حواشی «هادی حجازی‌فر» (19 حاشیه)

«هادی حجازی‌فر»، 5 اسفند ماه سال 1396 در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با «شیب‌دار کردن سکوی‌های خیابان انقلاب»، اذعان داشت:
«حل خلاقانه موضوع دختران انقلاب ! درست عین تمام موارد حل شده پیشین فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کشور در سال‌های دور و نزدیک خیابان‌ها ! باز جای شکرش باقی است پست برق مخابرات شبانه مفقود نشد. بی‌صبرانه منتظر خلاقیت‌های آتی بالاروندگان و پایین‌آوردندگان خواهیم ماند.»
در جریان ملاقات گروه سازنده‌ی «ایستاده در غبار»، پس از معرفی وی به‌عنوان بازیگر نقش حاج احمد، مادر حاج احمد به لهجه‌ی شیرین یزدی گفت: احمد به کسی لگد نمی‌زد. با ایراد این سخن مادر، همه‌ی حضار خندیدند و خواهر حاج احمد گفت: احمد نظامی به تمام معنا بود و مصداق «اشداء علی الکفار رحماءبینهم» بود.
گرچه برای بازی در نقش سردار متوسلیان تردید داشت اما وقتی قرار شد نقش را بازی کند، سعی کردبا تمام وجود حضور داشته باشد.
به دلیل نگاه‌ها و ژست‌هایش او را برای نقش حاج احمد متوسلیان انتخاب کردند
وی پس از آنکه در فیلم «مزرعه پدری» زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور نقش شهید زریباف را بازی کرد تصمیم گرفت دیگر در سینما بازی نکند و در مقابل وسوسه‌هایش، برای فیلم بازی کردن مقاومت کند؛ چون می‌خواست بر حرفه‌ی اصلی‌اش یعنی کارگردانی تئاتر متمرکز شود. ولی باتردید به پیشنهاد نقش اولی در فیلم «ایستاده در غبار» محمدحسین مهدویان جواب مثبت داد.
پیشنهاد بازی در نقش سردار متوسلیان برایش غیرمنتظره بود چون فکر می‌کرد هیچ شباهتی با آقای متوسلیان ندارد.
او از شیفتگان «از کرخه تا راین» و علاقمندان نقش علی دهکردی است و آرزویش این است که در «اجاره‌نشین‌ها»ی مهرجویی بازی می کرد.
در حال حاضر مشکلش این است که آدم خیلی خجالتی است؛ در جشنواره‌ی فجر هر سال گوشه‌ای می‌ایستاده و دیگران را تماشا می‌کرده؛ اما امسال بعد از اکران کاخ جشنواره، او را می‌شناختند و خیلی معذب بوده. به همین خاطر زمان اکران فیلم با خانواده، حتی جلو نرفته‌است.
در جریان ملاقات مادر حاج احمد در بیمارستان، نمی‌خواست خودش را معرفی کند و مهدویان وی را معرفی کرد؛ فریده متوسلیان خواهر حاج احمد اصلا برایش باورپذیر نبود و بارها گفت من اصلا باور نمی‌کنم. اما وقتی تأکید مؤکد کارگردان و تهیه‌کننده را دید با خنده گفت: با این تیپ خارجی چطور نقش حاج احمد را بازی کردی!
مردم مریوان واکنش‌های جالبی به وی نشان می‌دادند؛ تا وقتی که گریم داشت او را تحویل می‌گرفتند؛ ولی همین که گریم را پاک می‌کرد، دیگر کاری به کارش نداشتند! اینکه پیرمردها می‌آمدند و انگار که «کاک احمد» را دوباره دیده‌اند، وی را بغل کرده و ابراز محبت می‌کردند برایش تجربه‌ی عجیب و غریبی بوده‌است.
دو عموی وی شهید شده‌اند؛ همچنین علاقه‌ی او به اثر «آخرین روزهای زمستان» موجب شده او با این فضا مأنوس باشد.
حتی قد و وزن وی با حاج احمد در آن مقطع مبارزاتش یکی بوده و در رفتار شخصی هم فیگورهایی دارد که در شباهت زیادی با حاج احمد دارد.
وی برای بازی در نقش احمد متوسلیان، زندگی‌نامه حاج احمد را به اضافه مقدار زیادی فیلم و عکس و کتاب را بررسی کرده تا به کمک این منابع، با خصوصیت‌های اخلاقی، ژست‌ها و شخصیت حاج احمد آشنا شود.
وی در «ایستاده در غبار» کلام ندارد؛ بلکه صدای خود احمد متوسلیان روی تصویر او قرار گرفته‌است؛ در واقع نوعی بازیگری صامت دارد.
با توجه با اشاره به گریم سنگینش برای نقش احمد متوسلیان، حتی مادرش هم عکس وی را نشناخته!
یکی از سخت‌ترین سکانس‌هایش در «ایستاده در غبار» سکانس سخنرانی در مسجد، 13 دقیقه بوده که سه بار کامل گرفته‌شد و یکی از قسمت‌هایی است که وی خیلی آن را دوست دارد.
می گویند «ایستاده در غبار» بلندترین دابسمش است که توسط وی اجرا شده‌است.
گریم وی برای حضور در صحنه‌های فیلم «ایستاده در غبار» روزی سه ساعت و نیم طول می‌کشید.
با حضور در نقش احمد متوسلیان در «ایستاده در غبار»، به "حاج احمد" معروف شده‌است.