حواشی فیلم تلویزیونی «دختر» (7 حاشیه)

جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای فرهاد اصلانی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره 2016 فیلم مسکو به این فیلم رسید.
ارگان حمایت کننده فیلم، همان بانک خصوصی است که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر نیز حضور پررنگی داشت. رضا میرکریمی با ارائه فیلمنامه «دختر» به کارگروه سینمایی یانک پاسارگاد، نظر مثبت آنها را برای حمایت مالی از تولید این کار جلب کرد و آن‌ها نیز بودجه میلیاردی خوبی را برای این کار تصویب کردند.
مهران کاشانی که از اوایل حضور میرکریمی در سینمای بلند و درام تحسین شده «زیر نور ماه» کنار وی حضور داشت فیلمنامه این فیلم را با محوریت بررسی معضلات زندگی دختران جوان طبقه سنتی جامعه نوشته است.
گروه پشت صحنه فیلم تقریبا همان عواملی هستند که در سال‌های اخیر در کنار رضا میرکریمی بوده‌اند، با این حال حمید خضوعی ابیانه، مدیر تصویربرداری باسابقه سینمای ایران و همکار قدیمی میرکریمی، برای حضور در این فیلم با وی به توافق نرسید. خضوعی ابیانه در چندین فیلم میرکریمی از «زیر نور ماه» و «کودک و سرباز» گرفته تا «خیلی دور خیلی نزدیک» و «یه حبه قند» در کنار وی حضور داشته است اما علی‌رغم توافقات ابتدایی در نهایت حضور او در این پروژه منتفی شد. خضوعی ابیانه در این باره اظهار داشت که به دلیل درگیری در یک پروژه سینمایی دیگر که مدتی پیش‌تر به او پیشنهاد شده نتوانسته در این کار حضور یابد.
سیروس الوند درباره‌ی انتخاب دخترش در فیلم گفت: «میرکریمی از بین 450 نفر، دختر من را به عنوان بازیگر نقش اول فیلم‌اش انتخاب کرد و مسئله‌ی دوستی‌ ما در این موضوع به هیچ وجه دخالت نداشت. دخترم نیز بسیار حرفه‌ای با این موضوع برخورد کرد. چنانچه تا به این لحظه در مورد فیلمنامه و جزئیات آن هیچ‌گونه صحبتی با هیچ‌کس حتی با من که پدرش هستم نکرده است. او ترم ششم تئاتر در دانشگاه تهران است و از طرفی چندین تئاتر کار کرده و جایزه‌ی تئاتر دانشجویی نیز گرفته و ورودش به دنیای بازیگری کاملا حرفه‌ای است.»
ماهور الوند، دختر سیروس الوند در نقش اصلی فیلم بازی می‌کند.
حدود ۳۰ درصد از سکانس های فیلم در آبادان فیلمبرداری شده و مابقی در تهران می‌گذرد.