حواشی «فریدون جیرانی» (5 حاشیه)

به دنبال انتشار این اخبار که «فریدون جیرانی» از برنامه «هفت» می رود، جیرانی با چند رسانه گفت‌وگو و اعلام کرد به خاطر ساخت سریالش از اجرای برنامه «هفت» انصراف می‌دهد و هیچ تذکری هم از سوی تلویزیون و «ضرغامی» به او داده نشده است.
«فریدون جیرانی»، در نشست پرسش و پاسخ فیلم «خواب‌زده‌ها» نسبت به آنچه در جلسه مطبوعاتی فیلم «امروز» و برخوردی که با «رضا میرکریمی» صورت گرفته بود، واکنش نشان داد و در پاسخ به صحبت‌های «نیما حسنی‌نسب» گفت:
«یک منتقد قرار نیست مجری صرف باشد اما این را فراموش نکنیم که اینجا جشنواره است و این جلسات پرسش و پاسخ قرار است یک مصاحبه مطبوعاتی باشد.»
«فریدون جیرانی»، درباره علاقه‌اش به اسم «تعبیر وارونه یک رویا» و شباهت نام این مجموعه به «مرگ تدریجی یک رویا» توضیح داد:
«طبیعتا وقتی کارگردانی سریالی را می‌سازد سعی می‌کند ادامه کارش را هم بسازد. «تعبیر وارونه یک رویا» را دوست دارم اما این مجموعه هیچ ربطی به «مرگ تدریجی یک رویا» ندارد و به طور کلی تمام کار با دوربین رو دست گرفته شده است و ژانر آن هم کاملا متفاوت است.»

«فریدون جیرانی»، درمورد سریال «تعبیر وارونه یک رویا» گفت:
«داستان ما به گونه‌ای نیست که انرژی هسته‌ای به ما پولی بدهد. صراحتا بیان می‌کنم که نه انرژی هسته‌ای و نه وزارت اطلاعات برای ساخت این مجموعه به ما پولی نداده است.»
«فریدون جیرانی»، درباره‌ی این که با توجه به حساسیت‌های قصه سریال «تعبیر وارونه یک رویا» با موضوع انرژی هسته‌ای، چقدر امکان دراماتیک کردن قصه وجود داشته و در عین حال چقدر بر مستند بودن اتفاقاتی که در سریال تصویر می‌شود تأکید دارد؟ گفت:
«فیلمنامه این مجموعه بر اساس اطلاعات واقعی سازمان نوشته شده است.» وی اظهار کرد:
«در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» اطلاعات واقعی به داستان منتقل می‌شود و به نوعی گفته می‌شود که خرابکار صنعتی یعنی چه و داستان از چه قرار است. کل داستان این مجموعه واقعی است و هیچ اغراقی هم در آن نیست و برای این کار واقعا قطعاتی از شرکت‌های خارجی از سوی ایران خریداری شد که این قطعات آلوده بودند و یکسری جوان‌های باهوش در داخل انرژی هسته‌ای، آلوده بودن این قطعات را کشف کردند و اجازه ندادند که ضایعه‌ای به وجود بیاید.»