حواشی «سام درخشانی» (13 حاشیه)

خاطره ای دیگر از کودکی «سام درخشانی» از زبان مادرش:
«تنها اتفاق بدی که از بچگی سام در ذهنم مانده است این است که یک‌بار یک سنجاق قفلی قورت داد. نمی‌دانم چطور از بین اسباب‌بازی‌هایش سراغ جعبه سنجاق رفته بود. اصلا نمی‌دانم آن را از کجا پیدا کرده بود. اول به ما نگفت کم کم که درد شروع شد گفت من از این سوزن‌ها خورده‌ام. خیلی سخت بود، هیچوقت یادم نمی‌رود که چقدر نگران شدم. 2،3 روزی او را در بیمارستان بستری کردیم و این ماجرا تنها خرابکاری سام بود.»
خاطره ای از کودکی «سام درخشانی» از زبان مادرش:
«یادم می‌آید اولین‌بار کلاس دوم راهنمایی بود که یک تجدید آورد و خیلی ناراحت آمد و این موضوع را به من خبر داد. خب من خیلی غصه خوردم اما هیچ‌وقت اهل تنبیه کردن نبودم. فقط به او گفتم دوست دارم بیشتر تلاش کنی تا نمره‌هایت بالا برود. خب این اتفاق‌ها برای همه می‌افتد.»
«سام درخشانی»، به طور شخصی به دنبال تولد گرفتن نیست اما دوستانش این کار را برای او انجام می دهند. و هر سال ۳۱ تیر او را غافلگیر می کنند و او هر وقت خواست جبران کند، دوستانش پیش دستی کرده و خودشان برای خودشان تولد گرفتند. و او کادو گرفتن را به معنی اهمیت قائل شدن می داند و ارزش کادو را بی اعتبار می داند و می گوید:
«مهم این است که به یاد دوستنان باشیم و چیزی را به نشانه احترام به آنها تقدیم کنیم.»
«سام درخشانی»، با انتشار عکس عروسی اش نوشت:
«به خاطر همسر جان که خیلی دلش میخواست لباس عروس بپوشه، یه عروسیه خیلی کوچیک خانوادگی گرفتیم، بدون ماشین عروس و ساقدوشمون نفس زیبا بود که فداش بشم. تو این مدت تحقیق کردم دیدم در صد بالایی از کسانی که روشن فکری میکنن و عروسی نمیگیرن زندگیشون تو سالای اول از هم میپاشه (حداقل اونایی که من میشناختم) گرفتن عروسی انگار یه جورایی زندگی عروس و دامادُ گارانتی میکنه، حداقل برای چند وقت، پس عروسی بگیرین فقط ساده بگیرین و یه کاری کنین به همه خوش بگذره همین… دیشب به ما خیلی خوش گذشت با این که من از عروسی خوشم نمی یومد و فقط بخاطر عسل که دوست داشت گرفتم ولی خداییش خیلی خوش گذشت جاتون خالی بود.»
«سام درخشانی»، یک برادر بزرگتر به نام «شهریار» دارد و مادرش «فهیمه کولاتج» خانه دار است.
«سام درخشانی»، با «کامبیز دیرباز»، «پژمان بازغی»، «پژمان جمشیدی» و «حامد بهداد» رفاقت دیرینه دارد.
نحوه آشنایی «سام درخشانی» و همسرش از زبان وی:
«من و عسل یک دوست خانوادگی مشترک داشتیم که ما را برای یک مهمانی خانوادگی دعوت کرد. در آن مهمانی با عسل آشنا شدم و این آشنایی ادامه پیدا کرد. بعد از مدتی خانواده های ما نیز با هم رفت و آمد پیدا کردند و این باعث شناخت بیشتر ما نسبت به اخلاق و روحیات همدیگر و در نهایت منجر به ازدواج ما شد.»
بد نیست درباره همسر «سام درخشانی» بدانید که «عسل امیرپور» نام دارد و متولد سال 1362 است؛ او به عنوان مربی بدنسازی مشغول به کار است ولی تحصیلاتش را در رشته نقاشی تا مقطع لیسانس پشت‌ سر گذاشته؛ بنابراین نقاشی می‌کند و اتفاقا جالب است بدانید که خواهر سام‌ درخشانی هم نقاش است و به گفته سام، حالا خانه آنها تبدیل به یک گالری نقاشی شده است.
«سام درخشانی»، دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است.
«سام درخشانی»، در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت:
«اصلا ادم سیاسی نیستم اما همیشه اقای «خاتمی» رو دوست داشتم و اصولاً اعتقاد دارم که اقای خاتمی رو حتی دشمناشم، دوستش دارن.
برا همین همیشه دلم میخواست که وقتی میخوام عقد کنم این کارو با نَفَس گرم و خوش انرژی ایشون انجام بدم که خدارو شکر این اتفاق امروز افتاد. امیدوارم شمام هر چی زودتر بتونین عشق زندگیتونو بدست بیارین، خلاصه این که به قول معروف مام رفتیم قاطیه مرغا...»
مادر «سام درخشانی» چندی در گفتگویی با مجله ایی گفت:
«در حال حاضر دوست دارم سام هرچه زودتر ازدواج کند. اما متاسفانه به خاطر مشکلاتی که وجود دارد جوان‌ها از تشکیل خانواده گریزانند. به‌خصوص که تحمل شرایط هنرمندان کار آسانی نیست. به هرحال بازیگری شغلی است که وقت و بی‌وقت باید به فیلمبرداری بروی و این کمبود وقت برای خانواده شاید ایجاد دردسر کند.
من مثل هر مادری آرزوی دیدن ازدواج پسرم را دارم اما این که این اتفاق پیش بیاید یا نه به تصمیم خود سام بستگی دارد، سام من ۳۹ ساله شده و کم کم باید آستین بالا بزند. سام پسر بزرگ من است، دخترم پانته‌آ ۵ سال از او کوچک‌تر است، شهریار هم پسر کوچک‌تر خانواده است. از بین ۳ بچه‌ام فقط پانته‌آ ازدواج کرده اما هنوز صاحب نوه نشده‌ام.»
«سام درخشانی»، بعد از تمام حاشیه هایی که در ارتباط با ازدواجش پیش آمد، بالاخره در تاریخ 26 خرداد 1394 ازدواج کرد.
بازتاب ازدواج «نرگس محمدی» و «سام درخشانی» در رسانه ها و شبکه های اجتماعی باعث درگیری لفظی بین این دو بازیگر در برزیل شد. این دو هنرمند که برای تشویق و حمایت از تیم ملی کشورمان در بازی های جام جهانی در قالب تیم هنرمندان به برزیل سفر کرده بودند درگیر شایعات زیادی شده و تا مدت ها واکنش های متفاوتی را در مورد حضور خود در سفر برزیل دریافت کردند.