ویلایی‌ها

‏ویلایی‌ها‏ (1395)
‏villas‏

6.8
رای شما:
0/10
بر اساس رای 1269 کاربر
94 دقیقه
درام, دفاع مقدس
اکران شده در 1396/02/20

خلاصه داستان فیلم سینمایی ویلایی‌ها
«ویلایی‌ها» قصه خانواده‌های فرمانده‌هان سپاه و ارتش در سال 1365 است. عزیز زن 50 ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرماندهان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد.

برنده 2 و نامزد 7 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
71 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
آهنگ تیتراژ فیلم ویلایی‌ها
مشاهده همه
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

متن آهنگ مرثیه یاران غلامرضا کویتی پور

یاران چه غریبانه رفتند از این خانه

هم سوخته شمع ما هم سوخته پروانه

بشکسته سبوهامان خون است به دل هامان

فریاد و فغان دارد دردی کش میخانه

هر سو نظر اندازی در یاد کسی افتی

آنها که سفر کردند زین جا سوی جانانه

تا سر به بدن باشد این جامه کفن باشد

فریاد اباذرها ره بسته به بیگانه

ای وای که یارانم گل های بهارانم

رفتند از این خانه رفتند غریبانه

یاران چه غریبانه رفتند از این خانه

هم سوخته شمع ما هم سوخته پروانه
نمایش بیشتر
آهنگ تیتراژ ویلایی‌ها با صدای غلامرضا کویتی پور
سینا طهمورثی: ویلایی‌ها در کارگردانی پخته‌تر از فیلم‌نامه و تدوین عمل کرده است و البته در هر سه سطح یک با یک فیلم کاملا استاندارد و با کیفیت مواجه هستیم. شروع منیر قیدی در مقام کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس با ساخت ویلایی‌ها، می‌تواند نوید‌بخش حضور یک فیلم‌ساز موفق زن باشد.
حسن محسنی: فیلم ماندگاری در ژانر دفاع مقدس ساخته شده که باید بیشتر از اینها در موردش خواند و نوشت. به جرئت می‌توان گفت سکانس‌هایی از فیلم را در هیچ یک از فیلم‌های این ژانر ندیدیم.
فهیمه میرزازاده: «ویلایی‌ها» نشان می‌دهد چه زنان جوانی با هزاران ارزو از احساس خود، زندگی خود و همسر خود گذشتند و «منیر قیدی» توانسته به خوبی زحماتشان در پشت جبهه‌ها و امیدشان به خبر و دیدار کوتاهی با همسرانشان را تصویر کند.
سعید شیرخانی: «حماسه زنان دفاع مقدس» درست در همین‌ رویکرد فیلم شکل می‌گیرد، نه در تصویرهای کلیشه‌‌ای رایج از شخصیت‌های اسطوره‌ای؛ زنانی که در عین لطافت و «زن» بودن، در برابر بحران خم می‌شوند اما نمی‌شکنند.
فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» اردیبهشت‌ماه 1395 به اکران عمومی رسید و این درحالی بود که منتقدان و رسانه‌ها از «فمینیسمی» بودن این فیلم خبر داده بودند که البته این دیدگاه از سوی عوامل فیلم به شدت مورد نفی قرار گرفت.
«منیر قیدی»، کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» درباره علت اختصاص موضوع این فیلم به همسران فرماندهان دفاع مقدس گفت: «این موضوع را اولین بار از زبان یکی از دوستان ساکن شهرک شهید کلانتری شنیدم و شگفت زده شدم که چگونه ممکن است زنانی در چنین موقعیتی قرار بگیرند و منتظر شنیدن خبر شهادت همسرانشان باشند. مدت‌ها طول کشید تا این خانم‌ها را پیدا کردم و ضمن گفت و گو با آن‌ها تلاش کردم تا حس واقعی آن‌ها را پیدا کنم ولی این ماجرا به قدری جذاب بود که مرا 10 سال پای خود نگه داشت.»
به گفتهِ‌ی «منیر قیدی»، کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی‌ها»، از زمان نگارش تا ساخت این فیلم حدود 10 سال طول کشیده است و هیچ تهیه کننده‌ای حاضر نمی‌شده تهیه آن را به عهده بگیرد.
سوتی های فیلم ویلایی‌ها (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم ویلایی‌ها (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم ویلایی‌ها
پخش کننده: هدایت فیلم
میزان فروش: 1،155،633،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم ویلایی‌ها (از مجموع 101 رای)

ارزش تماشا
8.9
خوش ساخت
7.9
بازیگری
8.6
خلاقانه
6.5
محتوای مناسب
9
تفکربرانگیز
7.0
مناسب خانواده‌
8.6
مناسب کودکان
5.2
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم ویلایی‌ها (131 بررسی)
سوفی
عالی بی نظیرررر بهترین فیلم دفاع مقدس بود بنظرمممم.
1 لایک
0 نظر
1399/10/09
راستان
فیلم موضوع خوب و بازی های خوبی داره
توی چند اتفاق درون داستان هم واقعا خوب عمل شده
اما بقیه فیلم رو دور تکرار و البته بیش از حد کنده
4 لایک
0 نظر
1398/05/05
یلدا
دوست داشتم
2 لایک
0 نظر
1398/05/03
علی فیلم بین
مدت ها بود قصد داشتم این فیلم رو ببینم تا اینکه بالاخره امروز از شبکه یک پخش شد و موفق به تماشاش شدم. فیلم داستان ساده و سرراستی داره. جنس آدم های فیلم برای مخاطب تازه است ولی دغدغه ها و تنش هاشون کاملا آشنا. چقدر صحنه ی پسری که فکر میکرد عزیز مادرشه جالب و خلاقانه بود و البته خوب هم جمع شد. فیلم دلایل منطقی برای رفتار کاراکتر هاش داشت. مثلا سیما وقتی تصمیم میگیره که از کشور خارج بشه، با خاطره ی تلخ عزیز درباره پسرش یک تحولات ذهنی توش بوجود میاد.
اینکه عزیزان ما خیلی وقتا رفتن شون با حسرت ما به خاطر رفتارمون همراهه. منتظر موندن سیما برای داوود هم قطعا ارزش خودش برای شوهرش و بچه هاش رو ثابت میکنه. ارزشی که بعد از رفتن خیری از خانه ویلایی ها نصیب سیما میشه.
درباره بازی بازیگران هم ثریا قاسمی و طناز طباطبایی درخشان بودن ولی پریناز ایزدیار و صابر ابر فروغ همیشگی رو نداشتن. کارگردانی فیلم هم پخته و قوی بود.
2 لایک
0 نظر
1397/08/16
کارن
ثریا قاسمی عین ربات فیلمنامه رو مثل کتاب میخوند.
واقعا مثل ربات
0 لایک
1 نظر
1397/07/15
علی فیلم بین
ای کارن بی سلیقه.
ثریا قاسمی فوق العاده بود.
0 لایک
1397/08/16
کارن
بهترین نقش و بهترین بازی رو طناز کرد.
0 لایک
0 نظر
1397/07/15
ماهان
خیلی خیلی قشنگه
0 لایک
0 نظر
1397/06/27
عسل خوب بود
0 لایک
0 نظر
1397/01/31
ساسان موضوعش تازه بود.من که از دیدنش لذت بردم ومخصوصا از بازی خانم ثریا قاسمی
0 لایک
0 نظر
1397/01/29
توماج
فیلم خیلی زیبا وقشنگی بود به خصوص که جز فیلم اولی ها بود
1 لایک
0 نظر
1397/01/27
نفس
عالی
1 لایک
0 نظر
1397/01/17
فیلم بین
2 فروردین از شبکه دو سیما
0 لایک
0 نظر
1396/12/29
طاها مزینانی
عالی
1 لایک
0 نظر
1396/12/19
پارسا حسینی
بد نبود( ̄~ ̄;)
0 لایک
0 نظر
1396/11/28
ساحل
فوق العاده بودنگرشی جدید به نقش زنان درجامعه
2 لایک
0 نظر
1396/11/27
مهران روزبه
عالی
1 لایک
0 نظر
1396/10/17
علیرضا مسجدجامعی
زیباست ...
0 لایک
0 نظر
1396/10/12
آقــا حـســیــنـ
داستـانش خیلی غم انگیز بود مخصوصا آخرش
1 لایک
0 نظر
1396/09/08
محمد سمیعی
اگر خانم طباطبایی نبود اصلا نگاه کردن این فیلم ارزشی نداشت
0 لایک
0 نظر
1396/08/30
غــــریبه
واقعا عالی بود
خیلی تامل برانگیز بود
ارزش بیش از یه بار دیدنم داره
لذت بردم ار تماشاش
4 لایک
0 نظر
1396/08/25
یاسی افتضاح
اخرش چرت چرت تموم شد
0 لایک
0 نظر
1396/08/11
عسلی
خیلی فیلم خوبی بود
1 لایک
0 نظر
1396/08/10
هانی صباغ
روایت تخت و خسته کننده ای داره و دیدن فیلم تاپایان ،کارفوق العاده مشکلی هست.
0 لایک
0 نظر
1396/08/02
مصطفی بختیارزاده
فیلمی درخشان در مورد خانواده های جنگ زده .
1 لایک
0 نظر
1396/07/30
حمید رضا ابراهیمی
جزو معدود فیلمای زمان جنگیه که ارزش دیدن داره
0 لایک
0 نظر
1396/07/29
مهدی
به عنوان کار اول واقعا کار خوب و قابل قبولی بود
0 لایک
0 نظر
1396/07/28
پرستو
خوب بود ارزش یک بار دیدن رو داره
0 لایک
0 نظر
1396/07/28
فیلم بین
خوب بود
0 لایک
0 نظر
1396/07/28
غــــریبه
مرررررررسی فدات ممنونم ستاره جووووون
0 لایک
1396/07/21
ترلان علیدوستی وای آره ستاره جونم اصلا خبری از غریبه جون نبود.خوب شد که اومدی غریبه جون.البته منظورم اینه که نظر دادی.
1 لایک
1 نظر
1396/07/21
غــــریبه
فدااااات ترلان جان
0 لایک
1396/07/21
غــــریبه
ستاره جون مرسی که نگران بودی
هستم عزیزم
0 لایک
2 نظر
1396/07/20
وروجک
سلام خواهری دلم برات تنگ شده بود
چرا نبودی گلم؟؟😘😢😩
1 لایک
1396/07/21
غــــریبه
سلام قربونت برم
یه کم درگیر بودم
ولی بودم کامنتاتونو میخوندم آبجی جونم 😗
0 لایک
1396/07/21
علیرضا علینژاد
امشب دیدمش .خوب بود ‌ ولی ارزش این همه تعریف نداشت‌ ‌ .ارزش دیدن بیشتر از یه بارم نداره
0 لایک
1 نظر
1396/07/20
وروجک
خب سلیقه ها فرق میکنه
مثلا من خودم تا الان سه چهار بار دیدمش
1 لایک
1396/07/20
مشاهده بررسی‌های بیشتر