عروس

‏عروس‏ (1369)
‏The Bride‏

5.8
رای شما:
0/10
بر اساس رای 1994 کاربر
85 دقیقه
جنایی, درام

خلاصه داستان فیلم سینمایی عروس
زن و شوهر جوانی برای گذراندن ماه عسل راهی شمال هستند. در طول راه با یادآوری خاطرات گذشته، حقایق تلخی در مورد چگونگی آشنایی و ازدواج آن‌ها آشکار می‌شود تا اینکه کارشان به مشاجره می‌کشد. در این میان تصادفی روی می‌دهد و مرد از صحنه‌ی تصادف می‌گریزد...

برنده 2 و نامزد 9 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
94 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
حواشی فیلم عروس (0 حاشیه)
سوتی های فیلم عروس (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم عروس (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم عروس
محصول: مهاب‌فیلم
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم عروس (از مجموع 10 رای)

ارزش تماشا
8
خوش ساخت
7.2
بازیگری
8.1
خلاقانه
8.1
محتوای مناسب
6.9
تفکربرانگیز
6.1
مناسب خانواده‌
9
مناسب کودکان
4
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم عروس (2 بررسی)
جیم میم
به مناسبت سی سالگی فیلم "عروس"

بهروز افخمی به مناسبت سی سالگی فیلم «عروس» به اعتماد گفت: در واقع آن سال‌هایی که خیلی از جنگ فاصله نگرفته بودیم فکر می‌کردیم فضای فیلمسازی باید کمی بازتر شود. برای اینکه فضای حساسیت‌های دوران جنگ آن زمان توضیح و توجیهی نداشت. اما صحبت‌هایی مبنی بر اینکه فیلم «عروس» خط‌شکن بوده از آن حرف‌هایی است که همان موقع یک عده می‌گفتند ولی هر چه از آن مقطع دور شدیم، مشخص شد بیشتر در این حرف‌ها مبالغه کردند.

او درباره انتخاب بازیگران این فیلم توضیح داد: نیکی کریمی از همان اول گزینه بازی در نقش مهین بود. به خاطر اینکه ما بازیگر هجده نوزده ساله‌ای که بتواند نقشش را پخته و درست بازی کند نداشتیم. ما در فیلم «عروس» نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را نه به این معنا که برای خود رسالت قائل بودیم که بازیگران جوان به سینما معرفی کنیم بلکه به این دلیل که این داستان بازیگران خیلی جوانی لازم داشت انتخاب کردیم. هشت ماه هم با آنها تمرین کردیم. آنها برای بازی در این فیلم تربیت شدند و نتیجه کار هم خوب درآمد. به نظر من اگر کسی این میزان زحمت بکشد احتمالا به این موفقیت می ‌رسد.

افخمی در ادامه درباره دیدگاه منتقدان نسبت به این فیلم گفت: «عروس» مطلوب خیلی‌ها بود. به این نکته اشاره کنم که افسانه دیگری که درباره فیلم «عروس» درست کرده بودند این بود که کیهان مخالف فیلم بوده و این کاملا دروغ بود. واقعیت این است که کیهان و سردبیر آن زمانش آقای مهدی نصیری فیلم را خیلی پسندیدند و نقد موافق درباره این فیلم نوشتند و این باعث شد «عروس» هنگام نمایش عمومی مورد حمله سراسری منتقدان آن زمان قرار بگیرد. یعنی در زمان جشنواره که هنوز کیهان اظهارنظر نکرده بود ما یک نقد منفی هم نداشتیم، درست همان طور که در زمان نمایش عمومی یک نقد مثبت نداشتیم، به این دلیل که کیهان از فیلم تعریف کرده بود.
0 لایک
0 نظر
1399/03/14
کارن
۰؟؟؟؟
2 لایک
0 نظر
1397/08/17