حواشی «محمدحسین مهدویان» (7 حاشیه)

وی علاقمند است که فیلم ساختن درباره‌ی قهرمان‌های جنگ تبدیل به یک سه‌گانه شود؛ اما سومی لزوما فیلم بعدی وی نیست. او بسیار علاقمند است که فیلمی درباره شهید محمد بروجردی بسازد؛ پژوهش‌هایی هم در این زمینه انجام داده‌است و مطمئن است که فیلم متفاوت خواهد شد؛ حتی خیلی متفاوت‌تر از آن‌چیزی که در «ایستاده در غبار» دیدیم.
وی در مورد سینمای دفاع مقدس معتقد است کار کردن درباره جنگ کار سختی است و وقتی بخواهید به یک روایت شخصی از موضوعات جنگ برسید، کار سختی است و آدم باید پوست کلفت باشد که بتواند در راه بماند.
وی از مردم خواست در 14تیر، سالروز ربوده‌شدن احمد متوسلیان و همراهانش، به دیدن فیلم «ایستاده در غبار» بروند و این سردار جنگ را بهتر بشناسند.
هم‌زمان شدن خبر احتمال زنده‌ماندن حاج احمد متوسلیان با اکران فیلم «ایستاده در غبار»، برای وی شگفت‌انگیز بوده‌است.
مادر شهید باقری پس از «آخرین روزهای زمستان» با عوامل تماس گرفتند وگفتند: «از طرف من تشکر کنید. شما غلامحسین را دوباره زنده کردید.»
بازسازی فضای فیلم برای دهه‌ی 50 کار را برای مهدویان و گروهش بسیار سخت کرده‌بوده اما نتیجه‌ی کار بسیار رضایت‌بخش بوده‌است. در این مورد مهدویان یک بار بازسازی‌های بیت‌المقدس‌ فیلم را برده و به آقای «محمد باقری» نشان داده‌است؛ کسی که خودش 8 سال در جنگ بوده. ایشان پرسیده‌است: «اینها واقعی است یا بازسازی؟» و وقتی شنیده‌اند که: «بازسازی است». گفته‌اند: «مو نمی‌زند».
مهدویان و همکارانش برای انجام کار تحقیقی در مجموعه «آخرین روزهای زمستان»، طی یک سال مصاحبه‌های متعددی گرفتند که برای انجام برخی از آن‌ها ماه‌ها در نوبت مصاحبه ماندند.