ورود
سینما و تلویزیون
تلویزیون
سریالهای در حال پخش
برنامههای در حال پخش
بهترین سریالهای ایرانی
بهترین برنامههای تلویزیونی
سریالهای شبکه آیفیلم
جدول پخش
سینما
فیلمهای در حال اکران
به زودی در سینمای ایران
بهترین فیلمهای ایرانی
داغترین آثار
جدول فروش
نمایش خانگی
جدیدترین آثار نمایش خانگی
به زودی در نمایش خانگی
سینما و تلویزیون جهان
روی پرده هالیوود
به زودی در سینماهای آمریکا
سریالهای خارجی در حال پخش
بهترین فیلمهای خارجی
بهترین سریالهای خارجی
لیست 250 فیلم برتر IMDb
تحریریه
خبر
اخبار روز
اخبار اینستاگرامی
اخبار آثار در حال ساخت
تحلیل و گزارش
ترین ها
گزارش
VOD
معرفی فیلم
مطبوعات
نگاه مردم
نقد و بررسی
نقد فیلم ایرانی
نقد سریال ایرانی
نقد برنامههای تلویزیون
نقد فیلم خارجی
نقد سریال خارجی
لیست پیشنهادی
لیست معرفی هنرمندان
لیست معرفی آثار
گالری
گالری ویدئو
آخرین ویدئوها
ویدئوهای سینما
ویدئوهای تلویزیون
ویدئوهای هنرمندان
ویدئوهای اختصاصی
گالری عکس
آخرین عکسهای خارجی
گالری عکس فیلمهای روی پرده
گالری عکس آثار نمایش خانگی
گالری عکس سریالهای روی آنتن
گالری عکس هنرمندان محبوب
هنرمندان
هنرمندان ایرانی
داغترین هنرمندان
بیوگرافی بازیگران ایرانی
هنرمندان روی پرده
هنرمندان روی آنتن
هنرمندان نمایش خانگی
هنرمندان ایرانی متولد امروز
هنرمندان خارجی
داغترین هنرمندان خارجی
بیوگرافی بازیگران خارجی
هنرمندان خارجی روی پرده
هنرمندان خارجی روی آنتن
هنرمندان خارجی متولد امروز
اینستاگرام هنرمندان
جدیدترین پست ها
محبوبترین بازیگران ایرانی اینستاگرام
جشنواره
کاربران
رتبهبندی کاربران
برترین کاربران کل
برترین کاربران هفته
بررسی
جدیدترین بررسیها
محبوبترین بررسیهای هفته
محبوبترین بررسیهای کل
لیست
جدیدترین لیستها
محبوبترین لیستهای هفته
محبوبترین لیستهای کل
منظوم حرفهای
ورود
عضو منظوم نیستید؟
ثبت نام
کنید.
همه
هنرمندان
سریال ها
فیلم های سینمایی
جستوجوی پیشرفته »
دیدن تمام نتایج برای
""
»
سید محمد موسوی
دنبالکنندگان
30
دنبال میکند
24
دنبال میکنید
دنبال کردن
دنبال نکردن
تاریخ تولد: 1364/03/24 | عضویت از آذر 1397 | بندرانزلی
ستاره
1،094
بررسی
141
لیست
9
مشارکت
18
لایک
694
پروفایل
فعالیتها
فیلمها
بررسیها
مشارکت
لیستها
پسندها
شبکه
مرتبسازی بر اساس: محبوبترین نظرات
×
فیلتر نظرات: لیست
×
بررسی
نظرات
فیلتر:
مرتبسازی بر اساس
جدیدترین نظرات
محبوبترین نظرات
پربحثترین نظرات
فیلتر نظرات
بررسی
لیست
هنرمند
خبر
نقد
اعمال
لیست آیتم
|
تارانتینو؛ هیجان بدون توقف
1397/11/13
کوئنتین تارانتینو(quentin tarantino) را از دست ندهید.
شاید از دیدگاه شما او نه جذاب باشد و نه هنرمند!! اما من آثارش را دوست دارم.
دیالوگ های فیلم "سگ های انباری (Reservoir Dogs)"؛ شخصیت پردازی فیلم "پست فطرت های لعنتی(Inglourious Basterds)"؛ فضاسازی فیلم "بیل را بکش(Kill Bill)" ؛ بازی های بسیار زیبا و جذاب فیلم "داستان عامه پسند(Pulp Fiction) ؛ هیجان بی حد و حصر و داستان غیر خطی فیلم "جنگو(Django Unchained) و غیره و غیره ؛ موجب می شود بارها و بارها به تماشای آثارش بنشینم و تا کنون هر اثرش را بیش از 3 بار دیده ام و بازهم خواهم دید.
به عقیده من یک اثر را آنهنگام می توان فیلم سینمایی نامید که بتواند بارها و بارها بیننده را به تماشایِ خود وادار کند.وگرنه هر اثری یکبار که دیده خواهد شد!! مهم چندبار دیدن یک اثر است که بعد بتوان آنرا فیلم نامید. فیلم سینمایی یا اثر بلند سینمایی باهم متفاوتند. هر فیلم یک اثر از است اما هر اثری یک فیلم نیست.
شاخصه مهم فیلمهای تارانتینو کشش و جذابیتی ست که اجازه نمیدهد چشم از صفحه تلویزیون بردارید. عنصر غافلگیری در تمام فیلم هایش برجسته ترین شاخصه آن فیلم است. جالب که سینماگران او را فیلمسازی خشن با فیلمهایی پر از خون و خشونت و گلوله و قتل می نامند اما تارانتینو گویی همه را به سُخره گرفته و قتل ها را با ته مایه طنز و خشنونت را با درونمایه کمدی نشان میدهد. حتی در فیلم پست فطرتهای لعنتی نیز آلمانهای نازی را با چاشنی طنز و فُکاهی به تصویر کشیده است و در پایان هر فیلم شما می انگارید که تارانتینو خیلی خیلی انسان شوخ طبع و مزاح کننده ایست. درحالیکه که او این شوخی و طنازی را با لحنی جدی و به دور از لودگی و سَبُکسَری به بیننده می نُمایانَد. و نیز خشونت فیلم هایش مشمئزکننده و تهوع آور نیست و بیننده را منزجر نمی کند.
یکی دیگر از مشخصه های تارانتینو این ست که در هیچ کجای فیلمهایش اثری از فخرفروشی بازیگران و نگاه از بالا به پایین به مخاطب وجود ندارد. فیلم های او را از یک سمت هم منتقدین می پسندند , هم سرمایه گذاران مولتی میلیاردر , هم بازیگران چهره و در سمت مقابل هم مخاطب عام , هم مخاطب غیر آمریکایی , هم بینندگانی که بطور کل آگاهی و سوادی نسبت به سینمای فوق صنعتی هالیوود ندارند. این ینی جهان شمول بودن آثار یک کارگردان. این یعنی تارانتینو بدون ذره ای تکلف و خودپسندی و خودبرتربینی اثرش را به مخاطب عرضه میکند و گویی هیچ انتظاری از هیچ تنابنده ای ندارد. چه تشویش شود و چه نقد!!
بطور خلاصه تارانتینو سینما ست. خود خود سینما. قاب هایی که می بندد؛ حرکت دوربینَش؛ میزانسنی که تدارک میبیند؛ دکوپاژی که در نظر میگیرد؛ خط سیر روان فیلمش؛ ارتباطی که بین کاراکترهایش ایجاد میکند؛ نوعِ تدوینِ خاصِ فیلمهایش؛ بازی گرفتنَش از بازیگران و حتی جایی که دوربین را قرار میدهد؛ همه و همه منحصر بفرد و تماشایی هستند و به زور میتوان ایرادی از کارهایش گرفت. او خودش سینماست. خود خودش :)
4
لایک
لیست آیتم
|
ژانر «در خارج با زن سرلخت بسا...
1397/09/24
سلام.
یعنی اینقدر از دیدن خانم یایا پشیمونم که حد نداره.
مصادره رو بخاطر بازی هومن سیدی رفتم دیدم.
بقیه رو خدا رو شکر ندیدم و نمی بینم.
اما من یه مشکل اساسی تر با این قبیل فیلمها دارم. من از نمایش بدن لخت مردها و در رأس اونها رضا عطاران متنفرم. مخصوصا تو فیلم خانم یایا که گندش رو درآورده بودن. اگر قانونی برای زنها هست در سینما باید برای مردها هم باشه. مخصوصاً قانون رعایت عفت و حیا.
گرچه الان بهشون بگی سیصدتا دلیل میارن که کارشونو توجیه کنن. مثه فیلمایی که بازیگراش ربط و بیربط سیگار روشن میکنن و بیننده میفهمه اسپانسر مخفی فیلم؛ شرکت دخانیاته!!
3
لایک
لیست آیتم
|
ساختارشکنان
1397/11/30
سلام.
لیست جالبیه. شمام مثه من از دیدن هیچ فیلمی امتناع نمیکنیاااا :))))
من نصفه لیست رو ندیدم.اما بین دیده ها "اژدها وارد می شود" و "اعترافات ذهن خطرناک من" رو خیلی دوست دارم.
3
لایک
لیست آیتم
|
برترین فیلم های کمدی ایرانی ب...
1398/01/27
به ظاهر هدف کمدی خنده و تفریح است اما در حقیقت مسائل جدی در پردهٔ شوخی نموده میشود. در کمدی شخصیت قهرمانان و شکستهایشان بیشتر جنبهٔ شادیآور و عمدتاً سرگرمی دارد و معمولاً بیننده بدان توجه جدی نمیکند. تماشاگر ازقبل میداند که فاجعهٔ بزرگی اتفاق نخواهد افتاد بلکه سیر حوادث در جهت کامرانی قهرمان یا قهرمانان است. قهرمانان کمدی اکثراً افرادی از قشر متوسط یا پایین جامعهاند که در طول نمایش مرتکب اشتباهات یا رفتارهایی میشوند که مخاطب بر دردسرسازبودن یا اشتباه بودن این اهمال اشراف کامل دارد. (سطح آگاهی مخاطب از قهرمان در مورد مسایل و رخدادها بالاتر است و همین موجب خندهاست)
ارسطو مینویسد: "کمدی تقلید و محاکاتی است از اطوار و اخلاق زشت، نه این که توصیف و تقلید بدترین صفات انسان باشد؛ بلکه فقط تقلید و توصیف اعمال و اطوار شرم آوری است که موجب ریشخند و استهزاء میشود. آنچه موجب ریشخند و استهزاء میشود امری است که در آن عیب و زشتی هست، اما آزار و گزندی از آن (عیب و زشتی) به کسی نمیرسد»
اینا تعریفاتیه که در ویکیپدیا و بسیاری از سایت ها نوشته. منم عقیده م همینه که کمدی باید در این تعاریف بگنجه. مثله فیلم"سفر جادویی" . اما لفاظی های محسن کیایی یا تکرر لخت شدن های رضا عطاران یا چهره خنگِ جواد عزتی بیشتر هجو و ابتذال و لودگی محسوب میشه.نه کمدی. فقط خنده داره اما حاوی پیام یا شعار یا سخن خاصی نیست. همین:)
2
لایک
لیست آیتم
|
12 اثر از فانتزی هایِ ذهن تیم...
1397/12/04
هنگامیکه به او فکر میکنم، حس میکنم "تیم برتون" از سالیان سال پیش؛ دارد به آرامی در خود فرو می رود. مانند اینکه دچار اوتیسم شده باشد. گویی این درخودماندگیِ مزمن؛ کم کم مغز او را می بلعد. زیرا هرچه جلوتر آمده، بیشتر و بیشتر پا به سرزمین اسرارآمیز خیال گذاشته است. همانند اینکه خودش آلیس باشد در سرزمین عجایب. غرق در خیال و رویا.
او یک هالیوودی ست اما انگار نه انگار که هالیوودی وجود دارد. گویی میخواهد فراتر از هالیوود باشد یا لااقل خارج از عُرف و چارچوب هالیوود!! فیلمهایَش تنها به قید حضور بازیگران مطرح و البته برَند خودش یعنی "تیم برتون" به فروش می رسند. درحالیکه خیلی ها دیگر فیلم هایش را نمی پسندند یا نمی فهمند.
اما من او را دوست دارم. او با فیلم هایش باعث می شود خیال پردازی هایم را جدّی بگیرم. هرگاه فیلمی از او میبینم، خیال میکنم تیم برتون دارد خوابش را تعریف میکند. همانقدر خیال انگیز و رویاگونه و همانقدر جدّی و قابل باور. لذت دیدن آثارش را با هیچ چیز فیلمی معاوضه نمیکنم. با دیدن آثار او حس میکنم خواب هایم به واقعیت پیوسته اند.
درانتها باید بگویم بسیاری را دیده ام که به انتقاد از فیلم سازی او می پردازند و میگویند "او دیگر هنری ندارد و نمی تواند یک فیلم خوب بسازد و سینما را از دست داده. او دیگر یک سینماگر نیست" اما من معتقدم سینما برای این بوجود نیامد که زندگی را همانطور که هست نشان دهد؛ با زشتی و زیباییَ ش؛ بلکه سینما بوجود آمد تا زندگی را آنطور که ما دوست داریم نشان دهد .یعنی آنطور که نیست :)
2
لایک
لیست آیتم
|
چند اسکاریِ دلنشین
1397/12/22
سلام.
آرتیست عالی بود. من فکر نمیکردم سبک سیاه و سفید و صامت بتونه جذاب باشه اما دیدم واقعاً فوق العاده ساخته شده بود.
من "هوگو" رو هم خیلی دوست داشتم.تخیلَ م رو آزاد میکرد.
:)
2
لایک
لیست آیتم
|
12 اثر از فانتزی هایِ ذهن تیم...
1397/12/11
جانی دپ که دیونه ست. منم دیوونه کرده :))))
1
لایک
لیست آیتم
|
12 اثر از فانتزی هایِ ذهن تیم...
1397/12/11
درسته که اقتباسیه.اما تا اونجاییکه تونسته تخیل خودش رو هم دخیل کرده. منظور منم از ذهن ینی خلاقیت کارگردان و مهارتش در نمایش این آثار. وگرنه نود درصد آثار هالیوود اقتباسیه و اونا فیلمنامه اقتباسی رو از فیلمنامه بکر جدا میدونن و جایزه اسکارش هم جداست. اما ممنون از توجهِ ت رفیق :)
1
لایک
لیست آیتم
|
برترین فیلم های کمدی ایرانی ب...
1398/01/27
سلام رفیق.
ممنون بخاطر زحمتی که کشیدی و لیست رو تهیه کردی. جالب بود و خاطره انگیز.
درمورد سوالات. کمدی های قدیمی بهتر از کمدی های جدید هستن. البته باتوجه به تعریف کمدی که انتهای پیامم مینویسم. جدیداً فیلمهای کمدی ساخته نمیشه. صرفاً چندتا شوخی به فیلمنامه اضافه میکنن و میگن فیلم کمدیه. بیشتر فیلمها فُرم فانتزی دارن با تِمِ طنز.نمیشه گفت کمدیَ ن.
اما بنظر من یه چن تا فیلم هست که اصلاً در ژانر کمدی نیست. بلکه در ژانر نکبت ساخته شده. مثله (هیچ/مارموز/خجالت نکش) یا در ژانر پوچ ساخته شدن مثله(آینه بغل/بارکد/چارچنگولی/کتاب قانون و همه سری اخراجی ها). کمدی برای خودش تعریفی داره که زیر این پیام می نویسم.
1
لایک
لیست آیتم
|
برترین فیلم های غیر کمدی ایرا...
1398/02/23
سلام.
خوش اومدید به منظوم.
لیست شخصی جالبی بود. همه چیز داشت.
آرزوی موفقیت دارم براتون :)
1
لایک
مشاهده بیشتر
بیوگرافی سید محمد موسوی
ما کمی عجیبیم. مشاهیر دنیایِ تصویر رو نمی بینیم.برای بی ارزش ترین ساخته های سینما سرودست میشکنیم. عجیبیم.
ستارهها
1،094
دنبالکنندگان
آرتاس منتیل
یونس
جیم میم
پرزیوال
زهرا ~
اشتیاق 2
سامان راحمی
امیروو
ملیکا منتظری
سجاد حکیمی
رضا موسوی
پریوش نجاتی
عارفه داستانپور
صبا فقیه سبزواری
محمدامین اکرامی
نیما برهانی
علی امیری
سید حمیدمروج
مانلی نشایی مقدم
فاطمه
فعالیتهای اخیر
سید محمد موسوی
فیلم سینمایی
ملبورن
را ارزیابی کرد.
1398/03/30
سید محمد موسوی
به فیلم سینمایی
ملبورن
، 3 ستاره داد.
1398/03/30
سید محمد موسوی
نظر
صبا فقیه سبزواری
را پسندید.
1398/03/30
سید محمد موسوی
،
صبا فقیه سبزواری
را دنبال کرد.
1398/03/30
سید محمد موسوی
بررسی
پریزیوال
را پسندید.
1398/03/02
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟
بازگشت
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟
بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید!
به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
https://www.manzoom.ir/invite/u/
کپی
تلگرام
توییتر
واتساپ
لیست افراد
شاید از دیدگاه شما او نه جذاب باشد و نه هنرمند!! اما من آثارش را دوست دارم.
دیالوگ های فیلم "سگ های انباری (Reservoir Dogs)"؛ شخصیت پردازی فیلم "پست فطرت های لعنتی(Inglourious Basterds)"؛ فضاسازی فیلم "بیل را بکش(Kill Bill)" ؛ بازی های بسیار زیبا و جذاب فیلم "داستان عامه پسند(Pulp Fiction) ؛ هیجان بی حد و حصر و داستان غیر خطی فیلم "جنگو(Django Unchained) و غیره و غیره ؛ موجب می شود بارها و بارها به تماشای آثارش بنشینم و تا کنون هر اثرش را بیش از 3 بار دیده ام و بازهم خواهم دید.
به عقیده من یک اثر را آنهنگام می توان فیلم سینمایی نامید که بتواند بارها و بارها بیننده را به تماشایِ خود وادار کند.وگرنه هر اثری یکبار که دیده خواهد شد!! مهم چندبار دیدن یک اثر است که بعد بتوان آنرا فیلم نامید. فیلم سینمایی یا اثر بلند سینمایی باهم متفاوتند. هر فیلم یک اثر از است اما هر اثری یک فیلم نیست.
شاخصه مهم فیلمهای تارانتینو کشش و جذابیتی ست که اجازه نمیدهد چشم از صفحه تلویزیون بردارید. عنصر غافلگیری در تمام فیلم هایش برجسته ترین شاخصه آن فیلم است. جالب که سینماگران او را فیلمسازی خشن با فیلمهایی پر از خون و خشونت و گلوله و قتل می نامند اما تارانتینو گویی همه را به سُخره گرفته و قتل ها را با ته مایه طنز و خشنونت را با درونمایه کمدی نشان میدهد. حتی در فیلم پست فطرتهای لعنتی نیز آلمانهای نازی را با چاشنی طنز و فُکاهی به تصویر کشیده است و در پایان هر فیلم شما می انگارید که تارانتینو خیلی خیلی انسان شوخ طبع و مزاح کننده ایست. درحالیکه که او این شوخی و طنازی را با لحنی جدی و به دور از لودگی و سَبُکسَری به بیننده می نُمایانَد. و نیز خشونت فیلم هایش مشمئزکننده و تهوع آور نیست و بیننده را منزجر نمی کند.
یکی دیگر از مشخصه های تارانتینو این ست که در هیچ کجای فیلمهایش اثری از فخرفروشی بازیگران و نگاه از بالا به پایین به مخاطب وجود ندارد. فیلم های او را از یک سمت هم منتقدین می پسندند , هم سرمایه گذاران مولتی میلیاردر , هم بازیگران چهره و در سمت مقابل هم مخاطب عام , هم مخاطب غیر آمریکایی , هم بینندگانی که بطور کل آگاهی و سوادی نسبت به سینمای فوق صنعتی هالیوود ندارند. این ینی جهان شمول بودن آثار یک کارگردان. این یعنی تارانتینو بدون ذره ای تکلف و خودپسندی و خودبرتربینی اثرش را به مخاطب عرضه میکند و گویی هیچ انتظاری از هیچ تنابنده ای ندارد. چه تشویش شود و چه نقد!!
بطور خلاصه تارانتینو سینما ست. خود خود سینما. قاب هایی که می بندد؛ حرکت دوربینَش؛ میزانسنی که تدارک میبیند؛ دکوپاژی که در نظر میگیرد؛ خط سیر روان فیلمش؛ ارتباطی که بین کاراکترهایش ایجاد میکند؛ نوعِ تدوینِ خاصِ فیلمهایش؛ بازی گرفتنَش از بازیگران و حتی جایی که دوربین را قرار میدهد؛ همه و همه منحصر بفرد و تماشایی هستند و به زور میتوان ایرادی از کارهایش گرفت. او خودش سینماست. خود خودش :)