حواشی «محسن محسنی‌نسب» (2 حاشیه)

محسنی‎نسب گفت: "فردین" بعد از انقلاب تبدیل به "کلاه قرمزی" شده‎است.
تمام فیلم‎های ایرانی که در جشنواره‎های بین‎المللی جایزه گرفتند، در این دسته از فیلم‎های منفی‎نگر نسبت به خصلت‎های جوانمردی و ایرانی هستند که در اینجا قصد ندارم آنها را نام ببرم، اما بد نیست که فیلم‎هایی که جنبه‎ی مثبت دارند و فرهنگ جوانمردی در آنها مشهود هست را نام ببرم. یکی از این فیلم‎ها که توجه و استقبال زیادی هم به آن شد، «کلاه قرمزی» است که تمام دیالوگ‎ها این فیلم و شخصیت اصلی آن، جوانمرد و شریف است.
متاسفانه، "فردین" بعد از انقلاب تبدیل به "کلاه قرمزی" شده‎است، چراکه هراس آن می‎رفت که شخصیت‎های جوانمرد در فیلم‌ها بسیار دیده شوند و لقب بگیرند. در واقع من معتقد هستم که در آن زمان که فردین به این علت شهرت پیدا کرده بود که زندگی شخصی و حرفه‎ای‌اش منافاتی با هم نداشت و هر کسی دوست داشت که فرزندش همچون او باشد، در حالی که این گونه نیست و مردم دوست ندارند، فرزندان‌شان با هنرپیشه‌ها ارتباط دوستی داشته باشند، چراکه شخصیت‎های آنها با زندگی شخصی‌شان متفاوت است.
محسنی‎نسب درباره‎ی موضوع و داستان فیلم «مجانی» گفت: خیلی جالب است بدانید موضوع این فیلم درباره‎ی بچه‎هایی است که به دلایل مختلف و به علت جنگ در منطقه دچار مشکلاتی هستند و بعضی سوداگران قاچاق کودکان نیز فعالیت پررنگی دارند. داستان فیلم مشخصاً درباره‎ی کودکان جنگ زده‎ی سوریه‎ای است که در مرز ترکیه هستند.
محسنی‎نسب ادامه داد: در ابتدا قصد داشتم موضوع فیلم در افغانستان بگذرد، اما متوجه شدم که این موضوع در آنجا، خیلی اپیدمی نیست و این در حالی است که در سوریه موضوع قاچاق کودکان به صورت اپیدمی مستقلی درآمده و صهیونیست‎ها هم در این موضوع دخالت دارند. تحقیقات خوبی در این زمینه انجام شده‎است و تلاشم این بود که موضوع را به صورت واقعی پیش ببرم.