حواشی «ترانه علیدوستی» (13 حاشیه)

در جشنواره فجر۹۸ با اینکه اثری را ارائه نکرده بود، به همراه جمعی از هنرمندان این جشنواره را تحریم کرد. به نقلی از خودش این اتفاق برای حمایت از حادثه ی سقوط هواپیمای اوکراینی بود.
وی بخاطر توئیتی که در زمان اعتراضات آبان ۹۸ منتشر کرد، توسط نیروی انتظامی متهم شد و در دادگاه نیروی انتظامی به ۵ ماه حبس تعلیقی محکوم گشت.
ترانه علیدوستی در یک پست اینستاگرامی خود را فمینیست خواند!
برادرش در چهارشنبه‌سوری سال ۱۳۸۳ فوت کرد. این اتفاق دقیقاً در همان روزهایی رخ داد که علیدوستی مشغول بازی در فیلم «چهارشنبه سوری» بود؛ فیلمی که در آن با درخشش در نقشی متفاوت توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانا تثبیت کند.
پدر او، حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال است.
مادر وی سنگ‎تراش و مجسمه‌ساز است.
وقتی پدرش فیلم «من ترانه 15 سال دارم» را دید، گریه کرد.
اولین حضور وی در سینما سال 1380 و با بازی در فیلم سینمایی «من ترانه 15 سال دارم» بود. برای انتخاب این نقش از بیش از 600 نفر تست گرفته شد و از بین همه‎ی آن‎‌ها، وی پذیرفته شد. به خاطر بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.
وی در «شهرزاد» اولین سریال خود را تجربه کرد.
این سریال در ۲۲ مهر ۱۳۹۴ به شبکه‎ی نمایش خانگی آمد وی در این سریال نقش شهرزاد را ایفا می‌کند؛ شهرزاد دانشجوی رشته‎ی پزشکی است که در سال ۱۳۳۲ با کودتای ۲۸ مرداد زندگی‎اش دچار تغییر و تحول می‌شود.
در فیلم «اژدها وارد می‌شود!» یکی از سرمایه‌گذاران فیلم است.
وی یکی از طرفداران جریان فمینیسم است. وی در صفحه‎ی شخصی خود در اینستاگرام، از این دیدگاه خویش دفاع کرده‎است.
وی اعلام کرده که به بیماری «کلاستروفوبیا» یا «ترس از محیط بسته» مبتلا است و به همین خاطر نمی‌تواند از اتوبوس یا مترو استفاده کند.
برادرش در چهارشنبه‌سوری سال (۱۳۸۳) فوت کرد. این اتفاق دقیقاً در همان روزهایی افتاد که وی مشغول بازی در فیلم «چهارشنبه سوری» بود، فیلمی که در آن با درخشش در نقشی متفاوت توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانا تثبیت کند.