قسمت دوم/ به بهانه رکوردشکنی دوباره یک فیلم کمدی

کاش این فیلم‌ها به جای شوخی‌های مبتذل، به فیلمنامه توجه می‌کردند!

«هزار پا» همچنان در حال فروش است و احتمالا الان برخی سینماگران به فکر ساخت فیلم کمدی افتاده اند تا رکورد بزنند و سودی میلیاردی عایدشان شود. در ادامه به دسته دوم کمدی های سینمای ایران پرداخته ایم.
کاش این فیلم‌ها به جای شوخی‌های مبتذل، به فیلمنامه توجه می‌کردند!
20 مرداد 1397
شناسه تحلیل و گزارش : 4810893
نظرات مردم (10 نظر)
آرتاس منتیل
همونطور که منظوم نوشت و یونس پاسخ داد، سینمایی به درد نخور ایران با توجه به رکورد های فروش الان فقط میره به سمت کمدی ساختن ! اینو به شخصه خودم با یکی از تهیه کننده های معروفی که اتفاقی هم سفر شدم شنیدم ! وقتی همه چیز و دغدغده هنرمند بشه پول، دیگه باید فاتحه ااون هنر رو خوند ! هنرمندهای ما الان واسه تفریح و زندگی لاکچری بیشترشون (چون از مردم نیستن) فقط به کسب درآمد بیشتر فکر میکنن ! برای همین کمدی میسازن ! کمدی پوچ ! کمدی هیچ ! حتی گاها زرد واسشون زیاده ! هنری که باید در اختیار رشد و توسعه جامعه باشه ! هنری که باید بیاد امید رو تزریق کنه به جامعه ! هنری که باید حتی دغدغه هارو به تصویر بکشه که تا فرصتی برای تصحیح و رشد بشه ، فقط و فقط در اختیار خنده های مضحک و مبتذل میشه !
من اصلا مخالف خنده و کمدی نیستم که هیچ بالعکس کسانی که منو میشناسن میدونن که سوپر فان و شوخ هستم ولی ...
هنر نزد ایرانیان حال نیست و بس !
خلاص !!!!!
1 لایک
0 نظر
1397/05/23
علی
این نظر ها معلومه ماله چه کسانی خستن و میدونیم اینها نظارت اصلی مردم نبود
0 لایک
0 نظر
1397/05/22
یونس
ای کاش در کنار این فیلم‌ها فقط به جای توجه به شوخی‌های جنسی، به فیلمنامه هم توجه میکردند و فیلمی با پایه های قوی از شوخی های جنسی تا فیلمنامه و بازیگران قوی ارائه بدهند!!!!
فیلم هایی که در این قسمت از گزارش و گزارش قبل تهیه شدند همه و همه یه نقطه اشتراک با هم دارند و اونم اینه که توجه بیش از حد به مسئله شوخی های جنسی است ، توجهی که بیشتر در سینمای کمدی ما بیش از حد بهش دارن که فیلمنامه نویس تمام توان خودش رو میزاره روی شوخی های جنسی و پرداخت هایی که باید به مسئله و موضوع اصلی فیلم پرداخت باید بشه به نباید ها تبدیل میشه!!!
به نظرم در این لیست نسبت به لیست های گزارش قبل توان فیلمنامه نویس ها بیشتر روی بحث روی موضوعات فیلمنامه هست!!!
فیلم دایره زنگی به نظرم میتونه توی این لیست به غیر از هزارپا بهترین فیلمی باشه که از فرهنگ آپارتمان نشینی تا تاثیرات عقاید در آپارتمان نشینی رو به وضوح صحبت کنه و زندگی یک اپارتمان نشینان رو جذاب کنه!!
فیلم طبقه هساث هم که مثل همه فیلمنامه های پیمان قاسمخانی پر از انتقاد و مشکلات خانوادگی و اجتماعی بود!!! روایتی از عواقب غیرت افراطی بر زندگی و تاثیرات آن!!
فیلم طبقه هساث به نظرم پایان تقریبا باز جالبی داشت که با آرامش گرفتن مرد بعد از بازی های جنون آمیزش به پایان رسید!!!!
و اما فیلم اکسیدان هم به نظرم هیچ تفاهمی با کلمه زرد نداره و به معنای واقعی از مشکلات ..... و مشکلات مهاجرت و مهاجرین که برای اخذ پاسپورت دست به هر کاری میزنند را روایت میکرد و هیچ هیچ هیچ توهینی هم نه به ادیان و روحانیون مسیحیت و اسلامی نمیکرد و به نظرم نسبت به زمان حال جلوتر بود که با زوج جعفری و عزتی به شدت فضای مفرحی رو برای مخاطبین به رقم میزد و سالن های سینما رو پر از هیجان میکرد!!!!
سپاس از منظوم بابت بررسی دقیق تر به فیلم های کمدی نسبت به گزارش قبل!!!
10 لایک
4 نظر
1397/05/20
آرمان عسگری
👍👍👍👏👏
مواففم باهات فیلمایی که منظوم تو این سری بشون اشاره کرد فیلمای به مراتب بهتری بودن
4 لایک
1397/05/20
احسان
یونس عالی👌
1 لایک
1397/05/20
راد شهبازی
موافقم
0 لایک
1397/05/20
آرتاس منتیل
بازم مثل همیشه یونس برنده میشه !
چه کردی تو پسر ! چه نظر قوی، چه اظهار نظر پیروزی ! واقعا بهت قبطه خوردم.
1 لایک
1397/05/23
افسانه بانو
ممنون منظوم
1 لایک
0 نظر
1397/05/20
راد شهبازی
گزارش جالبی بود اما بنده با بخش اول گزارش موافق نیستم . تنها عامل شباهت هزارپا با نهنگ عنبر ، موقعیت زمانی آن است درحالی که نهنگ عنبر تنها یک نگاه نوستالژیکی به دهه شصت دارد و هیچ چیز دیگری ارائه نمی دهد ، اما هزارپا فیلمنامه ای دارد که برایش مهم تر است و تنها از سمبل های آن زمان در اواسط روایتش استفاده می کند . هزارپا بیشتر شباهت هایی به لیلی با من است (کمال تبریزی ) با رگه هایی از جیب برها به بهشت نمی روند همین کارگردان دارد !
3 لایک
0 نظر
1397/05/20
آرمان عسگری
چقد خوبه این منظوم جای هیچ حرفیو نمیذاره
2 لایک
0 نظر
1397/05/20