حواشی «علی نصیریان» (17 حاشیه)

«علی نصیریان»، 7 بهمن ماه سال 1396 در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، در رابطه با حضورش در فیلم «امپراطور جهنم» و جشنواره «فجر 36»، بیان داشت:
«بازی در فیلم سینمایی «امپراطور جهنم»، برایم سخت بود و هیچ‌وقت به «سیمرغ جشنواره فجر»، فکر نمی‌کنم و برایم مهم نیست.»
شهریورماه 95، «علی نصیریان» در دیدار با «رییس سازمان سینمایی» وظایف دولت در عرصه هنر را مرور کرده و گفت که دولت در کنار وظیفه نظارتی باید از هنرمندان حمایت هم بکند.
دی‌ماه 94، در گفتگویی «علی نصیریان» از دغدغه های شخصی‌اش سخن به میان آورد. وی توضیح داد که همسرش همین اواخر دچار سکته مغزی شده و بعد از مدتی مراقبت در بیمارستان و بازگشت به خانه، بازهم به بیمارستان بازگشته و دوباره تحت مراقبت است. همین درگیری‌ها هم باعث شده تا نصیریان با نگرانی و البته امیدواری که در سخنانش گفته، دغدغه‌های دیگر را رها کند و زندگی خانوادگی را در رتبه اول قرار دهد.
برخی سایت‌های خبری، روز شنبه 15 آبان‌ماه 89، در شیطنتی آشکار با فرستادن مطلبی بر روی فضای وب، با تیتری گمراه کننده، خبر از مرگ «علی‌نصیریان»، بازیگر پیشکسوت و سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون ایران دادند.
تیرماه 94، فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی یکی از معدود آثار ضداسرائیلی قابل‌قبول سینمای ایران در سال‌های اخیر بود. بازی «علی نصیریان» در این فیلم، با حواشی و جنجال‌های زیادی در زمان اکران عمومی مواجه شد.
مهرماه 94، مراسم نکوداشت «علی نصیریان» بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در یازدهمین شب از سلسله برنامه‌های شب‌های ایرانشهر، در خانه هنرمندان، برگزارشد.
22شهریورماه 95، «دورهمی» با تجلیل از «علی نصیریان» و پرداخت 50 میلیون از طرف او به بیماران خاص به روی آنتن رفت.
یکی از عروس‌های «علی نصیریان» ژاپنی است.
اردیبهشت‌ماه 95، «علی نصیریان» در مصاحبه‌ای در نشریه کتاب، سخنان متفاوتی در مورد افراطی‌گری به زبان اورد. در بخشی ازین گفتگو وی بیان داشت:
«دست زن جوراب می‌کنند که مچش دیده نشود، گردنش را می‌پوشانند، خب، این ها حساسیت‌های اضافی است، چرا افراطی‌گری کنیم؟ من حج رفته‌ام و مردم آسیا، اروپا و آفریقا را در جوار خانه خدا دیده‌ام. اصلا این حرف‌ها نیست. در طواف، می‌بینید که زن، گردن و دستش باز است، لباس راحتی پوشیده و طواف می‌کند، چرا این قدر مته به خشخاش می‌گذاریم؟ تمام رمق یک اثر هنری گرفته می‌شود. معلوم است که دیگر تماشاچی با آن ارتباط برقرار نمی‌کند.»
«علی نصیریان» در میدان شاهپور، کوچه مهدی‌خان و در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد. خودش جایی گفته که فقر خانواده، بیماری و بعد هم بیکاری در کودکی او، یک جور تلخی به نگاهش به دنیا داده که هرگز از ذهنش بیرون نمی‌رود.
اسفندماه 91، «علی نصیریان» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت وگویی در مورد تحریم ها سخن گفت. وی در این‌باره گفت:
«مردم ما از تحریم‌های جدید نگرانی نخواهند داشت و این استکبار جهانی است که باید در برابر این ملت عاقلانه‌تر رفتار کند.»
«علی نصیریان» در سال ۱۳۸۴ نشان درجه یک هنری را از رئیس‌جمهور وقت «سید محمد خاتمی» دریافت کرد.
«علی نصیریان» بازیگر نقش اول فیلم شکارچی شنبه هرساله برای دیدار با پسرش به ایالات متحده باید سفر می‌کرد. بر طبق اخبار منتشر شده کارگردان این فیلم به وی می‎گوید که در صورت بازی در این فیلم برای همیشه ویزایش در آمریکا لغو خواهد شد و دیگر نمی‎تواند به آن‎جا سفر بکند. وی مسئولیت آن را قبول می‎کند و این کار خود را ذخیره‌ای برای آخرت‌اش می‌نامد.
استاد علی نصیریان با دیدن تعزیه و نمایش‎های تخت حوضی و نقالی در محل زندگی خود به نمایش علاقه‎مند شد، در بازیگری بیشتر به نقش‎های تاریخی و مردمی (مردم‎شناسانه) توجه دارد.
نصیریان سال‌های (1355-1356) عضو گروه نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر شد.
وی از سال 1336 نیز در اداره‎ی هنرهای دراماتیک به فعالیت مشغول شد.
حاصل ازدواج علی نصیریان سه فرزند می‎باشد.