حواشی «سید‌شهاب حسینی» (10 حاشیه)

در فجر ۹۸ بازیگرانی که جشنواره را تحریم کردند متهم کرد و در این مسیر دچار حواشی زیادی شد.
وی جایزه‎ی بهترین بازیگر نقش اول مرد از اولین دوره‌ی جشنواره‎ی فیلم‌های تلویزیونی را که برای تله‌فیلم «تنهایی» (1386) دریافت کرده‌بود، به همسر شهید عباس بابایی تقدیم نمود.
نقطه‌ی عطف فعالیت‌های هنری‎اش در سال (۱۳۹۴) را باید ایفای نقش قباد دیوان‌سالار در سریال شبکه‎ی خانگی «شهرزاد» و عماد در فیلم «فروشنده» دانست.
وی در فیلم «ساکن طبقه وسط » ۳۸ نقش متفاوت را ایفا کرده‎است که در نوع خود رکورد جدیدی است و نمونه‌ی آن تا به حال (تا سال 1395) مشاهده نشده‎است.
برای بازی در فیلم «فروشنده» موفق به کسب نخل طلایی بهترین بازیگر مرد از جشنواره‎ی فیلم کن شد. این افتخاری است که تا به حال هیچ بازیگر ایرانی در تاریخ سینمای ایران حتی به آن نزدیک هم نشده‎است. وی این جایزه را در نیمه شعبان 1395 دریافت کرد و آن را به امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) تقدیم نمود.
وی که به عنوان مشاور دبیر سی‌وچهارمین جشنواره‎‌ی فیلم فجر حکم گرفته بود، به دلیل اعتراض به بدرفتاری با کارگردان فیلم «آشغال‎های دوست داشتنی» از مقام خود استعفا کرد.
وی و همسرش یک کافه در لواسان دارند. مدیریت «کافه‎ی هنر» به عهده‎ی پریچهر قنبری همسرش است.
کافه‎ی هنر، طراحی و دکوراسیون داخلی جالبی دارد. نه می‎توانید بگویید شبیه خانه است نه می‎توانید صرفا به شکل یک کافه به آن نگاه کنید زیرا آمیزه‎ای از هر دوی این‎هاست! کافه از بیرون به شکل یک کلبه‎ی کوچک جنگلی است البته اگر با کمی دقت به اطرافش نگاه کنید متوجه قسمت دیگری در خارج کلبه می‎شوید که از چند صندلی و 2 آکواریوم بزرگ که ماهی‎های بسیار زیبایی هم دارند، درست شده که فضایی ساده اما دوست داشتنی را شکل داده‎است و بیشتر شبیه لوکیشن یک فیلم به نظر می‎رسد.
امیرعلی، پسر دوم او است که 20 مرداد یک ساله شده‎است (سال 1395).
پسر اول وی محمدامین است که در روز تولد پدر یعنی 14 بهمن در 1382 متولد شد. محمدامین عاشق «بت من» و «اسپایدر من» است.
وی به همراه چندی از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی، گروه موسیقی «هفت» را تاسیس کردند. تا کنون (سال 1395) چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده‎است که وی در آلبوم یک و دو به دکلمه پرداخته و درآلبوم سه و چهار خوانندگی کرده‎است.