حواشی سریال شبکه نمایش خانگی «شهرزاد 1» (41 حاشیه)

محمد هادی رضوی سرمایه گذار سریال «شهرزاد۱» گفت: من در این سریال روی مسائل اعتقادی بحث داشتم. به طور مثال بحث حجاب در این سریال برایم پذیرفته نبود و به عنوان کسی که شاگرد آقای عسگراولادی در حزب موتلفه اسلامی بودم برایم قابل قبول نیست سریالی بسازم که گویا در انقلاب اسلامی فقط نیروهای ملی مذهبی نقش داشته‌اند و بچه‌های مذهبی حضور ندارند. اختلاف فاحش ما هم از قسمت ۱۷ که عکس آقای شریعتمداری را نشان دادند به وجود آمد که گذاشتیم سریال به اتمام برسد.
سام نوری بازیگر سینما در خصوص همکاری و نقشش در «شهرزاد 2» گفت: در این پروژه نقش وکیل بزرگ آقا خاندان دیوان سالار را ایفا می‌کنم و با نقشی متفاوت روبرو هستم.
«هزینه ساخت این سریال ۱۲ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد توسط من یعنی شش میلیارد تومان و ۵۰ درصد توسط محمد امامی تامین شد. البته فروش سریال و درآمدزایی آن خوب بوده است اما باید برای مشخص کردن رقم میزان سود جزئیات کاملاً بررسی شود.» این جزئیات دقیق مالی فصل اول سریال «شهرزاد» است که توسط محمدهادی رضوی سرمایه گذار فصل اول این سریال در روزهای اخیر مطرح شد و نشان داد تخمین‌ها درباره این سریال دقیق بوده است.
خبر دستگیری محمد امامی تهیه کننده شهرزاد در هاله‌ای از ابهام بود اما با نامه‌ای که پدرش در فضای مجازی منتشر کرد خبر دستگیری و بازداشت او تأیید شد و آنچه در رسانه ها آمد حکایت از آن داشت که وی به اتهام دخالت در فساد مالی صندوق فرهنگیان اوایل هفته گذشته بازداشت شده است.
البته چند ساعت بعد و در پی انتشار خبر دستگیری محمد امامی سرمایه‌گذار سریال پرمخاطب «شهرزاد» متنی که از قول پدر او در شبکه‌های اجتماعی و برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده بود توسط احمد امامی (پدرش) تکذیب شد، او با انتشار متنی تاکید کرد هیچ یک از خانواده امامی در مورد خبر تایید نشده بازداشت محمد امامی اظهارنظری نکرده‌اند و آنچه منتشر شده کذب محض است اما خبرهای محکم حکایت بازداشت این جوان سرمایه‌دار را تایید می‌کرد.
امیر جعفری در فصل دوم سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی محمد امامی به ایفای نقش پرداخته‌است.
پیش از این حضور رویا نونهالی در فصل دوم این سریال قطعی شده بود.
نهال دشتی که در سریال شهرزاد نقش خواهر فرهاد دماوندی را بازی میکند عکسی در اینستاگرامش منتشر نمود و اظهار داشت که این یک عکس ساده است و او ادعای مدل بودن ندارد.
پریناز ایزدیار که نقش شیرین را درسریال شهرزاد بازی میکند، با انتشار عکسی، به طرفدارانش یاداور شد که شرط اول انسانیت و مهربانی است.
پریناز ایزدیار کاور قسمت بیست و یکم شهرزاد را در اینستاگرامش منتشر نمود.
دکتر محمدهادی ایازی درباره مصرف سیگار و استعمال دخانیات در سریال‌ها و فیلم‌های تولیدی کشور و در پاسخ به سوالی درباره انتقاد به نمایش سیگار در سریال «شهرزاد» که مخاطبان زیادی نیز دارد، گفت: در جلسه شورای فرهنگ سلامت، مرکز دخانیات ما گزارشی را از وضعیت تولیدات هنری که در آنها از سیگار استفاده می‌شود، ارائه داد.
به دنبال اعتراض جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات نسبت به نمایش سیگار در سریال «شهرزاد»، معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه کارگردان سریال اصلاحاتی را در این زمینه انجام دادند، گفت: بنا شده که در جلسه‌ای با حضور تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینمای ایران، تحقیقاتی را که در زمینه دخانیات و فیلم سینمایی انجام شده، به آنها ارائه ‌کنیم.
به گزارش روابط‌ عمومی این سریال، تصویربرداری بخشی از قسمت‌‌های خارجی در شهرک سینمایی غزالی صورت گرفته و جالب اینجاست که آن‌ها دست به بازسازی وسیع بخشی از آن از جمله خیابان لاله‌زار زدند که یکی از مهم‌ترین خیابان‌‌های تهران در دهه‌ سی است.
این سریال در ابتدا «روزی روزگاری عاشقی» نام داشت که سپس به «شهرزاد» تغییر نام یافت.
در یکی از قسمت‌های «شهرزاد» شخصیت منفی این سریال، توصیفی درباره کرمان 60 سال پیش دارد و کارگردان نیز توضیح داده همان‌گونه که دیگر سخنان و قضاوت های این شخص (‌شیرین/دختر بزرگ آقا) نادرست است در قسمت‌های بعد می‌بینیم که در روایت این سفر نیز درست نگفته است و چند قسمت دیگر این سوءتفاهم رفع می‌شود.
توزیع قسمت نهم سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی همان اندک نگرانی که به خاطر دیالوگی درباره سفر به کرمان ایجاد شده بود منتفی شده و کارگردان هم البته توضیح داده عجله نکنید و منتظر قسمت های بعد باشید تا بدانید قضاوت بازیگر نقش منفی تا چه اندازه نادرست بوده است.
در یکی از قسمت‌های «شهرزاد» شخصیت منفی این سریال، توصیفی درباره کرمان 60 سال پیش دارد و کارگردان نیز توضیح داده همان‌گونه که دیگر سخنان و قضاوت های این شخص (‌شیرین/دختر بزرگ آقا) نادرست است در قسمت‌های بعد می‌بینیم که در روایت این سفر نیز درست نگفته است و چند قسمت دیگر این سوءتفاهم رفع می‌شود.
توزیع قسمت نهم سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی همان اندک نگرانی که به خاطر دیالوگی درباره سفر به کرمان ایجاد شده بود منتفی شده و کارگردان هم البته توضیح داده عجله نکنید و منتظر قسمت های بعد باشید تا بدانید قضاوت بازیگر نقش منفی تا چه اندازه نادرست بوده است.
علی قمصری از آهنگسازان و نوازنده‌های شناخته شده موسیقی ایرانی در یک پست اینستاگرامی نسبت به جایگزینی محسن چاوشی و موسیقی و آثارش در این سریال اعتراض‌هایی را مطرح کرد که با واکنش تند «سینا سرلک» و مخاطبان چاوشی روبه‌رو شد. قمصری همچنین به صراحت از تیم تولیدکننده این اثر خواست که دیگر به هیچ وجه بخش‌هایی از موسیقی سریال که او در آن بخش‌ها «تار» زده، در این سریال پخش نشوند.
ظهرابی (از عوامل اصلی تولید و دستیار تهیه‌کننده این سریال) درباره احتمال حضور چهره‌های جدید خواننده در «شهرزاد» می‌گوید: «در ادامه پخش سریال، موضوعات جدیدی برای مخاطبان خواهیم داشت؛ اما همانند مواردی که از ابتدا مدنظر ما بوده ولی در زمان معین از آنها رونمایی شده، به ما این اجازه را بدهید تا در فرصت مقتضی، موضوع خبری شود و در زمان مقرر از آنها رونمایی کنیم.»
ظهرابی (از عوامل اصلی تولید و دستیار تهیه‌کننده این سریال) درباره انتشار آثار جدیدی از «محسن چاوشی» در ادامه سریال پس از سه قطعه «همخواب»، «به رسم یادگار» و «کجایی» گفت: «منتظر آثار جدیدی از محسن چاوشی هستیم و قطعاً اتفاقات جالبی در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد.»
ظهرابی (از عوامل اصلی تولید و دستیار تهیه‌کننده این سریال) درباره اتمام همکاری مجموعه سریال «شهرزاد» با فردین خلعتبری توضیح داد:
«آقای خلعتبری قراردادی با ما داشتند ولی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه تصمیم گرفته‌اند که در شرایط کنونی، موسیقی و خواننده جدیدی وارد فضای سریال شود و در چند قسمت آینده هم ان‌شاءالله موج مثبت‌اش در جامعه بیشتر علنی خواهد شد. ما در این خصوص کلیه تصمیمات را بر اساس بازخوردهای مخاطبان سریال می‌گیریم. آقای خلعتبری هم ممکن است در ادامه به سریال برگردند. باز هم تکرار می‌کنم که تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه با جمع‌بندی نظرات مردمی درباره حضور چهره‌های موسیقی در این سریال و چند قسمت آینده آن، تصمیم می‌گیرند و آنها هستند که شرایط را ارزیابی کرده و انتخاب نهایی را انجام می‌دهند.»
بازی های یورو ۲۰۱۶ که در کشور فرانسه برگزار شده بود، پای علاقمندان به ورزش را به این کشور باز کرد. در این میان بازیگر کشورمان، «غزل شاکری»، بازیگر نقش آذر در سریال شهرزاد نیز با سفر به فرانسه و شهر پاریس شاهد برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا بود.
به اعتقاد بسیاری، اعتماد مردم که دل خوشی از تخلفات مالی ندارند، فارغ از اثبات جرم تهیه‌کننده «شهرزاد»، خدشه‌دار شده است و آینده فصل دوم این پروژه را تا اندازه‌ای به خطر انداخته است.
محمد هادی رضوی سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد ۱» که به نمایشگاه مطبوعات آمده بود، درباره حاشیه‌های پیش آمده برای این سریال شبکه نمایش خانگی و نارضایتی‌اش از ادامه ساخت آن توسط تیم تهیه‌کنندگان جدید گفت: «شهرزاد» علیرغم مشکلاتی که با آن داشتم، ساخته شد و حتی ساختش ادامه پیدا کرد و از آن جایی که مردم خوشحال بودند ادامه ساخت آن ایرادی نداشت اما حق و حقوق کسی که از ابتدا بنیان‌گذار این پروژه بوده نباید فراموش می‌شد. ما قراردادی با آقای محمد امامی تهیه کننده سریال داریم که ۵۰ درصد حقوق برند «شهرزاد» در هر قالبی که ارائه شود متعلق به من است.
با پیگیری رسانه ها، شاعرِ غزل «افسار»، از همه جا بی خبر پیدا شد و حرف های جالبی زد:
«علاقه‌ام به شعر از 10 سالگی شروع شد و از حدود 17 سالگی شعر می گویم. اشعار حافظ و پروین اعتصامی را خیلی دوست دارم و از طریق انتشار اشعارم در سایت شخصی ام، با توجه به بازخورد مخاطبان، متوجه محاسن و نقایص کارهایم می شدم. همسرم از طرفداران پروپاقرص آقای چاووشی هستند اما خودم علیرغم علاقه و ارادتم به ایشان، قطعات انگشت شماری از کارهایشان را شنیده ام. راستش اصلا فکر نمی‌کردم شعر من که اصلا شناخته‌شده نیست، توسط خواننده مطرحی مثل آقای چاووشی اجرا شود و وقتی هم موضوع را فهمیدم واقعا شوکه شدم. باورکردنی نبود. حس خیلی خوبی بود که این ترانه، مورد توجه آقای چاووشی و در وهله دوم مخاطبین قرار گرفته است. از این بابت خیلی خیلی خوشحالم.»
محسن چاووشی صادقانه اعتراف کرد که غزل «افسار» را از دوستی گرفته و او گفته است که از کارهای استاد شهریار است و بلافاصله هم از فرزند استاد شهریار عذرخواهی کرد و هم اعلام کرد پیگیر پیدا کردن ردی از شاعر این قطعه است.
بخشی از حواشی سریال شهرزاد، با انتشار ترانه «افســار»، از محسن چاووشی، که صدای دراماتیکش بر روی تصاویر پرسوز و گداز سریال، جلوه و جلای بیشتری می‌دهد، شکل گرفت. ترانه‌ای که همه جا بر مبنای شعری از شهریار معرفی شد اما بعدتر خبر آمد که شعر این ترانه را خانمی به نام «پریناز جهانگیری» سروده است.
گردنبند مرغ آمین از همان ابتدای پخش سریال با درخواست‌های زیادی روبه رو بود که این خواست و علاقه، پس از اینکه ترانه علیدوستی در نشست خبری سریال هم با همین آویز ظاهر شد، شدت گرفت و در حال حاضر از کلیه مناطق کشور و حتی خارج از کشور سفارش ساخت دارد و وارد دور دوم فروش نیز شده‌است!
گردنبند اصلی مرغ آمین، ساخت یک گالری در تهران با مدیریت دو برادر است که در گفت و گو با رسانه های مختلف اظهار کرده اند: «این گردنبند در سه مدل تمام طلا با مبلغ دو میلیون و صد و پنجاه هزار تومان، ترکیب طلا و نقره با قیمت 795 هزار تومان و تمام نقره با قیمت 229 هزار تومان طراحی شده‌است.
تهیه کننده سریال شهرزاد در گفت و گوهایی اعلام کرده بود که به فکر کسب درآمد و برگشت بخشی از هزینه میلیاردی این سریال به وسیله‌ی درآمدهایی است که در حاشیه برند محبوب شهرزاد شکل می‌گیرد.
گردنبند مرغ آمین، هدیه‌، نماد عشق و خاطره شورانگیز فرهاد و شهرزاد با هم است و از همان روزهای ابتدایی رونمایی سریال واضح بود که چنین گردنبندی خواهان و علاقمندان زیادی پیدا می‌کند.
گردنبند مرغ آمین، آویز زیبا و منحصربه فرد و دست سازی است که بر مبنای شعر مرغ آمین نیما یوشیج طراحی شده و «فرهاد» عاشق پیشه سریال، به «شهرزاد» هدیه می دهد؛ یک مرغ ظریف طلایی در یک قفس نقره‌ای با آویز فیروزه!
محبوبیت سریال شهرزاد علاوه بر آن که به بازار سریال‌های شبکه خانگی تکانی داد، بازار جدیدی را هم برای فروش گردنبندهای «مرغ آمین» ایجاد کرد.
ترانه علیدوستی: فصل دوم «شهرزاد» یک ماه است در حال فیلمبرداریست، اسمش هم «شهرزاد۲» است، هر خبری هم شد خودمان در اختیارتان میگذاریم، نگران نباشید و به شایعات توجه نکنید؛ خبرگزاریها چاره‌ای جز خلاقیت ندارند چون همانطور که میدانید سوژه خبر در این مملکت خیلی کم است. به اینها میگوییم رسانه های مجبور.
در پی حواشی هفدهمین قسمت از سریال شهرزاد و واکنش برخی رسانه‌ها به این موضوع، سید هادی رضوی به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه، علاوه بر مصاحبه‌هایی که با برخی از رسانه‌ها انجام داد و از حسین شریعتمداری عذرخواهی کرد، نامه‌ای نیز خطاب به او نوشت.
در بخشی از این نامه آمده بود:
«استاد بزرگوار، من در مکتبی در مدارس مذهبی درس خوانده‌ام به نام شهدای موتلفه اسلامی و موظف به ادامه راه مبارز نستوه و جهادی آقای حبیب‌اله عسگراولادی هستم که شما را سردار قلم خطاب نمودند. جالب است عوامل سریال و به خصوص آقای حسن فتحی کارگردان مجموعه تلویزیونی شب دهم که خود را مشمول لطف شما بزرگوار در آن مجموعه می‌داند از پاسی از شب گذشته با متوجه شدن این خطا بارها به این حقیر فرمودند که طی جلسه‌ای حضوراً توضیح عرض عذرخواهی داشته باشند...»
در هفدهمین قسمت از سریال «شهرزاد»، در یکی از صحنه‌ها، در میان عکس چند تن از مبارزان سیاسی چپ بر روی دیوار، تصویر حسین شریعتمداری نیز دیده می‌شود که حواشی زیادی را در پی داشت.
سریال شهرزاد در سایت معروف IMDB دارای امتیاز بسیار بالایی است. امتیاز سریال نمایش خانگی «شهرزاد» در IMDB از سوی اعضای این سایت، نمره ۸.۹ از ۱۰ است.
واکنش حسن فتحی، کارگردان مجموعه شهرزاد، به محمد امامی، تهیه کننده، در رابطه با حواشی وارد شده به این سریال:
به سبب اینکه در بدو توافق برای ساخت این سریال، تصور نمودم تنها با جنابعالی به عنوان تهیه کننده و سرمایه گذار، همکاری خواهم داشت از این رو در کمال احترام اگر قرار باشد هر فردی به جز شما در مقام تهیه کننده در هر مورد دست به تفسیر ناصحیح از گفته و ناگفته های من بزند با کمال احترام ناگزیرم از همکاری برای ساخت قسمت های بعدی سریال، انصراف بدهم تا به مصداق «گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری» قربانی موضع گیری‌های پرحاشیه این قبیل افراد نشوم.
واکنش حسن فتحی، کارگردان مجموعه شهرزاد، به محمد امامی، تهیه کننده، در رابطه با حواشی وارد شده به این سریال:
طرح اظهار نظرهای حاشیه ساز در رسانه ها و مآلاً طرح موضوعات سیاسی که مفهوماً هیچ ارتباطی با داستان ساده و عاشقانه این سریال ندارد، خلاف انصاف بوده و تنها موجب تشویش اذهان عمومی خواهد شد.
واکنش حسن فتحی، کارگردان مجموعه شهرزاد، به محمد امامی، تهیه کننده، در رابطه با حواشی وارد شده به این سریال:
هرگونه اظهارنظر شخصی افراد مرتبط با سریال و نقل قولهای کذب و بدون اطلاع از طرف اینجانب، مغایر با اخلاق و رفتار حرفه ای است.
واکنش حسن فتحی، کارگردان مجموعه شهرزاد، به محمد امامی، تهیه کننده، در رابطه با حواشی وارد شده به این سریال:
بنابر روال و قاعده مرسوم، در صورت بروز هر موضوع شبهه برانگیز حسب مورد تنها تهیه کننده و کارگردان یک سریال، موظف به ادای توضیحات لازم و رفع ابهام در آن زمینه هستند.
این سریال سومین سریال شرکت تصویر گستر پاسارگاد بعد از شاهگوش و ابله برای شبکه نمایش خانگی است.