حواشی فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» (9 حاشیه)

«علیرضا شجاع‌نوری»، تهیه کننده فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»، 10 دی ماه سال 1396 طی نامه‌ای به دبیر «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر»، در رابطه با عدم حضور این فیلم در جشنواره توضیح داد:
«تکمیل مراحل فنی فیلم مستلزم صرف زمان بیشتری است. بدین وسیله انصراف خود را از شرکت در سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر اعلام می‌دارم.»
«مونا زندی»، کارگردان فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»، در رابطه با انتخاب این نام اذعان داشت:
« از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم، هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌های فیلم می‌شود و از سویی دیگر، این گل در پرورش، نوع نگهداری و میزان مراقبتی که نیاز دارد، گیاهی منحصر به ‌فرد است؛ از خاک برای دریافت آب تغذیه نمی‌کند، در شرایط خاصی گل می‌دهد و به هر تغییر شرایطی واکنش نشان می‌دهد. از این روست که برخلاف بسیاری از گل‌ها به‌ جای توجه، به مراقبت زیاد و ویژه نیازمند است. فکر می‌کنم مختصات و حال و هوای این گیاه با موضوع فیلمی که در حال ساختش هستیم، مرتبط است و به روایت داستان فیلم کمک می‌کند. آنچه در قصه فیلم جاری است درباره خصوصیات و مفاهیمی است که همواره نیاز به مراقبت دارند و باید حواس‌مان به آنها باشد تا حفظ شوند و تسری یابند. در نتیجه فکر می‌کنم علاوه بر زیبایی نام بنفشه آفریقایی و حضور فیزیکی‌اش در فیلم، مفهومی که در ورای آن ایستاده، برای آن چه فیلم می‌خواهد به تصویر بکشد، مناسب است.»
فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»، دومین ساخته بلند «مونا زندی حقیقی»، به عنوان کارگردان است.
«فرهاد صبا»، فیلم‌بردار فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»، بعد از 9 سال برای فیلم‌برداری این فیلم وارد ایران شد.
فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»، ابتدا با نام «باران تابستان»، پروانه ساخت گرفت و سپس به «زنگاری» تغییر کرد و بعد از آن با نام جدیدش برای فیلم‌برداری کلید خورد.
فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»، دومین اثر سینمایی «حمیدرضا بابابیگی»، بعد از فیلم سینمایی «شنل»، به عنوان نویسندگی است.
فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»، در شهر «آمل» فیلم‌برداری شده است.
فیلم‌برداری فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»، 10 آبان ماه سال 1396 کلیدخورده است.
مراحل فیلم‌برداری و تدوین فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی»، برای تسریع حضور در «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر»، به صورت همزمان انجام شده است.