حواشی «محمدرضا شریفی‌نیا» (7 حاشیه)

در آذر ۱۳۸۸، علیرضا بیات رئیس شرکت "بازرگانی کیهان پیک" و مدیر تبلیغاتی فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲» با انتشار بیانیه‌ای از حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده و همچنین محمدرضا شریفی نیا مجری طرح این فیلم به اتهام تبانی عدول از قرارداد حقوقی فی‌مابین، اعلام شکایت کرد.
وی به همراه دخترش ملیکا برای دیدن کنسرت یکی از گرو‌ه‌های مشهور پاپ به سالن برج میلاد رفته بودند، که به دلایل نامعلومی از سوی ‌مردم حاضر در مراسم به شدت هو شدند، به‌طوری که با کمک مسئولان برگزاری کنسرت از یکی از در‌های اضطراری سالن به سرعت خارج شدند!
یکی از خبرهای جنجال برانگیزی به گوش می‎رسد خبر ازدواج وی با بازیگر جوان سینما و تلویزیون رز رضوی است. او در پیغامی خبر ازدواجش با رز رضوی را رسما دروغ و کذب خواند و در ادامه توضیح داد واقعا متاسفم برای کسانی که برای پر تیراژ کردن روزنامه‎های خود دست به شایعه پراکنی می‎زنند و به هیچ‎وجه به آبروی مردم اهمیت نمی‎دهند.

در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در ۱۲ مرداد (1388)، حضور یافت و این حضور در رسانه‌ها بازتاب‌های فراوانی داشت.
محمدرضا شریفی نیا با ایفای نقش ولید در مجموعه‌ی «امام علی (ع)» (1370) ساخته‌ی داود میرباقری، به چهره‌ای شناخته‌شده مبدل شد.
وی به خطوط فکری چهره‌هایی چون مهدوی کنی، مطهری و شریعتی علاقه‌مند بوده‌است.
در طول سال‌های دهه‌ی 60، چندین سال زندانی سیاسی بوده و در سال (1365) مورد عفو واقع شده و آزاد گردیده‌است.