خروج

‏خروج‏ (1398)
‏Exodus‏

7.5
رای شما:
0/10
بر اساس رای 81 کاربر
درام
اکران شده در 1399/01/24

خلاصه داستان فیلم سینمایی خروج
در روستایی به نام عدل آباد شرکت سهامی آب، هنگام تخلیه سد آب شور به اشتباه آب را روانهٔ زمین‌های کشاورزی آنها می‌کند و باعث خرابی تمامی محصولات آنها می‌گردد. گروهی از کشاورزان روستایی پس از آن که از طریق مسئولین سد، دهیار، بخشدار و امام جمعه موفق به حل مشکل‌شان نمی‌شوند، تصمیم می‌گیرند که نزد رئیس‌جمهور بروند و مشکل‌شان را با او در میان بگذارند. این گروه با تراکتور از روستای خود به سمت تهران عازم می‌شوند و طولی نمی‌کشد که خبر سفر آنها در تمام رسانه‌ها پخش می‌شود و این موضوع باعث ایجاد محبوبیت و مشکلاتی برای آنها می‌گردد...

این فیلم با تصمیم عوامل و با توجه به همه گیری ویروس کرونا، به عنوان اولین فیلم سینمایی در تاریخ سینمای ایران به صورت آنلاین از تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ در سرویس های اینترنتی پخش فیلم اکران شد.
سوتی های فیلم خروج (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم خروج (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم خروج
محصول: سازمان هنری رسانه‌ای اوج
پخش کننده: سازمان هنری رسانه‌ای اوج
میزان فروش: 8،250،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم خروج (از مجموع 34 رای)

ارزش تماشا
8.7
خوش ساخت
8.4
بازیگری
8.1
خلاقانه
8.2
محتوای مناسب
8.7
تفکربرانگیز
8.5
مناسب خانواده‌
8.4
مناسب کودکان
5.1
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم خروج (25 بررسی)
کاشف استعداد سحر فیلم خروج شنبه مورخ ۹۹/۵/۲۵ به نمایش خانگی میاد
0 لایک
0 نظر
1399/05/24
حمید ارضی
ضعف هاشو دارا و کارن زحمت کشیدن گفتن دیگه من نمی گم
0 لایک
0 نظر
1399/03/25
محسن میرشاه
عالللللللللللللللللللللللللی عالللللللللللللللللللللللللی عالللللللللللللللللللللللللی
0 لایک
0 نظر
1399/03/19
محمدامین اکرامی
***** عالی *****
1 لایک
0 نظر
1399/03/18
علی رضائی
بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا تندترین،سیاسی ترین،تلخ ترین و شاید حتی جزو بهترین فیلم های اوست. او با گرد هم آوردن بازیگرهایی با لهجه های مختلف در فیلم، ایرانی فرضی را در مقیاسی کوچک به تصویر کشید و به گونه ای اعتراض را حقِ تمام مردم کشور دانست. حاتمی کیا همواره جهان بینی اش مبتنی بر روزگار خودش بوده و همچنان متاثر از زمانه ی خود به فیلم سازی می پردازد؛ و این خود بر تداومِ سینمای حاتمی کیا از آغاز کارش، صحّه می نهد. در فیلم خروج، این بار حاتمی کیا به دنبال آن است تا بگوید که به رسمیت شناختنِ اعتراض از همان آغاز، می تواند از اتفاقات بعدی که ممکن است ناگوار باشد، جلوگیری نماید. کارگردان به نوعی اعتراضِ آرامِ فرودستان را مشروعیت می بخشد و با آنان در این اعتراض همصدا و همدل می گردد و در بیانی سینمایی از مسئولان رده پایین تقاضا دارد تا با معترضین برای حل مشکلاتشان همکاری کنند تا هر اعتراضی، راه حلش دفتر ریاست جمهوری نباشد؛ این راهکاری است که حاتمی کیا برای شنیده شدن و حل شدن اعتراض مردم پیشنهاد می دهد. اما مشخصه هایی که خروج را از فیلم های دیگر حاتمی کیا متمایز می سازد، پایانِ باز و قهرمان متفاوتی است که به تصویر کشیده؛ قهرمانی تنها،جدی و مصمم که درگیری عاطفی ندارد و به شدت آرام است. در اینجا از بازی فرامرز قریبیان هم نمی شود چشم پوشی کرد چراکه نقشی معترض،کم حرف و مقتدر با ابراز احساساتی کنترل شده و به شدت سمپاتیک را به زیبایی نمایش داده. در کنار قریبیان پیرمردهایی نیز قرار داشتند که هر چند لحظه هایی کمیک را برایمان به تصویر کشیدند اما استفاده از بازیگرانی با توانمندی بیشتر می توانست فاصله ی هنری میان قریبیان و همراهانش را کاهش دهد. حاتمی کیا در خروج نشان داده که همچنان برای فیلم ساختن، پر انرژی است و از دردسر زیاد هم نمی هراسد و در ادامه ی فیلم های اعتراضی اش همچون آژانس شیشه ای، موج مرده،ارتفاع پست و... از مردم و درد آنها دور نگشته؛ نه پشت آنها پنهان شده و نه سپری کاذب برایشان ساخته بلکه به مانند همیشه در کنار مردم ایستاده و همنوا با آنها فیلم می سازد. کارگردان کاربلدی چون حاتمی کیا با استفاده از حرکات دوربین،موسیقی هیجان انگیز، استفاده از شخصیتی تنها و فضای بیابانی به خوبی توانسته هم تبحر سینمایی اش را بار دیگر نشان دهد و هم برای بیننده یادآور فیلم هایی در ژانر وسترن باشد. نتیجه ی اجتماعی فیلم، لزوم شنیدن صدای اعتراض است و نتیجه ی سینمایی اش آنکه ابراهیم حاتمی کیا همچنان جدی ترین و بهترین کارگردان سینمای ایران است.
0 لایک
0 نظر
1399/03/14
علیرضا
فیلم خوب و قابل احترامیه بازی فرامرز قریبیان هم خوب بود
0 لایک
0 نظر
1399/03/13
کمیل صداقت
خیلی عالی بود👍👍👏👏👏
0 لایک
0 نظر
1399/02/17
کارن
این چه خلاصه ایه آخه؟؟؟؟؟؟
0 لایک
1 نظر
1399/02/16
باران ک
دقیقا باهات موافقم
0 لایک
1399/02/31
محسن محمودزاده
👎
0 لایک
1399/02/28
حامد باتی
یک اثر متفاوت دیگر از ابراهیم حاتمی کیا
فیلمی زیبا با بیان حرف دل مردم و اللخصوص محرومین و روستاییان و نشان دادن بی تفاوتی مسئولین به همین مردمی که بقول خودشان توسط آنها بر مسند قدرت رساندنشان و دیدن این صحنه ها که کم دردناک نیستند
از جهت فنی فیلم بخواهم بررسی کنم میشود به داستان پرکشش و جذاب برای بیننده که با بازی زیبای هنرپیشگان مخصوصا بازی زیبای آقای قریبیان این جذابیت 2 چندان شده بود ، فیلم برداری های زیبا و پلان های مزرعه پنبه یا جاده های کویری که به برکت کرونا از دیدن این صحنه ها بر روی صفحه بزرگ سینما محروم بودیم و روی تلویزیون مسلما از کیفیت خاصی برخورد نیست این صحنه ها ولی بسیار برای من جذاب بود جوری که حس حضور در بطن محیط به من القا میشد
البته فیلم در جاهایی فراز و فرود های عمیقی هم داشت که گهگاه پیش می آمد و منه بیننده رو لحظه ای متاسف میکرد از اینکه حس 1 فیلم از ابتدا تا انتها بی نقص را خواهم دید ولی افت شدیدی گاهاً پیش می آمد و در چند دقیقه بعد جبران میشد و نفس راحتی میکشیدم،حتی قسمت هایی از فیلم عالی بودن دیالوگ و بازی و صحنه و .... من را متعجب هم میکرد که خداروشکر باز هم یک فیلم قابل تامل دیگر از سینما دیدیم
با اینکه زمان فیلم طولانی بود ولی بخاطر جذابیت متوجه زمان نمیشوید و خسته کننده نبود این فیلم
نکته دیگر بکار گرفتن هنرپیشگان قدیمی و تقریبا نوستالژیک در این فیلم بود که خیلی هم خوب درفیلم عمل کرده بودند و کلا از دیدن این فیلم راضی بودم
1 لایک
0 نظر
1399/01/29
محمد بزرگ
تیغ کند حاتمی کیا بر بروکراسی حکومتی

ابراهیم حاتمی کیا که خود را فیلمساز مستقل میداند و همیشه نگاه به هویت ملی را کنار اعتادات فردی ارائه میدهد در طول تاریخ سینمای ایران فیلمهای تاثیر گذاری ساخته است فیلم روبان قرمز ،به رنگ ارغوان ، آژانس شیشه ای ، بوی پیراهن یوسف و از کرخه تا راین در کنار مهاجر و دیده بان کارهای جاودانی هستند که هر موقع میبینم تحت تاثیر سینمای درام گونه او قرار میگیرم با این حساب باید بپذیریم که حاتمی کیا از فیلمسازان دغدغه مند سینماست اما فیلم خروج هیچ یک ازالمانهایی که به درام بی انجامد را به جز صحنه به خاک سپاری شهید در مخاطب ایجاد نمیکند کشمشهای داستان به شدت کم است و با توجه به داستان فیلم که یک کاراعتراضی است توقع برخوردهای بیشتری در یک کار سه پرده ایی میرود علاوه برآن شخصیتهای فرعی پرداخت مناسبی ندارند وتمهیدات بر قصه های وابسته ضعیف بنظر میرسد با توجه به اینکه فیلم از یک رویداد مستند الهام گرفته شده و اعتراض کشاورزان در این سالها با محوریت موضوع آب سوژه مناسبی برای طرح یک بستر اعتراضی با مدیوم سینما بوجود آورده است تیغ حاتمی کیا برای نقد این بروکراسی حکومتی کند و زبان او الکن است . انتخاب نام خروج بسیر هوشمندانه انتخاب شده است در واقع چه کسی خروج میکند ؟ با توجه به صحنه های ابتدایی رییس جمهورو حضور او در زمینهای کشاورزی مردم عدل آباد و خروج آن ازآنجا یکی ازالمانهایی ایست که حاتمی کیا نشانه گرفته است و در ادامه با توجه به وعده های تو خالی که مشاور او به اهالی خروج کرده میدهد گزاره ایست که به قول خود حاتمی کیا گذر زمان ارزش فیلم را ثابت خواهد کرد ولی به عقیده من به دلیل حفره هایی که در متن وجود دارد ارزش فیلم کم شده و فیلم با توجه به عدم پرداخت درست به سوژه ایی که میتوانست خیلی بهتر بیان شود ایده ناظر فیلم را با اختگی مواجه میکند . این مهم بدلیل این است که مخاطب همراه فیلم نمیشود و به اصطلاح فیلم نمیتواند در هیچ کجای آن او را به فیلم سنجاق کند . کاری که حاتمی کیا در، بوقت شام وبادیگارد دو فیلم قبلی اش انجام میدهد ودر اینجا خود او هم از این اتفاق خروج میکند

محمدبزرگ
3 لایک
3 نظر
1399/01/11
سیدمجتبی
یک بررسی خوب و حساب‌شده، کاملا موافقم
0 لایک
1399/01/25
ک-ش
با احترام کامل به نظر شما دوست گرامی اما من اصلاً بیان مشکل آب رو قبول ندارم،به نظرم و چیزی که من از فیلم درک کردم چیزی فراتر از بحث آب برای کشاورزی بود،اصلاً مشکلی در قالب آب نبود،من با قسمتی از بادیگارد مشکل داشتم به وقت شام رو اصلاً دوست نداشتم اما فیلم خروج حاتمی کیا بیشتر از این دو فیلمش به دلم نشست.
1 لایک
1399/01/26
حامد گل محمدی
دقیقا موافقم تیغ کند بود
2 لایک
1399/01/26
مشاهده بررسی‌های بیشتر