجا چیکار میکنن ! این چیزارو هم یعنی متوجه نمیشی ؟ کلا نظرم در موردت عوض شد.
1 لایک
1397/06/16
s.n
اگه کمی سخنرانی های استاد رائفی پور رو گوش میکردید در باره مدافعان حرم اینجوری قضاوت نمیکردین
اون افغانی ها(تیپ فاطمیون)که داعش و طالبان و.. همه توی کشورشون هست اونا چرا میان و مدافع حرم میشن؟ کمی فکر کنید
در ثانی خدا باید قبول کنه شهادت رو نه من و شما
شما کسانی رو میبینین که خود سپاه یا کشور یا هرچی... فرستادتشون اونجا برای مستشار بودن نه جنگیدن
اکثر این بزرگوار ها داوطلبانه میرن که یک ریال هم دریافت نمیکنن
0 لایک
1397/06/17
s.n
شما چند تا تیر زدن در مجلس رو مقایسه میکنید با داعش در سوریه؟
تمام کسانی که به مجلس حمله کردن هویت ایرانی داشتن کار از ریشه خرابه عنصر های خود فروخته در کشور کم نیست
0 لایک
1397/06/17
Amir
در پاسخ به اینکه چرا افغانی ها میرن دلیلش مشخصه چون از سوی دولت ایران پول داده میشه بهشون
مغز شما رو امثال رائفی پور به گند کشیده!
1 لایک
1397/06/17
آرتاس منتیل
عرفان جان خوشحالم ک کاربری با پتانسیل شما رو تو منظوم جدیدا ملاقات میکنم ولی خب این بحث رو من تو سریال شهرزاد انداختم و به این نتیجه کلی رسیدیم به همه که : برای این باید با سینمای جهان مقایسه بشن چون قرار خوراک مخاطب بشن ! در سطح فهم و علم سینمای ایران با سینمای جان هیچ شکی نیست ولی آیا شما میتونی مخاطب رو مجاب کنی که ایرانی ببین و خارجی نبین ؟ مخاطب دنبال چیه ؟ دنبال کیفیت ! وقتی شما میخوای ارزش گذاری کنی، چی رو میسنجی ؟ کیفیت اثر رو ! نمیشه چاقو گذاشت زیر گلوی مخاطب که ایرانی ببین ! اصلا این بحث حمایت از کالای ایرانی که امسال مطرح شد، پیرو این بود که جنس ایرانی با کیفیتی تولید بشه ! پس به عنوان مخاطب ما باید مطالبه جنس خوب داشته باشیم که جنس خوب اارائه بشه ! وقتی سطح توقع پایین باشه نمیتونیم انتظار اثر خوبی هم داشته باشیم !
1 لایک
1397/06/14
عرفان
خیلی ممنون نظر لطفته...فیلمای سینما توی ایده بعضا مشکلی ندارن.یعنی یه سری فیلما رو میبینی که خیلی خوب شروع میشن ولی تو پرداخت به شدت ضعیف عمل میکنن از اواسط فیلم میبینی فیلم مثل کوفته وا رفته.من از این جهت دارم میگم که نبود فیلم نامه خوب به فیلم ضربه زیادی نزده وگرنه کیه که بدش بیاد یه فیلم با فیلمنامه خوب ببینه.
1 لایک
1397/06/14
فریبا
دیدن این فیلم برای افراد خائن وطن فروش ، آقای رئیس جمهور و دولتش و همه اونایی که خودشونو به خواب زدن و بیدار نمیشن لازمه . ببینن این مملکتی که الان به این وضع اقتصادی فلاکت بار رسیده ، چه روزهای سختی رو گذرونده تا پایدار و سربلند باشه . اونوقت با بی تدبیری برخی ها ، در امانت شهدا کوتاهی شده .امیدوارم اگه تا سه سال دیگه دووم آوردیم شاهد این بی تدبیری ها نباشیم و برخی از مردم باز اشتباه نکنند و کسانی را روی کار نیارند که باعث بشه بیشتر از این از روی شهدا و خون پایمال شده شان شرمنده باشیم .......

یکی از بهترین فیلم های ژانر دفاع مقدس بود . من اصلا چیزی درباره این تنگه و دلاوری های این تنگه نمیدونستم و به موضوع نوعی پرداخته بود . جلوه های ویژه و فیلمبرداری و صداگذاریشم عالی بود . در کل خیلی فیلم خوب و تامل انگیزی بود . دیالوگ ها عالی بود و خیلی خوب بود کم برخی از دیالوگ ها جنبه طنز داشت . لذت بردم از اینکه همه جور تیپ آدمی برای دیدن این فیلم اومده بودن.
4 لایک
2 نظر
1397/06/13
آرتاس منتیل
یک ریو فوق العاده از فریبا خانم !
البته که اینم یادآوریم بشیم که امیدواریم که کسانی که در انتخاب این خوائن هم شریک بودن هم از شهدا شرمنده باشند :)
0 لایک
1397/06/14
فریبا
ممنون از شما
شرمنده باشن ؟
بعضی از اونها هنوز دو قورت و نیمشون هم باقیه....
2 لایک
1397/06/14
آرمان عسگری
وجودی ارزشمند برای سینما درخشش بهرام توکلی
به اوایل فیلم دقت کنین با نبوغ تاثیرگذاری دیالوگ ها رو چند برابر کرد پیچیدن صدای مهدی پاکدل در راهرو و اتاق های خالی به مراتب تاثیرگذار تر از حالت بیان مستقیم به قاب بندی ها نگاه کنین چقد زیبا چقد هنری.دقت کردین چقدر هنرمندانه دلهره رو توی وجود تماشاچی قرار میده؟تعویض سریع دوربین شیوه فیلم برداری قشنگ شبیه بازیهای اکشن اول شخص هست همش خودتو تو صحنه میبینی دنبال جای امنی دنبال راهکاری تو ذهنت داری میجنگی این یعنی فضاسازی هنرمندانه اونم تو محیط جنگی بازی بازیکرانم که واقعا عالی ولی ای کاش بازیگر دهه هشتادی شیش دنگ داشتیم چهره پردازی بی نقص آدم دردش میومد نکاه میکرد
ولی مشکل فیلمنامه این همه ماجرا بدون داستان بدون پل مرتبط یعنی ما نسبت به مستند همه چیمون چه فنی چه هنری عالی شده اما داستان پردازیمون در حد مستند مونده
6 لایک
2 نظر
1397/06/13
امیر نوربخش
بسیارم عالی
0 لایک
1397/06/14
آرمان عسگری
قربونت
0 لایک
1397/06/14
آرتاس منتیل
سلام عرفان جان مرسی از نظر خوبت ولی !
حاجی فیلم نامه هم خیلی مهمه ! اینقدر قانع نباش ! از فیلم تقدیر کنیم ولی باید فیلم نامه هم قوی بشیم تا با سطح جهان رقابت کنیم !
و اینکه سوپر قوی که گفتی واقعا خیلی تیز بینانه بود که هیچ سرباز عراقی رو نشون ندادن اصلا بهش دقت نکرده بودم ! شت !
0 لایک
1397/06/13
عرفان
سلام
آقا مرتضی.من قبل از اینکه از نظر خودم دفاع یه سئوال بپرسم.به نظرت نبود فیلمنامه خوب به فیلم ضربه زده یا در حد یه پیشنهاد بود واسه بهتر بودن فیلم؟
0 لایک
1397/06/13
آرتاس منتیل
قطعا ضربه زده ! چون آخرش بیننده گیج و مبهوت میاد بیرون ! چون داستانی نیست ! جمع بندی هم نیست ! ولی خوب از ارزش فیلم کم نمیشه ! قبلا هم گفتم الانم میگم ! اگه فیلم نامه قوی واسه فیلم مینوشتن، این فیلم میتونست واسه اسکار هم بره !
0 لایک
1397/06/13
عرفان
این کار ویژگی های یه درام خوب رو داره.شروع مناسب پایان خوب نقاط اوج و فرود به جا بود.هدف فیلم فقط روایت اتفاقاتی بود که توی اون روز افتاده.هدف سازنده هم خیلی مهمه.به این نکته هم توجه کن که فیلمبرداری این کار بی شباهت به فیلمای مستند نیست.از یه طرف دیگه این احتمال وجود داشت که با قصه پردازی نامسب فیلمو نابود کنن
1 لایک
1397/06/13
عرفان
و به نظرم اینکه میگی این فیلم میتونست اسکار بگیره هم یه مقدار اغراق شده ست.درسته این فیلم از بقیه فیلمای ایرانی بالاتره ولی هنوز با آثار جنگی سینمای هالیود
فاصله داره.برو فیلمای نجات سرباز رایان،ستیغ اره ای یا سریال جوخه برادرانو ببین بعد با این کار مقایسه کن
0 لایک
1397/06/13
عرفان
من نخواستم ارزش فیلمنامه رو بیارم پایین.یه جمله خیلی معروف هست که میگه با یه فیلمنامه خوب میشه فیلم بد ساخت ولی با یه فیلمنامه بد نمیشه فیلم خوب ساخت.خیلی هم این جمله درسته
0 لایک
1397/06/13
آرتاس منتیل
احسنت عرفان جان !
اما یه نگاه ریزبینانه‌تر داشته باشیم به این قضیه که، همیشه اصول فنی در اختیار محتواست نه محتوا در اختیار اصول فنی !
یعنی اینکه محتوای قوی همه چیزه فیلم و برای اصول فنی خوب لازمه یک فیلم شاهکاره ! من دارم در مورد اثر شاهکار صحبت میکنم، اثری که بشه بهش 10 داد ! در این که فیلم‌نامه روایت داستانه شکی نیست و کار خودش روکرده ولی ما نسبت به کیفیت فنی فیلم نظر میدیم که از سطح خیلی بالایی برخوردار بود ! یعنی محتوا همسو با کیفیت فنی نبود و چند سطح پایین تر بود ! مثل فیلم به وقت شام !
شما یه نگاه به آثاری همچون وست ورلد و گیم آف ترونز که سریال باشه با اینسپشن و آثاری همانندشون که از فیلم‌نامه فوق العاده قوی برخوردار هستن بندازید ! این آثار در وهله اول محتوا و فیلم نامشون رو بلد میکنن که خیلی خوبه ولی آیا سطح فنی این آثار پایینه ؟ نه ! اتفاقا این محتوای تولیدی نیاز به همچین تکنیک های فنی بوده تا به یک شاهکار تبدیل بشه !
در مورد جایزه اسکار این فیلم هم، منظور من بهترین فیلم خارجی بود نه بهترین فیلم ژانر جنگی ! من مطمئن هستم که اگه داستان قوی نوشته میشد میتونست که با آثاری چون دانکرک رقابت بکنه ! قبول کن که ما خلاق نیستیم تو نوشتن ! ما هنوز تو فاز داستان های یک نواخت هستیم در صورتی که سال هاست آثار بارز جهان با نامنظمی در روایت داستان و یه ک نقطه تفهیم در آخر داستان همه رو به شگفتی وا میدارن !
شدیدا توصیه میکنم که آثار برادران نولان و آرنوفسکی رو تو بحث فیلنامه بررسی کنی، باید واقعا اونجوری بشیم و چیزی کم نداریم !
غنی ترین داستان های دینی و حماسی و جنگی و تخیلی رو ما تو قرآن و شاهنامه و تمدن و تاریخچمون داریم که میتونیم بسازیم ولی در قبال تخیلات ذهنی غربی ها خیلی ناتوان بودیم این سال ها !
0 لایک
1397/06/14
عرفان
در وهله اول بگم من قبول دارم که این فیلم فیلمنامه نداره بالا هم گفتم ...این مشکلو همه ی فیلمای ما دارن چه کارای کمدی چه کارای درام اجتماعیمون.فیلم دانکرکی هم که گفتی فیلمنامه آنچنانی نداره..اصلا خود کریستوفر نولان گفته بود من میخواستم این کارو بدونه فیلمنامه بنویسم.فیلمنامه دانکرک اگه اشتباه نکنم چیزی حدود۷۶صفحه بود.
0 لایک
1397/06/14
آرتاس منتیل
شما کامنت های منو دنبال کنید همیشه به فیلم نامه گیر دادم اصلا ایراد سینمای ایران رو فیلم نامه میدونم !
تو وهله دوم که که اصلا چون فیلم نامه نداره میگم اگه فیلم نامه خوبی داشت میتونست با فیلمی مثل دانکرک که فیلم نامه مختصری داشت رقابت کنه ! از لحاظ ساخت ! چون قوت این فیلم رو ساختش میدونم !
فقط آرزوی بهتر شدن کیفیت فیلم نامه هامون رو دارم ! همین و بس !
0 لایک
1397/06/14
وروجک
خییییلی مشتاقم به دیدنش
راستی تیتراژش با صدای امیرعباس گلاب فوق العادس حتما گوش کنید
0 لایک
4 نظر
1397/06/13
عرفان
حتما برید تو سینما ببینید.
0 لایک
1397/06/13
وروجک
چشم ممنون از پیشنهادتون
0 لایک
1397/06/13
عرفان
خواهش میکنم.راجع به موزیک ویدیو فیلمم بگم که کار خیلی خوبیه ولی کاش
روزبه بمانی خودش این کارو میخوند.ترانه این کار هم از صدای خواننده هم از ملودیش سرتره.البته با احترام به طرفدارای گلاب
0 لایک
1397/06/13
آرتاس منتیل
به به وروجک خانم !
اره به شدت توصیه میکنم !
0 لایک
1397/06/13
Amir
آفرین همینه؛شهدای جنگ ایران عراق به خاطر کشور و ناموس خودشون شهید شدن
نه برای دفاع از اسد و سیاست های غلط ایران
4 لایک
1397/06/12
وروجک
دقت کنید به اسمشون مدافعان حرم نه مدافعان خاک کشور های دیگه
2 لایک
1397/06/13
Amir
حرم کجاست سوریه😊
3 لایک
1397/06/13
عرفان
امیر برو تو کانال تلگرام منظوم سرچ کن مدافعان حرم یه کلیپ هست صحبتای یه سری از بازیگرا راجع به مدافعان حرم..اونو نگاه کن فک کنم دیدگاه اشتباهت عوض شه
0 لایک
1397/06/13
Amir
نمیخوام شست و شوی مغزی شم
و نمیخوام بحث کنم با کسی
1 لایک
1397/06/13
عرفان
تعصب کورت کرده یه خورده فکر کن.
0 لایک
1397/06/13
فریبا
آقا امیر یعنی حقیقت شست و شوی مغزیه؟
0 لایک
1397/06/13
آرتاس منتیل
کاماندوهای روسیه و چین و آمریکا چی میگن این وسط ؟
0 لایک
1397/06/14
Amir
حقیقت اینه که اینا مردمو شست و شوی مغزی دادن که اگه داعشو تو سوریه نزنیم میان ایران!
خب بیان ایران آدم تو خاک خودش شهید شه واسه ناموسش و وطنش خیلی بهتره تا واسه سوری ها بمیره شه!
من اصلا با شهدا مشکل ندارم و مطمعنا زنده بودنمو مدیون اونا هستم که ۸ سال جنگ کردن واسه خاک خودشون !
اوصلا من اینا که تو سوریه میمیرنو شهید به حساب نمیارم!
اینا میدونن که آینده ی خانوادشون تضمینه بمیرن هم حداقل نون خانوادشون تو روغنه!
ولی اونا که با عراق جنگ کردن از یه نوجوون ۱۵ ساله تا پیرمرد ۶۰ ساله به خاطر پول بود یا وطن؟
اونا حتی نمیدونستند که کشورشون باقی میمونه یا نه ولی رفتن چون نمیخواستن نامسشون دست عرب بیفته!
نمیخواستن کشورشونو یکس دیگه بگیره!
اونا شهدای واقعین نه اینا!
3 لایک
1397/06/14
آرتاس منتیل
شما الان نون خانوادت تو روغن شه میری بمیری ؟
1 لایک
1397/06/14
Amir
اره چرا که نه عزیزم
ولی فعلا نیازی نیست بمیرم
هر وقت یهو یه مشکلی پیش اومد میرم پیش قدم!
1 لایک
1397/06/14
آرتاس منتیل
خب جواب کاملا روشن بود واسه همه :)
0 لایک
1397/06/17
Amir
مرتضی جان این عراق و سوریه ای که شما و طیف شما دارن ازش دم میزنن چی شد الان؟
به کنسولگری ایران تو عراق حمله شده!
عراقیه میاد ایران همخواب زنان ایرانی میشه بعد به ریش غیرت ما میخنده بعد شما گله گله آدم نما میفرسین اونجا بمیرن!
اینه موضوع اصلی😊
2 لایک
1397/06/17
آرتاس منتیل
واقعا فهم این مسائل خیلی راحته که اینا همش توطعست ! تو ایران هم به سفارت عربستان حمله کردن ! در صورتی که حتی طیفی که ازش دم میزنی و به من نسبت میدی هم قبول نداشت این مسئله رو !
دو دو تا ! چهار تا ! سواد هم نمیخواد حتی !
0 لایک
1397/06/21
Amir
توطعه؟
میان ایران همخواب زنا میشن میشه توطفه؟
1 لایک
1397/06/26
محمد جواد
دوستان چجوری رو پروفایلم عکس بزارم؟
0 لایک
0 نظر
1397/06/11
فاطمه نژاده
ژانر تنگه ابوغریب و به وقت شام یکیه ولی مسلما به وقت شام فیلم بی نقض تری بود و درمورد پایانش بهتره خودتون فیلمو ببینید
1 لایک
4 نظر
1397/06/11
آرتاس منتیل
به وقت شام رو به خاطر سازندش و عواملش گارد داشتن جلوش !
1 لایک
1397/06/12
Amir
تنگه ابوقریب بر اساس واقعیت هستش واقعیت
به وقت شام ترشحات ذهن حاتمی کیاست
1 لایک
1397/06/12
آرتاس منتیل
به وقت شام رو میشه بگی کجاش دروغه ؟
0 لایک
1397/06/12
Amir
بیخیال مرتضی
1 لایک
1397/06/13
زهرا شبیه به وقت شامه؟؟؟ آخرش چطور تموم میشه؟
0 لایک
1 نظر
1397/06/10
ترنم
من ندیدم ولی از نظرات دوستان پیداست که کلا از همه ی فیلمای جنگی(که به وقت شام هم جزءشونه) یه سر و گردن بالاتره
0 لایک
1397/06/10
طاها مزینانی
شاید خودمم رفتم
0 لایک
0 نظر
1397/06/07
آیدا
وااای امیر جدیدی نمیاد مشهد
0 لایک
2 نظر
1397/06/07
طاها مزینانی
نه
0 لایک
1397/06/07
طاها مزینانی
همین که جواد عزتی و حمیدرضا آذرنگ میان خیلیه
0 لایک
1397/06/07
طاها مزینانی
گفتم بگم اگه مشهدی تو این جمع داریم خواست بره نگاه کنه
0 لایک
0 نظر
1397/06/06
طاها مزینانی
با حضور:جواد عزتی،حمیدرضا آذرنگ و مهدی قربانی
0 لایک
0 نظر
1397/06/06
علی فیلم خوبی نبود صحنه های دلخراش زیادی داشت ولی بازی بازیگران خوب بود و مخصوصاً جلوه های ویژه
0 لایک
2 نظر
1397/06/05
ترنم
سه تا نقطه قوت گفتید پس دیگه چرا خوب نبوده؟؟؟
0 لایک
1397/06/05
آرتاس منتیل
دقیقا ترنم خانم ! همه این 3 تا نکته نکته قوتش بود !
فیلم خوبی نبود یا دوسش نداشتید ؟
0 لایک
1397/06/06
آقای۶۶
کارگردانی وبازیگری عالی بود و فیلمنامه متوسط در کل خوب بود
0 لایک
0 نظر
1397/06/01
آرتاس منتیل
تنگه و تنگه و تنگه و دیگر هیچ !
از لحاظ فنی هرچی از این فیلم گفتم کم گفتم ! لعنتی چقدر خوب ساخته شدی !
کجان هالیوود بازا ! بیایید مقایسه کنید که الان وقتشه ! (البته از لحاظ فنی) !
هولی شت 10 دقیقه ای سکانس پلان بود و هیچ کاتی نخورد ! اونم نه سکانس صحبت کردن زن و مرد تو یه خونه بی روح ! 10 دقیقه مداوم بدو بدو از صحنه یک جنگ که جلوه های ویژه واقعی داره ! شما یه لحظه فکر کنید یکی از انفجار ها خراب میشد یا یکی سوتی میداد ! کات ! دوباره از اول 10 دقیقه رو بگیریم ! وای میدونید یعنی چی !؟!؟
گریم ها فوق العاده ! قاب بندی عالی ! اصلا انگار داری کال آف دیوتی بازی میکنی ! دوربین تو حالت اول شخص پشت کاراکتر میره و چپ و راست تصویر رو نشون میده ! کاملا یه محیط 3 بعدی واست به نمایش میذاره ! کجا دیدید همچین چیزی رو ؟!؟ موسیقی متن عالی ! جلوه ها عالی ! اصلا همه چی عالی ! تنها فیلم‌نامست که مثل همیشه نقص داره ! باید بتونیم داستان خلق کنیم و درست کنیم ! اگه داستان رنگ و بوی بهتری بهش داده میشد قطعا جایزه اسکار حقش بود !
و اینم بگم که فضای فیلم چقدر قهرمانانه بود ! چقدر ایرانی بود ! حس وطن پرستی موج میزد ! چه خوب تو اوج فشار همه از خود بیخود میشدن واسه کمک کردن و ای کاش که جامعه الان ما هم تو این لحاظ تحریم مثل تنگه عمل کنه !
واقعا خسته نباشن ! دمشون گرم.
گل کاشتن.
6 لایک
5 نظر
1397/06/01
یونس
احسنت!!!
مشتاق شدم به دیدنش!!!
3 لایک
1397/06/02
فاطمه نژاده
واقعا چه نقد خوبی کاملا درسته😊👌
2 لایک
1397/06/03
فریبا
چقدر قشنگ و حرفه ای نقد میکنید
امیدوارم یه روزی برسه که من بتونم اینجوری حرفه ای نقد بنویسم...
0 لایک
1397/06/06
آرتاس منتیل
آقا آقا !
شرمنده نکنید دیگه !
من کاری نکردم که !
من از خود شما عزیزان هم بررسی های قشنگ دیدم این چه حرفیه !
1 لایک
1397/06/07
فاطمه نژاده
😊😊
0 لایک
1397/06/11
بیتا
و یه چیز دیگه اینکه بچه ها نبینن چون صحنه های دلخراشی داره.
0 لایک
0 نظر
1397/05/30
فاطمه نژاده
تو سینما دلم میخواست استوپ بزنم بازیگرا استراحت کنن😭😂
0 لایک
0 نظر
1397/05/30
فاطمه نژاده
سطحش حداقل یه سر و گردن از بقیه فیلمهای حوضه دفاع مقدس بالاتره ...
2 لایک
0 نظر
1397/05/25
راد شهبازی
موافقم
0 لایک
1397/06/07
مونا این فیلم بی نظیره واقعا عالی و درجه یک با بازی درخشان همیه ی بازیگرا کارگردانی درجه یک
0 لایک
0 نظر
1397/05/21
هیوجکمن
به خاطر همین کاراست که که ایران هیچ وقت پیشرفت نمیکنه
2 لایک
1397/05/20
منظوم
سلام کاربر عزیز منظوم
منظوم به زودی شاهد تغییرات شگرف خواهد بود که از مشاهده این تغییرات به وجد خواهید آمد.
بررسی همین تغییرات کمی وقت و زمان تیم منظوم را اشغال کرده است که بابت این دیرکرد پوزش می‌طلبیم.
موفق باشید.
6 لایک
1397/05/21
امیرحسین
او لا لا
0 لایک
1397/05/21
فیلم بین
🔥🔥🔥
0 لایک
1397/05/21
احسان
منظوم لطفا این فیلم رو به فیلم های در حال اکران اضافه کن😊
1 لایک
0 نظر
1397/05/19
علی سالاری نسب
آره واقعا امیدوارم مردم بیشتر به سینما برن،نه فقط برای فیلم های کمدی بلکه برای همه ی فیلم ها به سینما برن،مخصوصا فیلم های شاخصی مثل این فیلم،امیدوارم کنار فیلم های کمدی بقیه فیلم ها نیز خوب بفروشن
3 لایک
1397/05/18
احسان
منظوم لطفا این فیلم رو به فیلم های در حال اکران اضافه کن
0 لایک
0 نظر
1397/05/16
فیلم بین
اکران از 17 مرداد ماه 🎬
1 لایک
1 نظر
1397/05/07
پرسپولیس
واقعا.
با تشکر.
پرسپولیس.
0 لایک
1397/05/07
پرزیوال
به نظر فیلم خوبیه
0 لایک
0 نظر
1397/05/01
خان خانان اکران کی میشه ؟
یا شده؟
0 لایک
1 نظر
1397/05/01
یونس
از اواسط مرداد طبق گفته کاربر فیلم بین !
1 لایک
1397/05/01
یونس
آقا مرتضی چرا به این فیلم 10 دادی؟؟؟
لطفا اصلاح شود !!
ممنون!!
2 لایک
3 نظر
1397/05/01
الهام فرهنگ
با همه اختلاف‌هایی که باهاتون دارم این روحیه مطالبه گری رو باید تحسین کنم
1 لایک
1397/05/01
یونس
منم از اینکه شما همه چیز رو با هم قاطی نمیکنید و ویژگی هارو هم میبینید، باید تحسین کنم!!!!
1 لایک
1397/05/01
آرتاس منتیل
منم روحیه مطالبه گریتو دوس دارم ! اصلاح کردم گل من
0 لایک
1397/05/11
فیلم بین
اکران از اواسط مرداد 🎬
0 لایک
0 نظر
1397/05/01
امیر جدیدی لایک
بعد این فیلم تازه فهمیدم جنگ ینی چی
0 لایک
1 نظر
1397/02/13
آرتاس منتیل
ب جرا میشه گفت ک جایزه فجر حقش بود! تو این ندیده بودم ک ۱۰ دقیقه سکانس پلان اونم تو صحنه‌های اکشن و جنگی داشته باشیم
0 لایک
1397/02/13
مشاهده بررسی‌های بیشتر