مسخره باز

‏مسخره باز‏ (1397)
‏Mocker‏

5.9
رای شما:
0/10
بر اساس رای 163 کاربر
99 دقیقه
فانتزی, کمدی
اکران شده در 1398/07/17

خلاصه داستان فیلم سینمایی مسخره باز
تو پرورشگاه صدام می‌کردند مسخره باز! اما من مشت محکمی حواله صورت یکیشون کردم تا داستان رو شروع کنم.

فیلم سینمایی «مسخره باز»، اولین اثر سینمایی بلند «همایون غنی‌زاده»، در مقام «کارگردانی»، است.
سوتی های فیلم مسخره باز (0 سوتی)
(صابر ابر): من یک بازیگرم ، بهترین بازیگر مرد جهان !
(علی نصیریان): آرایشگاه زنونه هست ! اینجا سلمونیه ، سلمونی ...
(صابر ابر): مدت‌ها نمی‌دونستم برای کی یا چرا توی کلم حرف می‌زنم تا شماها رو تخیل کردم! شماها رو با تخیلم خلق کردم. شما دارید صدای درون کله من رو می‌شنوید… شمایی که زائیده ذهن من هستید تا نگاهم کنید! هر روز تصورتون می‌کنم توی یک سالن تاریک نشستید و به زندگی من خیره شدید! صدام رو می‌شنوید! نگاهم می‌کنید! اما من شما رو نمی‌بینم! شما رو ذهن من خلق می‌کنه اما سعی می‌کنه از وجودتون بی خبر باشه! سعی می‌کنه دوباره نادیده‌تون بگیره. این یک بازی ساده و پیچیده است، چون بعد از مدتی دیگه معلوم نمی‌شه شماها رو ذهن من خلق کرده یا من رو ذهن شما...
(صابر ابر): وقتی یه چیز خوب باعث حال خوبت میشه، داره نظم زندگیت رو به هم میریزه. اون وقت دیگه اون چیز خوب نیست.
جزئیات بیشتر از فیلم مسخره باز
پخش کننده: خانه فیلم
میزان فروش: 3،367،476،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم مسخره باز (از مجموع 29 رای)

ارزش تماشا
7.6
خوش ساخت
8.1
بازیگری
8.6
خلاقانه
7.8
محتوای مناسب
5.7
تفکربرانگیز
6.4
مناسب خانواده‌
5.7
مناسب کودکان
2.5
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم مسخره باز (71 بررسی)
محمدمهدیم
نخستین فیلم ایرانی که بهترین گروه سیما صحنه سبز را داره
واقعا عالی ساختین دمتون گرمممممممممممممم
1 لایک
0 نظر
1399/05/08
کاوه علیزاده
روزی که همایون غنی زاده در جشنواره فیلم فجر جایزه بخش نگاه نو را نگرفت پشت تریبون رفت و چند دقیقه سخنرانی کرد که به


لطف صدا و سیما بخشی از آن سانسور شد. من داشتم زنده مراسم اختتامیه جشنواره را نگاه می کردم. بعد کمی چرخ زدم در سایت ها و خلاصه ان بخش سانسور شده را پیدا کردم. بنده خدا چیز خاصی نگفته بود. حرفش این بود که من جایزه نگاه نو رو نگرفتم چون نتوانستم نگاه نویی وارد سینمای ایران کنم! اهالی سینما و ما هرچقدر سعی کردیم منظور آقای غنی زاده رو بفهمیم نشد که نشد! یعنی چگونه می شود یک نفر فیلمی بسازد و آن را در بخش نگاه نو ثبت نام کند و در جشنواره شرکت کند و ده شب منتظر هئیت داوران بماند که نتیجه داوری را اعلام کنند بعد فیلمش برنده جایزه بهترین فیلم نگاه نو شود آنوقت بیاید بگوید من جایزه را نمی گیرم چون نتوانستم نگاه نویی به سینمای ایران وارد کنم؟ خلاصه هرچه اون روز ها فکر کردم منظور ایشان را نفهمیدم. صحبت های ایشان و بحث های شبکه های اجتماعی مجابم کرد، فیلم را در زمان اکران به تماشا ننشینم و چیزی هم درباره اش ننویسم که قضاوت غلط نکرده باشم. حالا بعد از مدت ها فیلم مسخره باز آقای غنی زاده را به لطف فیلیمو دیدم. بعد آمدم نوشته ها و نقد های دوستان را خواندم. مثل همیشه نگاه ها متفاوت و در خیلی از بخش ها متضاد بود. برخی از دوستان آن را شاهکار سینمای ایران دانستند و ایشان را تارنتینوی ایران لقب دادند و برخی دیگر هم فیلم را ملغمه ای بی معنی می دانستند که در قالب فرم و تکنیک های متفاوت چیز خاصی برای گفتن نداشت. برخی هم معتقدند که با یک بار دیدن نمی شود تمام اندیشه ها و نقاط زیرین فیلم را متوجه شد به همین خاطر عده ای از دوستان در یاداشت هایشان عنوان کردند که چندین بار بی هیچگونه چشم بر هم زدن فیلم را به تماشا نشسته اند! به هر حال هر کسی از ظن خود شد یار آقای غنی زاده عزیز. اما من هر آنچه بیشتر این یاداشت ها و نقد ها را می خواندم باز کمتر متوجه منظور نویسنده و کارگردان گرامی میشدم. بماند که همان بار اول را به زور و در دو مرحله به تماشا نشستم اما برای فهم بیشتر بخش هایی از فیلم را دوباره نگاه کردم و هرچه بیشتر جستجو کردم چیزی دستگیرم نشد که نشد. دوستان هیچ اشاره ای به نقاط قوت فیلم (به غیر از تکنیک های فیلم برداری، جلوه های ویژه و بازیگری ها ) نکرده بودند. در یک یاداشت یا کامنت (خاطرم نیست) دوستی نوشته بود برای فهم این فیلم حتما باید پاپیون رو ببینید!!! خب این هم نکته جالبی بود. پاپیون و همه ی فیلم هایی که آقای غنی زاده بدان اشاره داشتند را قطعا دیده بودم بارها و بارها . اما این ها هم کمکی نکرد! در آخر فیلم دانش (صابر ابر ) می گوید :" من دانش هستم یک بازیگر بدون داشتن کوچکترین نقطه عطفی در زندگی ...شما صدای درون کله مرا می شنوید" با این جمله من گمان می کنم همه ی اینها صدای درون کله نویسنده است. نویسنده ای که سینما و تئاتر دوست دارد و بسیار فیلم می بیند. "دانشی" که فکر می کند خیلی متفاوت است و بقیه جهان اندازه او نمی فهمند. نویسنده ای که یک سری دیالوگ های بریده بریده شده قشنگ را بر می دارد و با یک مشت فیلم های شاهکار جهان (که گمان می کند فقط خودش ان ها را می فهمد و دیده است) ترکیب می کند و به شکل "مسخره باز"ی از زبان دانش برایمان تعریف می کند! با خودم می گویم واقعا هنر چیز عجیبی است! اینکه شما بتوانید اینهمه تصاویر مربوط و نامربوط را با دیالوگ های پرطمطراق روشنفکر مابانانه به هم وصل کنید و بعد هم در قالب یک داستان بی معنی جنایی به هم بدوزید واقعا هنرمندی خاص و هنر هشتم می خواهد! هم هنرمندی می خواهد و هم شجاعت و قدرت. شجاعت و قدرت به این خاطر که شما بتوانید با چنین فیلنامه ای آقای نصیریان بزرگ، رضا کیانیان بی نظیر،صابر ابر توانمند ، بابک حمیدیان با استعداد و خانم هدیه تهرانی سخت انتخاب را مجاب کنید با شما همراه شوند و آبروی حرفه ای خود را بگذارند وسط. قطعا از این کار راضی هستند و راضی بودند که این انتخاب را انجام دادند و چو انجامش دادند، در سابقه هنری شان همواره باقی خواهد ماند و بماند برای تاریخ که قضاوت کند. همه ی این گزار ها را که میگذارم کنار هم فکر میکنم که حتما یک جای کار می لنگد. حتما من و امثال من که هم فیلم زیاد دیده ایم و هم کتاب به اندازه خودمان، خوانده ایم و هم به سبب رشته تحصیلی مان حرفه ای در بسیاری از موضوعات اجتماعی و فلسفی مطالعه داشته ایم،کار خود را خوب انجام نداده ایم و نمی توانیم درک روشنی از مسایل و موضوعات عمیق فلسفی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، زیباشناختی و غیره داشته باشیم. قرار دادن این همه اسم و فیلم و موسیقی و دیالوگ و بازیگر و جلوه های ویژه تکنیک های تئاتری و سینمایی و دکور و اندیشه های عمیق فلسفی کنار هم از " مسخره باز" یک شاهکار بزرگ ساخته است که برای درکش می بایست کفشهای آقای غنی زاده را بپوشی و با ایشان بنشینی روی تک تک صندلی سینماهایی که ایشان رفته و با ایشان و از دیدگاه ایشان بنشینی کنارش و کتابهایی که ایشان خوانده را ورق بزنی و موسیقی های مورد علاقه و پلی لیست ایشان را گوش بدهی تا بتوانی به اندازه ایشان از دیدن "مسخره باز" لذت ببری! اما باز می ترسم همه ی این ها را انجام دهم و سرآخر همچون ایشان در جشنواره فیلم فجر فیلمم را در بخش نگاه نو شرکت بدهم و بعد از دریافت جایزه هئیت داوران براشفته شوم و بگویم من این جایزه را نمی پذیرم چون هیچ نگاه نوعی نتوانستم به سینمای ایران وارد کنم!
به عقیده من " مسخره باز " یک فیلم کاملا معمولی است بدون هیچ نگاه نوعی (هر کار خارج از عادتی که قبلا تجربه نشده باشد را که نمی شود نگاه نو نامید ) که سیل ایی از محتویات ذهن شلوغ و غیر طبقه بندی شده "دانش" یا نویسنده را روبروی دوربین قرار داده است. فیلمی که با بازی بازیگران توانمندش هم نتوانسته از گرداب بی محتوایی نجات یابد. فیلمی که هم نصیریان،هم ابر،هم کیانیان،هم هدیه تهرانی و هم بابک حمیدیان با آن غرق شدند. فیلیمی با دیالوگ های پرطمطراق و البته جلوه های ویژه نو زیبا که یک "خود خاص انگاری" خاصی در دقیقه به دقیقه اش مشاهده می شود. فراموش نکنیم که فیلم و روایت را می سازند تا مفاهیم پیچیده فلسفی و هنری، در بستر تصویر و روایت داستانی قابل درک تر و قابل هضم تر شود و مخاطب راحت تر با آن ارتباط برقرار کند! اما ظاهرا آقای غنی زاده عزیز فیلمی ساخته است که نیاز است مباحث و مفاهیم عمیق فلسفی و هنری درباره ی آن نوشته شود. البته شاید هم ما دانش و سواد مان کم است و اندازه ایشان و شبیه ایشان کتاب نخوانده ایم و شاهکار های جهان را به تماشا ننشسته ایم.
نکته آخر اینکه این سکانس از فیلم پاپیون در زندان همیشه برایم جزی از تاریخ بصری و فکری خودم محسوب می شد و هر از گاهی آن را دوباره به تماشا می نشستم اما با دیدن آن در فیلم مسخره باز یک تصویر مسخره و عمیقا فیک و بی معنی در مغزم فرو نشست. مراقب باشیم با تاریخ ذهنی مردم چه می کنیم.
3 لایک
0 نظر
1399/05/08
56
ویان فتحی گوه نخور بابا اسکول
1 لایک
11 نظر
1399/05/05
ویان فتحی
اسکول خودتی مرتیکه الاغ ببین چی داری میگی
0 لایک
1399/05/06
ویان فتحی
شما برو قرصاتو بخور که کار دست خودت ندی
0 لایک
1399/05/06
56
خفه بابا
0 لایک
1399/05/07
56
دختره هار
0 لایک
1399/05/07
56
عن زاده دوم هم پیدا شد خانم ویان فتحی
0 لایک
1399/05/07
ویان فتحی
الاغ بی پدر و مادر احمق کاری می کنم همون جا خشت کتو خیس کنی
0 لایک
1399/05/07
ویان فتحی
هار خودتی مرتیکه
0 لایک
1399/05/07
56
ریدم تو اسمت
0 لایک
1399/05/07
56
نخور بابا، بازی کن باهاش
0 لایک
1399/05/07
ویان فتحی
الاغ گه میخوری عن زاده جد ابادته بی پدر مادر کسخول
0 لایک
1399/05/07
56
خفه بابا، معلوم نیست کجا دارن می‌کننت🖕🖕🖕
0 لایک
1399/05/07
ویان فتحی
ببینید من نمی گم فیلم بدی بود ولی کارگردان فیلم گفته بود که سانسور داره این فیلم
0 لایک
1399/05/05
ویان فتحی
کور نیستی میبینی کارگردان این فیلم گفته سانسور شده نسخه اصلی فیلم اینا نیستش
چه ادم نفهمی هستی
1 لایک
1399/05/04
ویان فتحی
کور که نیستی میبینی برو صفحه اینستاشو نگاه کن احمق خودتی شما برو به سلام سینما تون برسید
0 لایک
1399/05/05
کاشف استعداد سحر
آقای غنی زاده خودشون گفتن بنده از جای معتبری دیدم این خبر رو همهی هنرمندها این پیج رو دنبال میکنن
1 لایک
1399/05/05
کاشف استعداد سحر
حرف دهنتو بفهم از خودم که درنیاوردم برین تو پیج سینما نیوز ببینین خودتون ای بابا
فهم شعور خودت خیلی کمتره خودتو دست بالا نگیر ، ببین برای بار آخر دارم بهت میگم یک بار دیگه توهین کنی هفت جد و آبادتو مورد عنایت قرار میدم حالا خود دانی
1 لایک
1399/05/05
ویان فتحی
ما مشکل روانی نداریم در ضمن توهم هم نمی زنیم می تونی بری تو پیج شون بیشعور
0 لایک
1399/05/06
محمدمهدیم
چرا انقدر بی تو دهنی ،خجالت بکش همه با احترام با تو صحبت میکنن،لا اقل احترام بگذار
2 لایک
1399/05/06
56
به تو چه مربوط مپایش
0 لایک
1399/05/07
محمدمهدیم
لااقل میدونم به تو یکی مربوط نیست
1 لایک
1399/05/08
حمید ارضی
شماها رو نمیدونم ولی برای من جذاب بود😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
3 لایک
5 نظر
1399/05/02
ویان فتحی
بنظرم شما اصلا فیلم نبین یا هنوز بچه ای چیزی از فیلم و سریال نمی دونی یا مغزت هنوز بچه س
0 لایک
1399/05/04
حمید ارضی
فیلم به فیلم کاملا هنری است و خیلی جسورانه، با ایده ای ناب، شما برین همون داستان های تکراری بچه می‌میرد و پدر مادر را می‌زند و بچه مهندس اینا ببینین
0 لایک
1399/05/04
ویان فتحی
من الان هم میگم بچه مهندس بد تموم شد بخاطر مزخرف رسانه ملی بود وگرنه فصل اولش بد نبود
0 لایک
1399/05/05
ویان فتحی
گه نخور اشغال
0 لایک
1399/05/05
56
خوب عن زاده دوم هم پیدا شد خانم ویان فتحی
0 لایک
1399/05/07
پرزیوال
خوش به حالت که همچنین فیلمی رو تو سینما دیدی 😊
1 لایک
1399/05/02
سیمرغ
جالب نبود
0 لایک
1 نظر
1399/04/31
پرزیوال
تو خیلی جالبی
0 لایک
1399/05/06
کاشف استعداد سحر سه شنبه مورخ ۹۹/۴/۳۱به نمایش خانگی میاد
3 لایک
2 نظر
1399/04/29
دارا
عالی
1 لایک
1399/04/29
یلدا
مرسی سحر جون
1 لایک
1399/04/30
رضا
یک مسخره بازی حرفه ای حرفه ای از نوع دلقک در یک لوکیشن نود متری خوب کارگردان عزیزم میشه به من بگی سینما چیه # فیلم _بد
0 لایک
0 نظر
1398/10/16
رضا
اصلاً خوب نبود
0 لایک
0 نظر
1398/10/10
دارا
به مناسبت جشن منتقدان 98
و اعلام اسامی کاندید ها (در سایت سینماتیکت زده)
منم به عنوان یک کاربر منظوم برگزیده های خودمو میگم :
بهترین فیلم : شبی که ماه کامل شد
بهترین کارگردانی : نرگس آبیار
بهترین فیلمنامه : سعید روستایی (متری شیش و نیم)
بهترین بازیگر اول مرد : هوتن شکیبا (شبی که ماه کامل شد)
بهترین بازیگر اول زن : ژیلا شاهی (قصر شیرین)
بهترین بازیگر مکمل مرد : نوید محمدزاده (متری شیش و نیم)
بهترین بازیگر مکمل زن : فرشته صدر عرفایی (شبی که ماه کامل شد)
بهترین فیلم برداری : علی قاضی (مسخره باز)
بهترین موسیقی متن : غلامرضا تختی
بهترین تدوین : مسخره باز
بهترین دست آورد هنری : سهیل دانش اشراقی (طراحی صحنه مسخره باز)
بهترین فیلم اول : مسخره باز

به افتخار استعداد برتر یعنی همایون غنی زاده این لیستو تو صفحه این فیلم نوشتم

(بعد از اعلام نتایج میگم که چند درصدش مطابقت داشته 😉)
1 لایک
1 نظر
1398/10/09
رضا
جالبه نظر من کمی
با شما فرق میکنه برگزیده های من بهترین فیلم :شبی که ماه کامل شد (امکان برنده شدن فیلم سرخپوست) بهترین کارگردانی :سرخپوست بهترین فیلمنامه :قصر شیرین بهترین بازیگر نقش اول مرد :هوتن شکیبا برای شبی که ماه کامل شد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد :نوید محمدزاده برای متری شیش و نیم بهترین بازیگر اول زن :الناز شاکردوست برای شبی که ماه کامل شد بهترین فیلمبرداری :متری شیش و نیم و سرخپوست بهترین موسیقی: قصر شیرین بهترین تدوین : شبی که ماه کامل شد بهترین دستاورد هنری : محسن نصرالهی برای سرخپوست
1 لایک
1398/10/09
حمید
در یک کلام عالییییییییییی بعد از سرخپوست و شبی که ماه کامل شد این بهترین فیلمی بود که امسال دیدم
1 لایک
0 نظر
1398/10/01
هومن قصری
مسخره باز جزو چند فیلم ایرانی بود که مرا به یاد سینمای هالیوود می انداخت
فیلمی مفهومی با فرمی چشم گیر
فیلم نوآوری محض بود
ترکیب سینما و تئاتر خیلی به دل من چسبید
فیلم با مفهوم سیاسی - اجتماعی به درد جامعه امروزه ما می خورد
از نظر من ارزش اجتماعی فیلم از خیلی از فیلم ها بیشتر است{متری شیش ونیم،ابد و یک روز و...}
فیلم با ، ارزش بصری بلایی که داشت مرا در سینما بر روی صندلی تالار ناصری پارک هنرمندان ودر جشنواره فیلم فجر در شهر قصه سینما آزادی مرا میخکوب کرد
فیلم یک طعنه بزرگ با دیالوگ های ماندگار از خاص تا عام بود
کسانی که سینمارا دوست دارند ببینند ولذت ببرند چون ترکیب فیلم های دیکر در یک فیلم جذاب است{ درخشش، پاپیون،هزار دستان و...}
پایان بندیش چشم گیر بود
ولی از دست یک ایراد از فیلم منحصر بفرد آقای غنی زاده شکارم :(چرا زمان بندی فیلم ها غلط بود مثلا هزار دستان بعد از انقلاب پخش می شد ولی فیلم در عصر قبل از انقلاب می گذشت)
با یک جمله از فیلم بررسی را به پایان میبرم
- جماعت خواب.. اجتماع خواب زده...جامعه چرتی.......(تمام حرف همایون غنی زاده، این فیلم برای آقای غنی زاده#یادگاری-می-ماند)
3 لایک
0 نظر
1398/09/24
آیسان فرخ مهر
حیف از پول و وقتی که برای دیدن این فیلم گذاشتم.واقعا آدم می مونه چی بگه؟باعث تاسفه.این همه بازیگر درجه یک تو چنین فیلم فاجعه ای!
1 لایک
0 نظر
1398/09/05
دارا
خطر لو رفتن داستان
یک تجربه لذت بخش از چشیدن طعم واقعی سینما

آفرین به این نوآوری و خلاقیت غنی زاده (کارگردان مطرح تئاتر) (سیمرغ بهترین فیلم اولی و هنر و تجربه کاملا شایسته اش بود)

آفرین به این جلوه های ویژه حیرت انگیز جواد مطوری (جلوه های ویژه سرخپوست هم دستپخت این فرد بود) (سیمرغ هم گرفت برای این فیلم)

آفرین به این چهره پردازی کلاسیک ایمان امیدواری (چهره پرداز شبی که ماه کامل شد هم بودند) (سیمرغ برای اون فیلم گرفت)

آفرین به بازی درخشان استاد نصیریان اونم در این سن!! (سیمرغ نقش مکمل)

آفرین به طراحی صحنه و فیلم برداری و تدوین و موسیقی عالی

همه این ها در این فیلم دست به دست هم دادن و یک فیلم درجه 1 ساخته بشه
اشاره ها به فیلم های مطرح جهان ایده جالبی بود ولی برای من کمی حوصله سر بر بود (چون زیاد بودن و از روایت اصلی مارو دور می کرد)
و داستان خود فیلم با نحوه روایت خاصش (جامپ کات ها و تایم لیپس های استادانه) با لحظات طنز شیرین برام جالب تر بود (و شایسته بود که لااقل در بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم کاندید می شد که نشد!!)

لحظات میخکوب کننده زیادی داشت ولی اون صحنه ی تیر اندازی با اون موسیقی دلهره آورش واقعا عالی بود (از شدت لذت خندم گرفته بود!!) واقعا قدمی رو به جلو بود این فیلم برای سینما ایران و برای فیلم هایی که داستان در یک فضای محدود روایت میشه (قبلا همش فیلم های درام خسته کننده و تکراری میساختن!!)

اگر واقعا عشق سینما هستید برید این فیلمو ببینید و لذت ببرید در غیر این صورت فیلم واقعا خسته کننده میشه براتون (برید فیلم طنز چشم و گوش بسته رو ببینید و بخندید و لذت ببرید)
4 لایک
4 نظر
1398/08/19
مهدی فرهمند
جالب بود این نقدتون برام👍چون نظر من درمورد فیلم، 360 درجه با شما تفاوت داره!و البته زیبایی هنر سینما به همین اختلاف دیدگاه هاست⁦☺️⁩
4 لایک
1398/08/19
دارا
فک کنم 180 درجه منظورتونه ;)))
من با دوستام رفته بودم فیلمو دیدم
یه عده واقعا بدشون اومد و یه عده مثل من خیلی لذت بردند!
نگاه وسط نداشتیم!

در این فیلم به نظرم همه چیز حساب شده پیش می رفت و به نظرم داستان هم مشخص و سیر منطقی داشت
و همچین جلوه های ویژه و سکانس های خاص و خیلی جذابی داشت (من جلوه های ویژه خیلی دوست دارم!! 😀)
2 لایک
1398/08/20
مهدی فرهمند
نه.بیشتر از 180 درجه اختلاف نظر داریم😄همون 360 درجه خیرشو ببینی😉
1 لایک
1398/09/04
پرزیوال
۳۶۰ درجه که میشه همون نظر دارا🤣
3 لایک
1399/03/22
مهدی فرهمند
«مسخره بازی...!»
اولین ساخته سینمایی همایون غنی زاده که پیشینه قابل اعتنایی در عرصه تئاتر دارد،یک فیلم بی سر و ته،ولنگار و به شدت آشفته است.
در مسخره باز،نه از فیلمنامه درست و درمان خبری هست،نه شخصیت پردازی،نه تکنیک و نه فرم ومحتوا!
فیلمِ غنی زاده،ملغمه ای است از شوخی های نخ نما،دیالوگهای بی ربط و رگباری!و بازیهای بی هدف وهدایت نشده ای که سبب فناشدن بازیگران مطرحش نیز شده است!از علی نصیریان و صابر ابر گرفته تا رضا کیانیان و هدیه تهرانی که بدترین بازی دوران بازیگریش را ارائه کرده!فیلم هرچه پیش میرود نه تنها بهتر نمیشود،بلکه بد و بدتر میشود و درواقع فقط خودش را تکرار میکند و دور باطل میزند!اثر بیش از آنکه فیلمی در مدیوم سینما باشد،تئاتری است حوصله سَربر و بی محتوا که آستانه تحمل تماشاگر سینما را به شدت پایین می آورد،به طوریکه کمتر کسی حاضر به همراهی فیلم تا پایانش میشود!در مسخره باز به سختی میتوان نقطه عطف و برجسته ای یافت.فیلمبرداری خوب و بازی خوب و متفاوت بابک‌ حمیدیان،تنها نقاط روشن این فیلم سخیف به شمار میروند.
5 لایک
6 نظر
1398/08/16
فرشید عماد
مسخره باز و مطرب،دو فیلم کمدی ناامید کننده اکران پاییز هستن که برای عنوان بدترین فیلم با هم رقابت تنگاتنگی دارن!
3 لایک
1398/08/17
سعید صادق وزیری
من که چیزی از مسخره باز متوجه نشدم.فیلم بود؟شعبده بود؟جنگولک بود؟ژانگولر بود؟؟بی نهایت مزخرف
2 لایک
1398/08/21
محمد مهدی مرزبان
ادا بازی نقد...!
با سلام دوست عزیز از همون جملات که چه عرض کنم حروف متن به ظاهر نقد اما به باطل تخریب شما حتی یک فرد بدون دانش و بعضا سلیقه سینمایی هم میتونه به راحتی تشخیص بده که شما به قصد نقد و تحلیل نیامده اید و بلکه شمشیر بر کشیدین تا فریاد سلیقه خود را روی دیوار نو آوری در سینما خط خطی کنید آن هم با خطی تند....
قطعا دانش و اطلاعات شما از بنده حقیر خیلی بیشتره اما به عنوان یک فرد فیلم دوست، دنبال کننده هنر و نویسنده این را هم در نظر بگیرین :
توی متن نمیگنجه دونه دونه و تک تک جواب نقدهاتونو بدم اما شما یه جا گفتین یک نمایش تئاتر گونه تکراری که تازه به عنوان تئاتر هم قبولش نداشتین پس توصیه میکنم که نگاه تک بعدی رو کنار بگذارین و راجب سینمای پست مدرن، آوانگارد و فیلم تئاتر هم مطالعه داشته باشین. همایون غنی زاده همون کسی هست که جزوبازیگرای اصلی فیلم اژدها وارد می شود مانی حقیقی بودفیلمی که از نظر بسیاری تحسین شده است و جایزه فیلم اوانگارد هم گرفت پس اینکه شما یا خیلی عزیزان این گونه ژانر رو نپیسندید اولا نمیتونید به قصد تخریب نقد های بدون پشتوانه کنین و دوما خب میتونین فیلم های پر از ایراد و غیر منطقی دیگه رو نگاه کنید. چون ژانر گ نوع سینمای همایون غنی زاده خاص و نواورانه است دلیل بر بی سر وته بودنش نیست برام عجیبه چون قطعا شما موفق به تشخیص تعلیق ها زیرمتن ها نشانه ها ایماژ ها و حس امیزی های فوق العاده فیلم شدین و از بنده حقیر خیلی حرفه ای تر هستین پس دقیقا فیلم باسر و ته و دارای پیرنگ مشخص درسینما از نظرشما چیه؟ یعنی بازی علی نصیریان و صابرابر که حتی دشمنانشونم به و تکابو دراوردن رو ندیدین و فقط و فقط و فقط تر بازی بابک حمیدیان و فیلمبرداری و تصویر برداری رو دیدین؟ نکنه موسیقی فوق العاده جینارلز بارکلی توی سکانس نهایی فیلم هم از نظرتون سخیفه؟ فیلم حرف هایی رو در قالب هنرمندانه و تلخ فریاد میزد که به مزاق خیلیا خوش نمیاد و البته خیلی از مردم هم علاقه ای به شنیدن نداشتن اما اینو بگم که تک تک صحنه ها دیالوگ ها و حتی موسیقیهای طول فیلم اعم از ارجاع به فیلم های تارنتینو و کوروساوا یا مثلا اون مرغ دریای یا گداهای گنگستر یا شاپور همیشه معترض یا پیرمرد همیشه وفادار به کازابلانکا و سلمانی همه همه حساب شدا بودند و توی تمامی قالب های سینما و پیرنگ و باور پذیری میخوندند و از حس امیزی زیبای پایینی و فضاسازی تک لوکیشنی هنرمندانه هم که بگذریم همین اقای غنی زاده طرفدار هایی داشته که از اونسر دنیا خودشونو برای فیلم رسوندن
مشکل ما توی ایران این هست که وقتی فیلم یا اثری رو متوجه نشیم یا نابودش میکنیم یا به عرش میرسونیمش در هر صورت فیلم منطق روایی پست مدرن داشت و درست و زیبا بود برعکس نقد بی منطق
شما
پیشنهاد میکنم نقد سایت زومجی هم بخونید و فیلم رو هم ببینید مجددا این بار بدون تنفر......
بیایم هرکسی که حرفی و ایده نویی توی سینما و هنر داره نابود نکنیم
2 لایک
1398/09/01
آیسان فرخ مهر
واقعا.هر دو تا با اختلاف بدترین فیلمهای امسالن.
0 لایک
1398/09/05
آیسان فرخ مهر
آقای فرهمند چرا دیگه نقد نمی نویسین؟؟چرا قدیمیای منظوم دیگه فعال نیستن؟؟؟
0 لایک
1398/10/07
آیسان فرخ مهر
بدترین فیلم سال بود.ضمنا آقای فرهمند بهترین نقدهارو می نویسن و هیچوقت قصد تخریب فیلمی رو نداشتن.ما که از فیلم پست مدرن و با منطق شما چیزی نفهمیدیم!!!!!!!!!!!
0 لایک
1398/10/07
مشاهده بررسی‌های بیشتر