دخترخرید پستی فیلم

‏دختر‏ (1394)
‏Daughter‏

6.5
رای شما:
0/10
بر اساس رای 617 کاربر
100 دقیقه
درام
سه
اکران شده در 1395/04/02

خلاصه داستان فیلم تلویزیونی دختر
آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست...

برنده 1 و نامزد 7 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای فرهاد اصلانی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره 2016 فیلم مسکو به این فیلم رسید.
ارگان حمایت کننده فیلم، همان بانک خصوصی است که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر نیز حضور پررنگی داشت. رضا میرکریمی با ارائه فیلمنامه «دختر» به کارگروه سینمایی یانک پاسارگاد، نظر مثبت آنها را برای حمایت مالی از تولید این کار جلب کرد و آن‌ها نیز بودجه میلیاردی خوبی را برای این کار تصویب کردند.
مهران کاشانی که از اوایل حضور میرکریمی در سینمای بلند و درام تحسین شده «زیر نور ماه» کنار وی حضور داشت فیلمنامه این فیلم را با محوریت بررسی معضلات زندگی دختران جوان طبقه سنتی جامعه نوشته است.
سوتی های فیلم تلویزیونی دختر (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم تلویزیونی دختر (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 0 سوال)
نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم تلویزیونی دختر (از مجموع 0 رای)

رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم تلویزیونی دختر (71 بررسی)
درسا صیاد
بسیار فیلم آموزندهء خوبی بود
فیلمی ملایم و پر از اتفاقات خوب
2 لایک
0 نظر
1398/07/07
سید محمد موسوی
"دختر" عاشقانه ای آرام اما عقیم از سیدرضامیرکریمی

فیلم‌"دختر" را اگر با باقی آثار میرکریمی بسنجیم؛ میشود اثری متوسط. چون زیبایی های "یک حبه قند" و "به همین سادگی" را نداشت اما بهتر از "زیرنورماه" و "اینجا چراغی روشن است" ساخته و پرداخته شده بود. چیزی شبیه به "خیلی دور خیلی نزدیک". میخواست رابطه پدر و فرزندی را نشان دهد. یکبار پدری متمول و ثروتمند و مغروری که روحِ خاکی و متواضع پسرش را نشناخته و اینبار پدری زحمتکش و دلسوز و پاکدست که آزادی خواهی دخترش را نادیده گرفته. و در هر دویِ این آثار که در آخر ذکر کردم؛ مشکلات به دلیل عدم توجه والدین به فرزندان رُخ داده است.
"دختر" فیلمی ست که در نگاه اول ما را به یاد ملودرام های متعددی می اندازد که میخواهد فرار یک دختر و عصیانگری یک نوجوان را بنمایش بگذارد. اما صحنه ای که دختر را در هواپیما نشان می دهد و سپس او را در بیمارستان، بیانگر آنست که دخترِ فیلم بدنبال شوآف و خودنمایی و جلب نظر نیست. بلکه تنها میخواهد از کمترین حق خویش یعنی روابط دوستانه با همکلاسی هایش که همجنس او هستند لذت ببرد و در معاشرت آنها حضور داشته باشد. اما شک بی دلیل پدر به جامعه و حساسیت بیش از حد او به دخترش و نگرانی های بی پایانَ ش زمینه ساز ماجراهای فیلم می شود.
فیلم"دختر" بیش از اینکه یک ملودارم اجتماعی یا یک اثر روانکاوانه در اجتماع باشد؛ بیانگر نگاه و نظر والدینی ست که هنوز نگران ارتباطات فرزندان بالغ خویش هستند. نگاهی که گاه آنقدر سختگیرانه می شود که گویی جامعه را فقط گرگ های درنده و روبَه های مکّار تشکیل می دهند!! که خود‌ این معضل به دو بخش تقسیم می شود:"عدم شناخت جامعه و اعتماد به آن" / "عدم شناخت فرزند و توانایی هایِ او" . میرکریمی این قصه را سرود اما توجه بیش از حد به محتوی، او را از فرم سینمایی دور کرد. گرچه در پایان قصه میرکریمی به هدف خودش رسیده و تمامیِ آنچه را میخواسته بگوید؛ گفته. ولی بازهم مخاطب سینما منتظر یک شگفتی بی حد از این فیلمساز برجسته و بی حاشیه است که در این فیلم دیده نمی شود.
اگر از فیلمبرداری لانگ شات و قاب هایی که از پتروشیمی آبادان گرفته شد بگذریم؛اگر از بازی زیبایِ فرهاد اصلانی و مریلا زارعی صرفنظر کنیم؛ اگر از سَلیس و روان بودن قصه چشم بپوشیم و همه ارکان و عناصر فیلم را موجه و اصولی و کارشده بپنداریم؛ یک چیز مرا خیلی اذیت کرد. اینکه هنوز متوجه نشدم که کارگردان ماهور الوند را بعنوان دختر موردنظر فیلم به ما نشان داد یا میخواست عقده و ناراحتی مریلا زارعی از تعصب بیش از حد برادرش را بیان کند؟؟ سکانس های درگیری لفظی مریلا زارعی و فرهاد اصلانی شاید بخاطر ماهور الوند بود؛‌اما کم کم به سمت انتقام جویی عمه داستان پیش می رود و در آن فضا غرق می شود و دخترک فیلم خیلی نرم به گوشه ای طرد شده و کم کم از یاد بیننده می رود. این تنها نکته ای بود که مرا از دایره فیلم جدا ساخت و نتوانستم ارتباطم را برقرار نگاه دارم.
اما درکل باید گفت این سید سینمایِ ایران آنقدر دوستداشتنی و بی حاشیه و آرام است که باید دوستَش داشت و او را گرامی داشت و کارهایَش را تبلیغ کرد تا همه با سینمایی آرام و تمیز و روشن آشنا شوند.
3 لایک
0 نظر
1397/12/12
آنیتا یاقوتی متوسط و گریه دار
1 لایک
0 نظر
1397/04/31
سید محمد موسوی
سلام.
نمیشه گفت ضعف فیلمنامه داشت. چون در تمامیِ سکانسها گافِ قابل مشاهده ای وجود نداشت.
بیشتر باید گفت ضعف پرداخت داشت. اومد به موضوع دختر بپردازه، اما قضیه عمه رو برجسته تر نشون داد. شما یحتمل از فیلمنامه به این دلیل خوشتون نیومده که منتظر یک پایان بندی فوق زیبابودی اما با یک پایان بندی ملو و خنثی مواجه شدی. چیزی که در تمامی آثار میرکریمی هویداست. اون فیلم رو آروم شروع میکنه.به اوج میرسونه و آرومتر از شروع، تمومش میکنه :)
1 لایک
1397/12/12
پرزیوال
مطمئن باش با پارتی اومده
1 لایک
1397/04/29
یاسمین کاظمی
بازی ها خوب بود خصوصا اقای اصلانی مثل همیشه اما فیلمنامه اونقدر ک توقع داشتم قوی نبود
2 لایک
0 نظر
1397/04/25
فاطمه نژاده
فیلم متوسط با فیلمنامه متوسط
ولی نقطه قوت این فیلم فرهاد اصلانی بود با بازی فوق العاده شون
3 لایک
1 نظر
1397/04/25
سید محمد موسوی
سلام.
عجیبه. بیشتر نظرات معطوف شده به بازیها اما کمتر کسی از بقیه عناصر صحبت کرده!!
0 لایک
1397/12/12
رضا مصدق
بازی خیلی خوب فرهاد اصلانی و ماهور الوند که فیلم اولش بود بینظیر بود💞
0 لایک
0 نظر
1397/02/09
احسان
به غیر از پایان فیلم مابقی چیز ها راضی کننده بود.
2 لایک
0 نظر
1397/01/02
مشاهده بررسی‌های بیشتر