حواشی «مهران غفوریان» (26 حاشیه)

وی به همراه امیرمهدی ژوله به فینال مسابقه‌ی «خنداننده برتر» در برنامه‌ی «خندوانه» راه یافت که البته با اجرای استندآپ کمدی مشترک، نظرسنجی‌ای برگزار نگردید و هر دو به عنوان رتبه‌ی اول در مسابقه معرفی شدند.
مهم‌ترین انتقادی که مردم به وی وارد می‌کنند این است که مدت‌هاست مهران غفوریان متفاوتی ندیده‌اند. همه نقش‌ها با تکرار همان کارهای قبلی است. خیلی از تکیه کلام‌ها، ری‌اکشن‌ها و شوخی‌ها یکی است. انگار فقط یک مهران غفوریان وجود دارد که از یک سریال به یک سریال دیگر منتقل می‌شود.
وی در پروژه‌ی «سه شو» شبکه‌ی سه، بخشی از اجرا را برعهده داشته‌است.
او شایعاتی که درباره‌ی قهرش از پروژه‌ی «در حاشیه» شنیده شده را تکذیب کرده و عنوان می‌کند چون با فیلم سینمایی «ناردون» قرارداد داشته، بعد از قسمت ۲۱ از این مجموعه خارج شده‌است.
معتقد است دوره فیلم‌های بد که فقط فروش داشته‌باشند، تمام شده‌است، اما متأسفانه هنوز عده ای هستند که این آثار را می‌سازند و برایشان مهم نیست و فقط به فکر فروش هستتد و بازی در این آثار فقط حیثیت آدم را به باد می‌دهد.
معتقد است بازی در فیلم‌های سطحی، بازیگر را ماندگار نمی‌کند؛ اما فرصت بازی در یک نقش خوب همه کارهای ضعیف قبل را در سایه می‌برد.
حسرت بازی در یک نقش خوب و با یک کارگردان خوب در دلش مانده‌است.
به لحاظ حرفه‌ای آدمی است که وقتی کاری را قبول می‌کند، اگر کارگردان 8 سالش هم باشد به حرفش گوش می‌دهد و آن را قبول می‌کند.
تصورش ایت است که در میان مردم محبوب است و جایگاه خوبی از این لحاظ دارد، ولی شخصا از خودش راضی نیست.
در تله‌فیلم «سرسپرده» یک نقش کاملا جدی را کار کرده‌است.
طنز را دوست دارد و از بازی کردن در آثار کمدی لذت می‌برد. البته دوست دارد نقش‌های جدی را هم بازی کند چون تجربه نشان داده که بازیگران طنز وقتی در آثار جدی بازی کردند، توانستند با بازی درخشان نقش‌های ماندگاری خلق کنند. ولی دوست ندارد به‌عنوان یک کارگردان کار جدی بسازد؛ دوست دارد یک نقش جدی را برای یک کارگردان حرفه‌ای و خوب بازی کند.
اعتراض عده‌ای به سریال «در حاشیه» موجب بی‌انگیزگی‌اش در کار نشده و برایش مهم نبوده؛ چون معتقد است قاضی اصلی مردم هستند و مخاطب باید از دیدن یک کار لذت ببرد؛ او می‌گوید: مردم می‌دانستند که ما با تولید سریال «در حاشیه» به هیچ وجه قصد توهین به کسی را نداریم. بازخورد مردم هم در کوچه و خیابان خیلی خوب بود.
زمانی که در مورد طرح سریال «در حاشیه» صحبت می‌کردند، تصور نمی‌کرده که ممکن است موضوع سریال منجر به ناراحتی و اعتراض برخی پزشکان شود. ضمن اینکه معتقد است این اعتراض را نمی‌توان به همه‌ی پزشکان تعمیم داد، چون خیلی از پزشکان از سریال راضی بودند.
غفوریان معتقد است اگر روزی با یک کارگردان خوب در سینما کار کند، حتما می‌تواند با ارائه‌ی یک بازی خوب، سیمرغ هم بگیرد، اما به این شرط که کارگردانانی مثل کمال تبریزی و فرزاد موتمن همان طور که شرایط کارهای خوب را برای دیگر دوستانش همچون رضا عطاران و سعید آقاخانی فراهم کردند، به او هم پیشنهاد نقش‌های خوب بدهند تا بعد از 20 سال و اندی برایش در سینما یک اتفاق بزرگ رقم بخورد.
معتقد است تلویزیون ما خیلی با کلاس‌تر از تلویزیون‌های دنیاست و در آن هر چیز را وارد نمی‌کنند و نشان نمی‌دهند و در آن هم محدودیت‌های زیاد و البته مثبتی وجود دارد که تا ابد هم این مسایل باید در آن رعایت شود. چه در مورد برنامه هایی که پخش می‌شود و چه در مورد تبلیغات.
برای او مهم‌ترین چیز در زندگی‌اش اعتقاداتش است و این اعتقادات را نیز با هیچ چیز دیگری معاوضه نمی‌کند.
معتقد است در دوره‌ای بعضی تهیه‌کنندگان فیلم‌های مبتذل و سخیف از حضور کسانی که در تلویزیون بودند و مردم خیلی آن‌ها را دوست داشتند و به آن‌ها اعتماد داشتند مثل خودش، جواد رضویان و مجید صالحی، سوءاستفاده کردند.
خیلی طنز گفتاری و کلامی را نمی‌پسندد و بیشتر موقعیت طنز را دوست دارد.
دوست ندارد یک داستان را فقط برای خندیدن روایت کند، بلکه اصولا این دغدغه را دارد که به مسایل روز و نیازهای اجتماع نیز بپردازد.
مجموعه‌ی «گل‌ها» اولین کارش در مقام کارگردان بوده‌است.
زمانی که دانشجوی رشته‌ی نقاشی بود، روزی داریوش کاردان او را می‌بیند و از بانمکی و میمیک صورت این جوان 20 ساله خوشش می‌آید و دعوتش می‌کند که در برنامه‌ی «39» بازی کند.
اولین شرط حضورش در یک فیلم یا سریال، فیلم‌نامه و کارگردان خوب است. اگر این امکانات فراهم شود با کمال میل نقش را می‌پذیرد.
معتقد است مشکلات مردم با صداقت درست می‌شود. کسی که صداقت در زندگی‌اش وجود نداشته‌باشد با مشکلات زیادی روبه رو می‌شود؛ اما کسی که با صداقت زندگی‌اش را بچرخاند، مشکلی در زندگی‌اش به وجود نخواهد آمد.
دلیل غیبت چند ساله‌اش در فضای هنر را استراحت و رسیدگی به مشکلات شخصی زندگی‌اش بیان و تمام شایعات مدت غیبتش را از خودکشی و اعتیاد و ... تکذیب می‌کند.
بر خلاف شخصیت‌هایی که بازی می‌کند، خیلی جدی است؛ خصوصا در زمان انجام کار.
به گفته‌ی خودش، خانوادگی در عرصه‌ی هنر فعالیت دارند؛ مرحوم پدرش نقاش بوده؛ خودش بعد از نقاشی به بازیگری پرداخته‌؛ برادرش مهدی کارهای هنری از جمله خوانندگی انجام می‌دهد و مادرش هم آشپز ماهری است.