حواشی فیلم سینمایی «هیچ» (4 حاشیه)

عبدالرضا کاهانی پیرامون چگونگی نگارش فیلم‌نامه گفت: یک روز همراه با مهران احمدی داشتیم به سمت خانه می‌رفتیم که ماجرایی را تعریف کرد که یک آدمی در بدنش دارد کلیه اضافه تولید می‌کند و بعدها در تماس با یک دوست مشترک این موضوع تأیید شد و گفت حتی تا شش کلیه هم بدن آدم می‌تواند تولید کند اما حتماً از بدن فرد خارج شود.
وی افزود: از آنجایی که دلم می‌خواهد سوژه‌هایم متفاوت باشد و تکراری نیز نباشند به سراغ دلایل پزشکی این موضوع رفتم و در ادامه با حسین مهکام قرار گذاشتم و شروع به نگارش فیلم‌نامه کردم و احساس کردم ترکیب این دو موضوع می‌تواند تبدیل به یک سوژه‌ خوبی برای یک فیلم باشد.
این فیلم تنها در یک سانس در جشنوارهٔ بیست و هشتم فیلم فجر برای اهالی مطبوعات نمایش داده شد که با استقبال روبرو گردید. معاونت سینمایی که پیش از آن فیلم را به خاطر سیاه‌نمایی توقیف اعلام کرده بود، ترجیح داد آن را رفع توقیف کند و در نوروز ۱۳۸۹ در سینماها اکران شد.
فیلم بعد از کمی جرح و تعدیل در ایران اکران شد اما نتوانست موفق به اخذ مجوز نمایش در خارج از کشور بشود. پس از این فیلم بود که قانون دریافت مجوز خارجی برای نمایش فیلم‌ها در خارج از ایران وضع شد و این اولین فیلمی بود که مجوز خارجی دریافت نکرد.
پانته​آ بهرام در مورد حضور در این فیلم گفت: «قبل از فیلم سینمایی «چهارشنبه سوری» فیلم​هایی بازی کرده بودم که به نظرم دست‌گرمی​ بود و بعد از آن در فیلم​هایی بازی کردم که «هیچ»​ در آن جایگاهی ویژه دارد و معتقدم این فیلم جزو فیلم‌های برتر سینمای ایران است.»