حواشی فیلم سینمایی «متری شیش‌و‌نیم» (9 حاشیه)

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» که پیش‌تر با فروش 70 هزار نفر در یک روز رکورد بیشترین فروش در یک روز به نام خود ثبت کرده بود، در تاریخ 27 فروردین ماه 1398 با فروش 102 هزار و 61 نفری رکورد جدیدتری را از آن خود کرد.
به مناسبت ولادت حضرت بقیه الله الاعظم درآمد حاصل از فروش فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در تاریخ 31 فروردین ماه 1398 در سینما پردیس هویزه مشهد توسط موسسه بهمن سبز با همکاری بشرا فیلم به هم‌وطنان سیل زده کمک شد.
فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» با عبور از رقم 16 میلیارد و نیم، رکورد فیلم سینمایی «فروشنده» را شکست و پرفروش‌ترین فیلم ژانر «درام اجتماعی» در ایران شد.
در مرحله پیش تولید فیلم سینمایی «متری شش‌و‌نیم»، شایعه مبنی بر حضور «نوید محمد‌زاده»، به جای «شهاب حسینی»، در این فیلم پخش شد که این خبر تکذیب شد و بعد مدتی دوباره تایید شد.
در ابتدا حضور «امیر جدیدی»، در فیلم سینمایی «متری شیش و نیم»، اعلام شده بود که 10 دی ماه سال 1396 توسط «سید جمال ساداتیان»، تهیه کننده این فیلم تکذیب شد.
«سیدجمال ساداتیان»، تهیه کننده جدید فیلم سینمایی «متری شش و نیم»، شهریور ماه سال 1396 در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی نسبت به پخش شدن خبر انتخاب او برای تهیه کنندگی جدید این فیلم واکنش نشان داد و گفت:
«نمی‌دانم این خبر از کجا به گوش این رسانه‌ها رسیده است، حالا که این خبر منتشر شده باید بگویم درست است در صورتی که قصد نداشتیم این موضوع را فعلا اعلام کنیم اما با انتشار این خبر حالا دیگر باید این خبر را اعلام کنم؛ این خبر صحت دارد و تهیه‌کنندگی فیلم جدید سعید روستایی به من سپرده شده و ما نیز بار دیگر فیلمنامه فیلم «متری شش و نیم» را برای درخواست پروانه ساخت به شورا فرستاده‌ایم اما هنوز مجوز ساخت صادر نشده است.»

فیلم سینمایی «متری شش و نیم»، که پیش‌تر برای حضور در «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر» کلید خورده بود، به دلیل عدم صدور به موقع مجوز ساخت از سوی «شورای صدور مجوز»، نتوانست به این جشنواره برسد.
فیلم سینمایی «متری شش و نیم»، ابتدا به دلیل اینکه «شورای صدور پروانه» با فیلم‌نامه این فیلم و حضور «پیمان معادی» به عنوان تهیه کننده بدون مجوز، در این فیلم مشکل داشت به متری شش و نیم مجوز نداد که پس از اصلاحیه فیلم‌نامه و معرفی «سید جمال ساداتیان» به عنوان تهیه کننده جدید، نهایتا در 5 آذر سال 1396 توانست مجوز بگیرد.
فیلم سینمایی «متری شش و نیم»، دومین اثر بلند «سعید روستایی»، کارگردان این فیلم است.