حواشی فیلم سینمایی «دهلیز» (12 حاشیه)

علی اصغری، نویسنده فیلمنامه: ایده اولیه نگارش این دو فیلمنامه از زمان نوشتن "دهلیز" و تحقیقاتی که در این مورد انجام دادم در ذهنم شکل گرفت. در واقع ایده اولیه داستان "دهلیز" که ملاقات پدر و پسری بعد از 5 سال دوری بود از طرف بهروز شعیبی به من پیشنهاد شد. پس از آن هر چقدر جلوتر رفتیم مسئله قصاص و بخشش نیز در کار پررنگ‌تر شد.
بهروز شعیبی پیش از کارگردانی در «دهلیز» که اولین کارگردانی بلند سینمایی او محسوب می‌شود، دو مرتبه در مقام بازیگر در فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای» و «گزارش یک جشن» با حاتمی‌کیا همکاری کرده بود. او همچنین از بازیگران اصلی «طلا و مس» بود. البته شعیبی علاوه بر سابقه بازیگری، هفت فیلم بلند تلویزیونی را کارگردانی کرده است.
فیلم «دهلیز» در 70 روز نمایش توانست     945 میلیون تومان در سینماهای تهران بفروشد.
محمد رضوی، تهیه کننده: بله. البته «دهلیز» تعاریف متعددی دارد که یکی از آن‌ها دریچه قلب است. دریچه‌ای که خون تیره از یک سمت آن عبور می‌کند و از سمت دیگر خون روشن خارج می‌شود. تعریف دیگر دهلیز هم دالانی است که از در ورودی منزل تا حیاط را در برمی‌گیرد و از تاریکی به روشنی می‌رود.
بهروز شعیبی، کارگردان: من اصلا دوست ندارم فیلمی بسازم که پدر و مادری در کنار فرزندانشان، با ناامنی آن راببینند یا فرزندان دوست نداشته باشند فیلم را در کنار پدر و مادر خود تماشا کنند. بنابراین علیرغم اینکه «دهلیز» با موضوع قصاص در ارتباط است، این پیشنهاد و اطمینان را به خانواده‌ها می دهم که با خیال راحت و با همه اعضای خانواده خود این فیلم را ببینند.
«دهلیز» سال 91 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در 13 رشته نامزد دریافت جایزه شود که در نهایت دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول، و بهترین بازیگر نقش اول زن را بدست آورد.
دریافت جایزه بهترین فیلم نامه توسط علی اصغری در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران.(سال 1392)
دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد توسط رضا عطاران در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران.(سال 1392)
هانیه توسلی در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم دهلیز، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.
فیلم سینمایی دهلیز به کارگردانی بهروز شعیبی با حضور کارشناسان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اکران و مورد نقد قرار گرفت.
فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی عصر جمعه (هشتم خرداد ماه 94) از شبکه افق پخش شد.
فیلم سینمایی «دهلیز» نخستین فیلم بلند بهروز شعیبی است که با ایفای نقش بازیگرانی همچون رضا عطاران، هانیه توسلی و شاهرخ فروتنیان، موفق شد در بخش نگاه نو سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کند.