گاهی به آسمان نگاه کن

‏گاهی به آسمان نگاه کن‏ (1381)
‏Sometimes Look at the Sky‏

5.3
رای شما:
0/10
بر اساس رای 246 کاربر
درام, کمدی, فانتزی, علمی تخیلی

خلاصه داستان فیلم سینمایی گاهی به آسمان نگاه کن
هاتف روحی است که از زندگی و زمان مرگ آدم ها خبر دارد. او در مقطعی از آسمان به زمین می آید تا این بار با رفتن به آسایشگاهی که جانبازان جنگ در آن سکونت دارند به زندگی و سرنوشت آنها بپردازد. بهمن، یکی از ساکنان آسایشگاه، که جانباز و مبتلا به سرطان است، نوشتن آخرین کتابش را تمام کرده، اما برای چاپ آن با مشکل رو به رو است. او از دکتر آزمایشگاه که متخصص پوست و زیبایی است کمک می خواهد تا مجوز چاپ بگیرد. از سویی دکتر نیز که در کار ساخت وساز و زدوبندهای پنهانی با تاجری به نام فاضلی است، قصد دارد با کمک او یک مجتمع بزرگ زیبایی پوست تأسیس کند. فاضلی برای پیشبرد کارهایش سعی می کند با دادن رشوه و وسوسه کردن رنجبر که مسؤولیت واحد اعطای وام و اعتبارات بانک را برعهده دارد، به اهداف خود برسد. هاتف که مراقب همه چیز است مقابل چشم آنها نمایان می شود و می گوید تا ده دقیقه دیگر فاضلی خواهد مرد. فاضلی بعد از مرگش با اصغر که روحی سرگردان است دنبال رسیدگی به امور اخروی خود می رود و قرار می شود بدهی هایی را که دارد پس بدهد. روح پرستاری به نام هانیه که در زمان جنگ با بهمن آشنا شده و قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند، دائم با بهمن است و از او می خواهد دست از شعار دادن در کتاب هایش بردارد و به او بپیوندد. هاتف که پیگیر سرنوشت فاضلی است به مراسم ختم او می رود. زمانی که نوبت به سخنرانی رنجبر می رسد مقابل چشمانش نمایان می شود و او را وامی دارد تا برخلاف خواسته اش درباره زندگی واقعی و زدوبندهای فاضلی بگوید و اینکه فاضلی از او خواسته تا همه دین ها و طلب هایی را که داشته ادا کند. بعد از پایان مراسم به بهانه اینکه رنجبر دچار بیماری روانی شده او را به آسایشگاه جانبازان می برند. رنجبر دکتر را تهدید می کند که کارهای خلاف و زدوبندهایی را که داشته افشا خواهد کرد. دکتر هاتف را می بیند و دچار جنون می شود. در پایان هاتف که مأموریتش به پایان رسیده دوباره به آسمان باز می گردد، در حالی که آنجا مراسم ازدواج هانیه و بهمن است.

نامزد 4 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
گاهی به آسمان نگاه کن هشتمین فیلم سینمایی کمال تبریزی است. این فیلم در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت پنج سیمرغ بلورین بود، که در نهایت موفق به کسب هیچ سیمرغ بلورینی نشد.
فیلمنامه گاهی به آسمان نگاه کن برداشتی آزاد از رمان مرشد و مارگریتا اثر میخائیل بولگاکف نویسنده روس است که توسط فرهاد توحیدی نوشته شده‌است.
سوتی های فیلم گاهی به آسمان نگاه کن (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم گاهی به آسمان نگاه کن (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم گاهی به آسمان نگاه کن (از مجموع 6 رای)

ارزش تماشا
8.3
خوش ساخت
5
بازیگری
6
خلاقانه
8.8
محتوای مناسب
8
تفکربرانگیز
5
مناسب خانواده‌
8
مناسب کودکان
5
هنوز کسی برای این فیلم سینمایی بررسی ننوشته است. اولین نفری باشید که بررسی می‌نویسد
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم گاهی به آسمان نگاه کن (0 بررسی)