تابستان داغ

‏تابستان داغ‏ (1395)
‏The Hot Summer‏

6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 402 کاربر
90 دقیقه
درام
اکران شده در 1396/06/08

خلاصه داستان فیلم سینمایی تابستان داغ
در این فیلم نهاد خانواده و مهاجرت از شهرستان به تهران و مشکلات و سختی‌هایی که این مسیر دارد، به تصویر کشیده شده است.

برنده 2 و نامزد 12 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
فاطمه سعیدیان: به نظر می‌­رسد توفیقی که داستان ابد و یک روز در پرداختن به قشر ضعیف و شکننده جامعه حاصل کرد؛ سازندگان تابستان داغ را تشویق به الگو برداری و دامن زدن به نوعی ژانر ابد و یک روزی کرد که البته تجربه شکست خورده­ای را به ارمغان آورد.
هنگامه ناهید: فیلم تابستان داغ حکایت روزهای سخت همه‌ی ما در شهرهای بزرگ است. روزمرگی، کم آوردن وقت و دوندگی‌های بسیارمان، بی‌آن‌که لذتی ببریم و وقتی برای نزدیکان‌مان مخصوصا کودکان‌مان بگذاریم. کودکانی که در مصائب قربانی اول و اصلی‌اند.
جواد حیدری: فیلم تابستان داغ با یک رویکرد نمایشی بسیار ساده و آسان تقابل کلیشه زندگی سنت گرای ایرانی را در مقابل سبک زندگی شهری مردن قرار می دهد و حصول نتیجه دراماتیک فیلم مبنایش می شود اهمیت فرزندان اهمیت نسل و فرزندآوری.
کیارش خوشباش: فیلم «تابستان داغ» یک ملودرام اجتماعی، نخستین ساخته «ابراهیم ایرج زاد» روایت گره‌خوردن زندگی دو زوج جوان به‌واسطه مشغله‌های زندگی شهری است.
«پریناز ایزدیار» و «مینا ساداتی»، بازیگران فیلم سینمایی «تابستان داغ»، 1 بهمن ماه سال 1396 به طور مشترک برنده جایزه «بهترین بازیگر زن» بخش مسابقه فستیوال «داکا» شدند.
با نمایش فیلم «تابستان داغ» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بیشتر اظهارنظرها به وجوه شباهت آن به «درباره الی» و پیروی فیلمساز از فیلم‌های اصغر فرهادی تبدیل شد؛ نکته‌ای که در نشست مطبوعاتی این فیلم هم سؤال شد اما «ابراهیم ایرج زاد»، کارگردان فیلم، فقط شباهت فیلمنامه به آثار فرهادی را تأیید کرد.
«ابراهیم ایرج زاد»، کارگردان فیلم سینمایی «تابستان داغ» گفته است که دو سال برای مهیا کردن شرایط تولید اولین فیلم بلند سینماییام وقت گذاشته است و تلاشش این بوده که در اولین گام سراغ قصه ای برود که از دغدغه‌های شخصی‌اش می‌آید. این فیلم در ادامه فیلمهای کوتاه اوست.
سوتی های فیلم تابستان داغ (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم تابستان داغ (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم تابستان داغ
پخش کننده: فیلمیران
میزان فروش: 1،298،121،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم تابستان داغ (از مجموع 49 رای)

ارزش تماشا
8.8
خوش ساخت
8
بازیگری
7.9
خلاقانه
6.4
محتوای مناسب
7.9
تفکربرانگیز
6.7
مناسب خانواده‌
7.2
مناسب کودکان
2.8
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم تابستان داغ (74 بررسی)
رامان
بی نظیره...
همه بازیگرا عالین ...
1 لایک
0 نظر
1398/01/27
مریم عطری بسیار زیبا و تاثیر گذار
1 لایک
0 نظر
1398/01/26
مجتبی
خیلی موضوع قشنگی داشت....ای کاش جای صابر ابر یکی دیگه بود...به نظرم نتونسته نقشش رو خوب پیاده کنه....در مجموع قشنگ بود..اخرش هم یه ذره بد تموم کردن...
0 لایک
0 نظر
1397/07/19
افسانه بانو
موضوع فیلم واقعا خوب بود اما پایان بندی ضعیفی داشت که کل فیلم رو زیر سوال برد
0 لایک
1 نظر
1397/06/31
علی فیلم بین
پایان بندی اش اتفاقا کاملا مناسب بود.
اون خانواده نسرین انقدر تحمل غم اتفاقی که براشون افتاده سخته که تصمیم میگیرن محل زندگی شون رو ترک کنن و خانواده پزشک هم از شکایت اش گذشت و به امید فرزند جدید شون که قراره به دنیا بیاد یک کورسوی امید توی دل شون بوجود اومد.
واقعا یک فیلم همه جانبه خوب بود.
0 لایک
1397/07/25
عسل خوب بود
0 لایک
0 نظر
1397/06/16
علی فیلم بین
اتفاقا آخرش امید بخش تموم شد.
همون بچه ای که مادر سهل انگار حامله بود، روزنه ی امید بعد از کشته شدن اون پسر بچه بود.
0 لایک
0 نظر
1397/06/09
محمد حسین دائی دائی
خیلی خوب بود ولی تکراری
0 لایک
0 نظر
1397/06/02
حامد
فیلمی خوش ساخت که ضرب آهنگ خوبی داره ولی پایان فیلم زیاد خوب نبود
0 لایک
0 نظر
1397/06/02
متین عباسی awli
0 لایک
0 نظر
1397/05/23
ویک
منظوم من چطوری باید آواتار بسازم واسه پروفایل؟!
0 لایک
3 نظر
1397/05/21
پرسپولیس
برو تو حساب کاربری بعد قسمت ویرایش.
0 لایک
1397/05/21
فریبا
از طریق سایت منظوم باید وارد شی نه اپلیکیشنش
این قبلا مشکل منم بود
0 لایک
1397/05/23
نسیم
فریبامرسی ک گفتی
0 لایک
1397/06/01
ویک
خوب بود
ولی نه در اون حد ک بخاد رکورد کاندیدای سیمرغ و داشته باشه/:
1 لایک
0 نظر
1397/05/21
امیر
فیلم خوبی بود
0 لایک
1 نظر
1397/04/29
Amir
متوسط بود
یکم فیلمنامش میلنگید
0 لایک
1397/04/29
سینا فکری
خیلیدبازیگری خوب بود فیلم جا افتاده ای بود
0 لایک
0 نظر
1397/04/15
فیلم بین
اونقدر که فکر میکردم خوب نبود
میتونست تأثیرگذارتر باشه
در کل نه خوب نه بد بود
0 لایک
0 نظر
1397/04/10
یاسمین کاظمی
داستان فیلم زیاد جالب نبود. اما بازی ها واقعا قشنگ بود خصوصا آقای ابر و خانم ایزدیار. ضعف اصلی در فیلمنامه بود.
0 لایک
0 نظر
1397/04/09
رضا فطیسی زیاد خوب نبود
0 لایک
0 نظر
1397/04/09
میثم☺ کارگردان یکم فیلمو نگه داشت چون اگه بگو مگو و سوال جواب در فیلم زیاد میشد میشد شبیه فیلمای اصغر فرهادی
0 لایک
0 نظر
1397/03/30
طاها مزینانی
ببخشید نوشتم علی و مصفا
0 لایک
0 نظر
1397/03/30
طاها مزینانی
فیلم خوبی بود

ولی تو پوستر هر کی ندونه فکر می کنه علی و مصفا و پریناز ایزدیار در فیلم زن و شوهرن که اصلا همچین رابطه ای وجود نداشت…
0 لایک
0 نظر
1397/03/30
یونس
بازیها واقعا عالی بود و موضوع فیلم هم نو و تازه بود اما تنها ضعفی که داشت این بود اکثر صحنه ها فابل پیش بینی بود
1 لایک
0 نظر
1397/03/29
فاطمه سنگ پوری
خیلی فیلم خوبیه وقتی آقای مصفا و خانوم ایزدیار بازی کنن
0 لایک
0 نظر
1397/03/28
فیلم بین
28 خرداد در شبکه نمایش خانگی ✔
0 لایک
0 نظر
1397/03/20
فیلم بین
اواخر خرداد در شبکه نمایش خانگی
0 لایک
0 نظر
1397/03/12
فاطمه هادی از همه ی فیلما تقلید کرده ابد و یک روز ؛ جدایی ؛ شکاف و حتی ملبورن این اصلا خوب نیست
0 لایک
0 نظر
1396/07/05
مینااااا
یعنی مثل شکاف بودددد؟!!!! =-O
0 لایک
1396/07/05
آرمان عسگری
جالب بود ولی به نظر من یه مدت کوتاهی به موضوع اصلی پرداخته بود
1 لایک
0 نظر
1396/07/03
علیرضا مسجدجامعی فیلم مثبتی بود و خیلی سعی داشت جلوی مهاجرت ها رو بگیره اما راستش این سوژه ، سوژه ی همه گیر و عامه فهمی نبود که بتونه جلوی مهاجرت به شهرهای بزرگ رو بگیره !
فرض کنید من یه مهاجر هستم ، آیا این فیلم میخواد بگه مشغله زیاد میتونه روند زندگی منو کند کنه و زندگی در شهرهای بزرگ برای بچه هام خطر آفرینه ؟؟؟ !!!
بیشتر کسانی که مهاجرت میکنند اتفاقا از نظر فرهنگی و سواد در سطوح پایین جامعه قرار دارن که اتفاقا زندگیشون خیلی ساده و جمع و جور ، حتی با فروش سیگار و میوه عقب وانت و ... راحت ادامه پیدا میکنه و اتفاقا از حیث رسیدن به امکانات شهرهای بزرگ هم بسیار محظوظ و شیرین کام هستند و اصلا دچار این داستانها و چالش ها نمیشن که این فیلم داره اونهارو از مواجه شدن با این چالش ها میترسونه ...
بنظرم اگر این فیلم بیشتر برای این سوژه ساخته و پرداخته شده ، میتونستند سوژه های بسیار کارآمدتری رو انتخاب کنند !!!
0 لایک
0 نظر
1396/07/01
مهسا
ضعیف بود و مثه زیرسقف دودی خیلی سوژه تکراری بود و من فقط یاد ملبورن افتادم اما پریناز مثه همیشه عالی بود
0 لایک
0 نظر
1396/06/26
♡تینا♡ واقعا درست میگی ترلان جون نمی دونم چرا مثل اون خبر منظوم که زده بود این فیلمها باید +۱۸ سال باشند
0 لایک
0 نظر
1396/06/24
سید جلال
عالی بود. واقعا لذت بردم.
0 لایک
0 نظر
1396/06/19
ترلان علیدوستی من ندیدم تینا جون هنوز.
ولی آخه تو ایران خیلی از فیلم ها هستند که الکی مثبت ۱۸ هستند😊
یعنی بهتره بگم کل فیلم ها
0 لایک
0 نظر
1396/06/18
محسن نسبتا خوب بود
0 لایک
0 نظر
1396/06/18
♡تینا♡ راسنی ترلان جونم واقعا فیلم مشکلی داره که +۱۸ساله
0 لایک
0 نظر
1396/06/18
فیلم نت نیوز جشن تولد پریناز ایزدیار در اکران مردمی فیلم «تابستان داغ» / گزارش تصویری
https://www.filmnetnews.ir/picture-gallery/عکس-جشن-تولد-پریناز-ایزدیار
1 لایک
0 نظر
1396/06/17
ترلان علیدوستی نبابا آذین خانوم.شما با هرکی میخواید برید.
0 لایک
1 نظر
1396/06/16
آذین خانوم
ممنون :)
گفتم شاید مثل خارج باشه که بچه‌هارو برای بعضی فیلما راه نمیدن. :)
0 لایک
1396/06/16
آذین خانوم توی تیزرش زده بود مثبت هجده سال... یعنی اگه با کسی که زیر هجده ساله بریم سینما ممکنه راهش ندن؟
0 لایک
2 نظر
1396/06/16
غــــریبه
نه بابا
راش میدن آذین خانم
0 لایک
1396/06/16
آذین خانوم
ممنون :)
0 لایک
1396/06/16
خیراندیش
آقا کارن اول یکم سواد بیاموز بعد بیا اینجا نظر بده
0 لایک
1 نظر
1396/06/15
کارن
خاک تو سرت مونگل
0 لایک
1396/06/18
خیراندیش
مسخره بود
1 لایک
1 نظر
1396/06/15
فیلم بین
ده تا ستاره دادی میگی مسخره بود ؟؟
2 لایک
1396/06/16
آرمان عسگری
آقای گودرزی اصغر فرهادی بهتریت کارگردان ایرانه و اکثرا تو یه سبک خاص کار میکنه حالا نمیشه گفت که هر کی تو همون سبک کار کنه جنایت کرده
0 لایک
0 نظر
1396/06/14
غــــریبه خواهش اقا آرمین
وروجک جان من واسه ساعت 5 عصر رفته بودم
قبل فیلم توی تیزرها دیدم
0 لایک
0 نظر
1396/06/14
غــــریبه اقا آرمین محدودیت سنی داره
من امروز تو سینما دیدم زده بود مثبت 18
0 لایک
2 نظر
1396/06/14
وروجک
چطور بود غریبه جان؟؟
0 لایک
1396/06/14
آرمین
نمیدونستم. متشکر
0 لایک
1396/06/14
الهه داستانش خیلی شوک داشت ولی قشنگ بود
من واقعا خیلی سر اون بچه اعصابم خورد شد
0 لایک
0 نظر
1396/06/14
حنا غلط کرد اینجوری نوشته میشه منظورمم اینجوری نوشته میشه محض اطلاع
4 لایک
0 نظر
1396/06/13
حنا اقاکارن شما چندسالتونه یه جا مینویسید غلت کرد الانم که نوشتید منضورم
2 لایک
1 نظر
1396/06/13
کارن
به تو چه آشغال ???? (برای بار دوم)
0 لایک
1396/06/18
کارن
برا بچه ها خوب نیس تلخه
1 لایک
0 نظر
1396/06/13
احسان
دوستانی که این فیلم رو دیدن برای چه سنی مناسبه؟؟؟
0 لایک
1 نظر
1396/06/13
آرمین
محدودیت سنی نداره
0 لایک
1396/06/13
حامد گودرزی
یکی دیگه از بیشمار فیلمهایی که مقلد اصغر فرهادی هستند
0 لایک
0 نظر
1396/06/12
♡تینا♡ چطوره واقعا مثبت ۱۸ هست یا نه
0 لایک
0 نظر
1396/06/09
مهدی چرا بالای ۱۸ سال هستش فیلم؟
0 لایک
3 نظر
1396/06/09
کارن
من خودم رفتم چی میگی?
0 لایک
1396/06/11
مهدی
ته آنونس فیلم نوشته
0 لایک
1396/06/12
مهدی
توی آنونسش زده
0 لایک
1396/06/12
مشاهده بررسی‌های بیشتر