حواشی «ارشا اقدسی» (8 حاشیه)

ارشا اقدسی می‌گوید: «مشکلات برای تامین امکانات امنیتی بدلکاران در ایران زیاد است. مثلا برای واژگون کردن یک خودرو، ماشین آتش‌‌نشانی و آمبولانس باید حضور داشته‌باشد که در خیلی پروژه‌‌ها، حتی این موارد را هم تقبل نمی‌‌کردند. متاسفانه از ساده‌‌ترین امکانات محروم هستیم. در صورتی که بچه‌‌های ایرانی فوق‌‌العاده بااستعداد هستند.»
مهسا احمدی همسر ارشا اقدسی چندی پیش جایزه بهترین بدلکار زن دنیا را از آن خود کرد.
وی در مورد حضور در سایر کشورها می‌گوید: به هر کشوری که می‌رویم تا می‌توانیم ‌به همه می‌گوییم که ایرانی هستیم. اگر عکس‌های‌ ما را ببینید شبیه به طرفدارهای تیم ملی ایران هستیم از بس که پرچم ایران را در همه جای لباس و لوازم کارمان چسبانده‌ایم. در مسابقه روسیه که رفته بودیم جمعیت زیادی آمده بودند یک نفر ایرانی را دیدیم و به او نیز پرچم ایران را دادیم و گفتیم که تیم ایران را در اینجا تشویق کن آن را در هوا بگیر و تکان بده تا ما روحیه بگیریم.
در سال ۲۰۱۴ ما در دنیا در رشته چپ کردن ماشین اول شدیم. آن فرد هم از جایش بلند نشد که دلمان خوش باشد!
جایزه‌ی «SAG (Screen Actors Guild Award)» که اقدسی موفق به کسب آن شده‌است، برای بدلکاران یکی از مهمترین جوایز دنیاست که در این رشته، هم‌رده‌ی جایزه‌ی آکادمی اسکار شناخته می‌شود.
وی درباره‌ی پروژه‌ی «مرگ روشنایی» گفت: آن‌ها چند صحنه‌ی تعقیب و گریز و یک صحنه‌ی پرش از ارتفاع 12 متری، آن هم در رودخانه را از من خواستند؛ خودم هم باورم نمی‌شد اما در یکی از تمرین‌هایمان برای این فیلم 45 بار طول استخر را شنا کردم و خستگی را احساس نکردم. عملکرد اقدسی در این فیلم، تحسین همکاران رومانیایی و تایید و استقبال کارگردان پاول شرادر را به دنبال داشت؛ به طوری که اقدسی در آنونس اصلی فیلم نیز حضور یافته‌است.
ارشا اقدسی در مورد ماجرای سفرش به رومانی و کار در پروژه‌ای هالیوودی به نام «مرگ روشنایی» گفت: عادت دارم هر روز ایمیل‌هایم را چک کنم؛ یک روز در بین ایمیل‌ها یک پیغام از طرف فردی به نام «رضوان» برایم ارسال شده‌بود؛ یک پیام برای دعوت به همکاری. پیغام را خواندم، نمی‌دانید چقدر هیجان‌زده شدم؛ کارگردان و نویسنده فیلم، همان نویسنده‌ی فیلم معروف «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی معروف بود. بازیگر نقش اول هم نیکلاس کیج بود. به شدت طرفدار بازی او هستم؛ به همین خاطر خیلی زود پذیرفتم که با گروه همکاری کنم. با آن‌ها تماس گرفتم و قرار شد چند روز دیگر به کشور رومانی بروم.
گروه بدلکاران "13" به سرپرستی ارشا اقدسی، علاوه بر همسرش مهسا احمدی به‌عنوان تنها عضو زن، ۱۴ نفر عضو دیگر نیز دارد.
ارشا اقدسی که از شاگردان مرحوم پیمان ابدی بوده‌است می‌گوید: پیمان زحمت بسیار زیادی کشید.
برای بدلکاری خارج مرزهای ایران پول خوبی هم می‌دهند؛ اما یک بدلکار ابتدا با کارش حال می‌کند و سایر موارد در اولیت‌های بعدی وجود دارد. ما متوجه شدیم بهترین راهی که باعث می‌شود نام پیمان همچنان ماندگار بماند این است که این حرفه را به خوبی دنبال کنیم و در آن موفق شویم.