حواشی فیلم سینمایی «جاده قدیم» (13 حاشیه)

4 مهر ماه سال 1397 روز اکران فیلم سینمایی «جاده قدیم» بود که بدلیل فوت «یدالله صمدی» کارگردان سینمای ایران در 5 مهر ماه این فیلم اکران شد.
13 بهمن ماه سال 1396 طی مراسم نشست خبری «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر» فیلم سینمایی «جاده قدیم»، کارگردان این فیلم «منیژه حکمت»، در پاسخ به سوال خبرنگاران که اگر جوایز از پیش تعیین شده است پس چرا شما حضور پیدا کردید، گفت:
«غلط کردم.»
13 بهمن ماه سال 1396 طی مراسم نشست خبری «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر» فیلم سینمایی «جاده قدیم»، کارگردان این فیلم «منیژه حکمت»، در رابطه با تم این فیلم، گفت:
«تم این فیلم پنهان کاری است که قدمتی اندازه تاریخ ایران دارد که در جامعه مدرن امروز آسیب زننده است و مسئله دوم تجاوز است تا وقتی با صدای بلند باید هر نوع تجاوزی را با صدای بلند اعلام کنند که سونامی خواهد بود که اقایان باید پاسخگو باشند.»
13 بهمن ماه سال 1396 طی مراسم نشست خبری «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر»، فیلم سینمایی «جاده قدیم»، کارگردان این فیلم «منیژه حکمت»، در اعتراض به عدم توزیع عادلانه بلیط‌های فجر، گفت:
«سناریوی این جشنواره از قبل نوشته شده است. بلیت‌ها به ارگان‌ها فروخته شده و جایزه مردمی مال شما. جوانان بلیت گیرشان نمی‌آید و کف سالن نشستن در شان مردم ایران نیست. من دیگر در سینماها حضور پیدا نمی‌کنم و عوامل تنها به دیدن فیلم می‌روند.»
در مراسم نشست خبری فیلم سینمایی «جاده قدیم»، در «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر 36»، تمام عوامل و بازیگران این فیلم در اعتراض به «تجاوز جنسی» و حمایت از کمپین «Me Too»، همانند بازیگران هالیوود در مراسم «گلدن گلاب 2018»، با لباس یک دست مشکلی حاضر شدند.
12 بهمن ماه سال 1396 در اکران مردمی فیلم سینمایی «جاده قدیم»، عوامل این فیلم اعم از؛ «منیژه حکمت» (کارگردان)، «مهتاب کرامتی» (بازیگر)، «آتیلا پسیانی» (بازیگر)، «محمدرضا غفاری» (بازیگر) و «ترلان پروانه»، حضور داشتند.
«منیژه حکمت»، کارگردان فیلم سینمایی «جاده قدیم»، تنها کارگردان زن حاضر در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» است.
فیلم‌برداری فیلم سینمایی «جاده قدیم»، اردیبهشت ماه سال 1396 کلید خورده است.
فیلم سینمایی «جاده قدیم»، چهارمین اثر بلند سینمایی «منیژه حکمت»، کارگران این فیلم است که پس از 10 سال دوری از سینما ساخته شده است.
«مهتاب کرامتی»، بازیگر فیلم سینمایی «جاده قدیم»، 29 اردیبهشت سال 1396 با انتشار تصویری از خود به همراه عوامل سازنده این فیلم، از شرکت کردند در «انتخابات ریاست جمهوری» خبر داد.
«جاده قدیم» سومین همکاری مشترک «داریوش عیاری» با «منیژه حکمت» است و با توجه به اینکه دیدگاهشان (در خصوص فیلم‌های با ژانرهای درام زناشویی) به یکدیگر نزدیک است از این منظر مشکلی در کار نداشته‌اند.
به گفته «داریوش عیاری»، فیلم‌بردار «جاده قدیم»؛ برای سکانس‌های مربوط به بانک در این فیلم سه روز در یک بانک به ضبط پرداخته شده.
مکان اصلی فیلمبرداری «جاده قدیم» در یک خانه در سعادت آباد بود که ۷۰ درصد از قصه فیلم در آنجا روایت می‌شود.