تاریخ تولد: 1377/12/06 | عضویت از خرداد 1397  |  تهران
ستاره 739
بررسی 25
لیست 0
مشارکت 16
آرتاس منتیل
سلام عرفان جان مرسی از نظر خوبت ولی !
حاجی فیلم نامه هم خیلی مهمه ! اینقدر قانع نباش ! از فیلم تقدیر کنیم ولی باید فیلم نامه هم قوی بشیم تا با سطح جهان رقابت کنیم !
و اینکه سوپر قوی که گفتی واقعا خیلی تیز بینانه بود که هیچ سرباز عراقی رو نشون ندادن اصلا بهش دقت نکرده بودم ! شت !
0 لایک
1397/06/13
عرفان
سلام
آقا مرتضی.من قبل از اینکه از نظر خودم دفاع یه سئوال بپرسم.به نظرت نبود فیلمنامه خوب به فیلم ضربه زده یا در حد یه پیشنهاد بود واسه بهتر بودن فیلم؟
0 لایک
1397/06/13
آرتاس منتیل
قطعا ضربه زده ! چون آخرش بیننده گیج و مبهوت میاد بیرون ! چون داستانی نیست ! جمع بندی هم نیست ! ولی خوب از ارزش فیلم کم نمیشه ! قبلا هم گفتم الانم میگم ! اگه فیلم نامه قوی واسه فیلم مینوشتن، این فیلم میتونست واسه اسکار هم بره !
0 لایک
1397/06/13
عرفان
این کار ویژگی های یه درام خوب رو داره.شروع مناسب پایان خوب نقاط اوج و فرود به جا بود.هدف فیلم فقط روایت اتفاقاتی بود که توی اون روز افتاده.هدف سازنده هم خیلی مهمه.به این نکته هم توجه کن که فیلمبرداری این کار بی شباهت به فیلمای مستند نیست.از یه طرف دیگه این احتمال وجود داشت که با قصه پردازی نامسب فیلمو نابود کنن
1 لایک
1397/06/13
عرفان
و به نظرم اینکه میگی این فیلم میتونست اسکار بگیره هم یه مقدار اغراق شده ست.درسته این فیلم از بقیه فیلمای ایرانی بالاتره ولی هنوز با آثار جنگی سینمای هالیود
فاصله داره.برو فیلمای نجات سرباز رایان،ستیغ اره ای یا سریال جوخه برادرانو ببین بعد با این کار مقایسه کن
0 لایک
1397/06/13
عرفان
من نخواستم ارزش فیلمنامه رو بیارم پایین.یه جمله خیلی معروف هست که میگه با یه فیلمنامه خوب میشه فیلم بد ساخت ولی با یه فیلمنامه بد نمیشه فیلم خوب ساخت.خیلی هم این جمله درسته
0 لایک
1397/06/13
آرتاس منتیل
احسنت عرفان جان !
اما یه نگاه ریزبینانه‌تر داشته باشیم به این قضیه که، همیشه اصول فنی در اختیار محتواست نه محتوا در اختیار اصول فنی !
یعنی اینکه محتوای قوی همه چیزه فیلم و برای اصول فنی خوب لازمه یک فیلم شاهکاره ! من دارم در مورد اثر شاهکار صحبت میکنم، اثری که بشه بهش 10 داد ! در این که فیلم‌نامه روایت داستانه شکی نیست و کار خودش روکرده ولی ما نسبت به کیفیت فنی فیلم نظر میدیم که از سطح خیلی بالایی برخوردار بود ! یعنی محتوا همسو با کیفیت فنی نبود و چند سطح پایین تر بود ! مثل فیلم به وقت شام !
شما یه نگاه به آثاری همچون وست ورلد و گیم آف ترونز که سریال باشه با اینسپشن و آثاری همانندشون که از فیلم‌نامه فوق العاده قوی برخوردار هستن بندازید ! این آثار در وهله اول محتوا و فیلم نامشون رو بلد میکنن که خیلی خوبه ولی آیا سطح فنی این آثار پایینه ؟ نه ! اتفاقا این محتوای تولیدی نیاز به همچین تکنیک های فنی بوده تا به یک شاهکار تبدیل بشه !
در مورد جایزه اسکار این فیلم هم، منظور من بهترین فیلم خارجی بود نه بهترین فیلم ژانر جنگی ! من مطمئن هستم که اگه داستان قوی نوشته میشد میتونست که با آثاری چون دانکرک رقابت بکنه ! قبول کن که ما خلاق نیستیم تو نوشتن ! ما هنوز تو فاز داستان های یک نواخت هستیم در صورتی که سال هاست آثار بارز جهان با نامنظمی در روایت داستان و یه ک نقطه تفهیم در آخر داستان همه رو به شگفتی وا میدارن !
شدیدا توصیه میکنم که آثار برادران نولان و آرنوفسکی رو تو بحث فیلنامه بررسی کنی، باید واقعا اونجوری بشیم و چیزی کم نداریم !
غنی ترین داستان های دینی و حماسی و جنگی و تخیلی رو ما تو قرآن و شاهنامه و تمدن و تاریخچمون داریم که میتونیم بسازیم ولی در قبال تخیلات ذهنی غربی ها خیلی ناتوان بودیم این سال ها !
0 لایک
1397/06/14
عرفان
در وهله اول بگم من قبول دارم که این فیلم فیلمنامه نداره بالا هم گفتم ...این مشکلو همه ی فیلمای ما دارن چه کارای کمدی چه کارای درام اجتماعیمون.فیلم دانکرکی هم که گفتی فیلمنامه آنچنانی نداره..اصلا خود کریستوفر نولان گفته بود من میخواستم این کارو بدونه فیلمنامه بنویسم.فیلمنامه دانکرک اگه اشتباه نکنم چیزی حدود۷۶صفحه بود.
0 لایک
1397/06/14
آرتاس منتیل
شما کامنت های منو دنبال کنید همیشه به فیلم نامه گیر دادم اصلا ایراد سینمای ایران رو فیلم نامه میدونم !
تو وهله دوم که که اصلا چون فیلم نامه نداره میگم اگه فیلم نامه خوبی داشت میتونست با فیلمی مثل دانکرک که فیلم نامه مختصری داشت رقابت کنه ! از لحاظ ساخت ! چون قوت این فیلم رو ساختش میدونم !
فقط آرزوی بهتر شدن کیفیت فیلم نامه هامون رو دارم ! همین و بس !
0 لایک
1397/06/14
بیوگرافی عرفان
عرفان هنوز متنی برای معرفی خودش ننوشته است.
ستاره‌ها
739