حواشی «کریستف رضاعی» (8 حاشیه)

«کریستفت رضاعی»، آهنگساز فیلم سینمایی «نگار» در سال 1395 که توانست در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین آهنگساز را به برای فیلم «رامبد جوان» به خود اختصاص دهد در گفت و گو با خبرنگاران گروه فرهنگی گفت:
«فکر نمی کردم که جایزه بهترین آهنگساز را دریافت کنم. از دریافت این جایزه بسیار خوشحال هستم وشگفت زده شده ام.»
وی ادامه داد:
«از هیئت داوران و تمامی مسئولان جشنواره فیلم فجر سپاسگذارم.»
«کریستوف رضاعی»، موسیقی فیلم «نارنجی پوش» را از روی شخصیت‌های پرجنب و جوش فیلم، پرهیجان و ریتمیک ساخته است. او برای ساخت این موسیقی مخصوصا به شخصیت شاد و فعال «حامد بهداد» توجه کرده و موسیقی‌ای متناسب با کاراکتر او ساخته است. کریستوف رضاعی در مصاحبه‌ای در مورد موسیقی نارنجی پوش گفت:
«از نوع سبک خاصی از موسیقی جاز، به نام «جز منوش» به معنی «کولی» استفاده کرده است و چون داستان فیلم با موضوع رفتگران طراحی شده بود و این قشر از جامعه زحمتکش هستند و نوعی آوارگی -که ماهیت کارشان است- در زندگی آن‌ها وجود دارد، تصمیم گرفته با الهام از موسیقی جز منوش ها موسیقی فیلم را بسازد.»
آلبوم موسیقی «در دنیای تو ساعت چند است؟» که شامل 29 قطعه است، در شهریور ماه سال 1394 منتشر شد و جزو پنج آلبوم‌ پرفروش در اینترنت قرار گرفت. این آلبوم پنجمین آلبوم موسیقی آثار «کریستوف رضاعی» است.
«کریستوف رضاعی»، در یکی از مصاحبه‌هایش گفته موسیقی فیلم «اژدها وارد می‌شود» را مانند آلبوم فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» منتشر خواهد کرد. اتفاقی که تا امروز (سال 1395) نیفتاده است.
موسیقی خشن فیلم «اژدها وارد می‌شود»، به مرموز و ترسناک شدن فضای آن کمک زیادی کرده است. بنابر گفته‌ «کریستوف رضاعی»، موسیقی «اژدها وارد می‌شود» با الهام گرفتن از موسیقی‌ای که در مراسم «زار» نواخته می‌شود، ساخته است. عده‌ای در جنوب ایران معتقدند زار نوعی بیماریست که با معالجات پزشکی قابل درمان نیست، چون نوعی باد یا جن وجود شخص را تسخیر می‌کند که تنها با برگزاری این مراسم می‌توان آن باد را آرام کرد.
در ژوئن ۲۰۰۰ رضاعی به اتفاق آراء جایزه‌ی نخست یک مسابقه آهنگسازی که توسط انجمن فرهنگی ایتالیا برگزار شده بود را از آن خود کرد که موضوع این مسابقه «سرود صلح برای هزاره‌ی سوم بود» که البته آهنگسازی قسمت ایرانی اثر را به کمک مسعود شعاری انجام داده‌بود.
وی که خودش یک خواننده‌ی تِنور است، در سال (1996) یک گروه موسیقی باستانی متشکل از موسیقیدانان ایرانی به نام aria musica تشکیل داد. همچنین بعد از آن مدت دو سال با همکاری آهنگسازان حرفه‌ای فرانسوی، مشغول ترتیب دادن کنسرت‌های موسیقی باروک در تهران و هندوستان بوده‌است.
کریستف رضاعی نوه‌ی دکتر حسین رضاعی است.