من دیه گو مارادونا هستم

‏من دیه گو مارادونا هستم‏

 (1393)
5.2
رای شما:
0/10
بر اساس رای 925 کاربر

خلاصه داستان فیلم سینمایی من دیه گو مارادونا هستم
تو می‌دونی من از چیه مارادونا خوشم می‌آد؟ از اینکه تو زندگیش هیچوقت واقعیت و رویا براش مرز نداشت، وقتی بازی می‌کرد با همه وجودش بازی می‌کرد، پرواز می‌کرد، بازی نمی‌کرد، وقتی معتاد شد یه کوه کوکائین می‌ریخت جلوش د بکش همه چیزو تا تهش می‌رفت، خودشو لوس نمی‌کرد... همه‌اش برای این بود که واقعیت و رویا براش مرز نداشت، اگه هم داشت اون نمی‌تونست مرزشونو تشخیص بده.

برنده 2 و نامزد 11 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
حواشی فیلم من دیه گو مارادونا هستم (0 حاشیه)
سوتی های فیلم من دیه گو مارادونا هستم (0 سوتی)
(هومن سیدی): اینقدر دوست دارم این موشای کثیف کوچولویی که همینجوری میان توی زندگی آدمو گردنشونو بگیرم فشار بدم... اونوقته که همه‌ی صداقت کودکیشون برمیگرده... بعد بگم ببین چقدر دروغ نگفتن خوبه ...
(هومن سیدی): آخه مگه میشه یه نفر بدونه نباید یه حرفی رو یه موقع بزنه بعد، دقیقا اون حرف رو برداره بیاره همون موقع که نباید بزنه، بزنه؟!!
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم من دیه گو مارادونا هستم (از مجموع 25 رای)

ارزش تماشا
5.8
خوش ساخت
6.2
بازیگری
7.3
خلاقانه
6.8
محتوای مناسب
6.4
تفکربرانگیز
5
مناسب خانواده‌
5.4
مناسب کودکان
3.6
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم من دیه گو مارادونا هستم (17 بررسی)
آرمان پویا
خیلی چرت و مسخره بود. فقط بازی هومن سیدی یه کم باهال بود .
0 لایک
0 نظر
1401/02/09
محمدمهدیم
فیلم پر بازیگر خوب به این میگن با داستان خوب و خانوادگی
دمتون گرم دوستان سازنده
1 لایک
0 نظر
1400/03/06
سید محمد موسوی
"ما هیشکدوم دیه گو مارادونا نیستیم بهرام خان"

فیلم"من دیه گو مارادونا هستم" اثری جالب توجه و قابل تحسین از بهرام توکلی ست که مابین آثار معمولی او، یک نقطه روشن محسوب میشود. کارگردان "اینجا بدون من" اینبار سراغ ژانر فانتزی رفته است و میخواهد با وفاداری به اصل دیالوگ گو بودن فیلمنامه، پیامی کوچک به مخاطب ارائه دهد. او این پیام را در قالبی شبهِ طنز بیان میکند. اما در این قالب شبه طنز نیاز به بازیگرانی دارد که هم در آثار طنز و هم آثار دراماتیک و اجتماعی بازی کرده اند.
"گلاب آدینهِ" جان، یکی از بهترین انتخاب ها بود. بازیگر فیلمهای"مهمانی مامان" "زردقناری" "زیرپوست شهر" "وقتی همه خواب بودند"؛ که در ارائه بازی باورپذیر و واقعگرایانه در تمام ایران شُهره است، در این فیلم نیز از شهرت خود دفاع میکند و با بازی در دو نقش با دو گریم و دو نوع بیان و دو شخصیت متفاوت؛ زبده و خبره بودن خویش را به رُخ میکشد. در بررسی بازیِ‌ بازیگران فقط باید گفت تمامیِ مجموعه بازیگران از هومن سیدی و پانته آ پناهی ها گرفته تا صابر ابر و مهسا علافر؛ همه و همه زیر چتر و در سایه این بانوی بزرگ سینمایِ‌ ایران بودند. پس بهتر است درباره بقیه بازی ها چیزی نگوییم.
اما بغیر از بازی های فانتزی و جالب بازیگران، اینکه این فیلم جزو سینمای قصه گو ست خیلی عالی بود. سینمای قصه گو یکی از فراموش شده ترین اجزایِ سینما در ایران است. شیوه روایت قصه با مونولوگ "سعید آقاخانی" و نریشن او، فلشبک های بجا، ردوبدل شدن جواب بین کاراکترها و نریتور(narrator)، دو پایانبندی متفاوت و لحن غیرجدی داستان؛ همه و همه از مزایای این فیلم است. البته شاید صحنه آخر کمی رنج آور باشد و غیرقابل تحمل. که میتواند دلیل کارگردان بر عدم طنز بودن قصه باشد.
این فیلم برتریِ خاصی از لحاظ تکنیکی نسبت به آثار هم عصر خود ندارد اما باب جالبی را بر دیده مخاطب می گشاید و آنهم شوخی با سینماگران و نویسندگان و فیلمسازان است. کاری که به ندرت در سینمای ایران دیده میشود و اگر هم هست، ناشیانه و مبتذل ست. اینکه عامدانه با همکاران خویش شوخی کنی و رنجشی در شوخی تو نباشد، هنرمندی میخواهد که "بهرام توکلی" داشت. همین‌:)
2 لایک
0 نظر
1398/01/31
سید محمد موسوی
سلام.
من بهرام توکلی رو بخاطر ساخت این اثر تحسین میکنم. بنظرم جای اینجور آثار قصه گو و دیالوگ محور در سینمای ما خالیه. خیلی از فیلمسازان دنیا؛‌شوخی کردن با هنرمندان و سینماگران و نویسندگان رو در قالب فیلم سینمایی نشون میدن.و خیلی هم فان و جالب میشه.
1 لایک
1398/01/29
علی سالاری نسب
پایان بندی جالبی دلشت
0 لایک
0 نظر
1397/05/05
سینا فکری
خیلی مضخرف
0 لایک
0 نظر
1397/03/26
a.s
خیلی بد بود فقط داد و بی داد میکردن
0 لایک
0 نظر
1397/03/06
توماج
یک فیلم بی معنی و الکی پلکی که فقط سروصدا به پا میکرد
0 لایک
0 نظر
1397/02/08
حسین خنجری مسخره ترین فیلمی که دیدم
0 لایک
0 نظر
1397/01/25
مشاهده بررسی‌های بیشتر