حواشی «پولاد کیمیایی» (15 حاشیه)

«پولاد کیمیایی»، هنوز (تا سال 1395) ازدواج نکرده و مجرد است.
پدر «پولاد کیمیایی» سه بار ازدواج کرد. اولین آن زنی به نام «مهشید» بود، سپس با «گوگوش» و در آخر هم با «گیتی پاشایی» ازدواج کرد، پولاد کیمیایی در شبکه اجتماعی خود از دختری بنام «رکسانا» خواهر ناتنی خود نام برد که سال ها در خارج از کشور زندگی می کند و دختر همسر اول پدرش از مهشید که خواهر ناتنی اش است نام برد.
«پولاد کیمیایی»، درباره شعر و ادبیات گفت:
«متاسفانه نه، شاید به خاطر این که کودکی ام در چند کشور مختلف (ایران، آلمان، آمریکا و کانادا) گذشت، ادبیات آنطور که باید و شاید، در من قوت نگرفت.
مدتی که شایعه خداحافظی «کارلوس کیروش» به گوش می رسید «پولاد کیمیایی» در پستی به هواداری وی مطالبی نوشت او در آخر یکی از مطالب خود نوشت:
«شاید حالا امثال قلعه نویی ها احساس بزرگی کنن اما…»
همین جمله کافی بود تا «هوتن قلعه نوعی» که شدیدا بابایی هست واکنش نشان دهد او در جواب کیمیایی نوشت:
«هیچی نمی تونم بهت بگم چون همین متنی که نوشتی معلومه از فوتبال هیچی نمی فهمی فقط یه چیزی از فالورها میشه فهمید چه شخصیتی داری. دوما قلعه نویی نه امیر خان قلعه نویی اوکی؟؟ تو همین متن ۴ تا غلط املایی داری»
این ماجرا بعد از چند روز تیکه و کنایه به بکدیگر تمام شد.
«پولاد کیمیایی»، سال ۱۳۷۸ به همراه پدرش به کانادا مهاجرت کردند سپس به کوبا رفتن و در این سفرهای خارجی در رشته دیجیتال مدیا تحصیل کرد که در اوایل سال 1380 بعد از فارغ التحصیلی به ایران بازگشتند.
«پولاد کیمیایی»، بعد از اولین تجربه بازیگری همراه خانواده برای درمان سرطان مادر دوباره عازم آلمان شدند و همان کشور سال ۱۳۷۳ دومین تجربه خود در فیلمی به نام «تجارت» ساخته پدرش جلوی دوربین رفت، در همین سال بود که مادرش بخاطر سرطان سینه فوت کرد که مجبور شدند دوباره به ایران برگردند.
«پولاد کیمیایی»، کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره دنیای تصویر شده است.
«پولاد کیمیایی»، که سال‌ها در سینمای پدرش، «مسعود کیمیایی» بازی کرده بود درباره جدایی از این قالب «تعریف شده و کلیشه‌ای برای خودش» با بازی در فیلم «گشت ارشاد»، «سعید سهیلی» می‌گوید:
«من و پدرم دو جور مختلف زندگی کردیم و دو عقیده متفاوت داریم. و قهرمان سینمای کیمیایی بودن خودش بزرگ‌ترین فرصت است، چون این فرصت آرزوی خیلی از ستارگان سینماست اما برای من در جاهایی هم فرصت‌های زیادی را گرفته. قهرمان سینمای کیمیایی شدن برای من راه طولانی و سختی بود از سرب و تجارت و سلطان تا رئیس و حکم و محاکمه در خیابان و جرم، رسیدن به این نقطه خیلی سخت بود. من در «جرم» خودم را شایسته سیمرغ می‌دانستم ولی این اتفاق نیفتاد اما درس بزرگی برای من بود و استقلالم را بیشتر کرد.»
«پولاد کیمیایی»، بازیگر فیلم «قاتل اهلی» از یک نفر دیگر در موقعیت دیگری حرف می‌زند که این جذاب است. شما با قهرمانی که همیشه از کیمیایی در ذهنتان است، روبرو نیستید. در واقع این شخصیت مذهبی قصه در فضایی درگیر پاپوش می‌شود و در کنار آن چند شخصیت جوان محوری به روند قصه کمک می‌کنند که در دل این ماجراها یک عاشقانه ای رقم می‌خورد.
وی اضافه کرد:
«متاسفانه و فارغ از هر حاشیه‌ای و به عنوان بازیگر این فیلم به دلیل اتفاق تلخی که افتاد به دلم نچسبید، چون در برهه‌ای از شما برای بازی دعوت می‌کنند و فیلمنامه‌ای به شما می‌دهند که آن را از هر لحاظ دوست دارید و با وجود خستگی، باعث جذب شما می‌شود و فکر می‌کنید اتفاق جدیدی پس از آن رقم می‌خورد اما به یکباره تهیه کننده می‌گوید ترجیح می‌دهم چند سکانس نباشد، این موضوع تمام معادلات شما را به هم می‌ریزد.»
«پولاد کیمیایی»، بازیگر فیلم «رییس» در خصوص حواشی فیلم «مسعود کیمیایی» تصریح کرد:
«در ابتدا قرار نبود بازی کنم و حتی اعلام کردم چون کماکان بحث فیلمسازی وسط بود. منتهی شرایطی پیش آمد که بازی کردم و اتفاقا از لحاظ تجربه جدید در نقش و فضا نتیجه خوبی داشت.»
«پولاد کیمیایی»، در خصوص روند برگزاری جشنواره فجر طی چند سال گفت:
«جایگاه جشنواره فیلم فجر برای ما به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی بسیار مهم است اما در طول چند سال اتفاق خاصی افتاده و شاهد این هستیم برخی کارگردان‌ها فیلم‌های خود را به جشنواره نمی‌دهند و به جای آن‌ها جوان‌ها وارد عرصه شدند و به نوعی به میدان رقابتی جوان‌ها تبدیل شده است.»
وی درباره رابطه شخصی‌اش با مسعود کیمیایی نیز میگوید: "با اینکه الان محل زندگی‌مان از هم جداست ولی همه‌اش با هم هستیم در دفتر و کار با هم هستیم. وقتی می‌رویم خانه با هم هستیم با هم فیلم می‌بینیم و جز هم کسی را نداریم. یعنی ما 2 نفریم که با همدیگر رفاقت داریم. خیلی بیشتر از اینکه پدر و پسر باشیم و در کار سینما هم هر کداممان از دیدگاه خودمان درباره سینما صحبت می‌کنیم. با هم بیلیارد بازی می‌کنیم البته من همیشه می‌برمش.. ولی نه اجازه می‌دهم ببرد (می‌خندد) جدای از شوخی خیلی خوب بازی می‌کند به شرطی که اعصابش سرجایش باشد."
فیلمبرداری فیلم سینمایی "معکوس" که نخستین ساخته وی به تهیه‌کنندگی مسعود کیمیایی است، برای بار دوم متوقف شد. پولاد کیمیایی که «معکوس» را از 16 تیرماه در یکی از خیابان‌های جنوب شهر تهران مقابل دوربین برده بود. پس از گذشت حدود 10 جلسه از فیلمبرداری پلان‌های رضا یزدانی، فیلمبرداری را متوقف کرد و خودش برای ادامه فیلمبرداری جایگزین رضا یزدانی شد.
وی عکسی را از جوانی پدرش مسعود کیمیایی و مادرش زنده یاد گیتی پاشایی منتشر و فاش کرده است که یک خواهر به نام گیلدا دارد.
وی فرزند مسعود کیمیایی کارگردان و گیتی پاشایی خواننده است.