آژانس شیشه‌ای

‏آژانس شیشه‌ای‏ (1376)
‏The Glass Agency‏

7.7
رای شما:
0/10
بر اساس رای 4008 کاربر
110 دقیقه
درام, دفاع مقدس, مهیج

خلاصه داستان فیلم سینمایی آژانس شیشه‌ای
«عباس»، رزمنده‌ی سال‌های جنگ تحمیلی و کشاورز فعلی، برای مداوای ناراحتی که در گردن دارد به همراه همسرش «نرگس» به تهران سفر می‌کند و تصادفی با فرمانده‌ی سابقش «حاج کاظم» روبرو می‌شود. کاظم به او کمک می‌کند که جریان مداوا سریع‌تر انجام شود. با مراجعه به بیمارستان و آزمایش‌های متعدد پزشک معلوم می‌شود که ترکش کوچکی در نزدیکی شاهرگ «عباس» وجود دارد. وضع حساس و دشواری است؛ جراحی سخت و بسیار خطرناک است. پزشک معالج پیشنهاد می‌کند تا زمان جراحی نباید عصبی شود و چنانچه عصبانی شد اجباراً بخندد تا مانع حرکت ترکش شود و به علاوه هر چه سریع‌تر به یکی از کشورهایی که مجهز به امکانات این جراحی پیچیده باشند حرکت داده شود و خود در خصوص اخذ ویزا و رزرو بیمارستان اقدام می‌کند. اما روزهای پایان سال است و آژانس‌های مسافرتی با تراکم مسافر روبرو هستند و امکان تهیه‌ی بلیط میسر نیست. «حاج کاظم» که با «عباس» به آژانس رفته است، دست به خشونت می‌زند و مسافران را به عنوان شاهد، در آژانس نگه می‌دارد تا امکان سفر همرزم او فراهم شود...

برنده 7 و نامزد 12 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
1 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
آهنگ تیتراژ فیلم آژانس شیشه‌ای
مشاهده همه
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

نامه ای به فاطمه

آهنگ تیتراژ آژانس شیشه‌ای با صدای
احمد شاکری: با دو وجه با آژانس شیشه‌ای مواجه می‌شویم. که در بخش اول روی پی رنگ آن کارمی‌کنیم که رفتار حاج کاظم به عنوان شخصیت در نزد ما رفتار معقولی جلوه می‌کند یا خیر. در واقع ما در بخشی از آژانس شیشه‌ای سعی می‌کنیم رفتارحاج کاظم را با عقل‌مان تحلیل کنیم نه با احساس.
محمدصادق اسدی رازی: آژانس شیشه‌ای از سردرگمی این دو مفهوم در فرامتن خود خبر می‌دهد. شاید پذیرفتنش دشوار به نظر آید، اما آژانس شیشه‌ای همین فرامتن است، همین دنیای ما.
کاوه قادری: به وضوح می‌توان مشاهده کرد که در "آژانس شیشه‌ای" جامعه‌ای ساخته نشده (چه برسد به ساخته شدن جامعه‌ی پس از جنگ) و جامعه‌ی بیرونی به فیلم الصاق شده است و این یعنی تعیین تکلیف کردن برای مخاطب و شانه خالی کردن از ساخت درام و یا ملودرام.
ساناز رمضانی: آژانس شیشه‌ای که محصول همکاری چند تن از بهترین‌های عرصه سینما و هنر است در دورانی تولید شد که دولت اصلاحات روی کار آمده بود. گذشته از این‌که خود ابراهیم حاتمی‌کیا به‌عنوان نویسنده و کارگردان، شخصی کاملاً سیاسی است فیلم هم اساساً فیلمی سیاسی است.
حواشی فیلم آژانس شیشه‌ای (0 حاشیه)
سوتی های فیلم آژانس شیشه‌ای (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم آژانس شیشه‌ای (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم آژانس شیشه‌ای
محصول: بنیاد سینمایی فارابی، شرکت ورا هنر
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم آژانس شیشه‌ای (از مجموع 103 رای)

ارزش تماشا
9.3
خوش ساخت
8.7
بازیگری
9
خلاقانه
8.6
محتوای مناسب
9.2
تفکربرانگیز
8.5
مناسب خانواده‌
8.6
مناسب کودکان
5.0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم آژانس شیشه‌ای (61 بررسی)
شهبد
مدیر فیلمبرداری
1 لایک
0 نظر
1401/11/24
ایرانی وطن دوست
عالی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

با فاصله

بدون شک
از دیدن این فیلم لذت ببرید..حماسی و زیبا
1 لایک
0 نظر
1401/06/12
عشق یعنی برادرت پوریا
عالیییییییییییییی بود سریال اژانس شیشه ای منو برادرم خیلی سریال رو دوستت داریم
2 لایک
0 نظر
1399/10/04
حامد کشت گر
فیلم تقابل تکلیف گرایی و قانون گرایی است که حاج کاظم و سلحشور نمادی از این تفکر هستند. فیلم سرشار از نمادهایی جهت القای این تقابل است . تکلیف گرایی حاج کاظم همراه با قانون گریزی اودر سکانسهایی مثل رهاکردن خورو در وسط خیابان و رفتن به دنبال عباس از لابه لا و روی ماشینها و همینطور جریمه های سنگین خودروی او به خوبی نمایش داده شده است. عباس نماینده کسانی است که سالها بی هیچ ادعایی جنگیدند و در گمنامی زندگی می کنندو احمد کوهی نیز نماینده کسانی است که در دوراهی گذشته وحال خود گیر افتاده اند. فیلم با موسیقی ای شروع می شود که گویی حادثه ای در شرف وقوع است . فیلم سراسر نماد در جهت القای اهداف فیلمنامه است از جمله اتفاق افتادن حادثه در شب سال نو _ خواب بودن همه مسافران آژانس هنگام ترک آژانس و همچنین سکانس خروج حاج کاظم از آژانس و ماشین هایی که در حال خط کشی خیابان هستند و ردپاهای رنگی حاج کاظم در خط کشی های منظم خیابان. فیلم با کارگردانی خوب حاتمی کیا وبازی بزرگانی چون پرویز پرستویی _ رضاکیانیان و حبیب رضایی و همچنین فیلم برداری عزیز ساعتی و تدوین هایده صفی یاری و خصوصا موسیقی مجید انتظامی تبدیل به یک شاهکار هنری شده است .
0 لایک
0 نظر
1399/07/23
مهدی
داستان ساده
روایت عجیب
حرفهای بزرگ
با امضای ابراهیم حاتمی کیا
3 لایک
0 نظر
1398/09/26
حسین پروان
آژانس شیشه ای فیلمی سرگرم کننده است اما نه عالی. حال چرا ؟ فیلم که بخش یا پرده اول  جامعه ای را نشان می دهند که‌بیزار‌اند از حاج کاظم ها  که این مقدمه ای است برای شروع داستان آژانس شیشه ای مثال وقتی که حاج کاظم خاطرات نجات دادن عباس را  برای دکتر تعریف‌ میکند دکتر بیزاری خودش را با نگاه کردن به ساعت و میمیک صورتش نشان میدهد یا صحنه ورود دکتر بهمن که حاجی و عباس با سراغش‌ میروند تا بفهمند دکتر بهمن کجاست؟ و حاج کاظم می فهمد که دکتر همان بهمن است حال سوال اینجاست که حاتمی کیا به زیبایی هرچه تمام تر آن را در تصویر نشان داده‌‌ اینکه‌‌ بهمن از عمد  در برخورد اول آنها را به جای‌ نیاورد‌‌؟ یا‌ اینکه واقعا یادش نمانده بوده‌است؟
بعد‌ از‌ تمام شدن بخش اول می رسیم به پرده یا بخش دوم، آژانس مسافرتی. که دیگر همه اتفاقات مهم از صحنه های دراماتیک تا اکشن داخل این لوکیشن اتفاق می افتند. حال دیگر در این بخش این کاظم است که‌از جامعه بیزار است و حرف‌دلش و همسنگرش را به دیگران می زند در این بخش هم حاتمی کیا از ما یک سوال میکند حق‌با کاظم است؟ یا سلحشور‌؟ میتوانیم کاظم و سلحشور‌ را قلب و عقل کارگردان ببینیم جوری که‌‌ شاید این حرف کاظم به احمد کوهی‌ یعنی‌ حرفی‌ که میگوید:سلحشور‌ خود منه می تواند حرف خود حاتمی کیا باشد و درگیری سلحشور‌ و کاظم درگیری قلب و عقل‌ اوست. اما در این بخش‌‌ یک حفره بد داستانی داریم به جز اینکه آژانس شیشه کپی از بعد از ظهر سگی است تا جایی که  در بعد از ظهر سگی هم یکی از پرسنل بانک آسم دارد مثل آژانس شیشه ای. اما حفره اصلی‌زمانی‌است که‌‌ عباس متقاعد‌ میشود با‌ احمد از آژانس بیرون برود‌ و مردم از‌ این تصمیم عباس  خوشحال میشوند و دست میزنند  چرا؟ مثلا شما یک گروگان هستید توی اون شرایط وخیم که هر لحظه امکان دارد اتفاقی‌ برایتان بیفتد دست میزند‌‌ و میگوید ماَشالله‌‌‌ عباس. احتمالا این کار را انجام نمی دهید و چرا عباس با‌ دست زدن های مردم از این کارش منصرف‌‌ شد؟ تا انتهای فیلم ما هیچ دلیلی نمی بینیم اما در کل این بخش هم بازی‌‌‌ های خوب میبینم  و هم موسیقی بسیار‌ زیبا و دلنشین مجید انتظامی و شوخی جالبی با عباس کیارستمی فقید.
حال به بخش و پرده آخر یعنی جمع بندی همه این اتفاقات میرسیم در بخش آخر حاتمی کیا خودش به سوال خودش  جواب میدهد‌ و قلبش را‌ به مغزش ارجعیت میدهد و  می‌میگذارد هم کاظم و هم عباس از مرز خارج شوند و صحنه ای که کاظم و عباس از آژانس بیرون می آیند و کاظم گروگان ها را به‌‌ دست اصغر می سپارد ولی چون می‌داند اصغر چه آدمی  است و او‌ را می شناسد فشنگ های تفنگ را خالی میکند تا اصغر به کسی‌ صدمه نزند و در آخرین لحظه فیلم‌‌‌ عباس میمیرد و تلاش های کاظم بی نتیجه میماند.
در کل آژانس شیشه ای فیلمی سرگرم کننده است، کارگرانی خوب‌‌‌ دارد،موسیقی خوب‌ دارد،یک کیانیان و پرستویی شاهکار دارد و یک فیلم برداری درست و حسابی دارد اما متاسفانه‌‌‌ در بعضی مواقع فیلمنامه دقیقی ندارد‌‌ و حاتمی کیا از همان اول میداند می‌خواهد‌‌ چی‌ بسازد‌ و حرفش چیست و میتوان او را با الیور‌ استون مقایسه‌کرد و این برای یک کارگردان خیلی خوب‌ است که  بعد از بیست چند سال هنوز‌ توان ساختن فیلم سرگرم کننده دارد.
2 لایک
0 نظر
1398/05/22
حانیه
یه فیلم فوق العاده بودپرویز پرستویی فوق العااااااااااااااااااااااااااااده س
7 لایک
0 نظر
1398/04/31
نیما برهانی
بسیـــــــــــــار عالـــــــــــــــــــــــی و جـــــــــذاب
2 لایک
0 نظر
1398/04/30
اقای سریالی
فیلم بسیار قوی و تا ثیر گذار بود و فیلمنامه خوبی داشت ولی بعضی قسمت ها دچار نقص می شد
0 لایک
0 نظر
1398/04/14
مشاهده بررسی‌های بیشتر