به بهانه اکران جدیدترین فیلم هومن سیدی

از بازیگری تا کشف استعدادهای سینمایی/ هومن سیدی چه کسانی را کشف کرده است؟

هومن سیدی از آن دست هنرمندانی است که علاوه بر کارگردانی، روی معرفی چهره های جدید تاکید ویژه ای دارد. این هنرمند خلاق و دوست داشتنی با وجود سن نسبتا کمش، به خوبی از پس کشف و بازی گرفتن از نابازیگران و یا چهره های ناشناخته که تجربه های آنچنانی در عرصه تصویر نداشته اند، برآمده است.
از بازیگری تا کشف استعدادهای سینمایی/ هومن سیدی چه کسانی را کشف کرده است؟
04 آبان 1397
شناسه تحلیل و گزارش : 1431826
نظرات مردم (33 نظر)
علی فیلم بین
من خودم بازی مرجان اتفاقیان رو از همه شون بیش تر دوس داشتم.
البته امیر جدیدی و نوید پور فرج هم خوب بودن.
1 لایک
0 نظر
1397/08/11
مجتبی
فقط امیر جدیدی.........................اونم تونیم رخ
1 لایک
1 نظر
1397/08/06
ملیکا منتظری
منظورتون رخ دیوانه است؟
2 لایک
1397/12/28
کارن
منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران:

هومن سیدی از آن دست هنرمندانی است که علاوه بر کارگردانی، روی معرفی چهره های جدید تاکید ویژه ای دارد. این هنرمند خلاق و دوست داشتنی با وجود سن نسبتا کمش، به خوبی از پس کشف و بازی گرفتن از نابازیگران و یا چهره های ناشناخته که تجربه های آنچنانی در عرصه تصویر نداشته اند، برآمده است. این روزها فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی سیدی روی پرده سینماهاست و جالب اینکه در این فیلم او سه استعداد ویژه به سینمای ایران معرفی کرده است که اگر قدر خوداشان را بدانند می توانند از بازیگران توانمند کشورمان شوند. به همین مناسب پرونده ای از کشف و معرفی استعدادهای توسط کارگردانان در دو قسمت برایتان آماده کرده ایم. در قسمت اول بازیگرانی که هومن سیدی کشف و معرفی کرده است را مرور می کنیم و در قسمت دوم به کارگردانان کاشف استعداد سینمای ایران می پردازیم. با ما همراه باشید و این پرونده های خواندنی را از دست ندهید.

امیر جدیدی/ اولین تجربه جدی بازیگری در فیلم «آفریقا»

ستاره‌ای که شاید تا ۲۵ سالگی هرگز حتی فکر بازیگر شدن هم به ذهنش خطور نمی‌کرد. امیر جدیدی که ربع قرن اول زندگی‌اش در ورزش و رشته‌های مهندسی و به‌طورکلی بدون هیچ دغدغه هنری گذشت، اکنون تبدیل به یکی از ستاره‌های سینما ایران شده است. امیر خیلی تصادفی وارد دنیای هنر شد. شاید اگر هومن سیدی گذرش به گذار او نمی‌افتاد، هرگز به هنرپیشگی فکر هم نمی‌کرد. اما امیر جدیدی این تصادف را جدی گرفت. از همان سکانس اول تمام نیروی خود را به کار گرفت. برای تک‌تک نقش‌هایش تلاش بسیار کرد و تا سر حد توان مایه گذاشت. به‌طوری‌که هر کس اولین بازی‌هایش را می‌بیند شاید سخت باور کند که او هیچ آموزش آکادمیک ندیده است. او به گفته خودش فعلاً از تکنیک فرورفتن در جلد شخصیت استفاده می‌کند. تکنیکی که تاکنون خوب هم جواب داده. امیر سودای سوپراستار شدن در سر ندارد اما تیپ و سیما و صدای تربیت‌شده‌اش جان می‌دهد برای ستاره شدن.

همان‌طور که گفته شد امیر جدیدی یک تنیسور حرفه ایست و این رشته را تدریس می‌کند. دست سرنوشت او را در مسیر هومن سیدی یا هومن سیدی را در مسیر او قرارداد. امیر مربی تنیس هومن سیدی بود. سیدی آن روزها سودای ساخت اولین ساخته بلند سینمای‌اش را در سر داشت. او که خود هنوز استعدادی نوپا و کشف نشده بود، استعداد دیگری را کشف  و به دنیا سینما معرفی کرد. امیر جدیدی به پیشنهاد شاگرد هنرمندش وارد دنیای سینما شد. اولین ساخته بلند هومن سیدی تبدیل به اولین فعالیت هنری امیر جدیدی شد. «آفریقا» در سال ۱۳۸۹ با بازی امیر جدیدی، شهاب حسینی، جواد عزتی، آزاده صمدی و مینا ساداتی با سبکی و سیاقی شبیه به نوآر اکران شد. شروع موفقیت‌آمیزی برای استاد و شاگرد بود.

یسنا میرظهماسب/ اولین تجربه بازیگری در فیلم «سیزده»

سیدی در فیلم «سیزده» دوباره با امیر جدیدی و آزاده صمدی همکاری کرد تا تجربه موفق «آفریقا» را تکرار کند. در کنار این دو، بازیگران شناخته شده‌ای چون امیر جعفری، ریما رامین فر و نوید محمدزاده هم حضور داشتند. اما استعداد جدیدی که این بار هومن سیدی به سینما معرفی کرد، یک نوجوان بود که محور قصه فیلم هم بر اساس شخصیت او شکل می گرفت. یسنا میر طهماسب دومین بازیگری بود که هومن سیدی او را کشف و معرفی کرد. میرطهماسب بعد از «سیزده» در سه اثر دیگر از جمله «لانتوری» و «تابستان داغ» نقش آفرینی کرده است. باید دید این بازیگر نوجوان مسیر پر پیچ و خم موفقیتش در عرصه بازیگری را می تواند طی کند یا نه. با توجه به اتفاقی که برای امیر جدیدی افتاد، بعید نیست که میرطهماسب چند سال دیگر دومین کشف بزرگ هومن سیدی لقب بگیرد.

نوید پورفرج/ اولین تجربه جدی بازیگری در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده»

فیلم جدید هومن سیدی که به گواه منتقدان بهترین فیلم او نیز هست، یک بازیگر درخشان دارد. کسی که در تیتراژ اسمش با عبارت «با معرفی» ذکر می شود، اما پا به پای نوید محمدزاده ستاره وار در طول فیلم میدرخشد و همین درخشش باعث شد در اولین تجربه بازیگری‌اش نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شود. اگر بازی او در این فیلم را ببینید، مطمئن خواهید شد که پس از نوید محمدزاده و امیر جدیدی، سومین ضلع مثلث نسل جدید ستاره‌های جذاب و یاغی سینمای ایران تکمیل شده است. اساسا پیش بینی در دنیای تصویر بسیار سخت است، اما کاملا قابل پیش بینی است که پورفرج با این استعدادش فقط یکی دو سال برای تثبیت خود در سینمای ایران زمان لازم دارد، البته اگر قدر خودش را بداند و اسیر شهرت نشود!

مرجان اتفاقیان/ اولین تجربه جدی بازیگری در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده»

هومن سیدی که تاکنون تخصص خود را در کشف و معرفی استعدادهای بازیگری مرد نشان داده بود، در «مغزهای کوچک زنگ زده» مرجان اتفاقیان را به عنوان یک بازیگر زن به سینما معرفی کرد. او نیز مانند نوید پورفرج اولین تجربه بازیگری خود را با فیلم «مغرهای کوچک زنگ زده»  بسیار پرقدرت آغاز کرده است و مطمئنا این روزها با پیشنهادهای بازی بی شماری رو به رو خواهد شد. او در این فیلم در کنار بازیگران توانمندی چون فرهاد اصلانی، نوید محمدزاده و فرید سجادی حسینی به خوبی گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد. سکانس مواجه او با نوید محمدزاده در بخش انتهایی فیلم و بازی باورپذیر او از سکانس های درخشان فیلم هومن سیدی است. سیدی که پس از «سیزده»، در «خشم و هیاهو» و «اعترافات ذهن خطرناک من» بازیگر قدری معرفی نکرده بود، در فیم جدیدش برای میدان دادن به استعدادهای جوان سنگ تمام گذاشت و بازیگرانی مثل نوید پورفرج و مرجان اتفاقیان نه تنها او را رو سفید کردند، بلکه از این فیلم برای ورود به سینمای حرفه ای بهترین استفاده را بردند.

لادن ژافه وند و مهیار راحت طلب/ اولین حضور در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده»

سیدی در فیلم آخر خود، علاوه بر پورفرج و اتفاقیان که نقش های مهمی بر عهده دارند، دو بازیگر دیگر هم معرفی می کند. لادن ژافه وند بازیگر نقش مادر خانواده که چندی پیش با حضور در برنامه «من و شما» بخشی از سرگذشت زندگی غم انگیز و بسیار دردناک خود را روی آنتن تلویزیون با بینندگان در میان گذاشت. او به گفته خودش از بین تعداد بی شماری از زنانی که هومن سیدی از آنها تست گرفته انتخاب شده است و به قدری در «مغزهای...» بازی خوبی ارائه می دهد که هیچ کس تصور نمی‌کند این بازیگر اولین تجربه بازی خود را در سن شصت و سه سالگی در فیلم هومن سیدی عهده دار است. علاوه بر ژافه وند، مهیار راحت طلب دومین بازیگر نوجوانی است که در نقش برادر کوچک خانواده، زیر نظر هومن سیدی بازی بسیار خوبی از خود ارائه می‌دهد.

باید دید کشف استعدادهای بازیگری توسط هومن سیدی ادامه خواهد داشت یا نه و آیا بازیگران نامبرده می‌توانند مثل امیر جدیدی به یک ستاره تبدیل شوند یا درخششان به آثار مذکور محدود خواهد بود.

آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحه‌ی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران می‌‌توانید دنبال کنید.

1 لایک
2 نظر
1397/08/05
امیر نوربخش
????
:)))))))
3 لایک
1397/08/06
کارن
درد بی امتیازی برارم
0 لایک
1397/08/11
امیر نوربخش
کاش هومن از شهر خودشم ( ایالت متحده رشت ) استعداد پیدا کنه
واقعا استعداد های زیادی دارن کار میکنن ولی به هیچ جایی نمیرسن یا نهایتا به سریالای شبکه باران میرسن ولی بازم نمیتونن خودشونو نشون بدن
حیفه حیف بشن !
3 لایک
1 نظر
1397/08/05
آرمان عسگری
ایرانمنش؟
0 لایک
1397/08/05
طاها مزینانی
هومن سیدی عالیه
2 لایک
0 نظر
1397/08/05
سوسن زیبا
پسر سردار سپاه باشی / نفوذ و پشتوانه داشته باشی / میشی هنرمند خلاق و دوست داشتنی / بازیگر و فیلمساز و کم کم در جوانی همه کاره ....
1 لایک
23 نظر
1397/08/05
عرفان
یه سئوال فیلما و بازیگریش مگه ایرادی داره؟
چرا وقتی یه نفرکارش خوبه و نمیتونید ایراد بگیرید از بعد اخلاقی طرفو میزنید
1 لایک
1397/08/05
امیر نوربخش
اولا تا جایی که من میدونم پدرش کارمند بانک بوده
دوما اینا چه ربطی به هم داره ؟
خیلی از وقتا این مساعل هیچ ربطی به هم ندارن الکی داستان درست نکنیم !!!
1 لایک
1397/08/05
فریبا
چه چیزهایی رو بهم ربط میدید !!!!!!!!
0 لایک
1397/08/06
سوسن زیبا
ربطش اینه که تا وصل نباشی نمیتونی این معجزات رو رقم بزنی / از خودت شروع کن اگه تونستی در این سن وسال به جایی که سیدی رسیده برسی برس و به ما هم خبر بده ...
1 لایک
1397/08/09
سوسن زیبا
تا جایی هم که من میدونم سردار سپاه بوده . در ایران هیچ پیشرفتی بدون خط و ربط نیست اینو هر ایرانی میدونه پس بهتره ژست آدمهایی رو نگیریم که گویا تو ایران به دنیا نیومدن و یا نمیدونن زندگی و کار در سینمای ایران چجوریه ...
1 لایک
1397/08/09
سوسن زیبا
کارش از نظر طرفدارانش خوبه وقتی منطقی نگاه کنید هیچ استعداد خاصی در اون نمی بینید. صدها بازیگر بهتر و قوی تر از اون سالها نقش های دست چندم و سیاهی لشکر رو بازی کردند و استعدادشون هدر رفت / چون حامی و پشتوانه نداشتند / بعد یه آدم معمولی میاد راه صد ساله رو یه شبه طی میکنه ....
1 لایک
1397/08/09
امیر نوربخش
موافقم تو ایران به جایی رسیدن بدون پارتی سخته یا ناممکن ولی چرا قیمه ها رو میریزین تو ماستا ؟ اینا بهم هیچ ربطی نداره
اگه شما توی ایشون هیچ استعدادی نمیبینین پس مشکل از ایشون یا طرفداراشون نیست
4 لایک
1397/08/09
فریبا
چجوری اینقدر با اطمینان حرف میزنید ؟ از کجا میدونید که پدرشون سردار سپاه بوده ؟
ره صد ساله رو یک شبه طی کرده ؟ خانم شما فیلم های ده پونزده سال پیش که شروع کارشون بوده رو دیدید؟
به قول خودتون با نقش چندم و سیاه لشکر شروع کرده و به اینجا رسیده
و یک چیز دیگه ، اصلا حرف شما درست ، با پارتی وارد شده . اما اینکه با پارتی اومده دلیل میشه که خلاقیت و استعدادشون رو زیر سوال ببریم؟
انصاف هم خوب چیزیه به خدا
1 لایک
1397/08/09
یونس
اجازه بدید راحت باشم ! رسما مثل اینکه شما از بازی هومن سیدی خوشتون نمیاد تصمیم گرفتید پدرش رو سردار سپاه کنید :| سعی نکنیم سلیقه مون رو در تهمت زدن اثبات کنیم :|
امیر رسما درست میگه ! حرف امیر واقعیت هست ، حرف شما تا جایی که یادتون میاد :))
پدر هومن سیدی کارمند بانک بوده است !
پ ن : بانکش رو هم میگم چرا که نه ! بانک کشاو... بقیشون نمیگم تبلیغ نشه :)))
2 لایک
1397/08/09
سوسن زیبا
اصلن بحث خوش آمدن و نیامدن نیست . سیدی هم یک بازیگر متوسط این روزهای سینمای ایران است . حالا پدرش هرچه بوده و هست مهم نیست . مهم راهی است که برخی افراد بشکل معجزه آسا می پیمایند که همه میدانیم به چه شکلی است اما خب ما ایرانی ها همه اش میخواهیم توجیه کنیم منطق وجود ندارد . فن بودن برای یک سلبریتی کوچکترین کاری است که میشود انجام داد ....
1 لایک
1397/08/11
سوسن زیبا
راه باز است و جاده دراز هزاران نفر آمدند و نرسیدند هزاران نفر خواهند آمد و نخواهند رسید ... شما میشه مسیر پیشرفت خودتون رو بگید چجوری بوده و بکجا رسیدید ؟!!
1 لایک
1397/08/11
سوسن زیبا
میشه درباره استعداد ایشون توضیح بدید که کجا ظهور و بروز کرده که ناگهان میشه از یک سیاهی لشکر به یک بازیگر اصلی و کارگردان وتعیین کننده برخی مناسبات و امور تبدیل شد ؟!
1 لایک
1397/08/11
یونس
غیر حرفه ای هست بسیار بسیار ! جالب هست تهمت میزنید و بعد تهمت خویش رو انکار میکنید :| از پشتوانه داشتن حرف میزنید و بعد به هومن سیدی ارتباطش میدید درصورتی که هیچ گونه ارتباطی در ظاهر وجود ندارد !
2 لایک
1397/08/11
یونس
مسئله دومی هم که وجود دارد ، کسی پارتی بازی رو هرگز انکار نکرد ! تهمت زدن به پدر شخص بدون هیچ مدرکی رو انکار کرد ! اینکه نشد بیایم و از یک فرعی که جای اصل رو گرفته به هرشخص ارتباط بدیم ... !
2 لایک
1397/08/11
امیر نوربخش
به زور میخواین حرفتونو به کرسی بنشونین بخاطر همین فراموش میکنین چی گفتین و حرفی که روش مانور میدادینو میگین مهم نیست !!!!
در کل شما از سیدی خوشتون نمیاد بقیه بهونست
2 لایک
1397/08/11
سوسن زیبا
من انکار نکردم . فرض را بر این بگذارید شما یک سیدی جدید هستید . بفرمائید پیشرفت کنید و جای او را بگیرید و بعدش هم همنجا خبر موفقیت بدون پشتوانه و روابط خاص رو اعلان کنید تا ما هم ایمان بیاوریم ...
1 لایک
1397/08/11
سوسن زیبا
فراموش نکردم و انکار هم نمیکنم . هر آدمی میتواند با ارتباط با سیاسیون و منابع قدرت به جاه و مقامی برسد . بحث خوش آمدن و نیامدن هم نیست . من وقتی بازی سیدی رو میبینم هیچ استعدادی در اون نمیبینم و یاد بازیگرانی می افتم که چقدر خوب بودند و چه زود فراموش شدند و حتا به یک صدم جایی که امثال سیدی رسیدن هم نرسیدن چون در گذشته و همین روزها مهم نیست شما چقدر در بازیگری یا هنر مستعد باشید مهم اینه منابع مالی و حمایتی شما چقدره . در کل من دیالوگی از فیلم مصادره رو یادم ااومد که سیدی در این فیلم جلوی دوربین رفته بود و البته بازی نکرده بود !!!!
پسر یارجانلو :پدر مگه نگفتی ایران خیلی بزرگه ؟!
یارجانلو : چرا گفتم الانم میگم ایران خیلی بزرگه . اما ما هم خیلی بد شانسیم خیلی !!
1 لایک
1397/08/11
سوسن زیبا
سردار سپاه بودن در این دوره زمانه تهمت نیست ایجاد ابهت است !!!! بهرحال شرایط اینگونه ایجاب کرده با وصل شدن به سیستم های سیاسی و امنیتی میشود با سرعت نور پیشرفت کرد . من انکار نکردم و اصلن هم بحث این است که بدون دلیل در ایران نمیشود پیشرفت کرد آن هم در سینمای سیاسی ایران
1 لایک
1397/08/11
یونس
اگر یک درصد هم از حرف های خودتون رو فهمیده باشید ، من به شما جایزه میدم ...
2 لایک
1397/08/11
امیر نوربخش
معلوم نیست با خودتون چند چندین !
2 لایک
1397/08/12
سوسن زیبا
من که برام همه چیز مثل روز روشنه شما اگه ابهام یا نقطه تاریکی از اینهمه توضیحات واضح من میبینید بگید تا بیشتر توضیح بدم ...
1 لایک
1397/08/12
سوسن زیبا
اگر نیاز به توضیح و تفصیل بیشتر هست در خدمتم ....
1 لایک
1397/08/12
ملیکا منتظری
وات د فاز؟؟؟!!!!!
0 لایک
1397/12/28