حواشی فیلم سینمایی «رحمان 1400» (13 حاشیه)

فیلم سینمایی «رحمان 1400» سر انجام با مقدار فروش ۲۲٬۵۲۲٬۷۳۹٬۰۰۰ تومان توقیف شد.
پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به توقیف فیلم سینمایی «رحمان 1400» واکنش نداد و گفت:
وزارت ارشاد متولی نظارت بر آن چیزی است که خود مصوب کرده‌است.
اشکال اصلی این است که فیلم بیش از یک ماه اکران شده و فروش بالایی کسب کرده. اما آنچه اکران شده نسخه اصلاح نشده فیلم بوده‌است.
دیگر نباید این فیلم اجازه اکران بدست آورد.
اطلاعاتی به دست ما رسیده که عده‌ای در تلاشند تا امکان اکران دوباره آن را فراهم آورند.
می‌خواهند بگویند که اصلاحات لازم انجام شده و بعد از اصلاحات اجازه دهید که دوباره اکران شود که این قابل قبول نیست و به غیر از جلوگیری اکران باید عوامل آن جریمه هم بشوند.
آن چیزی که اتفاق افتاده دور زدن خود وزارت ارشاد است که حتما واکنش ارشاد را می‌طلبد.
فیلم سینمایی «رحمان 1400» پس از اعتراض زیاد مردم و منتقدین و بر اساس گزارش های رسیده به اداره کل سینمای حرفه ای معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و بررسی بازرسان این اداره کل، تخلف فیلم «رحمان 1400» مبنی بر عدم حذف کامل برخی از صحنه های اعلامی از سوی شورای پروانه نمایش در برخی از سینماها محرز شد و با عنایت به مفاد ماده 18 آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم از ادامه اکران این فیلم جلوگیری بعمل آمد.
10 دی ماه سال 1396 منوچهر هادی با انتشار پستی از پوستر جدید فیلمش که توسط محمد روح الامین طراحی شده است، از حضور در جشنواره فجر انصراف داد و نوشت:
«تهیه کننده و کارگردان فیلم رحمان ۱۴۰۰ با احترام به دبیر محترم جشنواره و هیئت انتخاب فیلم ها تصمیم گرفتند که فیلم را از بخش مسابقه خارج کنند تا سر فرصت بتوانند مراحل فنی و پایانی کار را انجام دهند و فیلم را با دقت بیشتری برای اکران عمومی آماده کنند.»
فیلم سینمایی «رحمان 1400»، دومین همکاری مشترک بین «محمدرضا گلزار» (بازیگر) و «مهران مدیری» (بازیگر) است.
فیلم سینمایی «رحمان 1400»، دومین همکاری مشترک بین «بهرام افشاری» (بازیگر) و «منوچهر هادی» (کارگردان)، پس از فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» است.
فیلم سینمایی «رحمان 1400»، چهارمین تجربه مشترک بین «محسن غلامی» (طراح صحنه و لباس) و «منوچهر هادی» (کارگردان» است.
فیلم سینمایی «رحمان 1400»، دومین تجربه مشترک بین «ساره بیات» (بازیگر) و «منوچهر هادی» (کارگردان»، پس از سریال نمایش خانگی «عاشقانه» است.
«محسن تنابنده»، در ابتدا قرار بود در فیلم سینمایی «رحمان 1400»، حضور داشته باشد، ولی از حضور در این اثر انصراف داد و گفت:
«قرار بود این همکاری انجام شود و نشست مشترکی هم به همین منظور با دوستان داشتیم، منتهی به دلیل مشکلات شخصی قادر به همکاری نیستم و از حضور در این فیلم عذر خواستم.»
فیلم سینمایی «رحمان 1400»، اولین تجربه مشترک بین «سعید آقاخانی» (بازیگر) و «منوچهر هادی» (کارگردان» است.
فیلم سینمایی «رحمان 1400»، سومین همکاری مشترک بین «محمدرضا گلزار» (بازیگر) و «منوچهر هادی» (کارگردان)، پس از فیلم سینمایی «آینه بغل» و سریال نمایش خانگی «عاشقانه» است.
«یکتا ناصر»، بازیگر فیلم سینمایی «رحمان 1400»، همسر «منوچهر هادی»، کارگردان این اثر است.
فیلم سینمایی «رحمان 1400»، در ابتدا «خزه»، نام داشت که به این نام تغییر اسم داده شد.