حواشی «هدیه تهرانی» (42 حاشیه)

«هدیه تهرانی»، 6 بهمن ماه سال 1396 در صفحه اینستاگرام خود، در اعتراض به آلودگی هوا «اهواز»، نوشت:
««ایران» نجات ندارد، ایران مسئول ندارد، اهواز هوا ندارد.»
خواهر بزرگترش هما مدتی در یک مجله منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام می دهد. خواهر دیگرش مهسا جراح مغز است. یک خواهر دیگر دارد به نام هدیه در آمریکا خواننده است.خواهر کوچکش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.
دومین شایعه ازدواج وی با هومن بهمنش به صورت جدی در برخی رسانه ها منتشر شد. این شایعه حتی با انتشار عکسی دو نفره از او و بهمنش به واقعیت نزدیک تر شد. بهمنش در عرصه هنر فعالیت می کرد و فیلمبردار بود. شاید به همین دلیل هم بود که باور این ازدواج راحت تر به نظر می رسید اما این خبر هم تایید نشد تا برای دومین بار شایعه ازدواج یکی از مطرح ترین بازیگران زن سینمای ایران رنگ واقعیت به خود نگیرد.
اولین بار رسانه ها شایعه ازدواج این بازیگر با علی انصاریان بازیکن سالهای نه چندان دور پرسپولیس را مطرح کردند. در آن سالها انصاریان یکی از پرطرفدارترین بازیکنان پرسپولیس بود و برای خودش اسم و رسمی داشت و وی نیز در اوج دوران بازیگری‌اش بود. این شایعه اما توسط مادر او به شدت تکذیب شد.
فیلمنامه‌خوب از جمله فاکتورهایی‌است که برای او بسیار مهم است. خبرها حاکی‌ست که وی بازی در فیلم «هفت دقیقه تا پاییز»را پس از رد کردن 150 فیلمنامه قبول کرده است.
وی در میان عامه مردم هم به عنوان هنرپیشه ای با دستمزد گران شناخته شده است.
وی در اردیبهشت‌ماه 95 با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود به علاقه مندان جدی سینما توصیه کرد که حتما به تماشای فیلم پات ساخته امیر توده روستا بروند.فیلم پات که در گروه هنروتجربه اکران شده، درباره یک سگ بود. این فیلم با استقبال بسیار خوبی در گروه هنر وتجربه، مواجه شد.
وی بعد از مدت‌ها در مراسم تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سی‌وسومین جشنواره فیلم‌فجر (بخش بین الملل) حاضر شد و دولت از او تقدیر کرد.
تا قبل از کم کارشدنش شایعه ازدواج وی نیز جزو اخبار موردعلاقه زردنامه ها بود. عجیب ترین شایعه شان هم این بود که فیلمبردار «ارباب حلقه ها» از این بازیگر خواستگاری کرده است. شاخ و برگ های این شایعه هم در نوع خود جالب بود. می گفتند او در تهران با این فیلمبردار سرشناس استرالیایی آشنا شده، در فرانسه تجدید دیدار کرده و قرار است مراسم خواستگاری در تهران انجام شود.
حجم شایعه های منتشرشده درباره این بازیگر، زمانی که همه او را به عنوان یک بازیگر پرکار و پولساز می‌شناختند، بیشتر بود اما زمانی که در سینما کم کار شد، تا حدودی از دست مزاحمت های شایعه سازان راحت شد. یکی از قدیمی ترین شایعه ها این بود که او می‌خواهد مجری یک شبکه ماهواره ای، به نام «صبا» شود. شبکه ای که قرار بود تریبون رسمی یک حزب باشد که البته بعدها راه اندازی اش منتفی شد. شایعه مجری گری او در این شبکه آنقدر قوی بود که خیلی از هنرمندان و سیاستمداران، در برابر آن واکنش نشان دادند.

بین ستاره های زن، وی رکورددار جدال با حاشیه ها و شایعه هاست.
او در ایام انتخابات 88 با موضع گیری بر علیه دولت نهم، برای میرحسین موسوی تبلیغ می‌کرد و به دنبال افشای کمک مالی سازمان میراث فرهنگی به وی، به شدت مورد انتقاد همفکرانش قرار گرفت.
حاشیه‌ها دست از سر او برنمی‌دارند، اما گاهی خودش هم برای خودش حسابی حاشیه می‌سازد. وی تصمیم گرفت نمایشگاه عکسی با موضوع آب برپا کند و رحیم مشایی هم قول داده بود که اسپانسر این نمایشگاه باشد، انتشار عکسی از او و رحیم‌مشایی که کنار هم در یک سالن اجرای برنامه نشسته‌اند، باعث شد شایعه‌های زیادی در مورد ارتباط این دو نفر روی زبان‌ها بیفتد، حتی برخی پای عقد موقت را وسط کشیدند. نمایشگاه برگزار شد، روز اول افتتاحیه حضور مردم برای دیدن هدیه تهرانی رکوردشکن شد و در نهایت او ماند و بدهی‌های نمایشگاه، رحیم مشایی قولش را عملی نکرد. کار به شکایت و دادگاه و حتی بازداشت موقت هم کشید و حاشیه‌های این اتفاق دامن او را گرفت.
روی کار آمدن دولت نهم و حضور اسفندیار رحیم‌مشایی در راس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بزرگترین حاشیه عمر وی را رقم زد.
وی که در فیلم «عادت نمی‌کنیم»به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان به ایفای نقش پرداخت، نه در مراسم فرش قرمز این فیلم حاضر شد و نه به نشست مطبوعاتی فیلم آمد.
وی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام دل نوشته ای به یاد یک محیط‌ بان به نام منوچهر شجاعی منتشر کرد. هدیه تهرانی نوشت: «منوچهر شجاعی عزیز، شجاعت تو ستودنی ست که از دست رفتن دو یار دیگرت " همین دیروز "برای امان جانت هیچ ترس و تردید و درنگی نشد.. پلنگی بی سلاح شدی برای حفظ حیات، دریغ و درد.. و هزاران دلتنگ»
پس از دو سال مذاکرات پشت سر هم،کمپانی فرانسوی سرانجام موفق شد رضایت وی را در مورد بو و رایحه عطر پیشنهادی جلب کند. به این ترتیب مفاد قرارداد برای تولید عطر او در فرانسه و فروش آن در آسیا تکمیل شد. این مدت زمان البته بیش از همه نشان از سخت‌گیری همیشگی وی در مورد کارهایش داشت که کمپانی فرانسوی را مجبور کرد تا چندین بار اسانس و مواد عطر را تغییر دهد تا سرانجام عطر صورتی رنگ زنانه Love Forever او به بازار عرضه شود.
خیلی از مشاهیر به نگه‌داری حیوانات خانگی علاقه‌مند هستند. مثلاً معروف است که وی یک لشکر گربه کوچک و بزرگ در خانه‌اش دارد.
وی درباره خاطره هایی از مشهور شدنش در اظهاراتی بیان می‌کرد خاطره های عجیب زیادی دارد. یکی از آنها موقع کار سر فیلم دوئل بوده است که خودش می‌گوید: یک روز رفتیم بازار شهر برای خرید و موقع برگشتن متوجه شدیم جمعیت خیلی زیادی پشت سر ما راه افتاده اند و دعا می خوانند. دقیقا شبیه تظاهرات شده بود.
او خاطره های عجیبی از مشهور شدن دارد از مرد جوانی که مرتب با خانه او تماس می‌گرفته وبعدها تهرانی از طریقی متوجه می‌شود که این مرد فکر می‌کند هدیه تهرانی همسرش است و از او چهارتا بچه هم دارد یا دختر جوانی که پس از فوت مادرش تصور می‌کرد که هدیه تهرانی مادر اوست و یک بارهم که تهرانی از سفر شمال برمی گشته می‌بیند که این دختر روی تخت او خوابیده است.
همانطور که او خودش هم اعتراف می کند یک ماجراجوست و همین حس کنجکاوی و ماجراجویی پای او را به خرابی های زلزله بم، بغداد، افغانستان و کردستان عراق می‌کشاند. او خودش دراین باره گفته: هر جا ردی از ماجرا جویی و موقعیت و تجربه چیزهای بکر و تازه باشد خطر را با جان و دل می‌پذیرم و به دنبالش می‌روم. همیشه فکر می‌کنم که بهتر است بروم و ماجراها واتفاقات مختلف را از نزدیک لمس کنم.
وی اولین بار که خودش را بر روی پرده سینما آزادی می‌بیند، آنگونه که گفته از خودش خیلی بدش می آید. او دراین باره در مصاحبه ای گفت: دفعه اول که خودم را روی پرده دیدم می خواستم بروم زیر صندلی و مخفی شوم و با خودم گفتم: وای چه قدر فاجعه ام. این احساس هنوز هم با من وجود دارد و فرق چندانی نکرده است.
وی زمانی که قصد سفر به آلمان را داشت، تصادف شدیدی کرد و به اغما رفت و حدود شش ماه در بیمارستان بستری شد.
خبرها حاکی ازین است که وی و چند تن از دوستداران طبیعت در روز طبیعت 13فروردین ماه 1395، در پارک لاله دستگیر شدند. گزارش‌ها حاکی از این است که این تجمع بدون مجوز با هدف حمایت از حقوق حیوانات بوده و ابتدا در بهارستان انجام گرفته که تجمع کنندگان توسط نیروهای انتظامی متفرق شدند و از آنجا به پارک لاله رفتند.در پارک لاله این گروه دستگیر شدند.
وی، موسس و مدرس آموزشگاهی است که در آن ورزش «تای چی چوان»آموزش داده می شود. باشگاه او در کوچه پس کوچه های یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران واقع شده است.
فیلم سینمایی «پات»از ابتدای اردیبهشت ماه 95 در گروه «هنر و تجربه»به نمایش در آمد و قصه‌ چند روز یک سگ و سه زن در تهران را روایت می‌کند. این فیلم در خانه هنرمندان میزبان وی شد. «پات»در جشنواره های معتبری چون ورشو لهستان، توکیو ژاپن، سائوپائولو برزیل، ترنسیلوانیا رومانی، تفلیس گرجستان، واشنگتن دی سی آمریکا حضور داشته و موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ترنسیلوانیا شده است.
شهریور ماه 91 با خبرهایی چون شایعه زندانی شدن وی، خداحافظی لادن طباطبایی از بازیگری، بلاتکلیفی دفتر تئاتر عروسکی و رونق گیشه سینماها با "کلاه قرمزی" و .... همراه بود.
فیلم سینمایی«یک روز دیگر» به کارگردانی حسن فتحی با بازی وی پس از چهار سال اکران شد.
او منزلی قدیمی در روستای دیدنی و خوش و آب و هوای بالاجاده کردکوی به مبلغ 180 میلیون تومان از سیف الله شهریاری خریداری کرد. گفته می شود مادر هدیه تهرانی اصالتا گرگانی است و سالهای اخیر صحبتهایی در خصوص مالکیت این خانواده بر باغ روسها در مرکز گرگان به گوش می رسید.
وی و چند تن از دوستداران طبیعت در روز طبیعت 13فروردین ماه 1395، ساعت 15:30 در پارک لاله دستگیر شدند. گزارش‌ها حاکی از این است که این تجمع بدون مجوز با هدف حمایت از حقوق حیوانات بوده و ابتدا در بهارستان انجام گرفته که تجمع کنندگان توسط نیروهای انتظامی متفرق شدند و از آنجا به پارک لاله رفتند. در پارک لاله این گروه دستگیر شدند.
در جلسه‌ای که با نمایندگان رسانه‌ها درباره نمایشگاه عکسش داشت با انتقاد شدید آن‌ها روبرو شد و با چشمانی گریان جلسه را ترک کرد.
در جلسه‌ای که با نمایندگان رسانه‌ها در مورد نمایشگاه عکسش داشت با انتقاد سخت آنان مواجه شد و با چشمانی گریان این جلسه را ترک کرد.
در سال 1390 و در پی شکایت طراح نمایشگاه عکسش، وی در خصوص پرونده چک برگشتی در دادگاه حاضر شد.
در حالی که وی اعلام کرد که برای برگزاری نمایشگاه عکسش ۲۲۰ میلیون تومان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وام دریافت کرده، سخنگوی این سازمان مبلغ این وام را ۸۰ میلیون و حمید بقایی رئیس وقت سازمان، مبلغ وام را ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد.
در مراسمی در سال 1394 علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی وقت، به او و شماری دیگر از هنرمندان نشان درجه یک هنر اهدا کرد. اهدای این نشان با واکنش‌های منفی نیز همراه بود.
در شهریور 1392 به سمت نایب رئیس کمیته بانوان تای چی چوان منصوب شد. این انتصاب با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد ولی از سوی مسئولین فدراسیون ووشو اعلام شد که وی سابقه مربی‌گری این رشته ورزشی را دارد.
در آذر سال 1388 خورشیدی وی ۱۹۸ عکس خود را در طبقات مختلف خانه‌ی هنرمندان و در نمایشگاه عکس «آبان‌گان» به نمایش گذاشت. این عکس‌ها از ۵۰۰ هزار تا ۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود.



مجله‌ی همشهری جوان، بعد از مهناز افشار وی را به عنوان دومین بازیگر زن پول‌ساز دهه‌ی هشتاد خورشیدی انتخاب کرد.
یکی از بهترین نقش آفرینی‌هایش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره‌ی فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانه‌ی سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیاد ماندنی او در«چهارشنبه سوری» بود.
بازی راحت و روان او در فیلم‌های« غریبانه» و به خصوص «شوکران» تحسین منتقدان را برانگیخت.
کیانوش عیاری او را برای بازی در «بودن یا نبودن» انتخاب کرد که بعدها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد.
اولین بار او برای بازی در فیلم «روز واقعه» انتخاب شد؛ اما بعدها لادن مستوفی جای او را گرفت.