حواشی فیلم سینمایی «جشن‌ تولد» (7 حاشیه)

بازیگران سوری برای بازی در فیلم «جشن تولد» حاضر به حضور در فیلم نبودند. این افرادی که در فیلم بازی کردند به دلیل این که از هجوم به سوریه ناراحت بودند و دلشان پر غصه بود سر کار حاضر شدند.
به گفته‌ی «عباس لاجوردی»، کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» بخاطر سختی‌های فیلم‌سازی در منطقه جنگی لوکیشن فیلمبرداری را هر روز عوض می کردند و هر دو روز یک بار لوکیشن کار را تغییر می‌دادند. حتی لوکیشن بعدی را هم عوامل نمی‌دانستند که در کجا واقع شده است. برنامه را به گونه‌ای تنظیم می‌کردند که تروریست‌ها نتوانند آنها را شناسایی کنند. زیرا یا با خمپاره آنها را می‌زدند و یا آدم می‌فرستادند. فضاکاملا سخت بوده است، برخی مواقع هواپیماهای سوخو حملات شدیدی داشته‌اند. هنگام حملات این هواپیماها در میان عوامل افرادی به دلیل پرواز نزدیک هواپیما به سطح زمین سر صحنه غش کردند.
به گفته‌ی «عباس لاجوردی»، کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد»، این فیلم در «ریف» دمشق کار شده است.
«عباس لاجوردی»، کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» بیان داشت؛ جشن تولد، اولین فیلم سینمایی دنیا است که در مناطق جنگی و درباره جنگ سوریه ساخته‌ شد. در سوریه دو کارگردان تحت تدابیر شدید امنیتی فیلم می‌سازند؛ «نجدة انزور» و «باسط الخطیب» کارگردانانی هستند که با وجود امنیت و در لوکیشن‌های حفاظت شده نزدیک به شهر کار می‌کنند. این گروه‌ها با دوشکا محافظت می‌شوند اما ما فی امان الله در منطقه بودیم .
«مهدی فیوضی»، تهیه کننده فیلم سینمایی «جشن تولد» که در تعداد محدودی از سالن‌های سینما روی پرده رفته با انتقاد از مسئولان سینمایی گفت:
«برخی افراد به هر ترتیبی که شده مانع اکران آثار ارزشی و استراتژیک در موقعیت مناسب می‌شوند اما در عوض تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا فیلم‌های سیاه، تلخ، کثیف و ضد خانواده و ضد فرهنگ ایرانی اسلامی را در بهترین شرایط اکران کنند.»
«جبار آذین» منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «جشن تولد» به کارگردانی «عباس لاجوردی» گفت:
«جشن تولد» در حد بضاعت خود در ادای دین به مدافعان حرم و بازنمایی گوشه‌هایی از واقعیت‌های زندگی دردناک مردم و سرزمین تحت ستم سوریه موفق است و سینمای ایران به تولید آثار ارزشمند و استراتژیک این چنینی نیاز مبرم دارد.
«مهدی فیوضی»، تهیه کننده فیلم سینمایی «جشن تولد» با انتشار نامه سرگشاده‌ای به بی‌عدالتی و بی‌توجهی مسئولان فرهنگی کشور به فیلمی با موضوع مدافعان حرم واکنش نشان داد.