حواشی «مهتاب کرامتی» (33 حاشیه)

انتهای ماجرای ازدواج وی و بابک ریاحی پور پس از بچه دار شدن، به طلاق ختم می شود. به گفته او چون در سن پایین ازدواجش شکل گرفت موفقیت‌آمیز نبود.
وی با انتشار پوستری غم انگیز در صفحه اینستاگرامش درگذشت سربازان کشته شده در تصادف نی ریز را تسلیت گفت و نوشت: "تسلیت به مادران و خانواده های سربازان عزیزی که به خانه باز نگشتند، تسلیت تسلیت به همه مردم ایران."
وی در ماه رمضان 95 به همراه تعداد زیادی از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی در ضیافت افطار رئیس جمهور حضور داشتند.
پس از انتشار بیانیه‌ای از سوی جمعی از هنرمندان در رابطه با محکوم کردن تیراندازی به محیط‌بان‌ها، وی و جمع کثیری از هنرمندان، ورزشکاران، منتقدان سینمایی و خبرنگاران فرهنگی نیز از این بیانیه حمایت و آن را امضا کردند.
وی در سالروز حادثه قربانیان پرواز 655 ایران ایر عکسی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و یاد کشته ها را گرامی داشت.
در نشست تخصصی بررسی شرایط فعلی سینمای کودک در حاشیه جشنواره سینمای کودک در اصفهان از وی تقدیر به عمل آمد.
وی در دوران کودکی در بین قصه‌هایی که بازی می کرده، نخودی در ذهن او پررنگ تر است. به فوتبال علاقه داشته و همیشه دروازه‌بان بوده و از سرگرمی‌هایش پرتاپ توپ‌هایی از میوه درختان چنار به سمت پسرهای مو بلند محله بوده است.
با حضور وی در نمایشگاه و فروش مجسمه و سفال رشت که به کمک پرورشگاه مژدهی برگزار شد آثاری از کارگاه آموزشی نادره حکیم الهی، سنگ‌تراش و سفالگر به فروش گذاشته شد و آثار هنری به صورت خیرخواهانه به فروش رسید.
وی با بازی درخشانش در فیلم «عصر یخبندان» بر پرده سینماهای کشور دیده شد که استقبال بی نظیری از این فیلم به عمل آمد. او که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نیز به خاطر بازی در عصر یخبندان کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن سینمای ایران بود، در گفتگویی در خلال مراسم اکران خصوصی این فیلم او بیان داشت که خبر داشته سیمرغ به او تعلق نخواهد گرفت اما برای نقشش در عصر یخبندان، دو ماه تمام تمرین و تحقیق کرده است.
فتو رمان «دا» هر روز با صدای یکی از هنرمندان سینما و تلویزیون به مدت 15 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می گردید. رمان دا، خاطرات خانم سیده زهرا حسینی از سال‌های محاصره خرمشهر، به‌ دست نیروهای عراقی است. مجموعه«کتاب دا» در گروه حماسه و دفاع شبکه یک سیما، به تهیه کنندگی علی تقی پور و کارگردانی سینا عطائیان تولید شده است. وی از جمله هنرمندانی بود که کتاب«دا» را برای بینندگان این مجموعه روایت کرد.
یک نمونه از امور خیریه، اکران فیلمها به نفع زندانیان، کودکان بی‌سرپرست، بیماریهای خاص و ... است. عوامل فیلم«چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده این کار شریف را با حضور وی، شهاب حسینی، شبنم مقدمی و ... در پردیس کوروش انجام دادند و مقادیری پول به نفع آزادی چند تن زندانی جمع شد که خوشبختانه بازتاب خوبی هم داشت. همچنین در گفتگویی، وی بیان داشت که از زمان تئاتر«احساس آبی مرگ» تا الان بیش از یک میلیارد تومان جمع آوری شده که توانسته اند به واسطه آن هفت زندانی را آزاد کنند. به اضافه چهل نفر از دارالتادیب که جریمه های کوچکی داشتند.
وی تهیه کننده تازه ترین فیلم عبدی پور کارگردان جوان و خوش آتیه بوشهری به نام “آه ای عبدالحلیم” است که مراحل ساخت آن در بوشهر در دست پیگیری است.
وی به دعوت عبدالمحمد شعرانی مشاور جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از دو مدرسه روستایی شهرستان عسلویه استان بوشهر بازدید کرد.
وی تصویری از حضورش بر فرش قرمز جشنواره کن را در اینستاگرام خود منتشر کرد.
با حضور در یکی از مساجد تهران در انتخابات 94 مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کرد.
وی پدیده ی سال 94 شناخته شد. او پرکارترین بازیگر 94 بود. درواقع تنها بازیگری بود که هشت ماه تمام بدون کمترین فاصله ای، پشت سر هم تصویرش روی سردر سینماها بود.
مراسمی در سینما آزادی برگزار گردید برای کمک به یک محکوم به اعدام؛ مراسمی موسوم به گلریزان که به همت دست اندرکاران فیلم«دهلیز» و البته تعدادی از هنرمندان و همچنین یکی از فوتبالیست ها برگزار شد. وی از شرکت کنندگان در این مراسم بود.
وی معمولا از برندهای معتبر و شناخته شده ای عطرهایش را خریداری میکند اما بو و رایحه عطری هم که قرار است بخرد، برایش بسیار مهم است. در یکی از سفرهایی که به خارج از کشور داشته عطر Gucci Guilty را برای خود خریده و از بویش هم کاملا راضی است . به نظر او این عطر به دلیل رایحه شرقی که دارد به مشام خانم های ایرانی خوش می آید و به دلشان می نشیند. طراحی شیشه این عطر هم شیک و جذاب است و نظر خریدار را جلب می کند.
وی مشاور هنری دبیر سی و چهارمین جشنواره فجر بود اما تصویر او پخش گردید و گفته هایش هم کمتر از سی ثانیه بود. به جای آن نام و عنوان این بازیگر به همراه تصاویری از نشست خبری دبیر جشنواره روی آنتن رفت.
این در حالی بود که چند ساعت پیش از آن تصویر وی از بخش خبری بیست و سی پخش شده بود و خود برنامه «سینمای ایران» تصویر دور او را نشان داد.
در گفتگویی خبری علی سلیمانی تهیه کننده برنامه «سینمای ایران» علت این اتفاق را عدم انطباق پوشش وی با شرایط تلویزیون دانست.
وی که به عنوان یکی از بازیگران فیلم عصر یخبندان در نشستی خبری حضور داشت، پس از اشاره به این که تمام آنچه که به ظاهر به عنوان مواد در فیلمش مصرف می‌کرده است کندور بوده است به شوخی گفت: قول می‌دهم که پاک هستم و اعتیادی ندارم .
وی در فیلم عصر یخبندان در نقش یک معتاد ایفای نقش کرد ، اخبار حاکی از این است که چند نفر از نماینده‌های متخصص سازمان ملل فیلم «عصر یخبندان» را دیده‌اند و به بازی وی توجه زیادی نشان دادند به طوری که یکی از آن‌ها معتقد بود این یکی از بهترین نقش‌های معتاد شیشه‌ای بوده که تاکنون تماشا کرده است.
وی در مورد حفظ جوانی نکاتی را بیان میکند ، او سعی می‌کند شب‌ها خیلی زود بخوابد، به تغذیه‌اش می‌رسد و پرخوری نمی‌کند. به دلیل اینکه مادرش متخصص تغذیه است و در خانواده‌ای بزرگ شده‌‌ که خیلی به نوع خورد و خوراک توجه دارند. صبح‌ها ساعت 8- 03/7 بیدار می‌شود. حتما 8 ساعت در شبانه‌روز می‌‌خوابد. شب‌ها زود شام می‌خورد و معتقد است نباید لحظه‌ای که می‌خواهد بخوابد شام بخورد. چون اگر این کار را انجام دهد کابوس می‌بیند. صبح‌ها که بیدار می‌شود حتما آب می‌‌خورد. ولی آب خیلی یخ نمی‌خورد. آب خوردن جزو جدایی‌ناپذیر زندگی اوست و آب را با درجه حرارت اتاق یکنواخت می‌کند. زیرا آب خیلی یخ می‌تواند اذیت‌ کننده باشد و ایجاد اسپاسم معده کند. صبحانه را حتما کامل می‌خورد. زیرا این موضوع می‌تواند کمک کند که اندامش ثابت بماند. برنج را محدود می‌خورد و اگر قرار باشد همراه با غذایش برنج بخورد حتما شام کمتری می‌خورد. وی با خانواده‌اش زندگی می‌کند طبیعی است که غذای ایرانی در خانه جایگاه همیشگی را داشته باشد. اما شام در خانه آنها همیشه سبک سرو می‌شود اکثرا یا سبزیجات پخته می‌خورند یاسالاد یا حتی نان و پنیر.
وی در گفتگویی بیان میکند که با آرایش کسی بازیگر نمیشود . او در ادامه میگوید که بعضی از خانم‌ها مراجعه میکنند که هفت قلم آرایش کرده‌اند اما حتی اجازه ی ورود به ساختمانی که از آنها تست گرفته میشود هم ، به انها داده نمیشود ، باید ظاهر افراد از ابتدا ظاهر یک دانشجو و دانش‌آموز باشد که بتوان فهمید برای شخص چه چیزهایی اهمیت دارد و بعد از آن ، وارد مراحل آشنایی افراد ، با هنر و سطح مطالعات و آشنایی آنها با ادبیات و شعر و سینما و تئاتر می‌شود. بعضی‌ها از ابتدا هدف‌شان این است که با چهره، فیزیک و نوع آرایش و برخورشان بگویند که من باید انتخاب شوم، در فیلم بازی کنم و تبدیل به یک سوپراستار شوم.اما از نظر وی اصلا چنین اتفاقی قرار نیست پیش بیاید و در دنیا زیبا بودن یک بازیگر امتیاز منفی برای او نیست. مثلا کری گرانت هیچ‌وقت حاضر نبود بدون کت و شلوار حاضر شود.او بیان میدارد که این اتفاق در ایران خیلی برای یک بازیگر امتیاز خوبی نمیشود .
وی برای کسانی که می‌خواهند وارد دنیای بازیگری شوند توصیه هایی دارد . او همیشه این نکته را به کسانی که به او مراجعه می‌کنند، میگوید که اگر قرار است وارد دنیای هنر شده و بازیگر شوند حتما درس بازیگری بخوانند، یعنی از طریق آکادمیک این هنر را دنبال کنند؛ تحصیلات آکادمیک هم می‌تواند دانشگاهی باشد هم کلاس‌های آزاد بازیگری که از نظر وی کلاس‌های خوب و موثری هستند.
وی با اشتراک گذاشتن عکسی، درباره شرکت در انتخابات نظر داد. او در این باره‌ نوشت: «اگر خودمون، فرزندان‌مون، سرنوشت‌مون و آینده کشورمون برامون اهمیت داره در انتخابات شرکت کنید»
وی در گفتگویی خبری از بد بودن حواشی سی و یکمین جشنواره فجر و بدتر شدن شرایط سینما در سال های آینده سخن گفت.
وی در یادداشتی از تحریم‌های غرب علیه ایران انتقاد کرد.در یادداشت خود با انتقاد از تحریم‌های غرب نوشته است: زمین بازی سیاست مردان، هر جایی می تواند باشد. اما برای کسانی که دغدغه صلح و دوستی دارند، زمین هایی وجود دارد که باید پاک از جنگ ها و دشمنی ها بماند.
وی در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر، به عنوان مشاور هنری دبیر این جشنواره منسوب گردید.
در یونیسف به صورت داوطلبانه کار می‌کند و به گفته ی خودش دستمزدش یک دلار در سال است. درآمد اصلی او برای زندگی، ارتزاق از سینماست.
از کارهای جانبی وی میتوان به طراحی لباس اشاره نمود.
انتخاب وی به عنوان سفیر یونیسف به رشته تحصیلی او که «میکروبیولوژی» است و مقوله ایدز مرتبط است. به گفته ی خودش آشنایی وی با یونیسف برمی‌گردد به کمپینی که با آن‌ها همکاری داشته. او برای این کمپین و موارد مشابه آن فقط به عنوان یک نماد و دوستدار به این همکاری نگاه نکرده بلکه زمانی خاص را برای آن اختصاص داده است. پس از مدتی به عنوان سفیر حسن‌نیت یونیسف تبدیل شد که در شاخه‌های مختلف کار می‌کند و HIV (ایدز) یکی از آن‌هاست.
بابک ریاحی پور همسر سابق وی یکی از معروف‌ترین نوازنده‌های ایرانی با ساز تخصصی گیتار باس است و در زمینه موسیقی راک فعالیت می‌کند. او در آلمان موسیقی را آموخته، آن را در ایران ادامه داده و با خواننده‌هایی مثل محمد نوری و گروه‌هایی مثل اوهام و آویژه که نوعی موسیقی تلفیقی را دنبال می‌کرد‌ه‌اند، همکاری داشته است.
وی که بازیگر سینما و سفیر حسن نیت یونیسف ایران است با لیلا حاتمی درباره استفاده نوزاد از شیر مادر به گفتگویی پرداخت. این گفتگو به درخواست و هماهنگی دفتر یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) در ایران و اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، انجام شد و همچنین گفتگو در سایت یونیسف منتشر شد.